Tak zrovna tato nehoda je jedna z mála, kde je zcela zbytečné spekulovat o nějaké rychlosti kohokoli z aktérů. Na té křižovatce už bylo podle vyprávění mého otce, když jsme tam občas, když se býval ještě jako kluk, projížděli, ta mi vždycky říkal "tady si dávej pozor, tady je nehoda každou chvíli" A měl pravdu - relativně malý rozhled hlavně od "stop čáry" ve směru od Českého Meziříčí na směr od Královy Lhoty. Sice tam jsou značky STOP a stop čáry, ale orientace jen přes zrcadla a pokud ten ve směru od ČM jen maličko zaváhá s rychlým rozjezdem, je na neštěstí zaděláno.
Tak to už sem taky několikrát v životě slyšel 😄 "co čumíš?". Někdy to mělo i další slovní doprovod, naštěstí tedy vždycky bez nějakých dalších nástrojů. Naposledy jsem byl takto dotázán skupinky, když sem se vyskytl na soukromém pozemku jiného majitele a ta skupinka tam evidentně neměla co dělat, tak že jsem samozřejmě koukal. A protože jsem držel v ruce mobil, tak když se zrychleným krokem vzdalovali, tak ze vzdálenosti cca 20 metrů jsem byl chlapcem (tedy myslím, si že to byl chlapec - vypadal tak) ve věku asi 10 let poučen "ještě jednou mě vyfotíš a uvidíš!" 😄
Stalo se v ČR, ne v Německu.
Někomu se to snad zdá nelogické? Vždyť to logiku má - politická reprezentace si potřebuje zvednout platy - mají málo (klasický a vzorový příklad je ministr Bek ze STANu viz nedávná zjištění novinářů). A kde jinde na to vzít než daní.
Když ale zvýší daně na věci zbytné, tak si to koupí méně lidi a kýženého efektu dosaženo nebude.
Když ale zvýší daně na zboží a potraviny, bez kterých lidi existovat nemohou tak je výnos jistý. Holt trávu nebo seno se jim ještě lidi pořád nepodařilo naučit. Ale co není, může být.
Žádné překvapení, stejně jako dopadl Zetor, dopadl i polský Ursus. Obrovská fabrika, postupný útlum a konec, fabrika zbourána. Co asi dělalo vedení těch podniků, že to takto skončilo? Přitom třeba ještě v 80. letech u nás nebyl k vidění kromě několika málo vyřazených z JZD a používaných už jen na záhumenky Zetor, který by neměl kabinu, zatím co na vývoz šlo poměrně hodně strojů bez kabin. Když se člověk podívá do historie, tak co třeba sleduju různé americké kutily a opraváře různých starých stavebních a zemědělských strojů, tak většina tamních strojů starších 30 roků jsou bez kabin, maximálně s plechovou stříškou na několika trubkách.
Kdepak se asi stala chyba, že úspěšná fabrika najednou během pár let byla na zavření? Přitom se nikde nepsalo o tom, že manažeři nezvládli vedení fabriky a přišli o výplaty nebo byli vyhozeni pro neschopnost. Opravdu je to normální?
To je PANÍ DIPLOMATKA!
Pokud někoho překvapuje, že se nebojí mluvit i o některých věcech, o kterých mnozí jiní raději mlčí, tak na tom není nic k divení.
Paní Filipi je už ve věku, kdy se nemusí bát mluvit otevřeně, tak, jako mnozí jiní. Už nepotřebuje dělat kariéru, nepotřebuje řešit, jestli někomu nešlápne na pověstné "kuří oko", protože by pak mohla řešit, jak zaplatí hypotéku a složenky. A hovoří za ni její výsledky.
To vše jsou věci, které jí může mnoho lidí tak akorát závidět, protože oni musí ještě "držet .... a krok".
Mohla by paní Filipi napsat třeba nějakou knihu z diplomatického života, dělat rozhovory přednášky. Má co sdělovat a co další lidi naučit.
Přeji jí klidný podzim života.
Tak tomu se říká ekologie a boj za záchranu planety před oteplováním. Něco rozestavíme, necháme to několik desítek let chátrat, abychom to pak zbourali, vytvořili několik desítek tisíc tun stavební suti a odpadu, a pak vyrobíme několik dalších tisíců tun stavebních hmot, při výrobě kterých vypustíme do ovzduší X stovek tun CO2.
Kolik je takové zbytečně vyplýtvané energie se jen v ČR ročně. A pak budeme zachraňovat planetu Green Dealem, doma si ani nezatopíme atd. Nezdá se vám, že se ten svět v p...l obrací? To je hospodářství, to by jeden brečel.
Kdysi platilo, že v každé domácnosti musí být aspoň jedna krabička zápalek a minimálně jedna aspoň malá svíčka, protože to byla jistota, když všechno ostatní selhalo - elektřina, klasická baterka, různé zapalovače (tehdy většinou převážně benzinové). A protože fungoval zákon schválnosti tak ty sirky a ta svíčka to vždycky zachránila.
