Vůbec mě nepřekvapuje, že ČEZ se dívá pouze na finanční resp. politický profit. Stačí se podívat strukturu společnosti a zejména její firmy jako ESCO, Obnovitelné zdroje. Pokud bude ČEZ zahrnovat jak klasickou energetiku, tak i tu dotační, tak bude minimálně jako schizofrenik. Bohužel mi případne, že stejný nebo obdobný přístup praktikuje ČEPS, kterému by mělo jít o energetickou bezpečnost a měl zejména v minulosti tlačit a definovat podmínky pro připojení, stejně jako ERÚ.
Tak to je přesně jak jsem předpovídal, elektrickou síť si za dotace poděláme pomocí bezhlavého rozšiřování OZE a vzniklé problémy budeme opět za dotace řešit pomocí SVR, tedy agregaci a flexibilitě. Obojí nás bude stát peníze navíc. Přitom by stačilo, aby úředníci nepodlehli tlaku lobbistů (korupčníků) a nastavily pravidla pro instalací OZE.
V článku to jasně potvrzuje vyjádření firmy Resacs, kdy potřebují větší FVE, aby byly přetoky, ať mohou prodávat své produkty. Asi málo lobbovali.
Za instalovaný příkon, tedy jističe se už cena zvyšuje a ještě přijde poplatek za přetoky, nebo za panely.
Pokud investoři nové FVE nepostaví, tak jenom dobře. Dokud nebude platit, že FVE musí zajistit dodávku elektřiny stejně jako tepelná nebo vodní elektrárna a nejenom, když svítí slunce, tak všechny externality způsobené provozem FVE budou platit zákazníci. Ať si zajistí ta, že pokud nebudou vyrábět, tak jejich výpadek za jejich peníze bude kompenzovat někdo jiný. Podnikat ve stylu, že vyrobím produkt, ale za vzniklý odpad při jeho výrobě se za cizí peníze postará někdo jiný, tak to umí každý.
Pokud má platit to co šéf ŘSD tvrdí, tzn, má jít o prevenci, tak musí řidič dostat pokutu hned, žádné odmítnutí vážení a v případě překročení váhy tak, náklad přeložit. Posílání pokut zpětně nepůsobí preventivně a jenom umožňuje se vymlouvat na nemožnost přístupu do registrů aut v zahraničí.
Stejný nesmysl, je vyhodnocovat pouze celkovou váhu vozidla a nikoliv na jednotlivé nápravy. Je to obdobné jako tvrdit, že v nemocnici nikdo nemá teplotu, protože někteří mají horečku a někteří jsou v chlaďáku na patologii, ale v průměru to je v pořádku.
Když je to takové terno, tak proč ČEZ Obnovitelné zdroje chce aby obec vstoupila do společného podniku, byť jenom 5 % ale přesto. Navíc možná slíbí nejaké všimné obci, ale samotní občané kteří tímto budou ovlivněni, z toho přímo nebudou mít nic. Navíc tím, že se jedná o jednu skupinu, tak nevěří, že ČEZ Distribuce je v tomto nestranný.
Teď alespoň půjde poznat kdo má spotové ceny a kdo ne. Vzhledem k tomu že nebudou prát, žehlit, vařit a šetřit s teplou vodou, tak půjdou poznat rychle a někteří i počichu. 🙂 To byla ironie.
Nevím jestli je toto hodné samotného článku, kdy na tom je postaven systém cenotvorby v energetice a je dostupný už několik let. Je to úplně stejné jako s cenami benzínu, kdy v letní sezóně je nárůst, ale pak už není moc velký pokles.
Pokud by to byl nestranný odborník, tak musí přiznat, že více zdrojů pro SVR potřebujeme jenom protože stát dovolil bezhlavé navyšování OZE. Nyní si to už uvědomil a minimálně pro RD dotuje jenom 5 kWp. Stejné by to mělo být i s povolováním přetoků, max 20 % instalovaného výkonu, resp. odpovídající podíl roční spotřeby. Pokud chce někdo mít FV jako zdroj podnikání, tak stejně jako ostatní, ať si zajistí dodávku služby i když nesvítí. Každý umí podnikat stylem, když je produkce, tak mám zisk a když ne, tak to zaplatí někdo jiný.
Jenom přemýšlím co ti úředníci vymýšlející dotace dělali do teď? Jedno vám ale jistě, určitě nepřemýšleli.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Důležité hlavně bude, aby tyto velké OZE nemrvily sít ještě více než je dneska. Bohužel mám obavu, že úředníci na MPO jsou už řádně zlobbovaní.