2010: Poslanecká sněmovna, obecní zastupitelstva, třetina Senátu
2012: Krajská zastupitelstva, třetina Senátu
2013: Poslanecká sněmovna, prezident
2014: Evropský parlament, obecní zastupitelstva, třetina Senátu
2016: Krajská zastupitelstva, třetina Senátu
2017: Poslanecká sněmovna
2018: Prezident, obecní zastupitelstva, třetina Senátu
2019: Evropský parlament
2020: Krajská zastupitelstva, třetina Senátu
2021: Poslanecká sněmovna
2022: Obecní zastupitelstva, třetina Senátu
2023: Prezident
2024: Evropský parlament, třetina Senátu
2025: Prezident
2026: Poslanecká sněmovna, krajská zastupitelstva, třetina Senátu
2027: Obecní zastupitelstva
2028: Evropský parlament, třetina Senátu
2029: Prezident
2030: Poslanecká sněmovna, krajská zastupitelstva, třetina Senátu
Kdy se mají tyto věci řešit ?
Blíží se volby, tak tu máme stejně jako pokaždé obehranou písničku Čapí hnízdo, lidi už z toho mají legraci, že jako zázrakem vždy zrovna před volbama. Ono je to už tak průhledné, že se jedná o zpolitizovanou kauzu v rámci předvolební kampaně, že taková trapnost spíše než Babišovi uškodí ve volební kampani jeho odpůrcům, měli by trochu inovovat a vymyslet něco jiného - na tohle už moc lidí neskočí, spíše to znedůvěrohodňuje práci justice, že se do toho nechávají na politickou objednávku zatáhnout a dělají ze sebe užitečné blbc......
Blíží se volby je víc obehraná písnička. Máme nějaké volby skoro každý rok. Do roku 2040 jsou jen 3 roky, kdy nebudou žádné.
Ta válka nebude mít vítěze nikdy, jen s sebou přináší mrtvé.
Když se UA nevzdá území a bude bojovat, nikdy stejně nevyhraje, bude se to táhnout roky, stát spoustu dalších životů a celá Evropa to bude platit a doplatíme na to ve finále všichni.
Toto musí skončit - i za cenu ztráty území. Rusko stejně dále nepůjde, nebo kdo si myslí, že půjde do konfrontace s NATO, tak je úplně vyšinutý. Tak daleko Rus nezajde. Stejně tak ho nikdy nedonutíte ke kapitulaci, protože je to jaderná velmoc. I kdyby jim fungovalo procento z těch jaderných raket, tak máme po světe.
Stejně jiné řešení není - jakékoliv jiné kalkulace vyjdou do ztracena.
A co je moudřejší v tuto chvíli? Nadále navyšovat stovky a tisíce mrtvých vojáků a civilistů ve válce, která jiné řešení než ztráta UA území nemá? Nebo pokračovat roky a dotovat tuto válku, která je beztak ve slepé uličce?
Už pustili Krym, i když se to neřeklo na hlas. A dalo jim to 8 let míru. Takže otázka, kde se Rusko zastaví? Popřípadě, pokud se ustoupí, za jak dlouho si dojdou pro další území. Ukrajina nemusí vyhrát, ale pokud to Rusko nebude dostatečně bolet, tak ho Ukrajina bude mít na uzemí za pár let znovu.
Beru to z rozpočtu na rok 2024 takže se výsledek může mírně odchýlit.
79,0% DÁVKY DŮCHODOVÉHO POJIŠTĚNÍ
706,2 MLD. KČ
6,9% DÁVKY STÁTNÍ SOCIÁLNÍ PODPORY
A DÁVKY PĚSTOUNSKÉ PÉČE
61,4 MLD. KČ
5,7% DÁVKY NEMOCENSKÉHO POJIŠTĚNÍ
51,1 MLD. KČ
0,8%
DÁVKY POMOCI V HMOTNÉ NOUZI
7,5 MLD. KČ
1,1%
PODPORY V NEZAMĚSTNANOSTI
10,1 MLD. KČ
4,3%
PŘÍSPĚVEK NA PÉČI V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
38,0 MLD. KČ
0,5%
DÁVKY PRO ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉ
4,3 MLD. KČ 1,7% ZVLÁŠTNÍ DÁVKY OZBROJENÝCH SBORŮ
14,8 MLD. KČ
Takže pro lidi, kteří nepracují jde 4,3% z 40,7% výdajů státu. Což jsou asi 2% z celkových výdajů státu.
zdroj: Odkaz
Proč vláda trestá lidi co pracují a platí státu celý život , to samé OSVČ, hledat úspory by měla u dávkařů a zbytku těch co si za nic chodí pro sociální dávky!! Nemakáš?? Nechceš?? Tak za co chceš peníze!!! Stará pravda je BEZ PRÁCE NEJSOU KOLÁČE, tak proč to dělat jinak. Teď už nic jiného nezbývá jen se modlit aby tato velice neschopná a nenažraná vláda odtáhla a doufat.....
