pokud ten chytrák nemá zp, tak minimálně přestupek
Pokud je to zbraň kat A nebo B tak s největší pravděpodobností trestný čin i kdyby měl ZP, protože přechovávání takové zbraně bez vyjímky/povolení je trestným činem.
Trestnost zaniká, pokud by do 6 měsíců sám šel na příslušné oddělení police a vyřešil to.
Takže se dá očekávat, že pokud tu zbraň u sebe měl méně jak 6 měsíců tak to zkusí uhrát na tuhle lhůtu. Ale nemělo by mu to projít.
Osobně nechápu jak může vůbec exekutor mít povolení sebrat zbraň a přechovávat ji u sebe. I kdyby ZP měl. Tohle je trošku díra v zákoně.
Takže si to porovnáme objektivně s nějakou nahatou podobně těžkou motorkou.
Takže to váží skoro 190kg, po najetí 150km to musíš x hodin nabíjet, olítaný to koupíš za 400 tisíc. A ve 130 tě to nepustí jet víc, takže nějaké předjíždění na okreskách se klidně může zvrhnout v nebezpečnou hru.
Nebo si za za 300-350tis koupíš novýho litra naháče s váhou kolem 190-220kg (třeba Yamaha MT09 váží 194kg takže prakticky stejně) Motor přestane zrychlovat někde daleko za 200km/h takže víš, že když ti plechovka při předjíždění zrychlí tak jsi pořád v klidu. A po 200km se stavíš na kafe a máš natankovanou plnou. Takž to můžeš mít postavené i u bytu ve společných garážích, kde není nabíjení a můžeš na tom jezdit do té práce každý den. A máš doma univerzální stroj. A taky na něj máš řidičák a nemusíš se bát, že se někdo ve sněmovně probudí a ty budeš mít doma ze dne na den drahou hračku se kterou nesmíš na silnici.
Tohle prostě není pro masy. Fakt nevím na co by mi byla motorka, kterou doma nenabiju a každé 2 dny bych se musel táhnou někam na hodiny k nabíječce.
BTW ano mít zbytečné prachy tak třeba Zero SR už vypadá použitelně (omezuje top speed na 200km/h), že by se s tím dalo jet i na okruh. Ale je o 100tisíc draží než TOP kawasaki ninja Z H2, která nabídne uplně jiný požitek z jízdy. Nebo stejně jako Ducaty Streetfighter V4 kde dostanu premiovou motorku v top jízdních vlastnostech. Zero SR je parametrově tak na Ducaty Monster a ten je o 200 tisíc levnější.
Prostě ne to fakt nedává rozumnému člověku smysl ani jako druhá motorka.
A já zase věřím tomu, že většina motorkářů právě miluje ten pocit sedět na horké zahřáté motorce, kde neustále slyšíte co se děje s motorem, vůni benzínu, a když za to vezmou, tak i patřičný řev, nebo když přijedete do obce a při zavření plynu spadnou otáčky a motor si začne dunět, občas i vystřelí, a na jednu nádrž klidně projedete půlku Evopy 😉 Tichá, bezemisní a impotentní elektromotorka s malým dojezdem, na které může jezdit každý s řidičákem B jako na skůtru? To je jako dát si k obědu kachýnku se zelím a variací knedlíků, ale bez té kachny a bez omastku 🙂 Děkuji, zůstanu u klasiky 😉
Přesně tak. Koupit si motorku a stěžovat si na hluk a vibrace... no úsměvné...
proč dáváte na recenzi motorku někomu, kdo tenhle typ motorek nemá rád? To je pak utrpení to číst. Já nepotřebuju vědět, že se autor bojí jezdit rychle a už vůbec to nepotřebuju vědět několikrát v jednom článku.
Navíc ani to, kvůli čemu tu motorku testoval, moc dobře nezhodnotil.
Jestli ten systém je k něčemu dobrej tak právě k tomu, že je to lepší quickshifter.
Pro lidi co jsou liný tahat za spojku má Honda DCT, které dává na cesťáky a další motorky na pohodlnou jízdu.
