Jako učitel marně hledám (už dlouhodobě) na činnosti Cermatu nějaké pozitivní věci. Tato organizace vnesla do přijímacích zkoušek a maturit zmatek a hlavně náplň jimi připravovaných testů je příšerná. Opět klasika - všichni na ně nadávají (většina učitelů) , ale nic se s tím nedělá. Podobně , jako s inkluzí.
Sice jsem to "vydržel" přečíst až do konce, ale p. Škamrlík a spol. budou asi velkcí odborníci - byli někdy v poslední době ve škole? Byli se podívat ve výuce ? Jejich názory jsou úplně mimo realitu. AI sice může lidem v mnoha oborech a situacích pomoct, ale jinak nás může totálně "odlidštit" a nadělá z lidí roboty. Hrůůůůza ! Pokud mi chodí nabídky na různá školení začínající .. využití AI v .. , okamžitě používám kouzelné tlačítko smazat. Ještě, že jsem zažil zlaté časy (a stále ještě zažívám), kdy si lidé mezi sebou povídají, schází se, jsou přirozeně inteligentní (nemusí pořád všechno hledat na mobilech či hodinkách), dokážou vyjádřit své city . Podle závěrů těchto "odborníků" by bylo asi nejlepší školy zrušit a začít si "užívat" každý svůj virtuální svět. Tato představa mě děsí. Snad je ale ještě mezi námi, a hlavně i mezi mladými, dost lidí, kteří této šílenosti nepodlehnou. Budu jim držet palce.
Děkuji autorovi, velmi dobře napsané. Jenomže část lidí není schopna se takto zamyslet nebo tento článek pochopit. Ti potřebují jednoduché řešení a moc nepřemýšlet. Vyznat se v této "krizi" je poměrně složité.Je docela zajímavé, jaké informace se postupně po pár dnech objevují (DSŘ není špatná, problém i u úředníků, zapojení některých členů ODS, zbavení se Pirátů ap.) Je dobře, že autor má na to trochu jiný pohled a podle mě se i dost blíží pravdě, kterou se ale stejně nikdy nedovíme.
Myslím, že část diskutujících nesahá panu Bartošovi ani po kotníky. Zkuste si vyhledat nějaké rozhovory s ním , než se dostal do vrcholové politiky. Opravdu tam nešel jako zlatokop či honit si své ego. Pořád si myslím, že patří mezi nejrozumnější a nejpřirozenější politiky za poslední dobu. Bohužel, politika často tyto lidi semele a navede jiným směrem (pár jmen by se našlo i v minulosti). Není nic nového, že se většinou nahoru proderou ti méně schopní, respektivě všehoschopní. Jde jim jenom o sebe a umí manipulovat s lidmi , což s určitou vrstvou lidí není žádný problém. A přitom si myslím, že ČR na tom není v rámci ostatních zemí vůbec špatně. A ještě k volbám, kde zůstali mladí ?! a vůbec většina lidí! Copak 33 % je nějaké reprezentativní množství? Protože, když si to přepočítáte , tak ANO podpořilo cca 11% všech možných voličů, což není moc.
Proto je úkol pro všechny demokratické strany - musíte do parlamentních voleb probudit voliče, abychom nezažili návrat té ostudy firmy Babiš a spol.
Také bez připomínek souhlasím, ale co dál? Myslím, že většina reagujících jsou učitelé( i já), ale u stěžování " u piva" či v diskuzích to končí. Sám nevím, jak vyvinout tlak na MŠ , aby se tímto zabývalo a připravily se nějaké úpravy. Možná to začíná už na pedagogických fakultách, kde vyučují různí odborníci, kteří strávili učením ve škole pár týdnů, a tyto nesmysly šíří dál ( někteří kolegové si na PF dodělávají vzdělávání, ale co se do nich dozvídáme, je příšerné !!!) . Ještě že zůstává dost rozumných učitelů, kteří různé novinky ve školství neberou moc vážně. To ale neznamená, že si myslíme, že děláme vše dobře, spousta věcí ve školství by byla potřeba změnit, ale ne tím směrem, který se v poslední době prosazuje.
Jako učitel na základní škole s Vámi ve většině názorů souhlasím. Jen tvrzení " V testech by stát získal data o tom, jak se na které škola učí..." je z mého pohledu a praxe nesmyslné. Každá třída je jiná, v některé převládají žáci s různými poruchami učení a z různého sociálního prostředí. I když je budou učit stejní učitelé, jedna třída může dosáhnout třeba na průměr 70%, jiná na 40 %. Znamená to, že škola je špatná ? Za mě ne, spíše se takto výuka na školách hodnotit nedá.
Problém inkluze sice nebyl tématem vašeho článku, ale byl bych moc rád, kdyby se konečně otevřela smysluplná diskuze o jejích dopadech a případném přehodnocení.
Mě stále zaráží, proč by měli žáci chodit na přípravné kurzy (což stojí peníze i čas). Každá , jen trochu slušná základní škola , je schopná žáky na přijímací zkoušky dostatečné připravit - alespoň ty, kteří na střední školy opravdu patří. Ani mě se nelíbí současný systém přijímání ( "rozřaďování") žáků podle výsledků testů, v kterých jsou často hodně problematické otázky a při vyslovení slova Cermat mě
" stoupá tlak". Ale zatím nic rozumnějšího MŠ nevymyslelo.
Jsem učitel na ZŠ, připojím se k těm, co vzpomínají na "pravěk" ,kdy jsme výsledky přijímacích zkoušek a přijetí na školu znali nejpozději druhý den. Je moderní doba, a tak to trvá 30 dní - opravdu super! Proč to neprodloužit na lhůtu 90 dní a žáci by se to v klidu dozvěděli o prázdninách. Škoda jen, že se asi nedožiju chvíle, kdy bude organice Cermat zrušena.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Dobrý den, reagovat na váš článek plný lží a polopravd je skoro zbytečné. Ale o něco se pokusím. Žáci neměli týden prázdnin, pouze dva dny. Naučte se počítat - jeden den byl státní svátek, to jste možná ani vy nepracoval, nebo jste vymýšlel tento článek a podle toho to vypadá! Nevím, kde jste čerpal průměrný plat učitele ( 52 tisíc). Snad jste natolik inteligentní, že víte, že jakýkoliv průměr je číslo zavádějící. Jako učitel po 13 letech je můj plat lehce pod celostátním průměrem. A mohl bych pokračovat, tolik nesmyslů už jsem dlouho nečetl, možná , že jste to psal na "objednávku". Doufám, že vám za tento článek (paskvil) dobře zaplatili.
1 odpověď