Nam ve škole říkali, že pro Evropu objevil Ameriku Columbus a to platí stále. Středověká Evropa neměla šajn co je dál na západ, někteří měli za to, že tam končí svět a voda padá kamsi dolů. A s ohledem na to, v jakých kocabkach se plavili, nebylo divu. Dále nám ve škole vždy v tom nejhorším světle vykreslili počínání kolonizatorů a vraždění původního obyvatelstva (zajímavé je, že Rusko nikdy nebylo mezi kolonizatory zařazeno, protože ti dělali jen objevy). Myslím že ta paní z článku vydí problém tam, kde ve skutečnosti není.
Pokud to bude LiFePo baterie, tak jako stacionární úložiště někde v budově, proč ne. Ale lithium iontova baterie v této velikosti, je vždy určitým zvýšeným požárním nebezpečím, takže do baráku ne. Já obecně, bych si žádnou baterii ve velké velikosti nedal do baráku. Bohužel neexistuje technologie která by bez energeticky náročných berlicek zvládla nízké i vysoké teploty.
Nebudu nijak vládu obhajovat, kravin dělá dost, ale současná vláda opravdu nemá nic společného s rostoucí inflací a jakýkoliv pokus něco cenově fixovat znamená jen buď extrémní nárůst daní ze mzdy nebo státního dluhu, nebo obojího, protože každé opatření je jen o penězích, tedy hlavně veřejných penězích které do toho naleju. Ale to si většina účastníků protestů proti vládě nechce připustit a nebo to prostě nechápe. Já se s inflací vypořádal tak, že jsem změnil své hlavní zaměstnání, kde v novém budu mít dvojnásobný plat a protože všeho jen dočasu tak s původním zaměstnavatelem jsem se dohodl na DPP, protože šikovných lidí ochotných pracovat je velmi málo a jsou proto dobře placeni. Proto nemusím jak chudák jezdit do Polska abych ušetřil pár drobných, alespoň se v obchodech tady nemačkám, maso mám od soukromého řezníka, mléko, máslo od soukromého zemědělce, vejce od statku vedle a že si priplatim, mi je fuk.
Mám kámoše co v solárním businessu dělá od roku 2008, servisuje velké centrální i malé stringove střídače v ČR, SK, a i jinde v rámci EU. Všímá si jak jsou instalace udělané a dle jeho slov je to poslední dva roky úděsné. I zavedené firmy se díky nezkušeným pracovníkům dopouštějí diletantskych chyb při instalaci, které se projeví za pár let, kdy to spousta firem v tomto businessu pod tlakem svých činů raději zabalí, než by čelila drahým reklamacim, takže zákazníkům zbyde na střeše a v technické místnosti jen hromada elektronického a elektrického šrotu, v některých případech hrozicich požárem. Spousta lidí vůbec netuší, že tyto instalace musí být pravidelně kontrolovány, takže pokud jejich dodavatel sídlí relativně daleko, použil nekvalitní komponenty a instalaci spáchal tzv. "bez svědomí" tak hrozí, že v případě požáru se na ně pak pojišťovna vykašle a oni se tak pak můžou jít akorát zahřát do teplého popela rumiště jejich domu.
Už to někdo někde psal. Cílem je zrušit individuální mobilitu ve jménu světlých zítřků. Takže obavy, že na hromadné dobíjení aut nebude stačit infrastruktura, nebo suroviny, jsou liché, nebude co dobíjet. Auto bude jen pro pár vyvolených, tak jako před 50i lety u nás. Samozřejmě, že ekonomika se výrazně zmenší a budeme jako celek výrazně chudší, na blbosti typu různé inkluze, nebudou peníze, ale peníze také nebudou na věci které považujeme v tuto chvíli za běžné, velmi to odskáče veřejné zdravotnictví a sociální péče. Současná ekonomika a její běh je založen na flexibilite pracovních sil a ta byla zajištěna ze dvou třetin na flexibilite osobní individuální dopravy. Na stavbách, ve službách a podobně, dělá spousta lidí, kteří dojíždí z dálky a to prostě nebude, ti lidé neprijedou. Elektromobilita ve své současné podobě, do toho háže vidle. Ale to je ekojehovistum jedno, je to překvapí, až zjistí, že ani na jednoduché vyčištění ucpaneho záchodu nikoho nesezenou a budou si muset hezky svoje ručičky ponořit do sra..k.
Touhle dobou před rokem, se provalila kauza s Bohemia Energy a spousta lidí byla nucena přejít rychle jinam a upisovat se za tehdá "nehorázné" ceny u nových dodavatelů (jsou cca tretinové až poloviční proti současným zastropovanym cenám) . Našla se tu loni na Seznamu a i jinde v diskuzích spousta uchylnych jedinců kteří se těmto postiženým z kauzy BE vysmivala nebo dokonce i nadávala. Ale jak se ukazuje, na každého jednou dojde a tito lidé teď často platí mnohem více než ti chudáci z BE. . Proto těm posměváčkům z loňska ty vysoké ceny EE přeji, strouham jim mrkvičku, na každého totiž dojde, ať se třeba teď pos..ou.
