Koukání na "on-line" televizi nám k prožitku přidává ten pocit, že ve stejné chvíli se na stejný pořad dívá mnoho dalších lidí, kdežto pri koukání na nějaký pořad na streamu vím, že na tento pořad koukám v podstatě jen já ( možná, že ještě pár dalších lidí) ale určitě tak málo, že si o tom s nikým v práci nebo při setkání nebudu moct povídat, což prožitek silně ochuzuje. Nebo si s někým o tom povídat můžu, ale ten druhý už ten pořad viděl třeba dávno, tak už si toho tolik nepamatuje. To je i kouzlo kina - sdílený zážitek s dalšími lidmi, kteří z kina odcházejí se stejným zážitkem, jaký jsem zrovna měl já. Streamování je samozřejmně pohodlné - pustím si film, kdy chci já, stopnu si ho, kdy chci, ale tento pocit silně rozmělňuje. V podstatě vede k většímu pocitu osamělosti mezi lidmi.
Fotografové a lidé, kteří s těmi obrázky pracují, to prostě vidí. Jsou totiž zvyklí to hledat. Nejde nutně o detekci AI - fotograf kontroluje, jak jeho dílo působí.
Na druhé straně zjevně AI obrázky jako ten chlapec na vlaku z coly procházejí na FB u nezkušených uživatelů, patrně vesměs seniorů. Ale ty obrázky tam umisťují roboti a většina liků a komentářů je od dalších robotů...
Samozřejmě, že jsou některé věci vidět, ale většina lidí je z největší míry ovlivněna pocity, podle kterých pak dané dílo posuzují.
K obrázku dam s jorkšíry:
Je tam toho víc, ale snad to pro ilustraci, co by tam ostřílený člověk viděl.
Mě se líbí, jak je lidem hned, jak se jim řekne, že jde o uměle generovaný obrázek, "jasné" co je tam všechno špatně, a že to jasně vidí. Stejně, jako je pisatelce článku "jasné", že lidi na uměle generovaných obrázcích nemají, a nemohou mít "duši", protože je to obrázek generovaný "strojem". Kolik asi bylo obrázků generovaných AI, u kterých to pani nenapadlo, protože netušila, že jde o obrázek generovaný AI? (A naopak - u kolika reálných obrázků by řekla, že ti lidé "nemají duši", kdyby jí někdo řekl, že je to obrázek od AI?)
Připomíná mi to už dávný záběr v televizi, kdy bylo slyšet nějakou hudbu, u které si člověk přímo řekl, jak je krásná, a jak je slyšet, jak ji ten člověk hraje procítěně (samozřejmě, že byla schválně vybraná zrovna taková skladba) - pak kamera přejela na hráče, kde hrál na varhany robot - až z toho mrazilo...
Takže v článku není řečeno vůbec nic, jen "bombastický" titulek. Ano, v USA se při jednom pokusu s pulsní laserovou technologií podařilo uvolnit více energie, než bylo vloženo, ovšem to má ke komerční výrobě elektřiny stejně daleko, jako škrtnutí křemenem k jaderné elektrárně. A jestli někdo dosáhl 300 000 °C, tak je to směšné, při některých pokusech už bylo dosaženo i přes sto milionů stupňů.
Klasická ukázka bezohlednosti - chci se bavit, dělám bordel, když už mě to přestane bavit, odjedu domu, kde mám klid. Akorát ti lidé, kteří tam bydleli dávno před tím, než vznikl tento podnik, musí nedobrovolně trpět bordel od další várky těch, co se chtějí bavit, a mají dojem, že když se baví oni, tak musí mít náladu na bordel i všichni okolo. A politikům, kteří tam nebydlí je to jedno, hlavně, že něco přiteče do kasy.
Lidl má zajímavé zboží, a podobně jako jiné obchody, má některé výrobky velmi dobré, jen si člověk musí vybírat, a nesmí se nechat nachytat triky, které mi připadnou, že poslední dobou narůstají - u všech řetězců. Například teď mě dostalo Penny - v letáku, platném od čtvrtka, byla stránka, kde bylo inzerováno máslo za 49,- Kč. Nahoře na stránce byl velký nápis "Vánoční víkend" - což je nicneříkající, podobných nápisů je všude spousta, mohlo by tam být třeba "Vánoční čas". Přišel jsem ve čtvrtek do Penny, kde ovšem bylo toto máslo za 64,- Kč. Až po té jsem našel ve výloze Penny zvětšenou stejnou stránku z letáku s máslem, kde byl ale navíc nápis "Ceny platí o víkendu 21. a 22. Prosince", který v letáku nebyl, takže bylo jasno, akorát mě dostali ve čtvrtek do Penny...
Ano - důsledným vyhazováním brček a kelímků do koše zachráníme zeměkouli - to dokázal tzv. "rozvinutý" svět v ekologii. Firmy si na tom udělaly reklamu, jak jsou "ekologické", když na své výrobky umístí ikonku, že má člověk daný výrobek po použití vyhodit do koše (to by normálního člověka nenapadlo) a můžeme si odškrtnout další bod, jak jsme skvělí.
59
Sledujících
0
Sleduje
59
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Je velice smutné, když Vánoce jsou pro vás jen honění, úklid, pečení,vaření a dárky. Ale chápu, že lidé vychovávaní za komoušů, kteří potlačovali nějaký duchovní a citový význam Vánoc (a zároveň neměli slušnou rodinu, která by je to naučila), takoví jsou. Prostě Vánoce jsou pro ně jen konzum - a ještě to svádí na současnou dobu.
Bohužel stejné lidé píší, jak jsou dnes špatné vztahy mezi lidmi - a přitom jsou pro své pohodlíčko schopní vykašlat se na rodinu, na tradice, na setkávání se svými milovanými, nejsou ochotni "obětovat" trochu času na vymýšlení hezkého dárku...Je mi takových lidí liíto a jsem velmi ráda, že v mém okolí většinou takoví lidé nejsou.
6 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A jé, samozřejmně se zase musí objevit někdo, kdo "ví" že za všechno můžou "komouši"... Nikdy nikdo Vás nenutil vnímat a trávit Vánoce jinak, než jak jste chtěli sami, jestli je prožít více "duchovněji", nebo "konzumněji". Kromě toho, že dnes je ten tlak komerce velmi vysoký, se vždy dalo a dá prožít Vánoce tak, jak si představujete. Samozřejmně, je tu tlak rodiny, každý má svoji představu, jak mají "správné" Vánoce vypadat, žádná státní moc Vás ale k ničemu nenutila. Jestli chcete povídat o "Dědu Mrázovi" tak o tom jsem (možná) slyšel maximálně v hodinách ruštiny (že ho mají v Rusku) (narodil jsem se 1966), jinak o něm slyším hlavně teď.