Jasně,určitě víš o financích Škodovky,má větší obrat a podobný zisk,jako jine roky,investice tu jsou,jako nikdy předtím,ti že si jedním ze 400 dodavatelů na tom nic nezmění,asi by nám nedávali prachy,kdyby neměli...
Stav IT má vliv na kvalitu produktu a není problém si zjistit jak se Škodě a VW daří s řešením IT problémů na jejich vozech. Nemusíte hledat, vůbec to nezvládají a proto jsou jejich nová auta krámy. Kde jsou ty časy kdy VW Golf vedl prodejcům, to samé Octavia. Drtí je technické problémy především v SW a kompatibilitě s HW a to vše proto, že nemají prachy přetáhnout dost zdrojů na posílení svého IT. výpadek stíhá výpadek. S VAG to jde z kopce právě z důvodu podseknuti výdajů na IT a non IT infrastrukturu. Je úplně jedno kolik sypete peněz do okrasných zahonku když nemáte poresene základy, zdi, střechu, prostě všechny zásadní části a to je problém celého VAG který jim zlomí vaz. Číňani se chystají, stavějí montovny v EU, takže evropské dinosaury ani clo nezachrání, sorry.
Tak za prvé:V Číně frčí maličké EV do města v ceně kolem 100 tisíc, aut jako Eniaq, Tesla se tam na množství tolik neprodává.
Za druhé : Čína má pod kontrolou kompletně celý řetězec těžby, transportu, zpracování a výroby a ceny baterií pro jejich EV jsou prostě nižší než pro hloupou Evropu, která bez Číny nedokáže už ani umotat ruličku toaletního papíru.
Taky ti přeji,aby si přišel o práci,teda jestli takovej Lojza jako ty nějakou má...
To není o přání ale o faktech. ŠA v tuhle chvíli docela bojuje s tím aby přežila. A jak to vím? Děláme pro ni chlazení IT a léta rozhazovali peníze, teď jde všechno do elektromobility ale do IT málo, proto mají tolik potíží, nevědí kde brát a kam dávat. A to samé mateřský VW. To se budou lidé jako vy divit až evropští dinosauři místo aut začnou chrlit tisíce nezaměstnaných. Skončí to obrovskými občanskými nepokoji které smetou EU a s tím i vše dobré čeho bylo dosaženo a pak si možná zelení manasci začnou říkat, jestli moc nepřetáhli nápřah, je mi líto ale k tomu to neodvratně spěje.
Nam ve škole říkali, že pro Evropu objevil Ameriku Columbus a to platí stále. Středověká Evropa neměla šajn co je dál na západ, někteří měli za to, že tam končí svět a voda padá kamsi dolů. A s ohledem na to, v jakých kocabkach se plavili, nebylo divu. Dále nám ve škole vždy v tom nejhorším světle vykreslili počínání kolonizatorů a vraždění původního obyvatelstva (zajímavé je, že Rusko nikdy nebylo mezi kolonizatory zařazeno, protože ti dělali jen objevy). Myslím že ta paní z článku vydí problém tam, kde ve skutečnosti není.
Znovu, všechno je o tom, od koho si to necháte nainstalovat a jak dobře jste pojištěný. Já o svoji instalaci strach nemám.
Ani, ani, pojištění. Byly doby, kdy pojišťovnám stačilo v případě požáru jen doložit pravidelné revize. Velmi brzy přijde čas že budou chtít doložit pravidelné odborné prohlídky kvalifikovaným technikem. A tolik jich nikdy nebude aby to obsloužilo všechny mikrozdroje, takže se lidé holt s tím smíří, že v případě průšvihu, dostanou kulovi. Pro začátek se budou moci alespoň zahrabat do teplého popela.
Pro vaši informaci, já, i můj otec, jsme vzděláním slaboproudaři, takže mě opravdu poučovat nemusíte. Otec má na domě minimálně 10 let FVE, kteoru si dělal sám a když už je na střeše, konektory si sem tam zkontroluje, ale nikdy tam nebyl žádný problém, ani vnik vlhkosti. Je to potřeba udělat pořádně a tak jak se má a ne to odfláknout. Znovu, všechno je o tom jaké konektory použijete, jak to zapojíte a jak pečlivě provedete celou instalaci.
