Nepřišlo. PET lahve se výrábějí právě proto, že jsou lehce skladovatelné a lehce likvidovatelné. Tímhle nemá prakticky smysl v nich cokoli vyrábět. To může být rovnou všechno ve skle.
Pet lahve jsou především levne, to je jediny duvod jejich používání. Osobně hlasuji za to aby bylo vsechno ve skle...
zakazování spalovacích aut, těžké daňové zatížení pohonných hmot, šíelné daňové zatížení spalovacích vozů, umělé navýšení ceny spalovacích vozů kvuli financování ev vozů, zvýhodňování ev vozů státy, dotace na ev ( každá dotace je sviňárna ). Jediný kdo postupuje jako EU je Kalifornie a NY, Americké státy s naprosto jinou kupní silou, státy kde není zemědělství a automotive je neživí. Proto Evropě dochází dech, nic není přirozené. Neberu ohled na to, že čínské automobilky vlastní stát a teslu Musk 😄
Prosím konkrétně.
Jaký je aktuálně platný zákaz prodeje spalovacích aut?
Jaké je náhlé (aktuální, které nebylo před 5ti lety např.) zdanění pohoných hmot? Pohoné hmoty nyní stojí stějně jako v roce 2018/19 (před covidem).
Jaké umělé navýšení cen ICE vozů je nyní nařízeno ? Nebo myslíte jen firemní cennovou politiku kterou rozhodují samotní výrobci?
Dotace je sviňárna, proto by měli všichni ICE výrobci vrátit všechny dotace které získali na vývoj, výrobu a prodej ICE vozidel aby byly rovné podmínky (nebo hold zavést dotace na EV).
US: Byť US podlé Vás mimo dvou států má rovné podmínky pro EV/ICE (nemají, podpora EV je tam velká díky tax kreditu) tak výrobci stejně přechází na hybridy/EV z důvodu klesajících prodejů ICE vozidel.
Opravdu, v propadu prodejů má EV či EU minimální dopad. Od roku 2016 se mluví o blížící se velké krizi automotive která byla naprosto na spadnutí koncem roku 2019, díky covidu a kurzarbeitu přišla až teď.
Je to na automobilkách jak se k tomu postaví, buď sníží ceny aby zachovalli objemy prodeje (i za cenu nižších marží) nebo budou hold brečet jak je někdo utlačuje a bla bla bla, bohužel si zvykly že můžou natáhnout ruku a daňový poplatníci jim ten business podrží, tenhle automotive socialismus musí zkončit...
Co čekat od Generali, nejhorší pojišťovny v ČR...
Osobní zkušenost, 6 měsíců po řádném ukončení pojistky si zvpomělíï že jim mám něco doplatit, veškeré výzvy zvěřejnili pouze na svém zákaznickém portálu (který jsem nikdy nepoužíval) a ke mě se dostala až předžalobní výzva, náhodou když jsem procházel spam v mailu....
Přitom stačilo zavolat .....
Jaksi mi uniká souvislost propadu prodeje automobilu v EU a celosvětovy pokles rustu (realne porostou jen rozvojove trhy) s regulaci prodeje ICE automobilu v EU v roce 2035...
Zkrátka přišla ta krize automotive kterou všichni vyhlíželi před covidem. Covid uměle snížil nabídku, zvýšil poptávku, nyni je trh už nasycen a kupní síla spadla tak, že nekupuje nikdo. Dokud automobilky nezačnou respektovat tržní ekonomiku (neprodavam, musim jit s cenou dolu) tak se to nezmění a zadne breceni nad zlou EU to nezmění.
Co tím chtěl básník říci?Píšu,že je muž a žena,nic mezi tím,nebo jinak,pokud je,je to případ pro psychiatra.A neznám holčičky,co se rodí s varlaty,pokud ano,je to přírodní anomálie,není to běžné a příroda se s takovými přehmaty většinou vypořádala sama.
To že Vy ve vaší omezenosti něco neznáte neznamená že to neexistuje.
Evidentně jste nepochopil problem který článek popisuje.
Jak specifikujete označení "muž"? Nebo "žena" co to znamená?
Chápete že problematika vývoje pohlaví u plodu a následně u člověka je mnohem složitější?
Priroda si poradí. Ano.
Ale je to asi jako tvrdit že lidsky zivot lidi po 50 je bezcenny protože"přesluhují" a dříve by si s nimi taky příroda vyporadala sama.
