Tak ostuda je zejména to, že jako elektrikář tvrdíte, co tvrdíte. Že máte v zásuvce jenom ekologickou elektřinu je totální chujovina, kravina a blábol a elektroměr na to nemá žádný vliv. Možná platíte za rádoby ekologickou energii, ale fakt že jenom 15% celkového objemu elektřiny za rok dávají OZE a že v noci jedete na více než 50% a přes den více než na 45% na uhlí je prostě nezpochybnitelný. Trochu mi připomínáte blbečky z Rakouska, který se spuštěním Temelína kupovali krabičky do zásuvek, které zabrání odebírání špinavé elektřiny z JETE. Jinak eko Rakousko od nás dováží řádově TWh energie z uhlí a jádra ročně.
Ještě jednou zopakuji, protože k excitaci elektronů - elektrické energie celé energetické sítě slouží všechny zdroje najednou, odebíráte zaokrouhleně ze 45% energii z uhlí, ze 40% energii z jádra a zbytek 15% jsou OZE (FVE, větrníky, vodní a a bioplynky) , nelze odebírat EKO elektřinu, jenom celý mix. Pokud někomu platíte, že jste eko, tak jste hloupý. Z principu fungování elektrické sítě to nejde, pokud nejste kompletně odpojený od sítě...a to určitě nejste, neboť FVE v zimě na RD dá tak 0,5-1kWh denně. Asi bych na vašem místě vrátil osvědčení na revize.
Nic vracet nebudu. Jaké odborné elektrotechnické vzdělání máte Vy? Zavolejte si na bezplatnou linku Bezdodavatele.cz a nabídnou vám elektřinu kde ani 1W není z uhelné elektrárny. Stejně tak ekologickou elektřinu nabízí např ČEZ nebo E.on.
Tak otírám se zejména o vás, když píšete kraviny. A pokud jediným argumentem je, že jste elektrikář a revizní technik, ale jak funguje elektřina netušíte, tak si budu delat legraci i z vás jako elektrikáře. Na nic jste neodpověděl.
Pro dálkové sdílení elektřiny se běžné elektroměry musí vyměnit za chytré, průběhové, které se odečítají dálkově.
Ještě nějaké moudro z vas vypadne pane elektrikáři Franto? Nebo že by jste mi konečně vysvětlil, jak zrovna ve vaší zásuvce je jenom zelená energie v noci zimě, když nefouká a nesvítí?
Jsem majitelem FVE a tak mám 4Q elektroměr. Informace o ekologické elektřině vám možná lépe než já podají informace dodavatelé kteří ji nabízejí. Electrolux, bezdodavatele.cz, e.on, ČEZ a podobně. To že něco nechápete není žádná ostuda. Já taky všechno nevím. Pěkný den.
Rusko taky nemám rád, udělají opak co říkají a na Ukrajině dělají zvěrstva a začali si, takže by měli dostat po ...sedací části těla, nicméně:
pokud si nabíjíte sám sobě z FVE na RD, tak leda tak v létě s přetoky do sítě. V zimě dá za den celá FVE ze střechy RD +- 0,5-1,0kWh. Jinak dodavatel přeprodává elektřinu v síti, která je mix, takže povídáte kraviny revizní techniku. Asi byste měl vrátit oprávnění. Ledaže mi vysvětlíte, jak zrovna Vám do domu přivádí pouze čistou elektřinu pane elektrikáři Franto. Narozdíl od Vás mám vysokoškolské vzdělání technického směru a proto vím, že cokoli berete ze sítě je mix elektronů vybuzených generátory elektrické energie ve všech elektrárnách (nebo střídači u FVE ale toho je minimum). Ale rád se nechám poučit elektrikářem z učňáku ;-)
Tak to mi pane inženýre musíte vysvětlit jak asi probíhá sdílení elektřiny mezi dvěma chytrými elektroměry. To mají asi mezi sebou natažený soukromý kabel. Jak se asi tak prodává elektřina mezi evropskými státy. A o učňák se laskavě neotírejte.