Tohle je právě dělané na sportovní jízdu, kdy chceš mít na motorce spojku abys mohl blbnout a zároveň chceš mít QS abys mohl řadit tak jak vyhovuje tvému stylu jízdy a neřešit jestli jedeš dost rychle abys ho použill .Nemyslet na to aby ti to při ostrém brzdění nechcíplo. A aby to zpříjemnilo třeba tu cestu po městě na okruh.
Takže Honda moc dobře ví proč to dala na menší sportovní motorku. Jenomže to autor nemůže chápat, když ho tyhle motorky a tenhle styl jízdy nebaví.
Doplním typ ohledně tankování a vracení jen klíčků.
Měl jsem pujčené auto ve Francii, klíče jsem vracel mimo pracovní dobu do schránky.
Tankoval jsem cca 4km před místem vrácení, plnou nádrž.
Druhý den přišlo vyúčtování kde si strhli několik desítek € za to, že jsem nevrátil auto s plnou nádrží.
Naštěstí jsem měl schované účtenky, takže jsem poslal foto účtenky, kde bylo vidět kde a kdy jsem tankoval.
Zároveň jsem si nafotil odometr před půjčením a po vrácení, takže jsem foto použil jako důkaz toho, že najeté km odpovídají načerpanému palivu a tedy není možné aby nádrž nebyla plná.
Další den se omluvili a vyúčtování opravili a penzíe vrátili.
Takže krom foto vozidla jak exterieru tak interieru doporučuji i foto najetých km i když nejsou omezené. A rozhodně schovávat účtenky od tankování dokud není vše vyúčtováno.
No a na pokuty bachca. V Itálii mi přišla pokuta, půjčovna mi naúčtovala €50 (cca po 4 měsících a sami si to rovnou strhli z kreditky) a přeposlal info v italštině,že mě nahlásila jako řidiče, takže jsem ji stejně musel řešit s italskou místní policíí sám 😄 díky Bohu za AI překladače :D
Aha takže zákazník si objedná službu na rok aby dostal lepší cenu. Adobe mu to v dobré vůli dá ještě na splátky bez úročení. Pak se rozhodne, že jí nechce. Adobe je tak v pohodě, že teda řekne OK. klidně to zruš a my po tobě budeme chtít jen půlku toho co nám dlužíš. A špatná je ta firma? To asi žijeme v jiném světě no... Ale mě to přijde jako jít do banky, půjčit si tam bezúročně 12tisíc, za půl roku po tom co splatim 6 tisíc si to rozmyslet a ještě se rozčilovat na banku, že to po mě chce jednorázově doplatit... (navíc Adobe chce doplatit je půlku toho dluhu)
Mladí lidé po vysoké škole bez praxe nebo s minimální praxí. Nevystudovali LF UK, MFF UK, FIT CVUT - nemají tedy zodpovědnost lékaře, intelekt ajťáka nebo matematika. A bez těch zkušeností mají zatím, na začátku profesní dráhy, mzdu která nedosahuje mediánu - nějak mě nenapadá co je na tom vlastně špatně?
Nic, ale to levicový aktivista aka Apolena nepochopí, protože ani pořádně nechápe co to je mediánová mzda a že fakt není možný aby nikdo nebral méně než medián...
Nikdy nezapomenu na prodej mého bývalého Citroenu C5, jednalo se v tu chvíli o nejlevnější pětiletý naftový kombík v automatu v naší inzerci. Výborný stav, nicméně se stal v rodině nadbytečným. Prodával jsem ho od října 2019 do května 2021...to už z paměti nevymažu 😄
Zkuste někdy prodávat motorku s reálným nájezdem km. To je teprve sranda.
Jednu litrovou s nájezdem 110tis km za 18 let jsem prodával rok a půl. Měla veškerou péči a když měla kolem kila tak jsem s ní byl na tripu po Polsku bez problémů. Prodával jsem ji hodně pod cenou. (asi 40%) a stejně prostě číslo na odometru je strašák.
Druhá byla 800, naháč, 4 roky nějakých 35tis km. Italka. Opět péči jen v autorizovaném servise. Žádný problém. Prodávala se skoro rok. Až už mě z těch chytrejch keců, že 35tis je už po smrti fakt bolela hlava. Oni si fakt všichni myslej, že většína lidí si kupuje motorku na leštění a radši brali kus, kde bylo na odo 5-10tis za 5 let a vůbec jim to nebylo divný.
