ABBA přinesla do popu podobně jako Beatles krásné a chytlavé melodie, které nezestárly ani dnes. Bjern a Benny byli geniální hitmejkři a na jejich písních je dodnes poznat, že nebyly šity horkou jehlou, ale promyšleně, kde má každý tón své přesné místo. Ty dnešní slátaniny vytvořené na počítačích zástupy neumětelů pouze zaplevelují veřejný prostor. Sem tam se i dnes vyskytne světlá výjimka, ale je jich jako šafránu. A co teprve až začne skládat umělá inteligence.
Být současnou světovou špičkou v malém letectví umožnil krach všech našich státních výrobců letadel v r. 1989. Propuštění konstruktéři i ostatní odborníci přišli přes noc o práci a jestliže chtěli v práci, která se jim stala koníčkem, pokračovat, museli založit řadu malých "garážových" firem a v milované činnosti pokračovat. Je to další důkaz, jak soukromé podnikání válcuje neschopný a nepružný státní sektor.
Co je to za pitomost. Atomovou pumu dnes může, vzhledem k její váze a rozměrům nosit jakékoli letadlo, i sportovní nebo ultralajt. Taktické atomové pumy se dnes montují i do dělostřeleckých nábojů a ten má max. 30 kg. Utěšovat se nutností certifikace letadel a těchto pum je stejná blbost, jako se utěšovat tím, že nás ruskě tanky nemohou napadnout, protože nesplňují evropskou emisní noormu euro 5.
Ubohý člának, ubohá autorka. Kdyby dnešní rodiče vychovávali své děti dle zásad babičky Boženy Němcové, žili bychom dnes v úplně jiném světě, ve světě mnohem vlídnějším a příjemnějším, než je ten dnešní. Díky bezbřehému liberalismu a absenci vlastního příkladu rodičů dnes vyrůstají děti fakticky bez výchovy a to jak v rodině, tak ve škole a výsledky vidíme kolem sebe.
Orbán se nechal vyfotit s ještě mnohem mocnějším, než je on sám, doufaje, že část Trumpova moci a popularity přejde i na něj a zvýší jeho osobní prestiž. Ty kecy o míru jsou jen mlácení prázdné slámy. O skutečný mír totiž žádnému z politiků nejde, jde jen o to, v čemž mají politicii podporu i velké části vlastního obyvatelstva, to jest ukončení nákladné pomoci Ukrajině z ryze sobeckých a ekonomických důvodů a uboze to zdůvodňovat mírem, který prý nastane, až se poražená a vyčerpaná Ukrajina vzdá.
Autor článku píše, že počet kWh získaných z 1 kg benzinu musíme, oproti energii z baterie elektromobilu, snížit o 2 třetiny, protože spalovací motor má pouze třetinovou účinnost. 1 třetina energie odejde z motoru ve formě horkých plynů do výfuku a ohříváním vody v chladiči motoru. 2. ztracená třetina jsou ztráty třením v motoru a převodech. Využitelná je tedy pouze 1 třetina. To je sice pravda, jenomže ve spalovacím motoru se ta třetina reprezentující tepelné ztráty ohřívající vodu v chladiči motoru zároveň využívá k vytápění vnitřku automobilu. Elektromobily takovýto zdroj tepla zdarma nemají a musí auto vytápět elektřinou z pohonné baterie, což při zácpách v zimním období výrazně snižuje dojezd elektromobilu.
A jeden údaj nakonec: 1 kg benzinu obsahuje 40x více energie, než 1 kg váhy lithiové baterie v elektromobilu. Konstruktéři nových baterií mají ještě co dohánět.
Jsme malý stát, který se může bránit, jak se často uvádí, pouze 24 hodin. Jedinou pojistkou proti zradě spojenců ve smluvním vojenském paktu, s kterou máme zkušenosti už z r. 1938, je udržovat se všemi zeměmi, zdůrazňuji se všemi, korektní a přátelské vztahy, jak obchodní, tak společenské (viz Švýcarsko a další). Zvláště to platí vůči zemím velkým a silným. A je úplně jedno, jestli u nás budeme mít profesionální armádu nebo armádu složenou z vojáků povinné základní vojenské služby, jak doporučuje Řehka. Žádná z nich nás v případě klasického vojenského konfliktu neubrání. Jediné, co by agresora od našeho napadení odradilo, by bylo vlastnictví jaderných zbraní a jejich nosičů. Kdyby se Ukrajina po svém odtržení od Sovětského svazu dobrovolně nevzdala vlastnictví jaderných zbraní umístěných na svém území a nevrátila je zpět Rusku za záruku bezpečnosti svého území, dnes by žádná válka na Ukrajině nebyla. Rusko by se neodvážilo napadnout zemi vlastnící jaderné zbraně.
