Toto je článek o ničem, dotyčný neví o čem píše. Zateplení památkově chráněných objektů, jde i zevnitř, bez narušení pláště budovy. Je to sice komplikovanější, ale jde do. Takže pokud mám budovy na zajímavém místě, její cena možná o něco klesne, ale nikdy ne tak, aby se nevyplatila její rekonstrukce. To budou pouhé jednotky výjimek. A hlavně v ČR je postavené vše na hlavu takže vývoj bude jiný než jinde. Pěkný den.
Ano zateplení zevnitř je výborná věc - pokud to dobře neutěsníte, což neutěsníte nikdy, bude se na konkrétních místech hromadit vlhkost a bujet plíseň, a nezateplená konstrukce bude dál přirozeně dilatovat teplem a vlhkem, takže památkově chráněný objekt bude o to rychleji přirozeně erodovat.
Pokrok je svinstvo. Biologicky optimální věk pro povití potomka je možná pouhých 18 let - což je dáno miliony let evoluce a nejde to úplně okecat v zákonodárném sboru. Zároveň je naší společností dáno, že pokud si člověk na sebe má vydělat, měl by smrdět nejmíň do 25 let věku ve škole. Přesto se pak třeba učí dál mnoho let v zaměstnání. Chtělo by se navrhnout nějaký socialistický model, kde si člověk vezme pauzu od studia na biologickou reprodukci, přičemž je mu zajištěno bydlení a další základní potřeby. Otázkou je, co by to udělalo s další fylogenezí našeho druhu a s naší společností. Nemluvě o tom, že socialismus zatím nepřišel znovu do módy. Chvála bohu máme svobodu a kapitalismus a s nimi také nové a "nečekané" darwinistické evoluční tlaky... Zajímavá a výdělečná práce je nabízena převážně ve velkoměstě, tímto směrem postupně přišedší nadnárodní zaměstnavatelé ještě usilovně tlačí na pilu - přitom bydlení pro zaměstnance a dopravu do práce principielně považují za problém někoho jiného (asi hlavně těch zaměstnanců). Na venkově objektivně ubylo pracovních příležitostí, protože zemědělství potřebuje lidí míň a míň, protože zemědělská produkce tady u nás uvadá, menší firmy fůzují a nové od nuly nezačínají, protože konkurovat globálním korporacím v mnoha oborech nejde a stát škrtí zejména ty nejmenší podnikatele neustále rostoucí byrokracií... Urbanistický rozvoj není komplexně promyšlený, probíhá spíše živelně, pokud vůbec probíhá. Ohledně stavebního odvětví a rozvoje kapacit bydlení už psali jiní...
Jestli je něčeho pomálu, tak jsou to věcné informace, jak to s tou digitalizací doopravdy aktuálně vypadá. "Není to hotové" je informace žalostně černobílá a chudá. Informace v médiích jsou v podstatě "pěna dní". Jsem ale k insiderům shovívavý. Pokud odhlédnu od bezpečnostních aspektů (do jaké míry detailu má smysl informovat průběžně v médiích o běžících pracech, a kdo vlastně smí takové informace podávat či o tom rozhodovat), tak asi není jednoduché, podat nějaké podrobnější informace formou stravitelnou laickému publiku.
Jsem zvědav, co se bude dít dál. Asi půjdu radši dělat něco užitečného a za rok před volbami se přeptám, jak to dopadlo. Ve vedení rozjetého projektu by třeba mohl pokračovat nějaký dosavadní náměstek / projektový šéf - ostatně ministr Bartoš asi těžko ten projekt nějak osobně přímo "mikromanažoval". Tzn. je otázka, jestli až jmenují nového ministra, tak jestli tento bude pokračovat plnou parou vpřed, nebo dá zpátečku, nebo to třeba nechá napůl rozdělané svému osudu a budou se zdlouhavě řešit židličky, kompetence, interní politika, jiné oblasti a problémy... a než se ta digitalizace postaví znovu na koleje, tak přijdou volby, tentokrát ty podstatnější, do poslanecké směmovny... a přijde další období povolební organizační nejistoty 🙁
Za mých hadích let nám ve škole říkali, že firma, která přežije nasazení podnikového ERP systému (dosaďte si značku), ta už přežije všechno. Protože ten proces nasazení mohl trvat ve velké firmě klidně řadu měsíců (i déle než rok). Aniž by do toho uprostřed přišla povodeň a výměna vedení.