Jinak ten nápad se sdilenim EE ve fixu není špatný, přes tu prodlužovací šňůru jde přenést max 3,6kW takže na nabíjení auta asi nic moc ale na světlo a PC to stačí. A navíc se dá koupit i do zasuvky měřič spotřeby, přijde mi to jako dobrý nápad.
Já těmto autům říkám "krysí vejce" . Prostě obludnost. A nejde o pohon ale o to, že je to obrovské, těžké, bezpohlavní emaskulovany vzhled, nesmyslná až nebezpečná ergonomie ovládání, prostě něco co nemělo nikdy vyjet na silnice. Do stejného pytle hážu i Enyaq. Možná se teď budu rouhat, ale přeji VW za jeho špatná a arogantní rozhodnutí (vyrábět něco co zákazníci nechtějí) , aby jej přejela a zadupala do země konkurence z Asie, která si pak krachujici VAG rozebere.
Tomu se říká zoufalství. Za 1,5 milionu co se dá koupit Enyaq se dá koupit i Ioniq 5 nebo Mercedes EQB 300 za podobnou sumu. Při vší úctě ke Škodovce, Mercedes je úrovní zpracování, použitými materiály, ergonomii, rychlostí dobíjení zcela jinde. Elektrické škodovky vypadají jak krysí vejce. Není duvod se jimi vubec zabývat. VAG si podrezava větev pod sebou a tohle je jen poslední křeč než vydechnou naposledy a vy chrlí desetitisíce nezaměstnaných.
Ono by stačilo vykopat z burzy plynové zdroje, tím by cena poklesla na třetinu a výrobu plynových el. prodat jako síťové služby mimo burzu. Státy které by měly přebytek výroby by potřebovali této drahé energie minimum, státy co musí dovážet energii by platili za dovozy jen tu, extrémně drahou elektřinu z plynu. Za blbost se platí
Když jsem nechával stavět před 5 i lety dům, tak mi přišlo, že při tepelné ztrátě 3kW a roční potřebě elektřiny na topení 3,5MWh není potřeba vymýšlet nic složitého a nechal jsem instalovat podlahové elektrické vytápění a jako hobby velká šamotová kamna s tahy a hypokaustem kde si ze sportu občas zatopím. TUV bojler. Proč mít něco složitého co vyžaduje servis. Po podzimních manevrech kvůli zkrachovale BE jsem snad poprvé začal topit už koncem října v kamnech a nepřestal až do konce března. Dřeva tam padla tuna (cca 3,5 prms) a celkem si dům vzal 6 MWh (z toho 1,2MWh dotapeni elektřinou, 2 MWh TUV) Z původních pár metrů zásob dřeva mám teď 10 prms a na podzim nechám instalovat TČ vzduch vzduch abych v přechodných obdobích šetřil dřevo i elektřinu. Ve fotovoltaickém průmyslu jsem dělal 5 let servisaka střídačů a zatím se do instalace nehrnu. Baterie ani střídač v domě nechci a kvůli zastinene střeše mi to tolik nevyrobi, ale to je můj individuální postoj, který bude u někoho jiného jiný. Ale daleko větší obavy než ze zmrzleho zadku, mám z toho, že půjde ekonomika k zemi a s tím i zaměstnanost a nebudu řešit jestli mám 18 nebo 10 stupňů, ale že nebude co do huby a stoupne extrémně kriminalita a FVE na střeše bude přitahovat živly stejně jako BEV v baráku. Proto raději nic takového a spíše se duševně připravit na bídu a nedostatek.
Lidé, politici, aktivisté, přistupují k FVE jako k nákupu lednice. Spousta z nich si nechce připustit že se jedná o odbornou instalaci, to jest na začátku odborný návrh včetně protipožárních opatření schválených příslušným požárním odborem (závazné stanovisko místně příslušného HZS ), odborná montáž ze schválených komponent v EU (a je jedno jestli to je z Číny či USA) (ne, ale opravdu ne z Aliexpresu), el. revize, odborné kontroly, kvalifikovaný servis. Kdyź se do toho sejří každý, kdo má v zadku díru, tak tu a tam někdo lehne popelem. Panely nehoří, ale vakl na DC konektoru dokáže zapálit, a u velkých výkonů klidne el. oblouk na vaklu na kontaktu propali ocelový plech....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To co autor popisuje jde snad možná u Peter ale ne u krbové vložky nebo nedej bože u akumulacnich kamen, prostě vytrženo z kontextu aby to připoutalo pozornost, všichni jsme na to v rozčilení klikli a autor dostal peníze za klikbajty. To se mu podařilo, článek svůj účel splnil 🤪