Vážení nespokojení rodiče, učitelé také nejsou spokojeni s materiálem, který jim dodáváte. Děti jdoucí do první třídy neumí mluvit, nemají základní hygienické návyky, neumí se obléknout. Učitelé za vás vaši práci dělat nebudou. Mluvte s dětmi a učte je vyslovovat. Naučte je smrkat a používat toaletní papír. Procvičujte s nimi zavazování tkaniček, zapínání knoflíků a zipů. Naučte je jíst příborem a sedět při tom u stolu.
S květinami je to opravdu těžké, jsou krásné a vydrží maximálně týden. Většina učitelů z naší školy opravdu odjíždí druhý den na dovolenou. Co s květinami mají dělat? Někdy dětem radím, co má paní učitelka ráda, čím jí udělají větší radost. Oříšky, čaj nebo káva se dají také hezky zabalit a udělají stejnou radost. Alkohol u dětí na ZŠ není moc vhodný dárek.
Tak nenastupuj. U pásu budeš mít více. Ale práce 8 hodin, ne 4 vyučovací a ne 10 týdnů volna.
Skvělá představa o 4 hodinách. Je opravdu falešná. Spíše je to 23 - 30 hodin přímé práce s dětmi týdně a zbytek je nepřímá. Což znamená, že se učitelé musí na hodiny připravit. I zkušený pedagog věnuje přípravě minimálně 2 hodiny denně. Nemluvím o administrativní práci, která také zabere spoustu času. Jediný bonus jsou prázdniny. Finanční bonus, totiž ve školství nelze očekávat. Přítel mé dcery, pracuje takzvaně u pásu. Za peníze, co má dcera, by ani nestával. Na dovolené by si musel utáhnout opasek. Takže on může na dovolenou a dcera na brigádu, aby si alespoň trochu přilepšila. Dcera je Mgr. a pracuje jako úřednice. Ti totiž mají ještě horší platy než učitelé.
Celá má více než osmdesátičlenná rodina uměla psát, číst a počítat už v pěti letech. A to i bez pomoci chatbotů a dalších moderních vymožeností. Neříkejte, že vy jste čekal až na školu. Vždyť to je směšné! Já například uměl číst už ve čtyřech letech, protože jsem se velmi zajímal o svět kolem sebe a chtěl jsem o něm vědět co nejvíc co nejdřív. Myslím, že je to zcela normální vývoj.🙂😉😔
Stavte se u nás ve škole, polovina dětí v první třídě neumí mluvit. Pokud se naučí číst, je za tím tvrdá práce učitelů. Vytáhněte svou hlavu z písku a rozhlédněte se, v naší společnosti nežije jen vaše osmdesátičlenná rodina supermanů. Všichni mají právo na vzdělávání, škola je pro tyto děti jediná šance.
Právě sedím s manželkou v Řecku u moře a musim konstatovat, že článek věrohodně popisuje dnešní civilizaci. Silně obéznich lidí je zde většina. Je to sice jejich život, ale moje odvody ze mzdy na zdravotnictvi jdou na jejich nemoci a neduhy a další omplikace souvisejíci s obezitou. O těchto skrytých ekonomických nákladech se ale raději mlčí. A to nemluvím o potícim se "praseti", které vás vytlačí ze sekačky ve veřejné dopravě či letadle.
Je to ale problém zejména západní konzumní civilizace, lenost, pohodlnost a hlavně se mít dobře. Stačilo, jdu si zaplavat
Jsem jedno z těch potících se prasat a věřte nebo nevěřte vaše odvody na zdravotnictví nevyužívám. Můj manžel má mnohem lepší spalování, je štíhlý, a přesto daleko víc nemocný než já.
Když už teda chcete srovnávat zákaz mobilů ve škole s vraždami, tak tedy: ne, můj argument je stejný, jako bych napsal, že lidé se mají učit, že vraždit a krást se nemá, protože to ublíží ostatním a není to správné. Pokud budete někomu tvrdit, že vraždit a krást se nesmí, jinak půjde do vězení, tak si z toho vydedukuje, že pokud je při té vraždě nebo krádeži nikdo nechytne, tak se to vlastně může.
Jde o to ovládat své pudy - nevytahovat mobil v nevhodných situacích například. I když po něm chci sáhnout. Koneckonců například na pohřbu nebo naopak nudné oslavě si asi taky nezapnete mobil a nezačnete hrát hry. I když vám nikdo to nikdo nezakázal a ani vám mobil při vstupu nezabavili. Pokud sedíte v bance a něco řešíte s bankéřem, dostanete hlad, taky nevytáhnete z batohu svačinu a neobčerstvíte se - i když patrně tušíte, že bankéř chce, abyste si opatřil produkt, takže by neřekl ani půl slova.
Opravdu si myslíte, že je malé dítě schopné poznat, kdy je toho koukání na stupidní videa dost? Je to pro ně často jako droga. Jsou závislé. A závislost je potřeba léčit.
