Na tyto vozidla pro hasiče bych 1000x raději uvolnil peníze nás daňových poplatníků, jak na zvedání platů našich politiků!!! Konečně smysluplně vynaložené prostředky, jestli teda nebude vláda chtít hasit F16 a jinými nepotřebnými a předraženými hračkami, které nutně nakupuje ministryně Černochová!!!
Z části s vámi souhlasím, taky přeju našim hasičům novou techniku, ale rozhodně ne Tatry. Motorově je to DAF a ten má pořád veliké problémy s elektronikou. Stačí se zeptat každého kamioňáka. Jedině co teď drží, jsou Švédské Scanie.
Souhlasím , už pár let si nechávám vozit potraviny domů . Večer s vyloženými nohama při kávě si online objednám, vyberu si mně vyhovující hodinu a deň doručení a mám po starostech . Nákup doneseny až do dveří aj se slevovým kupónem , odměnou za nákup . A mám to bez stresu ve frontách .
Ekologie jak 🐖
No, jestliže to máte do práce takhle daleko, ale zase ne natolik daleko, aby se vám vyplatilo dělat si pauzu i z jiných důvodů než je dobíjení, tak pro Vás asi elektroauto opravdu není zatím ta správná volba. Bývá to asi někdy na hraně, kdy si člověk říká, že by tu cestu rád zvládl na jeden zátah a rád by byl už co nejdříve doma, takže dělání přestávky by pak pro člověka bylo zbytečně stresující. Ale podle mne pokud by cesta trvala víc jak 4 hodiny, tak by během cesty ta jedna přestávka na 20 minut byla rozumná i se spalovákem. Určitě ale souhlasím, že není dobré pořizovat si elektroauto za každou cenu jen z čirého fanatismu ;-)
Jsem schopen jet tahem 700 km s pauzou 20 sekund na vyčůrání a pokračovat. Člověk který najede 130000 za rok s kamionem, zhruba 30000 osobák+ čtyřkolka a motorka tak není problém jet domů na zátah.
Nejde právě o propočty na papíře. Ty původně předpokládaly rychlejší degradaci, než jaká je v reálném životě naměřena. A těch dat už je hodně, není to nějaká jedna vybraná výjimka. Baterie vydrží mnohem déle, než se na papíře zdálo. A nejspíš se lidé nechovají k autu tak, aby dokázali, že baterie umře už po 15 letech a ne až po 25 letech. Ostatně když bude majitel dieselu šlapat mu na krk po startu bez plynulejšího zahřívání, tak ho taky odpraví dost brzy. Nedá se čekat, že bude schválně někdo nabíjet na 100 % baterii v době, kdy nikam aktuálně nepotřebuje jet, ani že to bude dělat soustavně na super-chargerech, jen aby dokázal, jak tomu sníží životnost. 🙂 Přiznávám, že ale ani nemám technicky natolik hluboké znalosti, abych věděl, jak moc baterii poškozuje nabíjení super-chargerem, moc o tom nevím. Jen co se týče toho nabití na 100 %, tak tam mám nějaké matné povědomí, že to jen není dobré nechat takto naplno nabité stát, ale jinak by ani to nemělo být problém, zejména u novějších baterií či aut jsem zaznamenal nějakou informaci, že už to uživatelské nabití do 100 % předpokládají (asi zvyšují ten bafr, takže vlastně ukazatel 100 % ve skutečnosti znamená méně, a nabíjení zastaví tak, aby to baterii zbytečně nezatěžovalo, a kdy má ještě "bafr" třeba těch 10-20%, - ale to zase zbytečně nevyužívá celou kapacitu, takže... nejsem si jist). Podle mne se těch elektroaut zbytečně lidi bojej, co se týká té techniky a zbytečně dramatizují otázky dojezdu (cesty nad 250 km v jednom zátahu běžně člověk potřebuje vykonávat tak 1x ročně). Ale rozumím tomu, že se jim pořád nelíbí ta cena.
Cesty víc než 250 a vic km jezdím každý týden do práce, takže bych musel cestou nabíjet a než bych odjel, tak znovu a ještě jednou cestou.
Josef Sládek Vám naznačuje, že baterka totiž to auto přežije. Křivka opotřebení totiž v prvních letech klesá mnohem strměji, než v dalších letech. Takže dokonce ani neplatí lineární úvaha, že po 14 letech bude mít 90 % a po 21 letech 85%, nýbrž bude mít mnohem více. A dále je třeba připomenout, že i potom, kdy už přestane být baterie vhodná pro pohon vozu, není na vyhození, nýbrž může dál sloužit jako úložiště energie pro systém ve fotovoltaickém domě.
A na co to člověku bude, když nemá doma fotovoltaiku? A ty propočty opotřebení baterií,jsou jen na papíře. Co když bude někdo pořád nabíjet na super chargerech a dobíjet na 100%? Tak tu baterií odpálí dřív a auta se zbaví.
Taky ho mám a je to naprostá blbost. Po 7 letech baterka 95% a cena náhradní je každý
rok nižší. Soused má prodejnu kol a říkal že už letos prodal polovinu elektrokol. Před 8 lety to bylo každé desáté
Pořád je cena baterie kolem 300-400 000, za to je slušné celé spalovací auto a ne jen díl. To si běžný občan dovolit nemůže.
Na světě se vyrobí ročně 80 milionů osobních aut a ne stovky
Z toho bylo loni 14 milionů elektro, letos bude asi 18
Je to již každé páté osobní auto. Výrazný nástup se očekává s novou generací baterek kdy se ceny dostanou pod ceny spalováků
Kdy to bude, až se dostane cena elektro auta, pod cenu spalováku? Až bude mít baterie 30%? Obyčejný člověk, si nekoupí ani to ojeté elektro auto, protože by si domů dotáhne jen šrot, u kterého neví kdy klekne baterie a on ještě bude muset zaplatit ekologické zlikvidování baterie.
A právě kvůli takovým příběhům se, pomalu od shora, měli komunisté začít .ěše. v 89¨ ☝️🤷♂️
Ono to bylo trochu jinak, jak se ukázalo po roce 89. Možná by k přestřelce nedošlo, kdyby jeden z politických pracovníků, nevytáhl z kapsy pistoli. Bydlím celkem nedaleko a tak se o tento případ trochu zajímám. Útočníci nebyli žádní vrazi, spíš hospodští rváči a nechali se přemluvit STB k této akci. Jak bylo popsáno, v kraji ve volbách zvítězili Lidovci, protože v okolních vesnicích, Šebkovice ,Čáslavice, Lesonice,byla spousta sedláků, kteří nechtěli dát svá pole a dobytek do družstva, tak je Komunisté potřebovali zastrašit.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No tyto vozí pro HZS by měli mít převodovku Alison ale mají nějaký novější tatrovácky motor 340kw který je řízen elektronický a právě to dělá bordel ty převodovky traxon by se měli dávat až budou vyrobena všechna vozidla co mají ve výbavě Alison. Je to příplatková výbava.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Motor je tam DAF, ne Tatra
2 odpovědi