Jako učitel marně hledám (už dlouhodobě) na činnosti Cermatu nějaké pozitivní věci. Tato organizace vnesla do přijímacích zkoušek a maturit zmatek a hlavně náplň jimi připravovaných testů je příšerná. Opět klasika - všichni na ně nadávají (většina učitelů) , ale nic se s tím nedělá. Podobně , jako s inkluzí.
Sice jsem to "vydržel" přečíst až do konce, ale p. Škamrlík a spol. budou asi velkcí odborníci - byli někdy v poslední době ve škole? Byli se podívat ve výuce ? Jejich názory jsou úplně mimo realitu. AI sice může lidem v mnoha oborech a situacích pomoct, ale jinak nás může totálně "odlidštit" a nadělá z lidí roboty. Hrůůůůza ! Pokud mi chodí nabídky na různá školení začínající .. využití AI v .. , okamžitě používám kouzelné tlačítko smazat. Ještě, že jsem zažil zlaté časy (a stále ještě zažívám), kdy si lidé mezi sebou povídají, schází se, jsou přirozeně inteligentní (nemusí pořád všechno hledat na mobilech či hodinkách), dokážou vyjádřit své city . Podle závěrů těchto "odborníků" by bylo asi nejlepší školy zrušit a začít si "užívat" každý svůj virtuální svět. Tato představa mě děsí. Snad je ale ještě mezi námi, a hlavně i mezi mladými, dost lidí, kteří této šílenosti nepodlehnou. Budu jim držet palce.
Děkuji autorovi, velmi dobře napsané. Jenomže část lidí není schopna se takto zamyslet nebo tento článek pochopit. Ti potřebují jednoduché řešení a moc nepřemýšlet. Vyznat se v této "krizi" je poměrně složité.Je docela zajímavé, jaké informace se postupně po pár dnech objevují (DSŘ není špatná, problém i u úředníků, zapojení některých členů ODS, zbavení se Pirátů ap.) Je dobře, že autor má na to trochu jiný pohled a podle mě se i dost blíží pravdě, kterou se ale stejně nikdy nedovíme.
No,asi jediná strana, která nekrade. Paní Richtrová hodně udělala pro ty nejzranitělnější v tomto státu. Ale chápu, že někteří ubožáci ji neznají.
Souhlasím s vámi, ale předchozí diskutující jsou svojí mozkovou kapacitou na úrovni slepic - a i ta by byla proti nim geniální. Je to opravdu hnus, jak se někdo dokáže uboze vyjadřovat. Chtěl bych vidět, jak ji to říkají do očí , ubožáci.
Skvěle napsáno! Všichni voliči kterékoli ze současných vládních stran víme od začátku moc dobře, že to není žádná hitparáda. Říká se, že účel světí prostředky. Proto také všichni víme, že jedinou motivací pro sestavení této vlády pěti stran byla nutnost ochránit zemi před další likvidací ze strany ANO, ČSSD a komunistů. Což je jedna z nejhorších možných motivací! Milovníci komunistů a zlodějů nechtějí vidět úspěchy této vlády. Na zapsání do historie jich vskutku moc není. Ale měli bychom si uvědomit třeba to, že po napadení Ukrajiny Putinem jsme byli první, kdo ukrajincům podal pomocnou ruku. To představitelé této vlády přiměli velkou část světa si uzmout ze svého pohodlí, a pomoct Ukrajině. Hranici mezi civilizovaným světem a barbarskou krajinou. A v čele této iniciativy byl od začátku i pirátský ministr zahraničí. Ať si každý říká, co chce, ale ten člověk má neskutečnou vnitřní sílu a odhodlání. Co se týče Bartoše, tak dokončil spoustu projektů, na které předchozí vlády neměly vůbec odvahu. Holt ten poslední se nezdařil, a nakonec mu i srazil vaz. Tato vláda toho ale udělala mnohem více než ty dvě předchozí.
Perfektně napsáno, ale tady to moc diskutujících nepochopí !
Jsou směšní a k ničemu. A ty plivance si zaslouží jak prase drbání. Jejich cesta na výsluní jenom potvrzuje , že tam neměli od samého začátku co dělat. Sliby chyby. A to chtěl být Bartoš premiérem a jezdil si pro notičky do Bruselu. Skončil tak jak si zasloužil.
Další, který nic nepochopil a dokáže jen papouškovat , co kde slyší. Řekl bych, že směšný a k ničemu jste vy a vám podobní se svými nenávistnými a ničím nepodloženými příspěvky. Ještě, že se asi na nic jiného nezmůžete. Zvažte raději příště mlčet a nezesměšňovat se.
