Vaše představy o mokřadu jsou úsměvné. Asi jste nikdy žádný neviděl 🙂, natož abyste do něj vlezl 🙂 Jen pro pořádek - jsem každý víkend mimo město v lesích, často v mokřadech (resp. v jejich těsné blízkosti).
Papouškovat nesmysly ekologických aktivistů (navíc typicky městských) je sice cool, ale nemá to s realitou nic moc společného.
Jen pro pořádek - 25 let se snažím za svoje peníze (bez dotací a darů) vykupovat pozemky a mokřady a tůně na nich obnovovat. Dopady na okolní lesy (rozvoj podrostu) a z nich tekoucí potůčky (už nevysychají, pořád tečou i za sucha) bych mohl popisovat dlouho. Reagujete paušálním odmítnutím, označíte se za většího odborníka, ale bez protiargumentů.
Vy jste asi nezkusil nikdy počítat, že? Přehrada (zde rybník) pojme 100% vody na výšku vodního sloupce (Rožumberk byl před povodní vypuštěn). Mokřad nepojme nic, protože ho nevypustíte a přívalová vlna zvedne hladinu jen krátkodobě, protože u nás jsou mokřady průtočné.
Zarostlý mokřad neustále odpařuje a vysychá, přitom stahuje vodu i z okolí. Když začne pršet nebo přitékat, všechno suché začne nasávat vodu a zvětšovat objem. Tím se zmenšují mezery v té hmotě a vzniká množství minihrázek, které současně zpomalují odtok vody. A nasákává i okolí. Nejsem proti nádržím, ale mokřad funguje celkově lépe - nejlepším příkladem je využívání rašeliny.
Nepište sem nepravdy. Stojí to už na D1-sjezd na I/3, pak zúžení před Benešovem, to i o víkendy. Za Benešovem také, až k Voticim, průjezd Votic je v podstatě také tragédie. V opačném směru je napojení na D1 v podstatě parkoviště. Ta silnice nemůže nikdy stačit už z důvodu, že všichni co chtějí využít D3 od Prahy , od severních a západních Čech musí jet po D1, místo aby sjeli už u Prahy. Rozšířit to nelze, není absolutně prostor .
Když jsem dnes jezdil, zácpa u Tužinky nebyla. Dříve bývala často, v pátek vždy, protože bez radaru více hazardérů lítalo v levém pruhu 120 km/h a pak se ve zúžení ve stejné rychlosti dožadovali zipování - každou chvíli nehoda. Tolik k nepravdám. Pokud vím, I/3 se rozšiřovat bude kolem Benešova s přemostěním kvůli Konopišti. Tolik k neprostoru. Dál na jih nejezdím tak často, ale za Benešovem vždycky aut ubývalo. Když jsem před pár lety jel po D3 do Tábora, byl jsem na ní skoro sám.
Já myslím, že to je skvělá zpráva o stavu naší přírody. Ohroženým druhům se evidentně dobře daří, když nejde postavit ani km silnice, aniž by se na některý nenarazilo.
To je specifikum středních Čech, všechny trasy se tu potkávají. Zároveň se to území stvořiteli fakt povedlo, je tu blízko sebe hodně typů krajiny od teplých údolí řek až po vrchovinu, kde se dají najít horské druhy. Území na jih od dolní Sázavy dosud není rozetnuté žádnou velkou liniovou stavbou.
Kolabuje doprava - dnes jsem jel 4 x po I/3 kolem Tužinky u Benešova, nebyla žádná kolona a to je pátek. Ostatně kolona tam nebyla už dlouho, protože rychlíci se bojí radaru. Kdyby jeli všichni 90 a byli ohleduplní u nájezdů, nebyl by problém, ta silnice by stačila. Prostě potřebujou stavět, jedno co, jen aby velkobudovatelé nekrachli, a tak pořád straší vymyšlenými problémy. Chápu, ekonomika, zaměstnanost a příroda se prostě obětuje pro lidské pohodlí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kdy se žena stydí poprvé? Když si nechá zaplatit za nahé fotky. Kdy se žena stydí podruhé? Když musí zaplatit, aby jí někdo vyfotil nahou.
1 odpověď