Mít tak na webu něco jako bodový seznam, u kterého se postupně budou rozsvěcet zelené fajfky. Stručnou verzi určenou ke zveřejnění. Nebo read-only náhled na makro úroveň GANTTova grafu. Nebo statistiku otevřených ticketů s historií 😉 Nástroje na to existují, viz např.
Ano, utopie. Jenom trollím.
Ve výsledku se jenom nejvyšší šéfové povrchně rétoricky přetlačují v médiích.... o osudu projektu digitalizace stavebního řízení rozhodne show business.
A ještě živá kamera streamovaná skrz YT:
Když kliknete na časovou osu, dají se v noci najít dva zajímavé okamžiky: nejdřív si sedne menší úsek vlevo na suchu, pár minut později i velký segment zřejmě částečně nad vodou. Poslal bych odkazy na čas, ale on je počítaný relativně odteď (záporná hodnota).
Jestli tam popraskaly předpínací lana, tak bez předpětí ten železobetonový tubus zřejmě neudrží svou vlastní váhu (+ svršek). Dva dlouhé propadlé segmenty se samovolně zlomily cca každý ve dvou bodech, každé to prolomené místo drží pohromadě zřejmě na zbytcích výztuží v horní lité desce (mostovce). To bude bezva práce tohle rozpojovat. (A pak tahat ven ten tubus plný vody. Jako tahat z vody potopenou kánoi pěkně v proudu.)
Je to smutné ale je to bezvadný živý příklad, jak funguje statika konstrukcí z předpjatého betonu.
Víc fotek v německých novinách:
Držím jim klukům palce. Nikde jsem nenašel nějaká technická data, třeba kolik váží ty segmenty co leží rozlámané ve vodě. Ono asi nebude jednoduché, sehnat během pár hodin techniku, která by s tím hnula, a pak to během třeba hodiny vytáhnout, kdybychme v Čechách třeba trochu pomohli na jezech (kromě toho nemáme moc kam.)
tak příjemná rozhodně není, o tom žádná, ale na 99,9% z toho auta odejdete po vlastních... zatímco když někdo začne předjíždět, a vpálí to do vás čelně, je velká šance že vás odveze buďto bílo-červená nebo černá dodávka...
Jo, v druhém bodě musím souhlasit. Poslední dobou se na okreskách občas přistihnu, že jsem výrazně přibrzdil a uhnul přes krajnici kvůli někomu, kdo předjížděl na hulváta proti mně 🙂 a nebylo tam "místa na čtyři auta vedle sebe".
Levoproudařství je poněkud vyčpělé téma.
Když máte v pravém pruhu v krátkém rozestupu kamiony, tak dokud levý jede rychleji, tak je pro většinu dnešních osobáků nesmysl, uhýbat doprava mezi kamiony. Kapacita dálnice se tím nezvýší, zato se zvýší počet potenciálně nebezpečných situací, jak se auta z pravého snaží za kamionem vrátit do levého. Mám zkušenost, že jakmile jedou oba pruhy delší dobu stejně rychle, vždycky se najde dost kliďasů, kteří mávnou rukou a uhnou do mezer mezi kamiony, ať si lepiči vlevo užívají svůj adrenalin. Jsem jeden z těch co uhnou.
Případů, kdy někdo jede zbytečně pomalu vlevo, přičemž má vpravo místa dost, vídám opravdu hodně málo. Nedávno jsem za to poprvé v životě někoho vytroubil... ukázalo se, že to byla nějaká starší paní, evidentně netušila, co se za ní děje (až do té houkačky). Kochala se a klábosila se spolujezdcem.