Pane redaktore, pokud jste Vy lehce otráven neschopností Nutellových spolupracovníků, tak Vám musím prozradit to velké tajemství. Většina občanů je absolutně zhnusena vládou Pětidemolice. Což dala jasně najevo o víkendu. Pohřbila poslední zbytky právního státu, vůči EU je naprosto servilní (nikoli konstruktivní) a pravicovost zůstala kde?
Ale, ale pane soudruhu Štěpáne, naučte se trochu počítat. Většinu občanů podle vás tvoří kolem 12 % všech voličů ? Takhle nějak podobně uměl počítat důchodce Zeman. Nejsem úplně spokojen s tím, co p. Fiala a spol. předvádějí, ale když si vzpomenu na tu hrůzu !!! firmy Babiš a spol. to se nedá srovnat. Představa, že tento všehoschopný spolek by mohl znovu vládnout mě dost děsí.
Už v první větě lžeš Miškovský. Ty nemyslíš ty jen papouškuješ. A o tom to je. Bartoš je diletant, který umí jen jedno. Vzlétnout proslovy, to je vše.
Za prvé si myslím,že se neznáme, takže o tvé "inteligenci" svědčí už to, že mi tykáte. Nemám jediný důvod někoho papouškovat (podle sebe soudím ostatní, to je spíš vaše věc), nejsem v žádné straně ani do politiky nedělám. Ale mám už životní zkušenosti a než o něčem budu mluvit nebo psát, tak si o tom něco zjistím. Psát vám to je ale zbytečné, takových jako vy je v diskuzích většina. Svoje komentáře beru spíš jako jiný pohled, ke kterému se vy nikdy nedostanete. Vy umíte jen urážet kohokoliv a věřit zprávám "jedna bába povídala". Tak u toho zůstaňte, je mi vás a podobných líto. Pokud vaše výplody šíříte jen zde nebo v hospodě, tak to ničemu neuškodí. A navíc asi nemáte. Podobné je to i pro předchozího "myslitele" Jendu Dvořáka ...
Myslím, že část diskutujících nesahá panu Bartošovi ani po kotníky. Zkuste si vyhledat nějaké rozhovory s ním , než se dostal do vrcholové politiky. Opravdu tam nešel jako zlatokop či honit si své ego. Pořád si myslím, že patří mezi nejrozumnější a nejpřirozenější politiky za poslední dobu. Bohužel, politika často tyto lidi semele a navede jiným směrem (pár jmen by se našlo i v minulosti). Není nic nového, že se většinou nahoru proderou ti méně schopní, respektivě všehoschopní. Jde jim jenom o sebe a umí manipulovat s lidmi , což s určitou vrstvou lidí není žádný problém. A přitom si myslím, že ČR na tom není v rámci ostatních zemí vůbec špatně. A ještě k volbám, kde zůstali mladí ?! a vůbec většina lidí! Copak 33 % je nějaké reprezentativní množství? Protože, když si to přepočítáte , tak ANO podpořilo cca 11% všech možných voličů, což není moc.
Proto je úkol pro všechny demokratické strany - musíte do parlamentních voleb probudit voliče, abychom nezažili návrat té ostudy firmy Babiš a spol.
Já bych spíš řešil práci pětikolky, že je ANO na vzestupu. Ale když tam vidím ty "odborníky", tak mě to zase až moc nepřekvapuje.
Ono snad ANO má nějaké odborníky ??? Už jsme to čtyři roky zažili a já bych je tam nerad viděl znovu. Tím nechci tvrdit, že v současné vládě je vše O.K., ale určitě toho pro ČR udělali více , než zoufalec Babiš a spol.
Zákaz tabletů, to prostě v roce 2024 chceš. Milé děti - tablety se zakazují! Každý bude mít sešit s úzkými linkami. Do sešitu je povoleno psát pouze modrou propisovací tužkou, nebo obyčejnou tužkou číslo DVJE BÉÉÉÉ!!! Vše ostatní bude přísŇe potrestááááno! (zvláštní důraz na Ň). Vaše babičky za průmyslové revoluce také psaly do sešitu a vy budete také psát do sešitu! 😄 Pro méně bystré diskutéry: Technologie dnes již značně pokročily a mnoho žáků a studentů si zápisky dělá přehledně pomocí tabletu a elektronické tužky. Má to spoustu výhod - je to organizovanější, mohou si k zápiskům přidat i obrázek například materiálů od učitele a mají vše na jednom místě. Mohou se tak učit pohodlně na cestě do školy a odpadá nekonečné utrpení s desetikilovými saláty sešitů. Tablety jsou pro výuku požehnání a jsou skvělé. Ne všemocné, ale skvělé, zvláště pro aktivní a lepší studenty, kteří mají spoustu aktivit. Ověřeno v praxi.