Hledat peníze u dávkařů? Máme jednu z nejmenších nezaměstnaností na světě. I kdyby jste jim vzal všechny dávky, nic to neudělá. Spíš se modlit, aby lidi začali vnímat, co se děje kolem nich. Minimálně 15 let se mluví o problému s důchody.
Ty peníze na obranu co dostává Kyjev evidentně napomáhají, tahle cesta nikam nevede. Jako kdyby jim nemohli nechat kus země a ukončit válku. Je to tak těžké než nechat umírat svůj lid. Radši přijdu o hrdost než nechat umírat svoje lidi.
2014 jim nechali Krym (ač to nikdo neřekl nahlas). Pomohlo to? Ne. Váš příspěvek nedává smysl.
Daleko víc by pomohlo, kdyby v mimopražských regionech bylo dost škol a firem, kde si lidi slušně vydělají, takže by neměli potřebu se stahovat do Prahy. Venku je bydlení víc než dost, "jen" tam nemá smysl bydlet.
Jenže rozvoj regionů musí někdo zainvestoval, ne že se disproporční část daní pošle do Prahy a venkov se necha živořit.
Vidíte v Praze si zase stěžují, že mají méně peněz, než by měli mít, protože velká část lidí nemá trvalé bydliště v Praze, i přestože tam bydlí. Když někdo chce postavit továrnu někde jinde, tak se lidi bouří ať se to staví u Prahy. Ale to už je jiné téma.
Jenže to je jen jedna strana rovnice. Zároveň se musí vyplatit je pronajmout. A ve chvíli, kdy z nemovitosti (a je jedno jestli až z druhé/ n-té) musím platit šílenou daň, nevyhnutelně ji přenesu na nájemce a vniká tlak na drastické zvýšení nájmu.
Ty nevyužité nemovitosti se nepronajímají nikoli proto, že se nevyplatí je držet nevyužité, nýbrž proto, že se nevyplatí je pronajímat. Protože příliš vysoká rizika, příliš nízký výnos, takže je lepší absorbovat drobnou ztrátu a oželet ten směšný zisk a zbavit se rizika.
Zvýšení DzN sice zvýší nevyplácení se nevyužití, ale naopak zvýší náklady nájemcům. A ti už teď nemají na nájmy, protože ty už teď jsou po započtení rizik na hraně ziskovosti.
Já jako nejlepší (resp nejmíň blbou) cestu vidím kombinaci posílení práv pronajímatele a růst konkurence na straně nabídky, tzn aby vzrostla kapacita.
Ale negativní motivace stylem "zdražíme vlastnictví", i pokud povede ke vstupu většího počtu stávajících majitelů na trh, má právě to negativum, že za cenu zvýšení ceny nájmu, což je krajně nežádoucí.
A nájemníkům to srovná snížená daň z příjmů.
Růst nabídky by musel být enormní, jinak to vykoupí investoři a nepomůže to. Jinak s vámi v zásadě souhlasím, ale musí k tomu být i ten krok, kdy se přenese daň z příjmu na daň z nemovitosti, jinak tu nezbude žádná příroda.
Ale PROČ by právě tohle mělo ty nemovitosti dostat na trh? Pronajímání je vysoce rizikové, a práva pronajímatele jsou v příkrém nepoměru k právům nájemce. Abych nemovitost pronajal, musí se mi to vyplatit a musí to dávat smysl, tzn čím větší rizika nesu, tím vyšší musím mít zisk, aby mi rizika pokryl.
To už jsem přece psal, držet prázdné byty by se už nevyplatilo. Takže buď prodat a investovat jinde, nebo pronajmout.
Souhlasím, posíleni práv pronajímatele by muselo být součástí.
Jenže ne za současné ceny, natož za ceny nižší!!! Už teď jsou to nesmyslné částky,tak jaké asi budou, když DzN vyletí na 10nasobek?
Kdyby se na trhu objevila polovina těchto nemovitostí, tak by cena šla dolů. Ale vychází to z toho, že MMR má přesná data. Developeři by nesnížili výstavbu. Taky je problém jak přepočítat správně daň z příjmu.
Proč by majitel snižoval nájem jen proto,že mu klesla daň z nemovitosti? To jsou věci naprosto nesouvisející. Copak výrobci energií zlevnili,když jim dočasně odpustili odvody na OZE?
Tomu může věřit jen totální naiva.
Tak část investorů, kteří drží nemovitosti, by je pronajmulo, část prodalo. Jelikož by se na trhu objevilo spoustu nových nemovitostí, zvýšila by se nabídka. Takových nemovitostí v ČR by mělo být podle MMR přes 500K.
Majitel nemovitosti NIKDY nepůjde dlouhodobě pod náklady, tzn nebude významně prodlužovat návratnost. Vyšší daň= vyšší nájem, protože vyšší náklady.
A prodat? Komu? Když ten kupec bude muset tu daň platit TAKY?
Tahle teorie je prostě úplně postavena na hlavu.
