Problémem se asi stane nedostatek elektřiny, takže když nic jiného, bude to znamenat růst cen. Ani dnes, když nemáte dobře zateplený barák, nevychází ekonomika, tedy bez dotací, nijak zvlášť dobře. Také se zapomíná na to, že TČ vyžaduje pravidelný servis, a že může dojít k havárii. To pak je docela drahá legrace. TČ je dobrá věc, ale má svá negativa, která by se neměla zamlčovat. Také jsem přesvědčen, že TČ včetně instalace jsou předražená. Cena by měla být tak na polovině, což je možné, srovnáme-li nabídky v zahraničí. A pak, kdo má TČ a žádnou jinou alternativu, např. obyčejný krb nebo kamna, dost riskuje, ale já možná sýčkuji, tak uvidíme.
Je patrné, že cena elektromobilů stále klesá, i když i nabízena cena je pro většinu lidí příliš vysoká. Ale jistě se dočkáme mnohem nižších cen. Rozdíl v užitných hodnotách spalováků versus elektromobilů se pomalu stírá a Číňané nám to předvádějí v přímém přenosu. Ať si spalovací fundamentalisti říkají co chtějí. Smutné ovšem je, že Evropa v tomto závodě prohrává. Oni ti Asiati umí vyrobit i špičkové klasické auto.
Kdysi jsme mívaly přísné bezpečnostní normy ČSN. A existovaly i oborové normy ON, našich podniků, závazné pro ně i pro případné dodavatele. EU nás přinutila převzít její změkčené EN a otevřít trh cizím firmám. Předtím bez řádné homologace se nesmělo nic dovážet.
Od roku 2009 byla z nařízení EU i u nás zrušena závaznost norem a měly být jen doporučující. A měly se přestat prodávat v tištěné formě a nýt za poplatek přístupny jen na internetu. Aspoň tak nám to říkala na VŠ paní docentka, co nás učila. Díky tomu se k nám dostávaly kšunty, zejména z Číny, které nesplňovaly bezpečnostní pravidla ani co se izolace a ochrany proti průrazu či vyhoření týče. Lampičky, co vyhořely a způdobily požár, ač byly vypnuty, leč zapojeny v zásuvce, dobíječky, co se také přehřály, baterie mobilů, co při dobíjení bouchly...
A obchodují s tím lidé, kteří nemají elektro kvalifikaci, ale jen všeobecnou licenci pro obchod a zprostředkovací činnost. A ty samozřejmě nenapadne dát nové výrobky otestovat a zajistit si homologační certifikát, protože to stojí prachy! A státní instituce už nemá prostředky, pravomoce ani lidi, aby zachytila vše, co k nám v rámci volného obchodu pronikne a nesplňuje bezpečnostní normu. Takže fakt je nebezpečné nechávat cokoli v zásuvce mimo dohled nebo přes noc...Elektrická zařízení jsou navíc vybavena kur**tky, tj. součástkami, pracujícími na hraně svých možností, aby brzy po reklamační lhůtě odešla a zákazník si koupil nové spotřebiče. Bez schématu ani šikovný odborník nedokáže věc opravit a v opravně by to stálo s prací víc, než koupit něvo nového. Busines is busines!
Čínu raději nezmiňujte, je o mnoho let před námi. Problém je v tom, že obchodníci tam nakupují to nejlevnější zboží a pak dráze prodávají. Pokud v Evropě existuje několik výrobců nějakého zboží, v Číně jich jsou stovky, samozřejmě různé úrovně. A že dochází k požarům elektrických zařízeni, no bohužel, a z mnoha důvodů. Vždy bychom měli takové zařízení odstavit od elektrické sítě když ho nepoužíváme, jenže zapomínáme, a to určitě všichni. A pak, občas je to i zoufalý technický stav, dávno vyhospodařených přístrojů, takže není divu. Nebo špatná instalace apod. Lidské nepozornosti a podceňování rizik asi nejde úplně zabránit.
95 % panelů je vyrobena v Číně, totéž platí o polovodičových součástkách. Čipy jsou ve velkém vyráběny na Tchaj-wanu, který je víceméně kontrolován z pevniny. Korejské a japonské firmy vyrábějí značnou část své produkce také v Číně. A Evropa, ta fakt hraje v této věci bezvýznamnou roli. Asijská včetně té čínské určuje trend.
Mít dům a nějaké konto s pár miliony není u určité části společnosti nic zvláštního. Rozhodující ovšem je, jak k těm penězům přišel. Pokud to je na základě trestné činnosti a vyšetřující orgány mu to prokáží a soud to uzná, pak není o čem mluvit. Jen to bude ještě dost dlouho trvat. A na to se tu hraje. Druhá věc ovšem je, že politici ve funkcích musí provádět majetkové přiznání. A tak se snaží svoje majetkové poměry skrývat. Myslím, že to dělá mnoho politiků. A nemusí to být zrovna korupčníci. Ona taková závist v českých poměrech je věc velmi toxická.
