Až na ten drobný detail, že EU žádnou výrobu elektrických aut nenařizuje, žádný zákaz prodeje spalováků nemá a dokonce i ustoupila co se týče emisních limitů u Euro 7, tak dobrý🙄
EU "pouze" nařizuje jaké mají být emisní limity nově homologovaných aut, to je celé.
To, že se tyto emisní limity rozhodly automobilky splnit tak, že přejdou na bateriové elektromobily, za to EU nemůže.
Klidně se mohli vydat jinou cestou, pokud by dávala technicky a ekonomicky smysl, ale třeba ten vodík dává smysl tak možná několika pomateným zeleným mozkům v EK a v Japonsku, ale reálně to pro BEV není ani konkurence, natož smysluplná cesta.
Pokud něco likviduje tradiční automobilky, tak to je prostý fakt, že zaspali to, že zbytek světa mimo EU přechází na elektromobilitu a tedy největší automobilové trhy na světě ztratili zájem o jejich výrobky.
Zrovna pár dní zpátky jsem četl komentář od někoho z Číny, kdo se smál tomu, že Evropa je tak zaostalá, že ještě pořád jezdí v naftou poháněných smradlákách, které dokonce ještě mají manuální převodovky🤷♂️
To docela vystihuje to jak mimo jsou ti, co tady prohlašují, jak EU sama nespasí svět přechodem na elektromobilitu 🙄
Proč by měl být diesel s manuálem zaostalá věc? Vždyť je to díky spotřebě nejekologičtější a tedy i nejekonomičtější řešení jaké může být, pro uživatele který hodně cestuje. Nechápu jak můžeš tvrdit že elektroauta jsou něco speciálního a pokrokovýho, kdyby tomu tak bylo, tak lidi na ten zázračnej novej druh technologie přestupují sami a né z pozice nátlaku krutovlády EU. V Číně se elektro prodává taky jenom díky restrikcím, kdy si ve velkých městech nic jinýho koupit ani nemůžeš, protože to tam nepřihlásíš.
Jenže, jak prohlásil sám Trump, další volby už "nebudou zapotřebí"! A demokracie nestojí jen na volbách. pokud to nevíte. Pokud nefungují další systémové pojistky (parlamentní procedury, nezávislé soudy, prokuratura, média,..), tak volby už nemusí být demokratické. Stejné je to v Česku, Maďarsku, Slovensku i jinde.
Znova opakuju, očekávám při dalších volbách za 4 roky tvoji omluvu za šíření poplašných zpráv.
No, jen jedinec, který si není jistý sám sebou a potřebuje, aby mu někdo určoval život, se bojí liberalismu, tj. svobody. On v ní totiž neumí fungovat, protože s ní sice přichází i práva, ale také povinnosti a odpovědnost za vlastní život.
Liberální směr v celosvětovým měřítku ? 😃 Kdy ti hrozí existencionálni hrozba zániku tvojí civilizace diky nebezpečí z Činy, Ruska, Afriky a blizkyho východu ? Vżdyť se stačí podívat jak se situace zhoršila za vlády liberála Bidena. To už člověk musí být v dnešní době opravdu hodně natvrdlej, aby si myslel, že cesta mírumilovnosti, pravdy a lásky nás vyvede do bezpečí a dokonce osvítí i zbylých 7 miliard lidí mimo západní civilizace a všichni budou žít štastní a spokojení v míru do konce všech věků.
Jo přesně to jsme viděli a vidíme u končící "demokratické" strany, která chtěla nastolit nikdy nekončící liberalismus. Tadyten pláč převlečených komunistů mám ze všeho nejradši. Trump má mandát jako každej jinej na 4 roky, pak budou zas volby. Doufám že se autor na konci těchto 4 let omluví všem , řekne že byl blbej jak tágo a že už radši nikdy nic nenapíše. 😃
Nikoliv, je to jak jsem uvedl. To co píšete je naprostý nesmysl - kombi nemá žádné jiné normy ani motory než hatchback, projde obojí stejně, o kombi se neuvažovalo od začátku vývoje 4. generace, protože bylo jasné že to je mrtvý segment trhu, což bylo patrné i z propadu prodejů, prodávala se velmi špatně, poslední malé kombi na trhu (a tedy potenciálně by se tam měl houfovat ten "dav" zájemců) a prodeje přitom zlomkové proti tomu co kdysi měla, stačí se podívat do statik produkce...
