Rád bych se zeptal pana autora a ostatních diskutujících milionářů a miliardářů jak to udělat aby pro mě a ostatní normální pracující lidi byla cena 1 099 990 Kč "rozumná".
Uvědomujete si jaký je u nás průměrný měsíční příjem (a toho průměru dosahuje sotva 25% pracujících) a jak dlouho musí na takovou "rozumnou cenu" takový průměrný pracující vydělávat?
Proboha, vytáhněte si hlavu z .... a probuďte se!
Nemám chatu, nemám bazén, nekouřím, nepiji alkohol, a hodně pracuji. Mám učňák bez maturity a našetřit 1044000 Kč na nový elektromobil pro mne nebyl zase takový problém.
Milý Petře, až pojedeš okolo, tak se zastav. Mám tu pro tebe hromadu sundaných bulíků. K tarifu:d27d:
To asi nabíjíš jen půlperiodou?
(ceny silovky s mohou lišit - zdroj - aktuální ceník ČEZ)
No já mám kombinaci EV+FVE+spotové ceny (ekologická energie Bezdodavatele.cz)+tarif D27d. Jo a jsem elektrikář co nemá rád Rusko.
No projel jsem se EV a že bych brzdy jak uvádíte skoro nepoužíval?? Na dálnici možná, ale ve městě??? A co se týče bodu 2) ty samé problémy ale s jiným součástkami se týkají i EV. Například co baterie?? Ty se dnes recyklují velmi obtížně. A jejich životní cyklus je "poněkud" krátký oproti normálním autum.A až jich budou miliony jak v té budovatelské písni???
Není EV jako EV. To moje má nastavování rekuperace ve 3 stupních +plachtění a to páčka a pod volantem. Chvíli trvá než si na to zvyknete, mě dost pomohlo že jsem před ním měl stejně těžký spalovák. Jezdil jsem z benzínem, LPG i 2 litrovým nafťákem ale zpět bych se už nevracel. Ale já jsem dost ekolog a elektřina mě živí a válka na Ukrajině moje rozhodování zrychlila.
1) Není mi jasné jak mohou brzdy elektromobilů více znečišťovat než brzdy spalováků, když elektromobilem téměř nebrzdíte. Většinou brzdíte motorem, brzdou pouze v krajních případech.
2) Proč při srovnávání ekologie provozu spalovák/elektromobil nikdo nebere v potaz výměnu motorového oleje a filtrů u spalováků, neekologickou výrobu a dopravu paliva na benzínové stanice, likvidace havárií ropných tankerů, likvidace a sanace vysloužilých a dosloužilých čerpacích stanic, války které se vedou kvůli ropě.....
Když se podívám na materiálovou bilanci a způsob výroby těchto vozidel, není ani jedno z nich ne dostatečně, ale krajně neekologické.
Tak se na to podívejte jako na celek. Výroba + veškeré provozní náklady na provoz + likvidace. Potom už to samozřejmě ekologicky ( a možná už i ekonomicky) vychází pro elektromobil daleko lépe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Soláry jsou velký podvod, údržba pro jednotlivce je velmi drahá a ve finále se soláry nevyplatí. Zkušenosti směrem na západ to dokazují.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já tedy pokud dlouho neprší tak opláchnu panely hadicí s vodou. Tomu ale neříkám údržba. FVE mám z 06.2009 za tu dobu jsem asi 2 x natáhnul DC jistič a jednou jsem měnil elektroměr zeleného bonusu, jinak je vše původní a bez problému funkční. Samozřejmě si můžete pozvat firmu která vám FVE zkontroluje thermo kamerou a dronem, ale proč jako?