Jenže schopných montérů udělat instalaci správně, je málo. Takže riziko narůstá každý měsíc o další a další problematické instalace.
Ohledně těch konektorů. Máme instalace, kde se dosud na 1MWp nemusel měnit žádný ale máme instalace, třeba 6 kWp kde se u panelů už konektory měnily. Jsou více namahany termálním zatížením. Ale to pravidelná kontrola odhalí včas, než dojde k prů... Proto mě děsí solární střešní krytiny, kde jsou konektory schované kdesi v laťoví obklopené pojistnou izolací případně PIR panelem. V USA už pár takových střech blaflo, způsobeno panely z Muskovych fabrik. I pár žalob padlo.
Tohle všechno samozřejmě vím, jenže taky vím, že bych si domů na instalaci FVE nikdy nepozval lempli, kteří neumí navrhnout zapojení, nebo zfušují zapojení, nebo použijí levné konektory jenom proto, aby to bylo o pár tisíc levnější. A pro vaši informaci, NIKDO nedělá to, že by znovu po roce lozil na střechu a kontroloval každý jeden konektor, který navíc není dostupný, protože je pod panelem. A kdo by, podle vás zaplatil demontáž panelů na šikmé střeše, aby bylo možné se dostat ke všem konektorům a zkontrolovat je termokamerou? Odpovím si sám nikdo. Proto je potřeba se dobře pojistit, vybrat firmu, která to neodflákne a na kontroly se vykašlat, protože stejně není reálné to za rozumných nákladů pořádně zkontrolovat.
Solidní servisní firmy, mění v DE preventivně konektory po 5-7 letech. Sám jsem pro takovou dělal. Měli jsme na pár instalacích problém a pak už majitel firmy nečekal a preventivně se to začalo měnit, poté co se situací seznámil zákazníky. Tady, v ČR, se do instalaci pouští kde kdo, často jedinou kvalifikaci je v zadnici díra. Jak jako laik dokážete posoudit, že z hlediska protipožárních opatření udělali montéři vše co je zapotřebí. Když máte 2kWp, rizika jsou relativně nízká, ale 10kWp, 30kWp, to už je masakr, když se něco stane. Spousta lidí nabyde dojmu o bezstarostnosti života s FVE poté co si vyzkouší třeba solární nabíječku o 100Wp. Vůbec jim nedochází, že s rostoucím výkonem, rostou i nároky na kontroly a s rostoucím věkem elektrárny kdy plastové a gumové části instalace křehnou roste pravděpodobnost poruchy, která za určitých okolností (daných často provedením instalace) skončí požárem.
Novou LiFePo na doma, proč ne. Ale tikající časovou bombu v podobě použitých Li-Ion/Li-Pol bych rozhodně neriskoval.
A na argumenty teslamaniaků, že hoří i spalováky: to je otázka servisu a údržby, kdežto u Lithiových článků je to jen otázka času!
Jasně, u lithio iontovych článků vás dělí od ohniveho inferna fólie tenčí než lidský vlas.
Takže si koupim elektro-auto za 2 mil Kč namísto 1 mil Kč ve spalováku (střední třída), po 8 letech vytáhnu baterku a dám ji jako pomalu degradovanou jako úložiště s tím, že je celkem pravděpodobnost že mi následně shoří celý dům.. ...a zbytek auta na šroťák. A tak jsem vlastně vyhodil 2 mil Kč a budu potřebovat další 2 mil Kč abych si opět koupil elekromobil střední velikosti, zatímco u spalováku, pokud má normální servis tak jej můžu mít i 20 let.. takže ve finále za 4 mega budu mít doma baterku na úložiště a jeden elektromobil s dojezdem do 300 km a nebo 1 spalovák za 1 mil Kč a žádné starosti... to je opravdu ekonomické i ekologické..a to se vyplatí...a teď dejte tu o Karkulce...