Taky se vyskytne trapná situace, kdy levý pruh dočasně zpomalí (předjíždí se kamiony), a do pravého se nikomu nechce, protože "za chvíli se to zase rozjede". A vcelku pravidelně vídám dobráky, kteří v takové situaci předjedou zprava třeba 10 aut až za předjížděný kamion, a nakonec se na hulváta nacpou zpátky do levého. Nevím, zda si takový člověk připadá jako morální vítěz nad "všemi těmi zaclánějícími levoproudaři". Spíš bych odhadl mindset cca "jsem jelito, vím to já a teď i všichni okolo, a pokud jde o mě, tak jsem na to hrdej". Inu... šťastnou cestu 🙂
A pak jsou borci, co Vás vyhoukají za jízdu vlevo ve městě, přičemž jedete maximální povolenou rychlostí, oba pruhy využité a do pravého se zrovna míchá připojovák...
K tématu zipování: byl bych přiměřeně shovívavý k jedincům, kteří to nervově neunesou a připojí se do průběžného pruhu "zbytečně dřív". Naopak nejsem shovívavý k lidem, kteří tvrdí, že zácpa před zúženým místem vzniká proto, že lidi neumí plynule zipovat. To je pitomost. Ta zácpa vzniká nižší kapacitou jednoho pruhu oproti dvěma pruhům. Dala by se na to aplikovat jedna poučka z "teorie hromadné obsluhy" (tuším oblast systémové analýzy). Prostě úzké hrdlo. Jasně, lidi pomaloučku zazipujou nárazník na nárazník - a jak se rozjedou, nechají si delší rozestupy. Modulo úvahy o optimální rychlosti jízdy pro maximální kapacitu dálnice (vozidel za hodinu).
Mě naprosto stačí ten rozdíl mezi českými a třeba rakouskými dálnicemi. Jezdím podle předpisů +/- 10kmh. Většinou na adaptivní tempomat.
V Rakousku naprosto klidná jízda bez jakékoliv nebezpečné situace.
V čr boj o holý život s lidmi, kteří nedokáží pochopit že do toho kamionu vedle opravdu nenabourám a že přede mnou je dodávka.
Musí na mě viset 10cm za zadkem apod. Co si tím chce kdokoliv dokázat nevím. Ale jsou to desítky případů za třeba 100km úsek.
Rakušáci rozdávají dlouhá léta tučné flastry za nedodržení bezpečného rozestupu.
Mě naprosto stačí ten rozdíl mezi českými a třeba rakouskými dálnicemi. Jezdím podle předpisů +/- 10kmh. Většinou na adaptivní tempomat.
V Rakousku naprosto klidná jízda bez jakékoliv nebezpečné situace.
V čr boj o holý život s lidmi, kteří nedokáží pochopit že do toho kamionu vedle opravdu nenabourám a že přede mnou je dodávka.
Musí na mě viset 10cm za zadkem apod. Co si tím chce kdokoliv dokázat nevím. Ale jsou to desítky případů za třeba 100km úsek.
Rakušáci dávají dlouhá léta tučné flastry za nedodržení rozestupu.
Taky mám k dobroserství přirozený sklon, ale jsem vyléčenej. Je potřeba si uvědomit, že dáním přednosti někomu, kdo ji nemá, porušujeme oba pravidla. Pokud je to mezi námi dvěma, tak fajn. Ale pokud se kolem pohybují další účastníci provozu, tak jim ta nestandardní situace nemusí včas dojít, a neštěstí je hotové! Pokud v tom nejsme sami dva, tak je potřeba držet se striktně předpisů. Můžeme v tom bejt sami dva v určitém okamžiku, ale že se vynoří někdo třetí ze zatáčky je otázkou pár sekund...
Moje asi nejkřiklavější zkušenost: hustý provoz ve městě, zhaslé semafory. Ženská měla podle značek přednost, odbočovala z hlavní doleva, ale nejela, dávala přednost někomu druhému, ten byl na vedlejšce. Ten na ni několik desítek sekund zuřivě gestikuloval, ať jede, ať z té křižovatky vypadne. Nakonec to vzdal, a rozjel se - ve chvíli, kdy jsem do té křižovatky vjel já, po hlavní, ze směru, který on přestal sledovat, a ze kterého jsem měl před oběma přednost. Dobře to dopadlo, bylo to v nízké rychlosti, dal mi pusu na zadní dveře, byly z toho pomuchlané plechy. Nedotčená dobroserka se po naší kolizi promptně obloukem vypařila, zbyli jsme tam my dva poťukaní (a moje vyděšená manželka na sedadle smrti).
