To by byla vhodná otázka na toho kdo danou motorizaci vybíral. Tedy velitel a jeho zástupce. Jelikož jsem u MP od 2007 pamatuji provoz Octy II FSI 2.0L jak se dostala k 200 tis km žrala motorový olej cca 0,5L na 1000km + celou dobu měla dooost velký apetit, který se pohyboval kolem 12L benzínu na 100 km. Samozřejmě se řešilo dost oprav a celkově byla provozně drahá.
No a pak někoho napadlo že se ušetří... Pořídila se Š. Octa. III 2.0 TDI 110kW. Za mně s vidinou úspory provozních nákladů a hlavně PHM. No nepovedlo se, moderní turbo motory a zvláště TDI se vším kolem do městského provozu téměř katastrofa. Vybralo se jak vybralo a třeba takový hybrid by jistě vyšel jinak.
No a když jsem to viděl jak Octy "fungují" začal jsem vše směrovat k BEV kdy (od 1.7.2020 nájezd 244 000 km) u nás na tísňovce v nonstopu jako hlavní vozidlo slouží elektromobil KIA e-Niro - je pod půlkou nákladů co nás stojí TDI Octa, na PHM cca za 1 Kč / km, Octa TDI 3 Kč / km.
Požadavek 150kW byl díky parametrům KIA e-Niro - díky větší váze BEV potřebujete o něco větší výkon, proč jít do něčeho slabšího, když taková auta na trhu jsou.
U nás však hrála rozhodující roli velikost zavazadelníku - prostě ekvivalent Š. Kodiaq - mimochodem právě ty slouží na OOPČR Tábor + Octavie.
To nabídla Tesla Y kdy zadní kufr je luxusní a ještě přidá přední Frunk o objemu 117L - tak přijde defibrilátor, alkoholtester, tester na drogy, tiskárna, resuscitační vak atd. Jinak by vše muselo do kufru.
K ceně pneumatik to snad tak tragické nebude, teď jsem našel Pirelli Scorpion 255/45 R19 100V DOT 2020 MFS do 3500,- s DPH.
Kolik budou stát pneu při nájezdu 250 tis. oproti Scale? Vy se ohánite náklady. A velikost zavazadlového prostoru Scaly by pro Vaše potřeby nestačil? Pokud nevozite prostředky zabraňující k jízdě vozidlům, na to asi máte jiný vůz, tak toho nechte.
Dobrý den. Proč si pořídíte na práci ve ve městě TDI? To nechme stranou. Policie ČR na obvodních odděleních používají vozy Škoda Scala 1.5 benzín 150 koní. To je pro MP Tábor málo? A zapomínáte na jednu věc, pneumatiky. Kvůli rychlostnímu indexu jsou podstatně dražší. O hodně dražší a levné pneumatiky z Číny snad používat nebudete, doufám. A proč jste do výběrového řízení zadali minimální výkon 150kw. To nemá ani dálniční policie. Vyjma Supa a BMW.
PS: 20 let jsem složil u policie ve výkonu a poslední léta na logistice.
No nevím, ale při evropských prodejích vozů na naftu 13% nafta nespasí ani Škodovku, složitost techniky a zplodiny prostě nevychází nikomu a proto většina automobilek představuje další generace modelů bez naftového pohonu
Ano máte pravdu. Ale už nikde nepíšou, že do prodeje naftových aut se nepočítá mild hybrid. Což je diesel z 95%. A BMW, Audi, MB a další už nic jiného nevyrábí.
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Souhlasím s vyzněním článku. Jen mám pocit, že jeho voličům toto nevadí. Oni jsou mu totiž charakterově hodně podobní. Jeho chování jim tudíž imponuje. Oni chtějí vůdce - silnou ruku, která omezí moc liberální demokracie a konečně zjedná pořádek. Hluboce se mýlí. Jen málo z nich opravdu věří tomu, že Bureš má vizi a že má šanci dosáhnout něčeho dobrého. Tak naivní oni už nejsou. Ale volí ho proto, že destabilizuje liberalismus - nevolí tedy pro něco ale proti něčemu. Že mění názory ze dne na den jim je taky fuk a i kdyby zastřelil štěňátko v přímém přenosu, stejně by mu to hodili. Navíc je jim jedno, že byl v STB a nechal Rusy unést vlastního syna. Teď nejde o Bureše. Jde o to, že spousta lidí v našem státě není charakterově v pořádku, když jim toto nevadí. Pokud se nezmění oni, vždycky nějaký ten fujtajblBureš bude ve veřejných věcech generován. Tím nic nezlehčuju. Bureš je odpad a absolutní dno.
7 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nejsem voličem ANO, ale popírat právní stát, demokratické smýšlení voličů, i když to někomu není po chuti, to mi moc demokratické nepřijde.
3 odpovědi