jednak takové ceny reálně nejsou třeba platit, chápu že na diskuzi každý jezdí 1000km denně bez zastavení, ale to není úplně běžné používání auta a i kdyby, tak přes noc může dobíjet za polovic, takže průměrně to pak nebude 16 Kč, ale třeba jen 12 Kč a to už je úplně v pohodě pod cenou spalováku..ono i těch 16 je tak na úrovni paliva..
Jezdím 1100 na nádrž, ale zduraznuji že ne v tahu. A zastavím tam kde potřebuji já a ne baterka...
Tak pravda, TM3 Highland je o něco těžší, ale já bych po mých zkušenostech se spalováky i s hybridy do plug-inu nešel. Úplně se mi nedaří si představit účelný usecase. Prostě pokud někdo jezdí 100 km denně, tak mít spalovací motor a s ním spojený negativa (olej, filtry...) kvůli pár jízdám za měsíc je dost plýtvání. Za stejnou cenu získá člověk tu Teslu s dojezdem 400 km v základní verzi jako zadokolku (Superb je předokolka i přes 2 motory, ne?).
No a kdo jezdí fakt hodně dálnice, kotáry a místa kde nemůže nabíjet a těch 400 km na den mu nestačí, tak ať si koupí naftu a bude jezdit za hubičku. Pro tohle je ta nafta určená a udělá víc parády.
Uvidíme, v USA jsou pluginy nahoru, ev dolu, já kupuji taky plugin. Predokolky mám 20 let a nemám s tím problém. Jezdím rád do itálie na lyže a tam to asi s EV není ideální, charger každých 200 km?
Já jenom upozorňuju, že naprostá většina lidí, co reálně najezdí s EV desítky tisíc km ročně, tak prostě tuhle cenu za nabíjení fakt nemá. A ten kdo jezdí víc víc, než třeba já (zhruba 100-150 km denně, dojezd 350 km, 40 000 Km ročně), tak ten si platí měsíční tarif a nabíjí třeba za 11 Kč i na hyperchargerech.
Ano, to máte pravdu. Chargery dělají tak 30%. Uvidíme. Zatím jde prodej EV dolů v Číně i USA a lidi začínají kupovat Plugin Hybridy. Nový Superb už má baterii 25kWh, je levnější něž stejný dízl, o půl tuny lehčí než srovnatelná Tesla, která má taky 2 nebo 3 motory.
No jo, ale za 16 Kč nabíjíte jednou za rok na dovolený. Reálně nabíjíte doma za 5-6 Kč anebo venku za 8-12 Kč podle toho jestli AC/DC.
Tak to ano, pokud jezdíte kolem baráku a jednou na dovolenou. To není můj případ a ti co jezdí jen do práce a na nákupy jako vy nejsou cílová skupina čínských EV. Ale trh ukáže. Čínskými auty se straší už 5 let a zatím na cestách nejsou. Jejich automotive zatím nedosahuje kvality evropských výrobců. Jak lidi zjistí že tlačítko blinkru se u nového Volvo za 800.000 musí stisknout přesně uprostřed a nikde jinde aby fungovalo, přehodnotí co si koupí. Nechci vidět čínský auta po třech zimách. BYD navigace je offline, neukáže ani dopravu, ani volný charger....atd atd.
Copak Čína, kWh za 0,6 Kč, to se auta prodávají jak rohlíky na krámě.
S 16 Kč na veřejných dobíječkách v Česku to žádná sláva nikdy nebude.
A ten pocit, že mám v garáži prázdnou baterku (což má EV každý večer) a já nemám čím dojet s dítětem na pohotovost, nepotřebuji.
Pocit, že nejde elektrika a já chtěl zítra na dovolenou, také ne.
Ty jsou mu k ničemu, slouží pouze k vyhrožování a strašení. První odpálená ruská střela, znamená automaticky sebevraždu. To ví i ruský fýrer Putin.
Taktické jaderné zbraně neznamenají pro Rusáky sebevraždu. Myslím že s tím pořád laboruji a ani USA netuší kdy to spustí. Proto ty šachy co UA může a co ne....Hranice se ale postupně posouvá a zkouší se jak agresor zareaguje.
Trochu bych upřesnil informace "odborníků", jelikož mám FVE 10kWp a baterii 11 kWh
Jen mimoň spustí takový projekt bez plánu B, tzn pokud přes všechny provedené kontroly systém nefunguje (což je u IT pravidlo), je tady původní papírová varianta, která funguje od 19 ho století. Jak říká filmový klasik, Bartoš by se již neměl pouštět do žádných větších záležitostí, není na to oblečený.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je mi líto hasičů, jak tahají pytle s pískem, skládají protipovodňové vaky a plní je kubíky vody. Přitom kdyby měli NOAQ boxwall, mají poskládaný kilometr zábrany za zlomek času....Ale už jsem viděl videa kde je hasiči skládají, tak snad se to do příštích povodní rozšíří.