Tak nějak přemýšlím, co si myslet o autorovi článku. Asi to, že v životě neviděl elektromobil, natož aby s ním jezdil. Tak tedy pane autore, DC nabíječka má vždy svůj kabel, podobně jako výdejní stojan PHM má svou hadici. Tyto kabely mají velký průřez a chlazení, takové opravdu nechcete mít v autě, a to ani integrované, a hlavně pro to není důvod. Nabíjení DC je úplně stejné jsko tankování PHM, s tím rozdílem, že si neuprasíte ruku naftou či benzínem. Nabíjení doma z AC wallboxu je stejné, wallbox má také vlastní kabel. Jediné využití této novinky je tedy na veřejných AC nabíječkách. Má-li auto frunk, pak tam moc velký přínos navijáku není, možná spíš potenciální problémy s jeho mechanickou částí. Ale ano, pokud bych bydlel v paneláku a měl poblíž veřejnou AC nabíječku pro pravidelné dobíjení, možná bych to ocenil. Jako majitel RD s vlastním wallboxem ake fakt ne.
Nikdo, kdo jezdí s EV větší dávky km a nemá wallbox doma, nebude dobíjet za uvedené ceny. Zaplatí si paušál u některého poskytovatele a vyhlédne si někde v okolí domova či práce nějaký AC stojan. Pak to vyjde úplně jinak. Já sice dobíjím doma, ale když jedu na dlouhou cestu, zaplatím si na 1 měsíc členství u Tesly a jedu levněji než spalovák i přes superchargery. Článek je opět velmi sporný, i když uznávám, že stále je dobíjení složitější než tankování. Těch výhod EV je ale více, za spalovák už bych neměnil ani za zlaté prase.
Autor asi záměrně používá termín přetížení sítě, aby zmátl neznalé čtenáře. Nejedná se totiž o přetížení elektrické sítě, ale kapacity nabíječek pro co nejrychlejší odbavení zákazníků. Kdo už má EV, tak dobře ví, že toto opatření ho v jízdě nijak neomezuje. Takže poplašná zpráva pro hejtery, ach jo.
Ta rovnice je velmi jednoduchá: co si doma vyrobím sám, elektřinu, nebo syntetické palivo? Co je lepší, složitý, hlučný motor, který produkuje saze, nebo tichý a čistý elektromotor? Minimálně 40 % lidí, tedy ti, co mají možnost nabíjet foma, v tom bude mít jasno. Syntetické palivo bude drahé a vhodné maximálně na speciální aplikace a závodní účely, ale rozhodně ne pro běžnou dopravu. Zkuste se zeptat pár provozovatelů EV a snad pochopíte. Musí to ale pochopit i evropské automobilky, než je převálcuje Čína.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když si hloupej táta vezme do auta své dítě, které je po něm také nejspíš hloupé, pak z toho musí zákonitě vyjít takto hloupý článek. Pohádka o spotřebě rádia, které snížilo dojezd, mě uchvátila asi úplně nejvíc. Vzhledem k tomu, že EV už více než 2 roky provozuju, mohu potvrdit, že prakticky všechno v tomto článku je blábol, případně se týká prehistorické EV platformy, která nemá se současnými auty nic společného. Bohužel tyto články ovlivňují názory lidí, kteří EV v životě neviděl, a šíří tak nesmyslnou nenávist vůči moderním technologiím.
4 odpovědi