Jako že se lidi pouštěj na odbočení doleva z hlavní, v ranní špičce kdy na té hlavní je oběma směry stojící kolona, to je jasné a je to v klidu. Na některých místech je to zavedená zvyklost... děje se to pomaleji než krokem a všichni to chápou. O hubu je to ve vyšších rychlostech na méně jasných místech.
Vždyť je to pořád dokola....všichni to vidíme jak se jezdí. U mne je největší problém s ženskými všeobecně a se starými důchodci, to je vymalováno a to už z dálky člověk vidí podle své rychlosti, že zase dojíždím nějakého důchodce, který jede z krámu s rohlíkama. Nejhorší je, že kolikrát ho prostě ve městě nemáte jak předjet protože je silný provoz nebo plná čára. To samé je mimo obec....jedete do práce a zase dojedete vola který jede 70 ! Nebo před Vámi kolona 8 aut ploužící se za nějakým pitomcem co jede pomalu a ostatní tupci jedou za ním a bojí se ho předjet.....kolona hezky narůstá a všichni se ploužíme. To samé náklaďáky, bagry, traktory.....on jede po silnici 30, za ním kolona aut a on nemůže zajet do zastávky autobusu mimo silnici a počkat až auta přejedou a pak dál pokračovat. Tohle všechno jsou takové chuťovky dnešního provozu.
Oproti mým mladým letům je blbé, že ubylo úseků rovné přehledné silnice mimo obec, a násobně zhoustnul provoz. Dneska prakticky nejde předjíždět. Brzďoši se samozřejmě vyskytujou, ale jako hlavní problém vnímám hustotu provozu. Je nás moc.
tak, pokud mi někdo skončí v kufru, je to nepříjemné, ale platí to on, a lidem v mém autě (prakticky) nic nehrozí... to mě více vytáčejí lidé, kteří jezdí naprosto nepřiměřeně dané situaci...
Noo, v nějaké stovce v levém pruhu dostat pusu na zadek ve chvíli, kdy brzdím, a v pravo od sebe mám kamion... to není příjemná situace ani pro mě a moje pasažéry.
No ale pozor, To je právě ten problém, majitelé řidičských průkazů si myslí že jsou zprava 😡.
Já většinou používám celý přípojný pruh, dobře No možná posledních 5 m už ne ale i tak se snažím dojet až na konec.
Nedávno jsem tady u nás Pod thomayerovou nemocnicí najížděl na Jižní spojku ve směru na Černý Most a paní za mnou se připojila ve 40 km rychlosti přes plný pruh, následně mě na konci přípojného pruhu vytroubila a vytlačila do odstavného pruhu, ještě rozhazovala rukama 😡.
Asi pospíchala na liposukci 😖
Taky zmíním jednu situaci:
Rozjíždím se od pumpy kdesi za Prahou směrem na Hradec. Připojovák tuším mírně dokopečka, navazuje úzký odstavák (osobák se o fous nevejde). Právě projel v pravém průběžném kamion, mrknu za sebe doleva, vidím fakt daleko za mnou světla. Takže plnej, blinkr... nakonec jsem si to rozmyslel, přibrzdil a nacpal jsem se do toho úzkého navazujícího odstaváku, protože: ty světla v pravém průběžném se přibližovaly nesmyslně rychle. Kdosi v silném autě, evidentně měl potřebu mě "školit", takže to valil snad 180. Vešli jsme se na zrcátka... zrovna levý pruh byl široko daleko volný, dopředu i dozadu, což on musel vidět když se k té pumpě blížil, dálnice je tam rovná jak podle pravítka. Inu byl to pitomec a evidentně byl na sebe pyšnej, jak si na mě zgustnul. Co jiného mu můžu popřát, než aby v té své splašené škebli šťastně dojel. Jako v téhle situaci neuhnout doleva, a mít hřejivý pocit že jsem odolal pokušení porušit předpisy... WTF?