Porovnání množství energie jež má k dispozici klasický benzíňák oproti elektromobilu:
1 kg benzinu obsahuje 40x více energie než 1 kg baterie elektromobilu. Je tedy potřeba ještě hodně práce na vývoji baterií a možná že i vlastní baterie je slepou uličkou a ekologický pohon bude nutné hledat někde jinde. Současné elektromobily mají oproto klasickým automobilům na fosilní paliva ještě tolik nevýhod, že zatím nemá cenu si je bez masivních dotací vůbec kupovat. Porovnáme-li ekologickou zátěž při výrobě baterie, je pro přírodu zatím příznivéjší benzíňák s dokonalým katalyzátorem s perspektivou jeho dalšího vývoje.
Konečně máme důvod odstoupit od neuvěřitelně předražených amerických stíhaček F-35 a pro další roky si ponechat léty prověřené a osvědčené švédské Gripeny s perspektivou jejich připravovaného nástupce, které jsou při stejné užitné hodnotě násobně levnější. Uvidíte, jak potom američtí zbrojaři na Bidena zatlačí a ten pak pozve kromě Pavlíka a Fialky i Thajwance, čímž Poláky předstihneme.
Morální úroveň policistů je logicky stejná, jako morální úroveň celé naší společnosti. Existuje tam zcela jistě lajdáctví, snaha ušetřit si práci a z těchto důvodů i manipulace s důkazním materiálem a jeho falšování. Proto existuje nebezpečí, že se do basy může dostat každý z nás, kdo byl v nesprávný čas na nesprávném místě a nic nám nepomůže.
U nás ve městě je podobně zmršený přejezd. Vzniklo to tak, že když se vyměňoval železniční svršek, vyšly nové koleje výš, než ty původní. Tak udělali z obou stran nájezdy, jenomže krátké a tedy strmé. Když to někdo přejel rychleji, vyletěl do vzduchu jak na skokanském můstku. Po stížnostech to dráhy opravily a udělaly nájezdy delší a pozvolnější. Myslím, že to bylo ještě v rámci kolaudace. Na tom tragickém přejezdu záruku zřejmě propásli a pak už to nikoho nezajímá, dokud nedojde k průseru. Mám obavy, že i kdyby někdo předem upozorňoval na rýhy od těžkých vozidel ve vozovce, opravy by stejně nedosáhl. U nás se takové věci řeší až když dojde k průseru. Viníci pak dostanou max. podmínku nebo ani to ne a zhotovitel tohoto paskvilu to předělá v rámci vícepráce, t.j. na státní náklady z peněz nás všech.
2
Sledujících
2
Sleduje
2
Sledujících
2
Sleduje
........Budapeští pochodovaly tisíce lidí na podporu Orbána a míru.
Ze slova mír v tomto kontextu je mi na zvracení, protože všichni víme, že se jím pouze maskuje obyčejná lidská zbabělost a neochota pomoci druhému v nouzi.
Když se v r. 1938 britský ministerský předseda Chamberlein vrátil z jednání s Hitlerem o budoucnosti zabraného českého pohraničí, mával už na schůdcích letadla smlouvou o mnichovské dohodě o postoupení našich Sudet Německu a volal: "Přivezl jsem vám mír. Pan Hitler slíbil, že žádnou válku nezačne. Kvůli nějakému malému státečku v Evropě přece nerozpoutáme světovou válku."
Až zase Orbán nebo naši "mírotvorci" začnou mluvit o míru na Ukrajině zastavením pomoci napadené zemi, všichni již budeme vědět, co se stane, až vítězné Rusko zabere ne pouze Doněckou oblast, ale celou Ukrajinu a jestli se pak zastaví nebo bude pokračovat dál v Pobaltí, na Slovensku a konec konců i u nás. Hitler už nám ukázal, jak se to dělá a Putin, jak jsme ho všichni slyšeli, přece prohlásil, že jeho cílem je znovu vybudovat dřívější Sovětský Svaz v původních hranicích a k tomu já dodám, i s původními satelity.
NATO je sice dobrá věc, ale moc bych na něj nespoléhal. Vzpomeňte na náš předválečný vojeský pakt s Británií a Francií. Pořád jsme totiž malým bezvýznamným státečkem, kvůli kterému nemá cenu rozpoutávat válku s velkým Ruskem.
1 odpověď