Je na tom vidět jak strašným stylem vymírá střední třída.
Cena pvůodní Corvette C1 v roce 1953 byla celých 3490$, což v přepočtu o inflaci je dneska nějakých 900 000Kč. Takže v podstatě stejnej segment, kde později byla jiná malá auta, která se kupovala buď na výlety, nebo jako miniauto pro bohaté ženy - v podstatě z těch modelů zbyla jenom Miata (i když i ta bejvala cenově níž), všechno zmizlo.
Předpoklad startovací ceny pro ZR1 je 180 000$, tedy přes 4 miliony. Předem dokonale vědí, že si auto koupí akorát pár kusů multimilionářů, co rozšíří sbírku o další kus, kterej pak nejetej budou dražit a ještě si takovej nákup investice dají do nákladů.
Stroj je to hezkej, ale víc mi seděla doba, kdy na dnešní techniku by to auto mělo polovinu koní, ale mohl si ho koupit jakejkoli úspěšnější podnikatel z malý vesničky.
Porovnáváte jabka a hrušky
Základní C1 byla za $3500
Průměrný roční plat v roce 1953 byl $3200 (defakto to je potřeba brát jako 2 násobek dnešního platu, protože tenkrát z toho chlap v klidu uživil celou rodinu)
Průměrný roční plat v roce 2023 byl $60k
A ceníková cena základní C8 byla minulý rok $65k
Takže je to přesně naopak
Dnes je Corvette v porovnání k průměrnému US platu levnější
A to obzvlášť, pokud počítáme hodnotu peněz, kdy dnešních $60k je něco jako $1500 v roce 1953
VW je bohužel jen to logo. Jinak je to komplet Ford. Už to nebude ten dobrý transportér.
Tak on transportér dobrý nebyl nikdy
Hitlerwagen T1 nejel, sral se a plesnivěl
Paradoxně si nejechtovnější nacistické vozy zamilovali smradlavý hipíci a udělali z nich kult
T2 nejel, sral se a plesnivěl
T3 nejel (nebo žral jak tank), sral se a plesnivěl
T4 2.5tdi 75 a 111kw byl jedinej transporter, co nebyl úplná plíseň (teda až na tu plíseň)
T5 2.5tdi korunovanej zgarb
Další tři facelifty s biturbem taky korunovanej zgarb
Že si VW vybralo nejhoršího výrobce dodávek je pak vcelku příhodné, jen pokračuje v tradici nejhoršího keplu brázdící silnice
Brzy se můžeme těšit I na Transit, eh VW Crafter a Man TGE od vysyflenýho fordu
(protože Crafter 2gen je z velký části shodnej s T6)
Nejedná se ani o sportovní vůz
Natož o supersport
Je to jen trochu nablejskanej GolfR na platformě MQB s motorem plebejsky uloženým napříč, pohonem primárně přední nápravy, vysyflenym haldexem a teda jako prémie se liší jedním válcem navíc
V době, kdy 4dv. sedany okruh loupou za 7.07, čas 7.33 není nijak dechberoucí
Další díl ze seriálu:
"Tragédi z Toyoty prodávaj nafouklou naleštěnou Camry za cenu čtyř"
Hnusný to je jak necky od pomejí
Přední nápravu pohání plebejský čtyřválec umístěný napříč
Pochopitelně není divu, že s tímto layoutem nelze docílit dobrých jízdních vlastností, jinak by ho S-class nebo Rolls měly
A proto se jako VIP van na přestavbu bere hlavně V-class
Nebudu hodnotit zbytek dost zmatečného článku a zaměřím se pouze na kovošrot od Mazdy
Pravidla pro sezónu 1992 byla samozřejmě dána už v roce 1990, kdy FIA přecházela na standardizaci motorů, tzn. 3.5l 4dobé benzínové N/A motory shodné s F1
Škrtaly se mocnější motory, jak nějaký zdechlý Wankel, třeba dvakrát přeplňovaný 5.0l V8 v Sauberech
Tzn. nebyl dovolen vyšší obsah, ani přeplňování, ani 2t motory, ani nafta etc.
Nějaký Wankel byl každému v době psaní pravidel dost ukradený, protože (mj. úspěšnější, jak 787b) tovární Mazda 767b nebyla schopná podrtit ani prehistorické Porsche 962 v rukách soukromého týmu
787b nebyla tak dobrá, byla naopak tak pomalá, že tomu šrotu nikdo nevěnoval sebemenší pozornost
A tak Francouzská Oreca stavějící šasi (mj dost tragické) a najatý Mr. LeMans aka Jacky Ickx totiž loserům z Mazdy zajistili tuto nemístnou výhodu skrz spřízněnou francouzskou FIA
Kdežto všechny ostatní GroupC2 vozy, jako například dominující Saubery, co si v předchozích ročnících namazali všechny na chleba, startovaly s více jak 200kg balastem
Mazda vyhrála jediný závod historie jen díky tomu, že téměř nikdo (krom kovošrotu od Peugeotu) nenasadil na LeMans nový 3.5l N/A spec.
A všechny staré byly dováženy na 1000kg
Mazda tak I přes podřadné šasi lépe zatáčela, neopotřebovávala se a nemusela tak často tankovat. Což jí přineslo jediné, velmi nečekané vítězství, a to jen díky ohýbání pravidel, které již po zbytek 1991 šampionátu pochopitelně neměla šanci potvrdit
Rok 1991 je v případě LeMans naprosto irelevantní a slint: "Wankel byl tak dobrý, že ho zakázali" je mimo
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Glorifikovaná Camry
Plebejská předokola by neměla nosit znak prémie