To už jsem říkal, navrhoval snížit o částku daň z příjmů. Takže nájem se zvedne, ale to příjem taky, takže v optimálním řešení tratí jen lidi, kterým nemovitosti leží ladem. Takže nájemníci na tom budou stejně, pronajímatelé na tom budou stejně. Lidi, kteří mají více nemovitostí pro soukromé účely, zaplatí víc. To znamená, že lidi kteří v nemovitostech ukládají peníze, přejdou na jiné investice. Tím se sníží cena nemovitostí. (Za předpokladu, že kvůli tomu nepřestanou stavět developeři)
To přece takhle fungovat nemohlo 😁
Dokud mám příjem, který DzM pokryje, a reálnou naději nemovitost prodat za stávající cenu, nemám důvod jít s cenou dolů, pokud ji nemusím prodat okamžitě. Tím spíš, když je to nemovitost investiční. Tu přece nebudu pouštět, a speciálně v lokalitě, kde o nemovitosti zájem trvá.
Přitom je to doslova ekonomika pro první semestr.
BTW zrovna včera jsem zaslechl zajímavou teorii, která je sice naprosto šílená, ale vzhledem ke způsobům uvažování zelených, pirátů, a socanů znějící naprosto věrohodně.
V Praze není nedostatek bydlení (což žene cenu nahoru) proto,že by developeri neměli stavební kapacity (které prokazatelně mají). Nedostatek bydlení je prý už léta proto, že město stavebníkům systematicky háže klacky pod nohy, právě proto aby cenu bydlení vyhnalo co nejvýše, protože existuje žebříček měst podle ceny bydlení, kde na špici jsou města s největším blahobytem, kam se stahují pracháči. Takže podle té teorie se magoš už léta snaží dostat na žebříčku co nejvýš, aby zdánlivý blahobyt přitáhl pracháče, které pak NĚJAK (a nikdo zatím neví jak) podojí.
Což je tak psychedelická kravina, že s ohledem na skutečné fungování Prahy dává perfektní smysl (viz činnost a výsledky kvarteta Čižinský, Scheinherr, Hřib, Stropnický).
Pokud by se tím snížil výnos, investorům by se to nevyplatilo. Takže by museli nemovitosti pronajmout, nebo prodat a jít na jiné investice. Otázka je, kolik opravdu je reálně bytů(domů), které někdo vlastní a jsou neobydlené. A jak by se k tomu postavili developeři.
Na špatné stavební zákony se tu nadávalo ještě před zmíněným kvartetem. Od letošního roku jsou nějaké změny, ale nesledoval jsem moc jaké a jestli to něco zlepší.
Tak ona to není chyba per se. "JEN" to při tom nápadů na zvýšení DzM na desetinásobek nemůže vyjít.
Navíc ta daň zatíží jen majitele využívající vlastní nemovitost a nájemníky; vlastníkům, nemovitosti pronajímající, to může být úplně jedno, protože ji prostě přenesou na zákazníka, stejně jako KAŽDÝ obchodník, kterému se stát snaží zdanit zisk. A je to nevyhnutelné, protože kdyby jí měl platit ze svého, za chvíli nemá vůbec nic, protože by mu to ta daň sežrala. To je pro naše daňové soudruhy asi moc komplikovaná představa, že drtivá daňová zátěž vede nevyhnutelně ke kolapsu.
On je taky trochu problém v tom, že každá daň kromě DPFO, DPH, a spotřební (protože ty se počítají z konkrétní transakce v konkrétní výši), je už z principu nespravedlivá, protože není schopna zohlednit individuální zátěž vztaženou na příjem a nutné výdaje.
Druhým (a IMO podstatně větším) problémem je,že státu vždy bude daňový výběr málo, protože 1) vždycky se najde něco, co "by to ještě chtělo za financovat", a 2) osoby placené z rozpočtu jsou nezanedbatelnou skupinou voličů, a ti vždycky budou vyvíjet tlak na zvýšení zátěže ostatních.
Jedinou cestou z toho je volební právo vázané na bilanci daňových odvodů, tedy aby volební právo měli jen čistí daňoví plátci, eventuálně aby jejich hlas měl vyšší váhu. Což je naprosto nereálné.
S tím souhlasím.
Ale ta zvýšená daň z nemovitosti neměla plnit státní kasu, ale snížit cenu nemovitostí a lidem to chtěl srovnat sníženou daní z příjmů. V optimální řešení by zvýšenou daň pocítili jen majitelé s větším počtem nemovitostí, které používají soukromě, nebo jako investiční byty, které leží ladem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mi by bohatě stačilo, kdyby vyšla jednoduchá zpráva, že ten a ten byli potrestáni za to či ono. A i vy víte, které volby jsem myslel. Jo ledaže by jste byl tupec, ale to asi ne, protože zjevně umíte používat internet.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je fuk, které volby. "Neblíží se volby" se používá při každé takové zprávě. My máme nějaké volby skoro každý rok. Co stačí vám je bezpředmětné. Seznam jsou soukromé stránky, těm jde o návštěvnost. Zpráva je pravdivá a bude mít velkou návštěvnost a to stačí.