No to jsou zase kecy. Pokud nějaky odbornik tvrdi ze panely nehoří tak lže. Doporučuji projit problematiku zahoření oblouku primo v panelu a nasledne tavení folie/krycího skla panelu...
Nejvice neodborných instalaci provedou prave "odborne a proškolene firmy" jejíž pracovnici často ani neviděli dokumentaci vyrobce ke komponentum ktere instaluji.
Požární bezpecnost je pro tyto firmy naproste sci-fi...
Pokud nekdo chce kvalitni instalaci musi si ji udelat sam.
Může některý ze stovek odborníků tady vysvětlit, jak může vybouchnout fotovoltaika, a to ještě takovým způsobem jak to vypadá z fotek (tedy někde hluboko uvnitř domu) a s takovou razancí, že to vyrazí stěnu domu? Navíc to podle videa vypadá že tam FV panely vůbec nejsou. To je hasiči už sundali - beze zbytku, i s nosnou konstrukcí?
Baterky - jak tady už někdo napsal - můžou začít hořet, ale rozhodně nevybuchují, a už vůbec ne takovým "čistým" způsobem. Nikde nejsou řádné stopy po hoření.
Docela mě zajímá co to opravdu bylo - snad se to dozvíme. Ale být být zástupcem nějaké větší firmy, která instaluje fotovoltaiku, už chystám žalobu na Seznam 🙂...
No fotovoltaika proste nevybuchuje, je to BS.
Leda by bouchnul bojler s ohrevem z FVE. Ale tam je pak problem nekde jinde....
Jako udělat si E nebo CE je to nejmenší, to udělá i cvičená opice. Nechápu humbuk zde v komentářích. Spíš se to hodí aby i manželka mohla řídit obytnák a nemusela travit xx hodin na jízdách když jednou za rok pocukne trochu obtloustlým fiatem.
Větši problém vidim v kategoriích vozidel. STK každý rok a maximalka 80 nic moc. To si stejně každý nechá zapsat 3.5t jako teď.
Chtěj jste dítě, tak si to plattě, ale za své. Ne ze státní kasy. Nejdebilnější nápad EVER
Z jaké státní kasy?
Vždyť to jsou MOJE peníze, které JÁ vydělám (vyprodokuji firmě zisk). Stát je sprostě "ukradne", ehm pardon, já je "dobrovolně" odvedu abych měl pak 3 roky důchod....
PS: to moje dítě bude následně vydělávat na VÁŠ důchod, tak ho plaťe i VY pokud chcete důchod.
No 4 miliony za dítě je o něco míň než mě vyšel můj výpočet (10 mil za 2 děti ale včetně stavebních úprav na domě kvůli dětem, jako bezdětným by nám stačil dům poloviční, bych se tolik nenadřel ), takže reálně by měl stát spíše tyto 4 mil kompenzovat, pokud chce lidi ekonomicky motivovat. Těch pár tisícovek měsíčně nás asi nepřinutí ke 3. dítěti, vždyť to je dalších cca 2,5 mil ušlá mzda manželky, odložení atestace minimálně o další 4 roky, nutnost nového auta pro 3 dětské sedačky atd. Nějaký college fund radši nepočítám. Jako porodnost ve střední vrstvě se podporuje jinými částkami.
Na druhou stranu, pokud tohle lidovcům projde tak je snad budu volit.
Nekritizujte, ale napište , v čem se pan Salač mýlil.
Ok, napíšu informace, nikoho přesvědčovat nemíním, platí DYOR.
1) Nechápu jak se stará o mobilní telefon, to že jej dám 1x za dva dny na hodinu na nabíječku ?
2) Samovybíjení Li baterií je <1% za 30 dní, ne 20% přes noc, platí zákon zachování energie, s teplotou klesá napětí, nižší napětí označí vůz jako nižší SOC, přes noc v -20 je to třeba cca5 %, po ohřátí baterie na provozní teplotu (jízdou) se napětí zvýší. BTW, 5% je teplotní roztažnost nafty při dt50°, takže když večer natankuje naftu ohřátou na 25°třeba někde z podnikové cisterny zaparkované v hale, ráno po ochlazení na -25°C jí ukradl o 5% méně.
2) životnost baterie:
Li baterie (i ty nejlevnější, ne Automotive grade) mají garantovanou životnost od výrobce (např. catl) cca 1500 cyklů do poklesu kapacity na 80%. 1 nabíjecí cyklus je teoretické množství energie odpovídající energii v baterii mezi 100% a 0% SOC (dle datasheetu).