Trochu se zklidněme. Nechci mu dělat advokáta, ale soud ještě neproběhl. A politický rozsudek už byl vynesen. Myslím, že už si neškrtne. Co mu ovšem dokáže soud, tak to se ještě uvidí. Chápu, že v každém politikovi vidíme korupčníka a nedivím se. Ale je to něco podobného, jako že v každém z nás je skrytý vrah.
Tak mě ani nepřekvapuje, že se situace takto vyhrotila. Bohužel, u nás nevíme nic o tom, co se děje na univerzitách v USA, Británii, Francii a dalších částech světa. Žijeme tu pod neustálým atakem zpráv o Ukrajině a to, jaké protižidovské nálady jsou po celém světě nám unikají. Odsuzovat to můžeme, ale na tomto faktu nic nezměníme. Hodnotit spravedlnost z naší pozice nemá žádný smysl, většina z nás nemá ani základní informace o tom, co se v Izraeli a Palestině děje. Nezná historii ani naší republiky, natož poměry v této části světa. Násilí plodí násilí, to je důsledek každé agrese a politici mají povinnost dělat vše proto, aby se takovému řešení vyhnuli. "Oko za oko" určitě není to správné řešení. Ale kdo já jsem, abych tady někoho kritizoval.
Mně se také nelíbí mrtví civilisté, ale ať aktivista Klus řekne, jaké navrhuje řešení. To neví nikdo a Hamás své útoky neustále zvyšoval tak, aby si v Izraeli nikdo nebyl jistý. Neustálé útoky na civilisty, osadníky a tisíce raket, tak vypadá běžný život v Izraeli. V Gaze absolutní většina sympatizuje s Hamásem. A není to jen Hamás, jsou tam i daleko krutější organizace, jen se o nich nemluví. A pak, každý mladý Gazan bojuje proti Izraeli a je vlastně voják. Je to jeho povinnost, tak je vychován a má to v genech. Takže žádná dohoda vlastně není možná. Spojenci za 2. SV také bombardovali města bez ohledu na civilisty a Američané dokonce použili atomové bomby. Proč ten přemoudřelý Klus s manželkou neoplakává mrtvé Němce nebo Japonce. Oni vlastně byli také nevinní. Násilí plodí násilí ať je to v Gaze nebo na Ukrajině. Závěrem, já bych si nikdy nedovolil rozdávat hraběcí rady z mírové zóny.
Ono to platí o fotovoltaice obecně. A nejen o fotovoltaice, ale o všech dalších individuálních zdrojích elektřiny, budovaných na straně malých spotřebitelů. Systémy jsou extrémně předraženy, řekl bych tak třikrát, takže kdyby se prodávaly za reálné ceny, nemusela by dotace vůbec existovat. Koneckonců, to žonglování s návratností hovoří za vše. Vidíme trend, kdy cena za elektřinu na straně výrobce v podstatě stagnuje, ale prudce roste cena na straně spotřeby. Pokud si elektřinu vyrábíme sami, pak je nutno řešit akumulaci. Jestliže elektřinu odebíráme ze sítě, jsou reálné náklady zatíženy distribucí, resp. dalšími náklady, skrytými pod různými paušály poplatky za odebíraný výkon. I vzdálený výrobce elektřiny musí totiž řešit pružnou reakci na spotřebu elektřiny a v podstatě stochastickou situaci v distribuční síti. Další absurditou je, aby stát nutil své občany, aby nesli odpovědnost za složitá zařízení na výrobu, ale spotřebu energií. Povinnosti související s údržbou a obsluhou těchto systémů přesahují totiž finanční a odborné možnosti drobných spotřebitelů. Stát pak doslova šikanuje občany za mnoho povinností, které občané nejsou schopni zajistit, takže jsou v podstatě trvale za hranou zákona. To je absurdní stav, ale lepší to nebude, tedy pokud si to necháme líbit.
Tak podle Olgy Sommerové by byla lepší jakási vláda elit. Ale tu přeci jsme tu už měli. Byla to vyvolená komunistická strana. Taková vláda elity je v Číně, kterou pohrdáme nebo v komunistickém Vietnamu, nad kterým zavíráme oči. Nebo má vládnout "elita", v podobě dynastie Kimů jako v Severní Koreji. Nedokazuje právě tady paní Sommerová svou nevzdělanost a omezenou přemýšlivost. Potěš pánbůh, zvolit si takovou elitu.
