Hazardem je pochopitelně stav baterky, ale předpokládám že to budete, stejně jako většina majitelů EV, bagatelizovat.
Vzhledem k tomu, že s bateriemi obecně nejsou špatné zkušenosti ani po letech, a právě se nám rozsypal v rodině spalovák s nájezdem 100 000 km (vypadá to na výměnu motoru, nebo nákladnou generálku), tak to opravdu budu bagatelizovat ;-)
Lidem bez fixace ceny elektřina zlevnila. Takových smluv je většina. Mě konkrétně u ČEZu zlevnila od 1.1.2024 o 1258 Kč za MWh a distribuce , včetně POZE, šla od stejného data nahoru o1077 Kč za MWh. Ojetý elektromobil bych si nikdy nekoupil, nejsem hazardér. Pohodlí si užívám i se spalovákem, hlavně při tankování, které zvládnu za pár minut.
Tak každý to máme jinak, já bych už nechtěl ztrácet čas tankováním a ještě si u toho špinit ruce, stačí, že občas jedu dotankovat našeho ropáka, co ještě v rodině máme - ale jezdím s ním už jen v nouzi nejvyšší. EV mám stále dobité z domácí nabíječky a tras delších než 400 km udělám pár do roka, při nich mě nabíjení po cestě vlastně i baví.
Nějak nechápu, co je za hazard na koupi ojetého EV. Mně přijde jako větší hazard kupovat spalovák po neznámém majiteli.
Pokud započtete pořizovací cenu, tak při těchto cenách se EV nevyplatí. Jinak cena zůstala stejná, zdražila distribuce a zlevnila silová elektřina.
U mě silová elektřina rozhodně nezlevnila, jelikož moc nemá kam, mám dlouhodobý fix. Takže zdražila distribuce, ale i další poplatky, nejvíce je znát návrat POZE. Pokud započtu pořizovací cenu, tak záleží na to, jaké auto si jdu koupit. Já jsem si koupil auto z bazaru, které bylo zhruba o 300 000 Kč vč. DPH dražší, než jeho spalovací ekvivalent. Aby se to vyplatilo z tohoto pohledu, měl bych s ním najet nějakých 120 000 km nebo raději více, což teda asi splním. Ale nejde jen o cenu za ujetý km, jde také o pohodlí a užitnou hodnotu. A tam EV jasně vítězí, proto jsem si ho taky koupil. Žijeme jenom jednou a chceme si dopřát trochu toho pohodlí, nemyslíte?
To sice ano, ale když připočtete DPH a distribuci jste na 6 Kč za kWh.
V době, kdy jsem psali tyto příspěvky, platilo, co jsem psal já. V nízkém tarifu D27d (elektromobilita) se platila cena silové elektřiny + něco přes 0,30 Kč za distribuci a další poplatky. Dnes (po Novém roce) je to silová elektřina + cca 1,40 Kč za distribuci a další poplatky. Takže ano, dnes se dostanete k těm 6 Kč, ale to je po zdražení, a i to je pořád pro EV super.
Nabíjet doma se bude moci jenom když aut bude málo. Limitní je přenosová soustava. Solární nabíjení v bydlišti je částečně možné jen v době volna. Nabíjet baterie z baterií je nesmysl. Už jen ztráty a dvojitá ekologická zátěž nedává smysl.
Rychlé nabíjení podle názorů výrobce sice neškodí, ale to Vám řekne každý výrobce. Vzhledem k ceně baterie je každé procento poznat. Majitelé z měst moc jiných možností mít nebudou.
Životnost a bezpečnost je sázka do loterie. Ani lidé co taková auta vyrábí a všem říkají jaké mají výhody je neparkují v domovní garáži. Ví proč.
Tím není pochyb, že elektroauta jsou technicky velmi zajímavá.
Parametry jízdy, zrychlení i rekuperace jsou výsledkem stále se rozvíjející elektroniky. Určitě nějaký význam mají. Není ale možné mluvit o ekologii a výhodnosti. Rozhodně ne v současném stavu.
