Důležité je si uvědomit před kolika lety byla tato dotace uzákoněna. Jedná se o dotace související s provozem, kdy cena vyrobené elektřiny dosahuje nižší nebo i záporné hodnoty a do nasmlouvané ceny to doplatí stát. Když bylo fotovoltaik málo nebyl to problém. V současnosti, když se tyto zdroje navzájem kanibalizují dosahují tyto platby miliard.
Smutné je že stejný projekt se chystá v současnosti na vrtule.
Zrušení těchto dotací by pravděpodobně skončilo u soudu, kde by asi stát prohrál, protože by náklady na vybudování fotovoltaik, často na úvěr, nekorespondovaly s očekávanými výnosy. Muselo by se to řešit zákonem, ale stejně bychom se nevyhnuli arbitráži.
Dotace jsou zlo a zde na to stát sám dojel.
Před nedávnem bylo při odstávce Temelína zmíněno, že rotor soustrojí má váhu 200 tun, to pak má při kmitočtu 50Hz 3000 otáček. Tato setrvačná hmota nám pak zajišťuje stabilitu kmitočtu. Toho s 50MW vrtulemi a soláry nemůžeme dosáhnout. Mohl bych pokračovat s tím, že velký počet malých zdrojů zanáší riziko většího množství harmonických, ale to by asi bylo pro zdejší podporovatele oze moc složité.
Mně už se zvýšení ceny netýká, ale proč se investuje do trolejí na Prosek, metra bez řidičů, nejdelších autobusotrolejbusů, co se na konečné neotočí, elektrobusů co Pod Petřín nedojedou a podobných ptákovin. Pak by magistrát nemusel tolik dotovat.
ps. a to nemluvím o váze moderních vozidel MHD, hlavně autobusů, stačí se podívat jak jsou vyválcované vyhrazené pruhy a zastávky, a to také něco stojí.
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Právě naopak, Tavarez propagoval elektromobylitu a tím páde způsobyl ztráty koncernu a zrušil motory V8