V praxi to znamená, že pokud nabíjím třeba vybité vozidlo z 20% na 80% tak vzhledem k bufferu, využitelné kapacitě a dalším niancím nebude se jednat ani o 0,5 nabíjecího cyklu.
Pokud to převedu na životnost nějakého reálného levnějšího vozidla (na úrovni třeba té octavie):
60KWh baterie, 18kwh spotřeba na 100km (teda cca 100kč), najede na 1 nabíjecí cyklus cca 300km (se započtením poměrné degradace). Po 1500 cyklech, teda 450 tis km, bude mít toto vozidlo ponížený dojezd o cca 15-20%, pokud výrobce použije levnejší články. S kvalitnějšími články je to cca po 900tis. km.
Takže pokud někdo najede za 3 roky 900 tis s malým autem, tak ano po 3 letech bude mít o 20% nižší dojezd.
Starat se o auto stejně jako o mobilní telefon, tak to opravdu nechceš. Celou cestu přemýšlet jestli dojedu včas a kolík času ztratím nabíjením. A co v zimě, do spalovacího auta dám večer plnou nádrž paliva a světe div se ráno i při -20C° je stále stejně plná ale do elektroauta dobíjí večer do plná na 100% a ráno mám jen 80%. Přez noc jsem přišel o 20% energie které jsem si musel zaplatit. A to nemluvě o životnosti baterie, která se snižuje více při používání rychlonabiječek. Baterie vydrží jen 1000 cyklů nabití. Pokud bych tedy elektrické auto připojoval na nabíječku denně, tak je do tří let je po baterce a její kapacita a tím i dojezd bude nízký. Prostě zlatá Octavia 1.9 TDI, ta mě najela něco málo přes půl milionu kilometrů bez závažných oprav, jen brzdové destičky a rozvody a jednou spojková lamela.
Krásný příklad člověka co nema ani dokončené základní vzdělání a proto nechápe o cem píše.
Doporučuji pochopit prpblematiku nez ukazovat neznalost.
No právě, ceny "normálních" aut, spalovacích. Na ceny El. Aut moc lidí nedosáhne. Němci mají větší kupní sílu ale stagnuje to taky. Dle mého to chce čas na vývoj, spalovací auta se také zdokonalují 40 let a oni chtějí už zázraky za 10 let u el. aut. Projedte se el. autem a pochopíte proč ho chtít. Úskalí je baterka, chce to čas. Pokud to dá kolem 400 km jízdy, stačí to. Bohužel reálné to je kolem 300 km , v zimě 250 km.
Spalovak se vyviji spíše 140 let, li baterie cca polovinu. Realne spíš par desitek let.
Spalovak ma svá omezení v termodynamice ktere nejdou žádným vývojem prekonat. Zde předběhl elektromobil ICE téměř okamžitě. Dnešní generace ev je pro vetsinu lidi dostatečná (včetně me). Ad ceny. Nemecko zastavilo dotace, vsichni vyčkávají (i tepelna cerpadla napr.). Je to logicke. Pokud nepotrebuju nove vozidlo nutne (ne nemec neceka az na totalni smrt jako ja) tak si pocka. Treba nejake euro stat prihodi.
Kupni sila: problem je zdanění zamestnancu. Ja z prace za cca 1mil korun odvedu statu 550tis. Po odecteni nakladu (napr. Dojizdeni. Obleceni atd) mi zustane treba 350 s cim muzu operovat. Nez nasetrim na nove vozidlo za 1mil bez dph tak je to min 3 Roky bez jinych vydaju. Firma vydela treba 5 mil. 4 mil je naklad. Za 1.2 mil (dotace) koupi auto. Nedani nic. ( Ano odpocty jsou 24 mesicu ja vim)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Stavba u Bzence je obrovský fail, 2 roky se flákali a dohání to v posledních 4 mesících. Samozřejmě trpí kvalita (vyskákané obrubníky na ještě nedodělaných místech, jistě že to nikdo správně předělávat nebude....)
Jsem zvědavý, jestli vydrží dálnice déle jak 14 dní po otevření, nebo se rozpadne jako všechny bypassy které stavební firma dělala a do druhého dne provozu byly vydrolené do hloubky 20cm....
1 odpověď