I nabíjení z baterie do baterie má smysl, sám to tak dělám. Parkuji v garáži a vím proč, od té doby, co jsem vyměnil spalovák za EV, jsem snížil riziko požáru v garáži .- zkuste si zjistit statistiky. Životnost baterie už je také statisticky prokázaná, rychlonabíjení je dostatečně ok, i když pomalé asi je opravdu lepší a to je to, co používám.
Ale já tyto informace četl na internetu od odborníků a připadaly mi celkem OK.
Tak nevím.
Ano, bohužel často i zdánliví odborníci publikují nesmysly a mystifikují veřejnost. Já mám osobní zkušenost a je to tak, jak popisuji výše. Auto mám nakonfigurované tak, že brzdí poměrně razantně při povolení plynového pedálu (blízké takzvanému one-pedal-drive), když to nestačí, mohu ještě páčkou za volantem zvýšit účinek rekuperace, a teprve když ani to nestačí, použiju brzdový pedál, který stejně prioritně využívá rekuperaci a až při velmi silném stisku použije mechanickou brzdu. Při plynulé, neagresivní jízdě tedy mechanickou brzdu skutečně téměř nepotřebuju. Co se týče pneu, tak pokud bych si nedával pozor a rozjížděl se divoce, asi bych je opravdu opotřebil více, protože mám (bohužel) náhon na přední nápravu. Ale nejsem blázen, chci, aby pneumaticky vydržely dlouho, tak se rozjíždím plynule - i tak na každé křižovatce všem ujedu (jednou se mi to nepovedlo, to vedle mě stála Tesla).
Když to tedy shrnu, při běžném použití EV, pokud nechci dělat frajera, oproti spalováku brzdy velmi ušetřím a s pneumatikami na tom budu srovnatelně - stejně je nakonec vyměním kvůli stáří gumy, stejně jako u spalováku.
To je další nesmysl všeobecného zavádění elektroaut. Když je to taková pecka, ať si počkají. Rychlé nabíjení snižují životnost baterií a kde je pak žádaná ekologie ???
Za prvé, rychlonabíječku potřebujete párkrát do roka, většinou nabíjíte na pomalých (doma, v práci apod.). Za druhé, praxe ukazuje, že to rychlonabíjení ty akumulátory zas až tak neničí.
Dobrý den
Stát (EU) pozvolna znevýhodňuje auta se spalovacími motory. Proto mi příjde docela nelogické pokračovat ve stavbě dálnic a rychlostních komunikací. Aut bude ubývat a elektrická budou jezdit 90 km/h. 😂
Jezdím EV a na dálnici většinu aut předjíždím (na tempomat si dávám obvykle 140 km/h, když chci dokončit předjíždění kolony a udělat místo někomu, kdo má potřebu jet rychleji, tak taky na chvíli zrychlím). Asi tam máte někde chybu, ale jezdit 90 km/h, k tomu fakt není důvod.
To je hezké, ale kdy jezdíte, já vyjížím ráno v 8 a vracím se po 18 hodině. Mám FVE již asi 8 let, ale takto to dělat nemohu, přijedu a už to nejde. o víkendu také nestíhám dobít po plna. A to nepíšu, že od listopadu do února si skoro ani neškrknu. Jo kdyby se vyřešilo skladování bylo by to super. Nechal bych v garáži druhou baterku, at se mi nabíjí a v případě potřeby bych ji vyměnila, jenže to nelze. A pak asi nejvíce důležitá věc, ja nás 5 a potřebujeme větší auto, protože jezdíme celá rodina na výlety, dovolená, vozíme si kola atd. a Mít 2 auta mi přijde dost uhozené.
Mám doma k FVE baterii 14,2 kWh. Pokud nestihnu dobít na přímo ze slunce, dobíjím z baterie denně cca 4 kWh. To mi stačí jak na noční provoz domácnosti (co v baterii zbyde), tak na běžný nájezd auta. Když to jde, je nejlepší dobít auto pořádně o víkendu na přímo, to je jasné, tam je nejméně ztrát.
Je třeba se na otázku zdrojů elektřiny pro elektromobilitu podívat jako na celek!