Nechci vám brát iluze, ale v současnosti prodávané spalovaky nemají budoucnost delší 10i let od ukončení výroby modelu kvůli velmi složitým antiemisnim systémům které se kazí již po pár letech. Jo, pokud si necháte dovézt japonského youngtimera s atmosférickým velkoobjemovym motorem, při správné údržbě vydrží téměř navždy.
Pokud to bude LiFePo baterie, tak jako stacionární úložiště někde v budově, proč ne. Ale lithium iontova baterie v této velikosti, je vždy určitým zvýšeným požárním nebezpečím, takže do baráku ne. Já obecně, bych si žádnou baterii ve velké velikosti nedal do baráku. Bohužel neexistuje technologie která by bez energeticky náročných berlicek zvládla nízké i vysoké teploty.
Ale prosím vás. Střídač umí dneska opravit kde jaký elektrikář, například můj otec, můj strýc, několik mých kamarádů atd atd. Na to opravdu nepotřebujete žádného člověka s papírem. A tak jako je papírově potřeba dělat pravidelné revize domácích rozvodů atd, jenže to nikdo nedělá, proč by měl? To že by někdo něco měl ještě neznamená, že se to tak reálně děje. Takže kdo tady má idealistické představy? Já, nebo vy?
Je vidět, že neoplyvate zkušenostmi z DC rozvodů, ať už v bateriovych systémech nebo ve FVE systémech. Malý vakl na AC vede k postupnému přehřívání daného spoje, kontaktu a postupné termální degradaci které si umí všimnout i laik. DC je jiná liga. Ke vzniku el. oblouku na vaklu na DC stačí cca 30V. Tím že se jedná o DC, tak nedojde k přerušení oblouku dokud zdroj vyrábí, u FVE do setmění, u baterie do jejího úplného vybití. Co to udělá za masakr na 800VDC na stringu, nebo na 10kWh baterii když pro sváření el. obloukem stačí pár desítek voltů při relativně málem napětí? Je vidět, že nemáte žádné zkušenosti. Já jako servisak střídačů SMA byl na několika FVE rumištích a vždy za tím byla drobná chybka v instalaci, která by u AC byla zcela nevinná a její vizuální projev by se ukázal třeba po letech. Ale u DC nikoliv
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Nevím jak u Dacie, ale koncernove1l 88kW TSi v 3
Oktavce těch 250-300 tis. V klidu dá pokud se mu dopřeje pravidelná údržba a nejezdí se příliš často krátké trasy. Vlastní zkušenost. Když by ty dvě 1. L TSi z trojkove Oktavky spojila v jeden 6 i válcový motor, byla by to paráda 😄
Nabíjecí stanice jsou a budou přesně tam, kde ty auta budou stát. Tj. v zaměstnání, u obchodů, na parkovištích, na parkovištích sídlišť, všude. A elektřiny je tolik, že se neví co s ní, proto se prodává. A s tím, jak poroste penetrace FVE (už se děje), tak budou klesat požadavky na kapacitu z gridu, protože si domy a továrny budou vyrábět elektřinu svoji. Takže pak víc než zbyde na to, aby se ukládala do aut. Pro vaši informaci, běžná, poměrně malá fabrika , která má CNC výrobu, jenom pár strojů, spotřebuje v elektřině cca 500-700 MWh a co pak teprve velká fabrika, nebo energeticky opravdu náročné výroby jako je sklářství, hutní průmysl atd atd. Tyto všechny firmy budou o zlom krk budovat vlastní FVE, aby byly alespoň částečně nezávislé na síti a snížily si tak náklady a pojistily se proti kolísání cen. Zrovna před pár dny jsem byl u zákazníka, který má vlastních 200kWp v panelech a 600kWh v baterkách. A přitom byste to z ulice vůbec nepoznal. V tomto je budoucnost. Ne pořád jak osel přepočítávat kolik asi tak bude aut a kolik asi tak tyto auta spotřebují elektřiny a dojít k naprosto zcestnému názoru, že dojde k blackoutu. Protože pokud by k němu mělo dojít, tak k němu už dávno došlo.