Už vidím, jak si žáci ZŠ dělají zápisy a poznámky na tabletech - to prakticky nejde. A názory, že zodpovědný přístup k této technice by měla škola naučit ?? Byl bych rád, kdyby některý z diskutujících mě to předvedl, jak na to. Mnozí opravdu netuší, jak to v hodinách vypadá. A nezapomíná se náhodou na rodinu ? Neměly by děti mít správné návyky a "rozumný vztah" k této technice už z domova ?
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí zejména pro čistě popisné vědy, ale dnes už většinou i pro přírodní technické vědy. Dnes ti nejlepší chatboti dokážou spočítat i algebru, integrály, derivace, funkce, posloupnosti a částečně i geometrii ať už tu klasickou nebo analytickou. Použijí k tomu step by step vysvětlení a efektivně příklad vyřeší a vysvětlí. Takže skoro celé učivo základních i středních škol je sto průměrný chatbot vyložit a vysvětlit. K tomu existují i skvělé moderní aplikace jako Mathway, PhyWiz, Tutor Lily, Kiwix a mnohé další. To samozřejmě ani v nejmenším neznamená, že by žák neměl vyvíjet žádnou aktivitu. Právě naopak. Může s chatbotem plně spolupracovat na zadaných úkolech. Chatbot je schopen pak žáka nebo studenta ze znalostí i prozkoušet. A taková podobná nekvalita a neefektivita je skoro v celém státním sektoru. Všude plno lidí, ale často si člověk musí nakonec pomoci nějak sám. Vyhozené peníze přímo do kanálu. Fakt nejsme Bahrajn nebo Saúdská Arábie. Dávám to sem dnes už potřetí, třeba se už konečně proberete. Bylo by načase. Odbíjí totiž dvanáctá! Budu to sem dávat tak dlouho, dokud to konečně nepochopíte.😠😡👎
Ještě štěstí, že vaše neustálé blábolení v diskuzích k čemukoliv se omezuje jen na tento prostor. Kdy už vy pochopíte, že jste spíš k smíchu. Stejně jako obehrané "tesat do kamene". Nechcete jít tesat sám a tím dělat něco užitečnějšího ? A prosím, nereagujte na tento příspěvek, víc se vámi nechci zabývat. Je to spíš varování pro ostatní diskutující.
Milá paní Dostálová. Projděte a přečtěte si s porozuměním některé inspekční zprávy. Budete se divit. Za 30 let praxe jsem zažil několik inspektorů. A musím konstatovat, že trend je jen k horšímu. Před 20 lety to byl starý penzista, který rozuměl tématu a byl schopen i poradit mladému učiteli, kde dělá chyby. Pak to byl vysloužilý ředitel učiliště, který věděl jak to u žáků vypadá a jak učit na takových školách.
Dnes to jsou lidé, kteří nejen že neznají způsob výuky na daném typu školy, ale ani kolikrát nejsou aprobovaní. Hlavně že mají čerstvě Ph.D. , jsou nabiti teorií, ale o praxi nemají ponětí. Vyplňují dotazník připravený vrchností a co je zajímá je frontální výuka a výklad. Kolegové připravují hodiny jako divadlo, včetně zkoušení výstupů žáků a generálky.
Pak slyším deziluzi od kolegyň z jiných škol, které mají léta praxe, stovky vděčných a úspěšných žáků, mnohé spoustu metodických materiálů, které používají mnozí učitelé, které odmítají divadlo hrát a které přijde takový expert zadupat do země.
O mnohých vyjádřeních ústředního inspektora v médiích, víc politických než odborných nemusím mluvit.
Jen mohu potvrdit, z mé zkušenosti je práce ČŠI značně odtržena od reality, učitelům nepřináší téměř nic (snad jsou i výjimky) kromě nervů a divadýlka. Za mě ZRUŠIT a ne rozšiřovat jejich kompetence.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Dobrý den, reagovat na váš článek plný lží a polopravd je skoro zbytečné. Ale o něco se pokusím. Žáci neměli týden prázdnin, pouze dva dny. Naučte se počítat - jeden den byl státní svátek, to jste možná ani vy nepracoval, nebo jste vymýšlel tento článek a podle toho to vypadá! Nevím, kde jste čerpal průměrný plat učitele ( 52 tisíc). Snad jste natolik inteligentní, že víte, že jakýkoliv průměr je číslo zavádějící. Jako učitel po 13 letech je můj plat lehce pod celostátním průměrem. A mohl bych pokračovat, tolik nesmyslů už jsem dlouho nečetl, možná , že jste to psal na "objednávku". Doufám, že vám za tento článek (paskvil) dobře zaplatili.
1 odpověď