Tak předně, je to od vás tak trochu hra se slovíčky. Vyrobit ev není levnější než vyrobit spalovák. Vaše představa o našem zaostávání je mimo. Před hodně lety, když vznikl Sovětský svaz, tak si lidi na západě mysleli, že Sověti (s jejich technickými úspěchy) přejedou. Nikdo netušil, že Rusové míří plnou parou do pr...e. Vy mi říkáte, že Čínani s jejich (efektivitou) městy kde nikdo nebydlí, dráhami kde nikdo nejezdí a dotovanou a nařízenou ev mobilitou nás přejedou?
Elektromobil je řádově dražší než spalovák a nikdo mi nebyl schopnej vysvětlit, jakým způsobem dojde k řádovýmu snížení ceny. Dělník v Číně už levnější nebude a ceny surovin taky asi ne, tak jak bude konkurovat? Dotacema?
Ps: najděte si ceníky aut před pěti lety. Ceny aut šly o 200tisíc nahoru (já tvrdím že uměle, aby ten rozdíl nebyl tak velkej).
Dojmy a pojmy jsou dvě různé věci.
Je na každém, jak dokáže zpracovat informace
V souladu s platným zákonen o Čt a Čro jsem se vyrovnal tak, že nejsem plátcem televizní a rozhlasové daně. Tedy nevlastním nic, co by mohlo Tv signál přijímat
(teoreticky ano, jsou na to programy) ale nevím, proč bych to dělal.
Proč bych měl sledovat předžvýkané názory a sledovat Halinu Pavlovskou a jiné televizní hvězdičky a moderované politické půtky nevím.
Život je věkově limitovaný a nemám důvod jej promarnit sledováním televize.
To, že jsem změnou zákona do toho zatažen, považuji za povinnost odebírat Rudé právo
Ev nemůže cenou konkurovat spalovákům a to že se zavádí clo je v důsledku čínský podpory ev. Pořád slyším, jak se ceny srovnají ale i přes miliony vyrobených ev je cena vysoko. Masivní vlna ev z Číny se tak nekoná (díky cenám surovin a ceny práce v Číně). Že nejsou naše auta na světový úrovni je nesmysl našich politiků, kteří nejsou schopni přiznat, že je to hlavně jejich chyba.
EV je na výrobu levnější. Není tam spalovací motor, převodovka, spojka, atd.
To je spíše na okraj.
Podstatné jsou výrobní procesy, systém řízení automobilek a v CZ nadávání na Green deal a EU + adorace tuzemského výrobce podporované Garáží (rubrika na Novinkách). Škoda se v rámci koncernu VW mohl chytit vývoje, nikoli být šťastná z toho, že dostala na starost vyrábět výběhové spalováky.
Politika VW a Škody, že Ev si musí zaplatit jejich vývoj je čistá lež, podporovaná Jahnem (Škoda) a třeba Havlíčkem (bývalým duálním ministem).
Na okraj.
V Číne jsem několik let zajišťoval vstup CZ firem na trh. Teď už není zájem, jsou v mnoha ohledech cca 10 a více let pozadu.
Není to o typu motorizace, jde o celkové zaostávání Evropy, kterou ostatně Čína (lidé) vnímá jako Rožnovský skanzen, kam se stojí za to podívat a udělat si romantickou svatbu, případně zde točit reklamy.
Opravdu nejde jen o auta.
Je s podivem, jak často se na webu Politico objevují články, které jsou plné zavádějících informací. Jejich názory jsou nejen zjednodušující, ale také ignorují složitost politické situace v ČR. Politico často používá senzacechtivé titulky a jednostranné interpretace, které mají za cíl přitáhnout pozornost, ale ne vždy odrážejí realitu. Je důležité, aby čtenáři kriticky hodnotili informace a hledali více zdrojů, než si vytvoří názor. Média by měla být zodpovědná za přesnost a objektivitu svých zpráv, což se v případě Politico často neděje.
Je to jeden ze zdrojů infomací, IMHO často kvalitních.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Z fotky Lavrova není zřejmé, zda diplomaticky fascinovaně hledí na projednávanou agendu, nebo na stůl vyrobený v EU, konkrétně v Itálii