Rozhodně se rozhodne zcela svobodně, když jí matka vylíčí pouze negativa. Vlastně jí vůbec nenutí svou vůli. Nestraší úkoly, špatným jídlem, sezením v lavici a zlými spolužáky. Byla ta osoba vůbec v poslední době ve škole? Ví, že učitelé používají interaktivní tabule, koberce na sezení, střídají způsoby práce několikrát v hodině? Že děti dostávají úkoly na procvičování, každý den čtení, po - čt něco málo z počtů nebo psaní či doplnění. V pátek pak pouze čtení. Vyhotoveno za 15 minut i s obrázkem pro paní učitelku. Že se ve škole prakticky stále tvoří, také tento rodič nezmínil. Že dnes školy nabízí desítky kroužků, které přímo navazují na vyučování. Nezřídka například keramiku, kde může dítě opravdu popustit uzdu své fantazii a tvořit, co hrdlo ráčí. Tento článek je opět jen plivání na školství bez objektivního posouzení nabízených možností.
Bez táborů si své dětství neumím ani představit. V první třídě jsem ovšem zažila menší šikanu od spolubydlící. Následkem toho, jsem ve druhé třídě nikam nejela. Od třetí třídy jsem jezdila na 2 tábory v létě a 1 v zimě. Od 16 let jsem jezdila jako praktikant později jako vedoucí. Od 21 let tábory organizuji.
Byla jsem táborové dítě. Jezdila na jeden menší mezinárodní do NDR a druhý velký na Sázavu. Tábory nabízela ŽOSka, kde mamka pracovala. V zimě pak ještě do Harrachova. V podnikové chalupě nebyla voda ani ústřední topení. Topili jsme v kamnech na pokoji. Třísky si vyrobili, dřevo a uhlí nanosili ze sklepa. Když jsme byli na sjezdovce, přiložil nám kuchař. V noci kamna někdy vyhasla. Zima nám nebyla, tedy alespoň mně ne. Vodu na mytí jsme nosili ze studánky a ohřívali na kamnech. Záchody byly suché. Vzpomínám na to ráda.
S rodiči jsme jezdili do podnikové rekreačky na Berounku. Případně na různé výlety po Československu. Využívali jsme takzvanou režijku. V zahraničí jsme byli jen v NDR a Polsku. Jinam by nás soudruzi nepustili.
Své děti jsme brávali na pronajaté chaty, do kempů, na vodu, na hory v zimě. Nějakou dobu jsme vlastnili malou chatku v rekreační oblasti, tam jsme pak trávili zbytek prázdnin a každý možný víkend. Z počátku tam nebyla elektřina, tak jsme hráli karty s petrolejovou lampou na stole nebo seděli u ohně a povídali si. Cestování do zahraničí si užíváme až v posledních letech. Naše první cesta k moři byla do Chorvatska krátce po skončení války. Od té doby jezdíme autem po evropských zemích, protože je pro nás často cesta cíl.
Můj poslední zážitek z mobilem na táboře. Dívka nebyla spokojená s ubytováním se sobě rovnými stejně starými děvčaty, chtěla ke starším. Nejspíš to volala matce, ta upozornila jednu z vedoucích, která vše probrala se mnou. Dívku jsme přestěhovali, nechceme, aby měla negativní vzpomínky. Navíc ve vedlejším pokoji bylo místo, tak o nic nešlo. Jen já bych uvítala, kdyby děvče svůj problém řešilo rovnou s námi. Nechci dětem mobilní telefony zakázat úplně, ale takhle mě k tomu rodiče donutí. Zatím ho smí používat v čase osobního volna, samozřejmě do večerky.
Naprosto nesouhlasím již s prvním odstavcem, protože pozdravit, poprosit a poděkovat je absolutní základ slušnosti. Poděkovat i za málo, co pro mě někdo udělal je prostě slušnost. Darů netřeba, ale díky jsou vždy na místě. Poděkuji, i když mi někdo podrží dveře, tak proč bych nepoděkovala ve škole. Vzpomínám si na svého učitele přírodopisu, byl drsný, když jsme zlobili a vyrušovali létaly křídy, ale uměl krásně vyprávět. Chemikářka zase skřípala nehty o tabuli, přesto na ni vzpomínám v dobrém. Vlastně na všechny učitele vzpomínám v dobrém a děkuji, dodatečně všem děkuji, za to, že přežili tu naši pubertu, vzdor, odmlouvání a drzé chování. Děkuji, že jste to nevzdali a znovu a znovu jste se pokoušeli nás něco naučit.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ano, mám tolik peněz, kolik potřebuji. Opustila jsem zaměstnání a šla dělat svou práci jako OSVČ. Taky jsme se prostě uskromnili. Takže jsme peněz samozřejmě měli méně (i proto se zmiňuji o tom, jak stát vychytrale šetří na obětavosti rodičů), ale stačilo nám to. Je to otázka priorit. Kdo chce, ten může. A ano, udělala jsem to mimo jiné i proto, abych dala svým dětem příklad do života a předala jim dva vzkazy: 1) každá situace má řešení 2) rodina je na prvním místě.
Ale o mě tady řeč není. Řeč je o tom, že učitelé opakovaně a zásadně profesně selhávají a ještě to selhání ustavičně hází na druhé. Problém "rodiče mi volají na můj telefon mimo pracovní dobu" má své řešení v podobě duálního telefonu, který umožní zapnout jen jednu kartu. Kdyby všechny problémy v mém životě šly vyřešit takto snadno, jsem šťastná.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Článek není o selhání učitele, nýbrž o neomalených rodičích, kteří zneužívají soukromé telefonní číslo učitele. Vaše vnucování takzvaného domškoláctví pod tímto článkem je trochu mimo.