Ale přišla postupná vlna různých inovací - krabičky už nebyly takové ty dřevěné s naneseným škrtátkem, ale papírové s natištěným škrtátkem. Výborná věc. Kolikrát člověk při pokusech tu zápalku zapálit sedřel celé škrtátko na obou stranách krabičky a stejně sirku nezapálil.
Pak přišla další inovace - rozpadající se hlavičky u zápalek. Další vylepšení, za které by zasloužil někdo zabít.
Výsledek? No sice se tradice uchovávala a zápalky i svíčka doma byly, zejména u starších generací, ale při pokusu ti svíčku zapálit se dotyčný akorát mohl nažhavit doběla, jenže od toho tu svíčku nezapálil.
Tuhle sem si to nechtěně připomněl. Potřeboval jsem něco zapálit a jako správný kuřák mám vždycky po ruce několik (protože selhání v tu nejnevhodnější chvíli je pravidlem) zapalovačů. Ouha - ani jeden bez předchozího varování nefungoval. Njn, tak sirky. Prd. Klidně bych se mohl pustit do lepení kdysi tak populárních modelů staveb ze sirek, ale oheň nebyl. Všechny hlavičky sirek se při doteku rozsypaly. Dopadlo to tak, že sem si vzpomněl, že ještě další krabička sirek by mohla být v dílně, Jo byla. Pamatovala snad ještě válku, ale stále fungovala 😄
Pak se někdo diví, že se sirky postupem času přestávaly kupovat, klesly zisky a tak výroba šup do Indie.
Tak jsme se pochlubili, že jsme jako hrdinové zaútočili dronem na auto válečného reportéra. 6e to byl omyl už asi dnes nikdo nevěří, protože je vidět, že šli přesně po tom autě a tedy věděli, kdo v něm sedí. Bravo.
Ono pak je opravdu lepší dělat (nejen) válečného zpravodaje z místa mimo aktuální události (v případě videa z bojů z území bývalé Jugoslávie dvorku mimo místa bojů), jako to dělala v minulosti (a možná dělá ještě dnes) Česká televize, jak kdysi prozradila paní Obzinová v pořadu Jana Krause (video z odkazu je jen část - výstřižek z celého pořadu).
Před hochy pokrývači smekám kloubouček!
Silně ale pochybuju, že si pan řidič spletl pedály, spíš bych to viděl na to, že se mu noha smekla z brzdového pedálu na plynový. Na brzdu, kromě výjimečných případů, což určitě nebyl tento, nešlape nikdo tak razantně, jako pán šlápl na plyn zde, tj. aby auto vystřelilo jako raketa dopředu a už se to nedalo zvládnout.
Povedlo se mi za několik desítek roků 2x, že se mi smekla noha z brzdového pedálu, v obou případech mokré (a tudíž nevhodné boty, jenže to za sucha nepoznáte) a v jednom z nich také sešlapané gumy na pedálech. Oba případy v rychlosti cca 15 km/h a ani jednou mi auto nevystřelilo nekontrolovaně vpřed, jen sebou cuklo. Ani jedno z těch mnou tehdy řízených aut totiž nemělo raketová zrychlení z 0 na 100 za 2 vteřiny zrovna jako ho nemá rapid toho pána.
Ha, reportéři objevili také ruské kanály, které informují o dění. Jen jestli to nejsou ty špatné, dezinformační. Asi by to chtělo zvětšit záběr.
Tak jsme si přečetli, že UA zasáhla ruská letiště a také, že o tom RF neinformuje. Někoho to překvapuje, že neinformuje? UA taky neinformuje o tom, co kde RF zasáhla na UA, tedy kromě těch zasažených nemocnic, škol a školek na každém rohu.
Zpráva potvrzuje starou pravdu, že tzv. dezinformace má různě dlouhou životnost. Od 1 dne (kdy někdo vykecá pravdu) až do 100let (kdy se otevřou archívy. Tak se necháme překvapit.
Jedno už však nyní víme s jistotou, že I když se hlavní podezřelý jmenuje Volodymyr, tak Zelenský to být nemohl, protože to není urostlý muž s bradkou.
Ví někdo, co se dnes nazývá "polní přesun na velké vzdálenosti"? Pamatuju si ze ZVS (2 roky) pouze přesun, který se nazýval "zrychlený přesun", což bylo překonat (v praxi tedy pomalým během), protože jinak by se člověk do limitu nevešel) vzdálenost 6km s plnou polní a s SA vz. 58 se 2 plnými zásobníky (tj. 60 ostrých) za max. 35 minut. Ze začátku to nebylo nic moc, ale odhadem po měsíci jsme to dávali celkem v pohodě. Byl pokus, jak to budeme dávat s nasazenými maskami, ale to už bylo hodně náročné. Doběhli sice všichni ze 60, ale polovina zvracela do masek, protože to neudýchali. Co pro mne jako pro kuřáka bylo překvapení, že nejvíc z nich bylo nekuřáků a sportovců (fotbalisti a pod. samozřejmě amatérští - nebyli jsme žádná elitní jednotka s profíky).