Jo tak proč existoval už i prototyp ....o kterým ty samozřejmě nemůžeš mít ani páru. Malý auta měla skončit s EU7 a to komplet celá MQB27, jelikož nemají mHEV techniku.
Je prostý fakt, že Unie masivně drtí a křiví trh v neprospěch evropských automobilek.
No fabie kombi skončila právě kvůli nezájmu zákazníků, ten dlouhodobý propad prodejů byl jasný a nepřekvapující - všichni výrobci z tohoto segmentu odešli, fabie to vydržela s kombi v segmentu B nejdéle, ale ani u ní to pak nedáválo smysl, ke konci se jí prodávalo už jen 40tis ks.
Ale že jí rapid dorazil je pravda, kdo chtěl malé auto s velkým kufrem, našel u rapidu liftback lepší poměr.
To není vubec pravda nová Fabia Combi se nenarodila i kdyz v plánu byla jen proto že měla přijít v platnost přísnější norma EURO 7 takže by nedožila cyklus se stávajícími motory, nicméně později došlo ke zmírnění, což pro vývoj vozu bylo ale již pozdě. Byla by jediná v tomto segmentu a prodávala by se dobře.
Když jsem TČ před 7 lety kupoval, stálo 180.000 Kč (8 kW od českého výrobce) - navíc s 10 letou zárukou na kompresor, 5 letou na vše, dálkové ovládání a diagnostika zdarma, velký bojler - mnohde se tehdy za tyto věci tehdy připlácelo
Instalaci plynu (do novostavby) jsem tehdy počítal myslím 100-120.000 Kč (přípojka do domu, trochu lepší kotel s bojlerem) ....Takže rozdíl v investici byl 60-80.000 Kč. Pří tehdejších cenách energií se tento rozdíl setřel po cca 5 letech (vč. započtení revizí na plynu i toho, že elektřina bývala, pokud jste s ní netopili, dražší - co dnes už většinou neplatí)
No ale dnes chtějí za podobné (byt modernizované) TČ přes 300.000 Kč .. a to je to, co jsem psal v prvním příspěvku tohoto vlákna - že výrobci TČ nemají dobré prodeje proto, že za tuto dobu zdražili téměř dvojnásobně.
Takže by si měl každý udělat kalkulaci z aktuálních cen zařízení a energií, napasovat to na jejich roční spotřebu, roli hraje i zda už mají plynovou přípojku a pak se rozhodnout - pokud by návratnost TČ proti plynu byla nad 10 let, už bych se cukal.
Přesně tak, záleží na typu domu, u novostavby asi jiná šance než TČ není, ale u stávajicích staveb, kde je dům vybaven plynovým kotlem, tak finančně moc nedává smysl složitý přechod na TČ. I kdyby obě technologie měli stejnou životnost 20 let, tak ten rozdíl, co ušetřím s TČ stejně nasypu do nového TČ, protože rozdíly v cenách obou zařizení jsou víc jak 3násobné.
Moje máma asi taky - to je dáno tím, že důchodci jsou sociální skupina, která díky tomu, že si je Andrej kupoval, měla za toto období nejvyšší růst příjmu (v procentech) - průměrná ani mediánová MZDA rozhodně tolik nerostla. Asi to našim rodičům přejeme - ale to že se tím dostává státní rozpočet pomalu na buben, je věc druhá.
TČ je technologie, stejně jako lednice, mikrovlnky, televize, mobily - toto nejsou věci, které zdražují s inflací - zdražili snad na dvojnásobek ? Rozhodně ne - spíš jen o 10-30% ne ? Lednice, kterou jsem v té době kupoval, zdražila z 17.500 Kč na 22:000 Kč (následnický model), takže o 25%.
Náklady plyn (kondenzák s účinností 102%) vs TČ vzduch (se SCOP 4 jsem ted hodil do kalkulačky na TZB a roční náklad na teplo a teplou vodu, pro dům s TZ 7 kWh , je u TČ 16.000 Kč a u plynu 28.000 Kč, tj plyn je plus 75%
U TČ jsem dále nemusel platit připojku do domu (podstatné jen pro prvoinstalace) a neplatím žádné revize.
No a rozdil v ceně plynovýho kotle a TČ je teda kolik ? 150 000 kč? Takže návratnost investice min. 10 let 😃 paráda. Kolega musel po 10 letech kupovat čerpadlo novy, protože mu odešlo 😃 takže opravdu nic závratně finančně výhodnějšího to rozhodně není.