Zatím je dost vyrobeno. Možná
Výrobní možnosti jsou ekologické. Možná
Brzy se povede dostatečně rozšířit síť ,,kabelů,, k dobíječkám. Možná
Odstraní se i ostatní mínusy elektromobilů:
-těžké baterie. Možná
-rozměrnější brzdy s větším obrusem. Možná
-potřeba jiných pneu (kvůli akceleraci,brzdění). Spíše ano
-nebezpečná tichost vozu. Stačí umělý zvuk spalovacího motoru a repráky.Poučení viz Slunce seno ...
-podstatně nižší efektivnost baterií v zimě. Jen použitím ohřevu=nižší efektivita.
-mimořádně problematické hašení vozu. Spíše nikdy
-zákaz ,,parkování-požáry,, v garážích a parkovacích domech. Spíše ne
-využití pro nákladní vozuy Asi problém.
-dostatek specifických materiálů pro výrobu akumulátorů. Bez problému až se naučíme využívat zdroje mimo naši planetu!Za mě asi nikdy!
A trolejový systém? Nebude dost mědi!
A mohl bych pokračovat.
Za mě elektroauto max po městě a za lepšího řešení hašení!
O ceně se bavit nebudu,já už si elektroauto nekoupím.
Brzdy s větším obrusem? Proč? EV brzdy skoro nepotřebuje, používá převážně rekuperaci a jen při potřebě velmi prudkého nouzového brždění nebo prudkého dobrždění do nuly potřebuje čelisti a kotouče. To je taky důvod, proč po 50 tis. km mám stále neměřitelné opotřebení brzd. Na EV mám taktéž naprosto standardní pneu, po 50 tis. km stále bez zjevných známek výrazného opotřebení.
Nejnižší cena doma je 6,50 za kWh v nízkém tarifu. Takže 1,30 za km. Já dám za 5 litrů nafty 160 korun, takže na 1km 1,60 Kč. Vzhledem k podstatně vyšší pořizovací ceně se mi elektromobil nevyplatí. Při rychlonabíjení je provoz elektromobilu o hodně dražší než u spalováku.
Je to už 4 měsíce staré vlákno, ale třeba si to přečtete. Nejnižší cena doma je výrazně nižší, protože při provozu elektromobilu máte nárok na sazbu D27d, ve které je v NT sazba za distribuci téměř nulová, takže platíte za čistou kWh. V dnešní době necelé 4 Kč/kWh včetně distribuce.
Zaplatíte "jen distribuci" .. tak to je vtipné. Distribuce tvoří 50 % ceny elektřiny a v případě "zápočtu" platíte distribuci 2x - jednou ve směru od Vás, jednou ve směru k Vám, takže ve výsledku na tom ušetříte cca 60 haléřů za 1 kWh. S takovým "ziskem" se soláry zaplatí za 186 let.
Přesně takto to NENÍ. Dnes už distribuce díky novým cenám za silovku nestojí 50 % ceny, ale malou část (konkrétně to vychází zhruba na 2 Kč / kWh). Za druhé, platíte jen distribuci zpět (distribuci ven platí odběratel vaší elektřiny). Prosím, zkuste si o tom nejprve něco přečíst, než vám to přijde vtipné, děkuji 😉 Na druhou stranu, alespoň jsem se mohl zasmát já vašemu příspěvku.
7
Sledujících
9
Sleduje
7
Sledujících
9
Sleduje
Já bych si ojeté elektrické auto nekoupil, hlavně kvůli baterii.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No vidíte, ale jen díky předsudkům. Já jsem si ojeté EV koupil a nemohu si ho vynachválit. Mám ho něco přes 2 roky a najel jsem s ním skoro 50 000 km bez nejmenších problémů, bez náznaku ztráty výkonu či dojezdu. Je to výrazně levnější než nové auto a přesto získáte vozidlo v perfektním stavu s exkluzivní výbavou za výbornou cenu. Strach z baterie je opravdu irelevantní, mohu sám potvrdit, ale stačí trochu sledovat EV svět a pochopíte, že strašení je způsobené hlavně hloupými médii typu Autoforum, přiživované všemi chytrolíny po českých hospodách.
1 odpověď