Realita je taková, že letci z připojováků nevyužívají ani celý připojovák a posílají to do průběžného v nízké rychlosti a ještě se rozčilují, že jste jim neuhnuli - jakoby snad měli přednost... 🤔
Realita je taková, že připojovací pruhy na našich dálnicích jsou obecně krátké, a v některých případech navazující odstavák není ani dost široký na osobní auto 🙁 Přijedete do připojováku cca 40, a s výkonem okolo 60 kW máte problém se rozjet na rychlost, jakou má nedohledná šňůra kamionů jedoucích "na sraz". Musíte pořádně vyhnat pavouky a zároveň průběžně mířit na mezeru mezi kamióny. Pokud na začátku připojováku radši zastavíte, musíte si počkat na opravdu velkou mezeru.
Pokud jedete v pravém průběžném, v levém není volno a z krátkého připojováku se zipem připojuje šňůra, tak připravíte nohu na brzdu a nervózně koukáte, jak to všichni mentálně zvládnou.
Osobně dávám předem pozor, když se blížím k exitu/nájezdu. Pokud je v levém za mnou volno, s předstihem dám blinkr a jdu do levého - samozřejmě se vlevo zbytečně necourám, ale taky kolem nájezdu nevalím co to dá, pozorně sleduju situaci. "Přizpůsobím rychlost jízdy situaci"! Nedejchám lidem před sebou na zadek - abych stíhal reagovat.
Nejčastější je situace, že v pravém je zeď kamionů, já v levém nezdržuju, ale před nájezdem přestanu hrotit a dávám bacha. Kdyby potřeboval kamion uhnout svátečnímu jezdci, nebo někdo hodil myšku škvírou mezi kamiony.
Realita je taková, že na silnici je dost svátečních jezdců, kteří to mentálně nedávají, ale taky dost lidí s pocitem "já mám dycky přednost", kteří to mentálně nedávají. Já radím hlavně rozvahu. Je potřeba především dojet. A snaha novináře přilákat čtenáře naschvál trochu vyhroceným výkladem... inu co dodat. Kolik jste kdo viděli flastrů za uhnutí doleva před nájezdem.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Jednak bych měl připomínku k názvu článku: je tam zmíněn bojler a to slovo se pak v celém článku už ani nevyskytuje. To, co by se toho bojleru mohlo týkat tak vlastně je jen v posledních dvou odstavcích článku. Jako kdyby někdo zaměnil název článku s jeho obsahem.
Flexibilita zákazníků je sice pěkná věc, ale nevyužívá se ani možností, které dává staré dobré HDO a poslední cenové úpravy a návrhy od té flexibility spíše odrazují.
Jsem zvědav, jestli se to změní s chytrými elměry. Protože jestliže silová elektřina v NT a VT stojí téměř stejně a stále více se platí za hodnotu jističe, tak se lidé na nějakou flexibilitu vykašlou a místo bojleru a odběru elektřiny mimo špičku si raději pořídí průtokový ohřívač a plný odběr bude klidně i přes tu špičku. Podobně i s jinými spotřebiči. Také nějaká flexibilita pomocí akumulátorů nebude dávat smysl, když bude potřeba kvůli nabíjení pořídit silnější jistič a platit vysoký paušál.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jo, taky jsem koukal, kde v článku bude zmíněn bojler a vazba na spotové ceny. A nenašel jsem... V ceníku ČEZ-Distribuce je zmíněna služba SPOT, vázaná na denní ceny, kde se ale pro jistotu důrazně píše, že se nejedná o produkt pro drobné indiviudální spotřebitele. Pokud by šlo o to, umístit někam špičkové přebytky OZE, tak bojlery a větší akumulační zásobníky pro vytápění nejsou vůbec marný nápad. Asi jejich čas ještě nepřišel. Asi ten elektroměr není dostatečně levný, ve srovnání s odběrem běžné domácnosti. Pro optimální úroveň nahřátí bojleru a spínání při různých cenách by se dalo pracovat se statistikou a případně zohlednit i nějaké předpovědi... jako základ jde víceméně o to, dostatečně dimenzovat objem zásobníku vzhledem ke spotřebě, aby bylo s čím pracovat.
1 odpověď