To jste dobrej vtipálek, elektrická energie v síti je vždycky mix 😉 Nebo máte speciální kabel který filtruje tu nečistou z uhelek a atomek? Kromě toho se bere do celkového mixu cca 3% z FVE, 3% z větrníků a 3% z vodních elektráren a cca 5% z bioplynek (které ale také produkují emise), včetně soukromých FVE, takže v průměru to mám naprosto správně a vy používáte argumentační faul
Kromě toho když nesvítí a nefouká, tak nabíjíte 60% uhlí a 40% jádro.
Takže kecy v kleci a jenom ukazujete svojí buď neznalost nebo vysloveně hloupost
Ano mám svůj kabel. Věde ze střídače v kanceláři do nabíječky v garáži, je to cca 6 metrů. Dodavatel ekologické energie je ten, který v domě mojí spotřeby dodává do sítě tolik ekologické energie kolik ji v danou dobu spotřebovávám. Něco o tom vím. Mám fve od 06.2009. Jsem 17.let revizní technik elektro a cca 35 let elektrikářem
Jo a taky nemám rád Russko.
Porovnávat kWh v benzínu u spalováku s kWh v baterii, je pěkná kravina. Provnávejte l nafty/100km a kg uhlí na výrobu jedné kWh v energetickém mixu ČR, to dá mnohem lepší představu jak ne"eko" elektromobily jsou.
0,5 kg hnědého uhlí/1kWh v energetickém mixu ČR při spotřebě 16kWh je pak spotřeba elektromobilu krásných 10kg uhlí na 100km jízdy.
Spalovák bude brát do 5l nafty (1l = 0,7kg) = 3,5 kg nafty. Ano jistě je ekologičtější spálit 10 kg uhlí než 3,5kg uhlovodíků ... teda ekologičtější pro zelený aktivisty bez mozku.
Anebo pokud chcete srovnávat kWh v palivu, tak si spočítejte tepelnou účinnost jaderné nebo zhelné elektárny( která je max 33%) a vyrobené kWh vynásobte zhruba 2,9x (OZE dávají cca 12% energie, bioplynky jsou sice OZE ale pořád mají parní generátor, takže na 88% elekřiny v energetickém mixu ČR je třeba dodat minimálně 3x víc tepelné energie než kolik kWh elektřiny vyrobí.
Pozor tepelná účinnost není celková účinnost elektrárny (která může být i 57%), do které se započítává odpadní teplo, které se distribuje dále a vytápí se tím třeba bytovky. Nicméně pořád elektrárny vyrobí cca 30% elekřiny oproti dodanému teplu.
Energetický mix máte špatně. Většina poskytovatelů veřejných nabíječe dodává do nabíječky ekologickou energii. Myslím tu bez uhelek. Spousta majitelů nabíjí doma z vlastní fve a nebo od ekologických dodavatelů. Já mám fve i "bezdodavatele.cz." Ta má energii bez uhlí. Přeji pěkný zbytek večera.
Nevšiml jsem si, že bych reagoval na Váš komentář, proto nechápu proč začínáte reakci "To já vím" 1.8 litru za hodinu na volnoběh ten motor nebaští. Diesely běžně mají spotřebu 0,5-0,8 litru za hodinu na volnoběh. 4 litry nafty na 100 km při popojíždění ani náhodou, protože stálé rozjezdy, brždění a zase rozjezd. Při plynulé jízdě se na 4 litry/100 km s těží dostanu s rotačkou, s PD ani CR to NEJDE. Ta Kona když bere 12 kw při popojíždění v koloně, tak pokud má baterii 60 KWH, tak s ní 500 km v koloně dáte? A dáte s ní těch mých 600 km za 8-9 hodin? Tedy v 6:00 ráno vyrazit a v 15:00 hodin mít na kilometrovníku +600 km, nebo budete muset dobíjet? A když budete dobíjet, nebo já tankovat, kdo z nás dvou bude rychlejší? Já s tankováním "ropy" budu rychlejší, nebo vy s dobíjením baterie? Rádo se stalo. Výkřiky do tmy mě fakt neskutečně iritují.
Na konci vašeho přízpěvku je otázka. Tak jsem na ní odpověděl, to je snad slušnost.
Vycucal.
Peugeot 2.hdi měl spotřebu 5.6 l nafty. Kona elektrik má 14.2 kW elektřiny. Obě spotřeby jsou půměrné a z vlastní zkušenosti.