Tohle by se ve Francií, Švýcarsku či Itálii rozhodně nestalo jelikož tam jezdí několika vozové soupravy dlouhé jak anakonda tedy 0.75 km dlouhé. Jenže u nás ty soupravy jsou krátké jak žížaly za lokomotivou 4 až 6 vagónů kdežto ve zmiňovaných zemích alespoň 10 až 15 vagónů proto taky mají v těchto jmenovaných zemích ve stanicích extrémně dlouhé peróny a čelo lokomotivy pak zastavuje těsně před odjezdovým návěstidlem že fíra který chce ve stanici vylézt z lokomotivy tak vystupuje rovnou do kolejiště neboť peron začíná u prvního vagonu za lokomotivou. Za komunismu kdy bylo nedostatek osobních aut a tedy IAD bylo zvykem že soupravy měli 10 vagónů a nebo byli dlouhý jak nákladní vlak .
Copak ve Švýcarsku, ale bohužel hvězdně vzdálená je i dopravní infrastruktura a úroveň cestování v Číně. Tady bledne závistí celá slavná EU. U nás jsme na tom jak v Africe, a i tam se stav mění, právě díky Číně, ale naším vzorem je ruský velikán Potěmkin.
Je to hrozné. Nemá s kapitalismem nic společného. Kapitalista musí přemýšlet a plánovat, aby vyžil a kousek si schoval. Slyšely jste Blbiše?? On komentuje klientelismus a sám jako ministr financí schvaloval dotace pro nesvůj Agrofert a ti hlupáčci mu tonbaští, on, který té zemi zlomil páteř ekonomický migrant ani to není Čech.. Tak přesně toto je to komunistický kapitalismus... Takhle se kapitalista nechová. Ano chce vás sedřít s kůže ale když bude mít prázdný kemp ??? Tak to asi nebude. Je mi s toho smutno a ač nerad raději jsme za neestébáka odešli zpátky na západ.
A jaký Vy jste kapitalista? Jaké firmy jste vybudoval a kolik lidí zaměstnáváte? Jestli jen tak nezávidíte. A navíc. Proč sem motáte Babiše a dotace, z velké části tzv. nárokové, tj. na ha. Ty berou všichni, Francie, Polsko, Španělsko atd. atd. Spíše je patrné, že ničemu nerozumíte.
Organizovaný zločin ANO se definitivně a dobrovolně zařadil na stranu vlastizrádných, protičeských, proruských a neonacistickýc hnutí. Hanba těm protičeským zločincům. Žádný Čech a žádná Češka už nikdy memůže protičeské a antisystémové hnutí ANO volit. Jinak by se stal stejným protičeským zločincem a proruským vlastizrádcem jako oni. Káždý kdo má v hlavě alespoň kapku rozumu, musí protičeské a proruské ANO opustit. Můžeme očekávat, že ty nacistické zločince opustí tak polovina voličů.
AI robot Jan Blaha vypotil ze svých útrob příspěvek.
Těch policajtů tam bylo víc než těch "následných, jakýchsi demonstrantů". Témata, která zněla na demonstraci na Václaváku, zanikla v podivném incidentu se Ševčíkem a při pokusu odstranit UK vlajku. A podplacení novináři to neustále omílají. Přitom to byla okrajová záležitost. Pokud sledujete detailní záběry, tak se opravdu zdá, že to byla ze strany policie záměrně vyvolaná akce.
Všem nevěřícím vzkazuji, že se to opravdu stalo mému dobrému známému. Právě, když šel platit jakési poplatky na OÚ, tak zjistil, ke svému údivu, že tam je hlášený nějaký běženec z Ukrajiny. Na MV mu sdělili, že to odpovídá jakémusi výnosu. On je právník, tak si s tím přeci jen lépe poradil, ale vůbec to nebylo snadné. Tak jen pro ty, kteří to hned zpochybňují.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Presne tak,umi jen kopirovat a jeste spatne,vsechno z Ciny je jen bordel a odpad kterej skonci uz na tak precpanejch skladkach.
Vsechno cinsky nevydrzi ani desetinu casu toho,co je vyrobeno orygo teze znacky. Nazdar bazar
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Právě takoví, jako vy způsobují zaostávání Evropy za Činou. Pamatuji si, jak Evropané pohrdali japonským a korejským zbožím, třeba elektronikou nebo auty. Není vzdálená minulosti, kdy se Češi vysmívali Polákům. Stejně tak se velkopansky a nadutě díváme na Činu. Jenže, co je rok vývoje v Číně je deset let v EU, jestli vůbec k nějakému výraznému posunu u nás vůbec dochází. Nevím jaké máte vzdělání, ale tvrdit, že lze jen tak jednoduše okopírovat technologií třeba výroby turbín, to muže tvrdit jen trouba.