V poslední době je rvačka o učňovské obory a mistrovské zkoušky!
Nevěříte?
Před několika dny se vyjádřil předseda odborů p.Středula ve vysílání ČT24, že odbory mají zájem o převzetí učňovského školství. P. Jana Matesová se
zeptala " kolik na to máte lidí?"
Dnes opět Hospodářská komora prosazuje Mistrovské zkoušky.
Všichni hledají příjem peněz!
Existuje Národní soustava kvalifikací, kde si člověk může najít svůj obor a v něm se
připravit na profesní karieru a také může okamžitě podnikat . Po složení profesní zkoušky obdrží Osvědčení o získání profesní kvalifikace a rovněž tzv.
Europas, který jej opravňuje pracovat v rámci EU. Tento typ vzdělání jistí
zákon č. 179/2006 Sb.
Jakákoli změna, v případě vzniku nových kompetencí ovlivňuje další úpravy zákonů!
Jen pro zasmání,
kdysi jsem uvedla v článku v tisku, že každý úředník by si měl pohladit tu svojí židli a měl by být za ní rád!
Netrvalo dlouho a dostala jsem pozvání na konferenci pořádanou MVČR na Pražském hradě.
Po mém vystoupení, kdy bývalá náměstkyně mne pochválila za výroky v článku,
se obrátily dvě řady přede mnou žen a prohlásily " Jó, to je ta kráva". A bylo!!!
Je zajímavé, že podobné případy se objevují při registraci nového podnikatele
u Živnostenského úřadu.
Tento podnikatel obdrží nabídku o zaregistrování se na "Portálu podnikatelů a
služeb" cana cca 3000,- Kč na složenku.
Jak a kde získávají informace o nových podnikatelích ?
HK je dobrovolná instituce, jsem zásadně proti povinnému členství již řadu let!
Žádné výhody jim nepatří!
Jen samé peníze.
Co takhle ukázat konkrétně, jak jednotlivé školy a konkrétně paní ředitelka podnikla opatření a navrhla úsporná opatření na škole.
Konkrétně rozpočet školy, náklady na provoz, na učitele. Využití kapacit školy o letních prázdninách, využití sportovišť škol. Sloučení škol . Sloučení jídelen
např. v jednom areálu MŠ - ZŠ. Atd. Rozpitvat do detailů celé hospodaření škol.
Neustále jen stejné argumenty.
Chtělo by to zamyslet se - patříte do skupiny státních zaměstnanců, paní ředitelko.
Až vystoupí podnikatelská sféra, bude hůř. Ta to musí odmakat.
Zeptejte se , zda lidé v soukromé sféře pobírají 130 % jako učitelé, při stejném vzdělání.
Vážení,
duální systém u nás existoval před rokem 89 a to dobře!
Po roce 89 většina podniků měla sama své potíže.
Učňovské školství naštěstí vzalo pod svá křídla Ministerstvo hospodářští.
Vše fungovalo velice dobře. Pro zajímavost sama jsem řídila 80 škol.
Existovalo 12 regionálních pracoviště po 3 lidech tj. 36 lidí přímo v terénu.
Jak je to dnes víte? Zřizovatelem je kraj, tudíž na každém kraji sedí řada úředníků,
při nižším poštu škol.
Postupně docházelo i na tzv. sponzorované žáky - učně, kteří oborný výcvik provádělo na pracovištích podnikatelů a firem a doposud to funguje. Učni jsou podle zákona odměňováni za produktivní práci.
Zůstala však celá řada stáních učňů a později spadlo učňovské školství pod MŠMT. To byla chyba!
V tomto okamžiku jsem sama jednala s předsedou vlády p. Klausem, kterého jsem upozornila na to, že pod MŠMT v tomto státě nebude mít kdo dělat rukama. Kde jsem?
Ano, v Německu v Rakousku a jinde je duální školství historicky zakotveno v těchto ekonomikách. Komory mají hlavní vliv na přijímání učňů do učebních oborů a firem ,ale u nás?
Hospodářská komora ani Svaz průmyslu nemají sílu, aby aktivovali podniky.
A byl na to čas 27 let.
Střední odborná učiliště změnila své názvy, obory.
Proběhla výběrová řízení na ředitele těchto škol.
Ano, řada se snaží i pro učební obory něco dělat i řada firem došla k potřebě mít kvalifikované pracovníky.
Ale pořád to nestačí.
Učňovské školství není něco podřadného . Jsou možnosti dále studovat. To pro rodiče!
Ale v této oblasti musí pracovat
především nadšenci na Ministerstvu školství a firmách.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chtěla bych to od Donalda vysvětlit ! Jako Evropanka.
/ narodil se nahatý a do hrobu půjde jako všichni/ proto to píši takto!
Dost ústupků a diplomatické slušnosti.
Nafoukaný dědek, ženská se žluťasa ani nevšimne a namyšlení odporní mladíci, kteří budou nám všem v Evropě vyhrožovat a poučovat!
Při vystoupení na Mnichovské konferenci to vypadalo, jako když tam sedí malí děti a psychicky narušený učitel dává chytrosti a vyhrožuje!