Když jsem psal před půl rokem, že nejednou v měsíci potřebuji ujet trasu 600 km v rámci jednoho dne ideálně za 8- 9 hodin jízdy a v teple kokpitu 20-22 stupňů a i v -10 stupních venku, tak mě měl jeden pisálek za idiota, že to jde i s elektroautem.... Píšu znovu - Ne nejde... Spalovák dotankuju za 10 minut a mám znovu 600-700 km dojezd a je jedno jestli v létě nebo v zimě - mám ho vždy. Hromadná autonehoda na D1 a 8 hodin čekání... Já si zatopim... smradlavý spalovák žere 1 litr na hodinu ve volnoběhu a topí... A elektro je na tom jak?
To já vím. Peugeot 307 2hdi měl spotřebu v zimě na volnoběh 1.8 l nafty, při popojiždění v koloně v zimě možná tak 4 l nafty. Hyundai Kona elektrik má spotřebu když v zimě ktyž stojí a topí 0.8 kW na hodinu. Když popojiždí v koloně a topí 12.kw na 100 km a 0.8 kW na hodinu. Není zač.
Rok jsem přemýšlel jaký další auto si koupím. Měl jsem Formana LPG, služebni benzinovou Fabii a nejdýl Peugeot 307 SW 2Hdi. A nakonec jsem si koupil novou elektrickou Konu. Bez dotací. A super pocit. Za2 roky mám najeto 39000.Km. Průměrná spotřeba za celou dobu co ji mám je 14.2 kW. Je to hlavní rodinne auto.
Soláry jsou velký podvod, údržba pro jednotlivce je velmi drahá a ve finále se soláry nevyplatí. Zkušenosti směrem na západ to dokazují.
Já tedy pokud dlouho neprší tak opláchnu panely hadicí s vodou. Tomu ale neříkám údržba. FVE mám z 06.2009 za tu dobu jsem asi 2 x natáhnul DC jistič a jednou jsem měnil elektroměr zeleného bonusu, jinak je vše původní a bez problému funkční. Samozřejmě si můžete pozvat firmu která vám FVE zkontroluje thermo kamerou a dronem, ale proč jako?
Rád bych se zeptal pana autora a ostatních diskutujících milionářů a miliardářů jak to udělat aby pro mě a ostatní normální pracující lidi byla cena 1 099 990 Kč "rozumná".
Uvědomujete si jaký je u nás průměrný měsíční příjem (a toho průměru dosahuje sotva 25% pracujících) a jak dlouho musí na takovou "rozumnou cenu" takový průměrný pracující vydělávat?
Proboha, vytáhněte si hlavu z .... a probuďte se!
Nemám chatu, nemám bazén, nekouřím, nepiji alkohol, a hodně pracuji. Mám učňák bez maturity a našetřit 1044000 Kč na nový elektromobil pro mne nebyl zase takový problém.
Milý Petře, až pojedeš okolo, tak se zastav. Mám tu pro tebe hromadu sundaných bulíků. K tarifu:d27d:
To asi nabíjíš jen půlperiodou?
(ceny silovky s mohou lišit - zdroj - aktuální ceník ČEZ)
No já mám kombinaci EV+FVE+spotové ceny (ekologická energie Bezdodavatele.cz)+tarif D27d. Jo a jsem elektrikář co nemá rád Rusko.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nabídnout mi můžou, ale do zásuvky dodají vždy mix. Fyzikálně to ani jinak nejde, nikam volat nemusím. Stačí mi vysokoškolské vzdělání technického směru, kde jsme měli opravdu drsnou fyziku, chemii i matematiku. A střídavý elektrický proud jsou elektrony vytržené buzením elektromagnetického pole turbín nebo střídačů z elektronového obalu atomu, pak se vrátí zpět a vytrhnou se na opačnou stranu a znovu zpět. Tím konají práci. Jejich pracovní trajektorie je v podstatě jednotková kružnice v čase - sinusoida. A protože celou síť excitují všechny zdroje elektřiny najednou, máte v zásuvce vždy mix elektřiny ze všech zdrojů. Proto nemůžete mít v zásuvce jenom ekologickou elektřinu, pokud nejedete jako ostrovní systém kompletně odpojený od elektrické sítě ČR. Trocha fyziky základní a střední školy, trocha logického myšlení a chápal byste o čem mluvím pane elektrikáři.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
.