To, že někdo ten nástup neustál, to se klidně může stát. Za doby mé ZVS se říkávalo, že "voják, který ještě mluví, tak má vybraných pouze 30% ze svých sil".
I na Černé hoře? Tak to už by asi nešlo jako kdysi, když sem se jako dítě ve věku 9 a 10 let vždycky 14 dnů o prázdninách pohyboval bez doprovodu v okolí ještě staré Černé boudy, tehdejší stanice lanovky,Sokolské boudy, Pašerácké boudy (místo ní tam stojí vysílač) a Horského hotelu. Navíc s na volno puštěnou kolií jednoho místního pracovníka. Tehdy tam byly všichni místní psi na volno, bez řetězu či vodítka. Jak ta kolie z Černé boudy, tak bráchové "novofunlanďáci", jeden ze Sokolské boudy a druhý z Pašerácké boudy. Ten z Pašeráké byl navíc takový "dobrák", že vždycky ležel na prahu ve vstupních dveřích a kdo chtěl dovnitř, nebo ven, musel ho překročit 😄
Moc tomu nevěřím, protože pokud to mají jako kdysi (před 30 lety) parta Ukrajinců, kterou jsem měl tu čest (to myslím vážně, nemohu říct na ně křivé slovo) poznat, tak ti po mně tedy vodu nikdy nechtěli. Vždycky v 7 večer přišli, než dostali jídlo, tak to bylo "davaj vodku". Já věděl prd, takže sem byl za pitomce, když sem jim přinesl každému velkého (tehdy ještě 5cl) vodky. Chvilku trvalo než mi došlo (přesněji bylo mi vysvětleno), co a jak má být. Žádné panáky, žádná flaška na stůl. Skleničky 3dcl a v nich 3dcl vodky pro každého. První večer (nebylo to moje hospoda, jen výpomoc dočasně nepřítomnému kamarádovi) ostuda, z zásobách byly jen 2ks 0,5l flašky vodky. takže od dalšího dne se kupoval jen karton, ne méně. Zážitek na celý život - oni to pili na ex, bez polknutí. Když sem se tomu divil, vysvětlovali mi, jak to mám pít 😄 Ne, nezkusil sem to, zabilo by mne deci na ex 😄
Tzv. dvoutarif (D25d) mám roky a doby, kdy se to nejen vyplatilo, ale dalo se to i rozumně využívat, bych řekl, že jsou dávno pryč. Původně se tomu říkalo "noční proud", nastavoval to elektrikář na zvláštních spínacích hodinách a "noční proud" byl od 22 hod. do 06 hod. každý den. Někdy v polovině 80. let už se začalo používat dálkové ovládání (z rozvodny) a základ byl časově daný a pokud bylo lidově řečeno "moc proudu", tak to klidně pustili i v době mimo ten základ (třeba v neděli odpoledne na 2 hodiny). Byly domacnosti, kde na tohle měli udělané speciální kontrolky a někde i solo zásuvky, které fungovaly jen v době, kdy šel" noční proud".
Postupem další a další změny a dnes je cenový rozdíl minimální, navíc občasnými změnami spínacích časů se člověk, pokud to chce zkusit hlídat, stává doslova otrokem. Svého času jsem byl dlouhodobě trvale doma z důvodu nemoci a tak jsem to zkusil hlídat. Nastavil jsem upomínky přes počítač, přes mobil, navíc slyším cvaknutí jističe při zapnutí a vypnutí. Po cca měsíci pokusů to uhlídat jsme to vzdal. Ušetřil jsem 00 nic a uhoněný jsem byl jak na závodech. Navíc pračka za 2 hodiny nevypere atd.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Co si pořád stěžujete na nějaká měření, úsekové radary - máte svobodu, můžete si dělat, co chcete, tak neremcejte.
Doba totality, kdy se všechno omezovalo, v obci se mohlo jezdit přes den 60 km/h, v noci od 23 do 05 až 90 km/h, pokud tam nebyla značka omezující rychlost (v reálu se jezdilo ale podstatně víc ve dne i v noci) a téměř neexistovalo žádné měření (radarů na nožičkách bylo pár v republice a v autech VB žádné nebylo). Ano, mohli vás změřit i na tacho auta VB v civilním provedení, ale komu se to stalo, když nebudu brát zrovna sebe 😄 Njn, 80 km/h v obci, 130 km/h mimo obec v pravé poledne na silnici 1.třídy v květnu 1985 mě tehdy stálo 100 Kčs a "díru do kupónu" (obdoba dnešních bodů). Kupón jsem si za 6 měsíců po přestupku šel vyměnit a nebylo co řešit 😄