Když vidím jak jezdí, tak dáte pryč jednu věc, ale pořád tam překážek zůstane dost.
A když už to nebude strom, svodidla, bude to protijedoucí vozidlo.
Každý svéprávný člověk vnímá stav vozovky a přizpůsobí jízdu.
Jinak nejen tady mám dojem, že každý rád závodí, tedy i autem, zvláště jedou li na chaty a zpět.
Předjíždění v zatáčkách není nic mimořádného naprosto a přes plné čáry obecně také ne.
Další frustrátek co vidí slovo motorka a jde plivat do diskuse. Ten člověk byl evidentně začátečník navíc na stroji na kterém se fakt nezávodí. Dost možná ani nejel přes limit jen prostě ještě neuměl reagovat na nenadálé situace. Možná mu to klouzlo na nekvalitní záplatě silnice nebo mu tam něco vběhlo a snažil se vyhnout. Spousta možností a pravděpodobnějších než co píšeš ty. Tak doufám, že jsi si ulevil. I svéprávný člověk dělá neúmyslné chyby.
Předpokládám, že nejvíc zapláčou ty e-shopy, které si založili podníkání na tom, že přesně tyhle produkty sem z Číny vozily a pak tady prodávali za několika násobky ceny.
Dále je asi evidentní, že zákazník o byrokracii a miliardu atestů, které prodražují výrobky uplně nestojí a klidně nakupuje tam, kde nemá žádný atest, a v podstatě žádnou záruku a možnost odstoupit od smlouvy. Ta věta o dětech jen dokazuje, že článek je manipulativní.
Je to na každém. Nekoupil bych z Temu ani jiného tržiště něco co má větší hodnotu a opravdu potřebuju aby to fungovalo a případně se to dalo lehce reklamovat.
Ale klidně si tam koupím hromadu blbin, které přesně spadají do prvního odstavce, jako led světlo na kolo, osvětlení, děliče do šuplíků a podobné gadgety. Které opravdu nestojí vyrobit mnoho peněz a jsou obvykle z té samé továrny jako gadgety koupené v evropském (e-)shopu.
Pokud si tam někdo koupí hardisk a nebo jinou elektroniku a pak pláče, že mu přišel šunt, tak si alespoň koupil zkušenost.
1
Sledujících
2
Sleduje
1
Sledujících
2
Sleduje
Na žádný A či B se nehraje, pokud jde o zbraň, k jejíž držení je potřeba ZP, jde o nedovolené ozbrojování vždy. Exekutor by musel mít zbrojní licenci, v opačném případě si musí zajistit asistenci policie. A ty lhůty se týkají např z dědictví, nález je nutné hlásit IHNED. Buď jak buď, vsadím levou cvičku sokola Tyrše, že to byla černota, registrovanou zbraň by nikdo soudný neztopil.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na to se právě hraje. Zjednodušeně:
Zbraň kategorie D - podmínka je 18 let, tedy tu může exekutor zabavit vždy
kategorie C - tu může zabavit a manipulovat s ní jen pokud má ZP, jinak musí mít u sebe někoho kdo ten ZP má aby mu jí odvezl. Ale pořád by měl na PČR oznámit, že takovou zbraň drží.
Kategorie B - pokud nemá ZP nesmí jí vůbec vzít do ruky, pokud s sebou nemá Policii nebo někoho kdo je k tomu oprávněn. Pokud jí ale chce odvézt (tedy ji držet) tak k tomu potřebuje povolení od PČR, pokud ho nemá páchá přestupek/TČ (podle toho jak to policie kvalifikuje)
Kategorie A - na tu potřebuje vysloveně vyjímku aby jí vůbec mohl držet ve svém skladu. V tomto případě, pokud by takovou zbraň odvezl tak je to prakticky jistě TČ i kdyby ZP měl.
A samozřejmě také musí splnit podmínky pro držení (skladování) zbraně.
Navíc mu tu zbraň našli doma a ne ve skladu, kde mají být zabavené věci. To je uplně mimo...
1 odpověď