Brzy všichni zjistí, že každá instalace, a u FVE kvůli DC potřebuje pravidelné kvalifikované kontroly, servis, údržbu a náhle se zjistí že není kdo, protože kvalifikovaných zodpovědných lidí je prostě málo , protože decentralizovana energetika je extrémně náročná na materiální a kvalifikované lidské zdroje. To samé s nabíječkami pro EV, malé domácí, firemní Wall boxy nesou technicky žádné terno (klidně 10-20% tepelných ztrát u nabijeneho vozu), prostě spotřebič ale DC rychlonabijecky opět potřebuji pravidelné kvalifikované kontroly, malá chybka na 400/800V DC při stovkách kW je slušný masakr. A opět chybí dostatek lidí. Dnešní aktivisté pracovat nepůjdou. Škoda že není uzakoneno že kdo chce být klimatický aktivista musí prokazatelně v dané problematice něco pro to soustavně dělat, třeba pomáhat stavět FVE a bateriová úložiště, instalace s TČ a pomáhat servisovat tyto technologie nebo třídit odpad v tridirnach, to proto, aby získal opravdu autentický vhled do dané problematiky a pak by (po několika letech takové služby) z něj žádné kecy o světlých zitřcich nevypadly.
Proto Váš optimismus nesdílím a jako dlouholetý servisak FVE střídačů a systémů s TČ říkám na váš příspěvek : Jsou to jen takové idealisticke představy.
Já na plnou nádrž vydržím 10 dní, což je lehce přes 600 km. Na plnou baterii by to vydalo na 9 dní.
Ale šlo o odpověď na váš 'dotaz', k čemu by vám byl BEV, když v místě bydliště není nabíječka.
A ano, plné nabití např. Ioniqu 5 je delší, než samotné tankování. Je k tomu potřeba u hyperchargeru celých 25 minut.
Jenomže BEV znamená jinak myslet - nabíjíte, když vůz parkuje.
Jo, přesně tak, nabijite když vůz parkuje a v tom je ten kámen úrazu. Je dost profesí které už z povahy jejich profese tohle využít nemůže, potřebuji vysokou flexibilitu kterou jim v současnosti poskytuje jen konvenční mobilita závislá na fosilních palivech. A po této mobilite se teď hodně šlape. Jenže ti co po tom šlapou, si vůbec neuvědomují, že flexibilní individuální mobilita kompenzuje alespoň částečně nedostatek práce chtivych šikovných techniků, řemeslníků a jiných služebníků bez kterých se společnost neobejde. A zde aktuální technologie řešení zatím nenabízí.
24
Sledujících
0
Sleduje
24
Sledujících
0
Sleduje
Aha,proto se na octavky čeká 2 roky,nic,s ajtakama se bavit nechci,čus ..
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Čeká se i když už mají veškeré komponenty k dispozici. Nefunguje SW a HW dohromady. Záměrně se zdržuje výroba, aby se negenerovala další a další se nedodelana auta, která pak budou reklamována. Jen si zjistěte, kolik banalnich potíží s infotaimentem vedlo k výměně celé palubní desky. Nebo jaké problémy způsobuje Kessy, kde výměna baterie každé 2 měsíce je nepodstatný detail ale těch případů kdy se řidič nedostal do auta a musel volat asistenční službu a pak na své auto čekal měsíc kdy vyměnili skoro všechno a stejně otvírání dveří nefungovalo na 100%. Proto uměle zdržují výrobu, neumí se vymanit z problémů, chybí lidé. Všude je plno aktivistů vzyvajici zelené zítřky ale mezi nima nikdo kdo by byl schopen kromě keců přispět na řešení náročného přechodu evropského průmyslu který skončí jeho zánikem a přesunem do područí čínského kapitálu.
A nejsem ajtak, dělám pro firmu co dodává non IT infrastrukturu (UPS, Chlazeni, SHZ, MaR, EPS, atd) a to jako koordinátor. Ale s lidma ze Škody jsem v kontaktu. A to denně. Uvidíte sám pomalou sebevraždu gigantického korporatu.
2 odpovědi