Po DieselGate již VW neměl existovat. V dobách blahobytu by těch 1000 000 zaměstnanců evropský pracovní trh vesele absorboval. Nyní se jen prodlužuje agónie. Oproti Tesle, BYD a Geely nemají co nabídnout. Koupil by si někdo auto za 1,5MKč s bubnovými brzdami, bez jednopedálového ovládání a bez vyhřívání zadních sedadel?
Ty ses khok ! Bubnova brzda na zadní napravě u MEB je pro takový důchodce jako ty to nejlepší řešení, ktery existuje. Zadní kotouče jsou ti k ho...u, kdyz brzdiš rekuperací, ale jestli chceš kazdy 2 roky měnit zrezly kotouče tak prosim, jdi do Tesly.
K.H. má za sebou několik zvláštních a úsměvných momentů? Kdo je nemá? Na rozdíl od D.T., jehož celá politická kariéra je k pláči..
Jakých pár ? Vždyť ta baba má IQ houpacího koně, zkus se podívat na jakýkoliv její projev, ale to bys musel mít aspon elementární základy angličtiny. Jestli ti toto připadne jako adekvátní kandidát na prezidenta USA tak je něco špatně v tvojí hlavě.
Vždyť byl Biden senilní už při první nominaci, co to jsou v tom článku za nesmysly ? Jaký upravený videa ? Pro toho kdo umí aspoň trochu anglicky to bylo patrný už před 5 roky. Navíc ty jeho oplzlý ošahávaní žen a malých holčiček, kde existuje nespočet videí...to bylo přímo nechutný. Obhajovat tohodle senilního úchyla může jenom člověk, co má v hlavě totálně vymleto.
V půlce jsem to musel vypnout, dívat se na tu hysterku v hlavni roli jsem už fakt neměl žaludek a komentovat scénář radši ani vůbec nebudu, to je totální odpad. Líbit se to může tak max. Lidem s IQ pod 80 s nulovou představivostí a bez jakékoliv kreativity.
Taky mě dostala hláška robota, který ji upozorňuje na fakt že se neidentifikuje jako "It" ale "She/her". Už tu propagandu cpou i do SciFi žánrů, ale tak to asi není nic novýho😃
Že Turek je populista co si chce sáhnout na prachy z EU je ale pravda
Ukaž mi kdo to tam dělá za hezkej úsměv, exote. Všichni co budou zvoleni dostanou stejny penize jako Turek, takže vubec nechápu, co má za smysl tvrdit, že jeden si tam jde jenom pro prachy, za to ti ostatní podle tebe nejčestnější se vzdávají svého platu ku prospěchu eu obyvatel, aby se nám všem žilo lépe a bylo hezky vidět jak moc to dělají od srdíčka ? Jmenuj mi jednoho... Navíc Turek ma rozhodně dost penízku, takže je úplně ujetý v jeho případě něco takovýho vytahovat.
Ano. Se sestrou vztah OK. Svoje děti vychovávám tak, aby je ani nemohlo napadnout, že se k nim někdo bude schopen zachovat tak, jako se můj otec zachoval ke svým vlastním dětem. Každá generace má svoje. Prostě pokřivenost, prostě režim, prostě on za to ani nemohl.
Jen že jsem napsal, že to je u mě rychlejší. Nastalo to dřív, protože já jsem se postavil na vlastní nohy dřív, než většina ostatních. Prosím ty, kteří začali s tímto poznáním později, než já. Ti starší nejsou zlá monstra. Oni jenom nevědí, co dělají, viz citát z Bible. Nechme je být a buďme k nim tolerantní.
Stejně paušalizujete nad starší generací a svádíte problém svého otce na režim, tim se ho snažíte omluvit. Ale to je špatná interpretace, z toho co jste napsal byl problém jen a pouze v jeho hlavě. Starší generaci byste naopak měl být vděčný, že se zvládla jako celek vymanit z komunismu vstříc demokracii, ve které nyní žijete. Kdyby ta generace byla tak špatná, tak zapšklá a pokřivená tak by tady asi nebylo to co tady je. Tzn. Relativní svoboda v podobě zastupitelské demokracie. Lepší systém totiž člověk ještě nevymyslel.
3
Sledujících
4
Sleduje
3
Sledujících
4
Sleduje
Je úplně jedno, co chce dozorčí rada. VW v Německu vyrábí auta, která nejsou cenově konkurenceschopná. Tedy jsou ve světě neprodejná. Tak mohou chtít cokoliv, realita je dožene.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A proto letos koncern prodal 8 milionu aut, bravo ty mysliteli.
2 odpovědi