Takže se to v podstatě nedá.... a ten váš benzín má stejné výkonové parametry, nebo jste alespoň na třetině? Já jen, že u těchto aut je dojezd celkem irelevantní...
dojezd není irelevantní, i vůz F1 musí ujet přes 300km na jedno natankování, a tam je opravdu 80-330-80km/h se opakuje celý závod.! Jinak na co mít místo 250 koní přes 1000, když v elektru mohu sešlápnout plynový pedál nadoraz tak 7-8x, potom vůz přejde do úsporného režimu 🙂 Jo, a těch mých 250 koní táhne o tunu méně....
A touhle rychlostí se dá jet kde? Dejme tomu hodinu v kuse?
V DE se dá jet i přes 200, ale bývá to taková cukatúra, rozjet na 200-220, brzdit na 150, někdy jenom na 100-130, potom znova sešlápnout na 220, to baterky vydrží tak 5 minut..... Benziňákem je to tak za 12-17 litrů na 100 (místo 7 normálně)., to furt ujedu 300-400km, elektrika nemá šanci!
TČ je vysoká investice, tím pádem by se měl každý zájemce na to taky adekvátně připravit a hlavně se vyptávat odborníků: znát tepelné ztráty domu, závislost tepelného výkonu TČ na venkovní teplotě atd. Moderní TČ v pohodě fungují i pod -20°C. Tepelný výkon TČ výrobci udávají obvykle při +7°C, ale musí umět vykrýt tepelné ztráty domu podle předpisů až při -12°C po -15°C podle zeměpisné polohy v ČR. Taky se musí zamyslet nad tím, že pokud má existující radiátory pro teplotu vody otopné soustavy na +50-+60°C, tak to nebude fungovat s TČ s vodu +35-40°C atd. ... Máme radiátory s velikou plochou v každé místnosti, i při větších mrazech stačila teplota vody +35°C z TČ, takže pohoda a úspory dle předpokladů.
Koukám, to ekošílenství napodlo další firmu, trocha počtů: aby vůbec ten náklaďák byl k něčemu a k celodenní práci, musí obsahovat baterie nejméně 1MW, (Volvo má náklaďák 540kW max s dojezdem 300km max, což na celodenní práci málo) to jsem ještě optimista, kam je asi dají? Stavební firmy má jich desítky, větší firma i stovky. Dobíjení za noc 10-100ks vozidel za 10 hodin značí trvalý odběr 1 až 10MWh, kde to asi vezmou?
Čerpadlem o příkonu 2 kW vytápím dům170 M2.Pro bytové domy je ideální když se centralizuje topení a udělá se např 1 TČ pro vchod.Máte nějaký odkaz na to , že se bude R32 zakazovat?
Stačí hledat "zákaz F-plynů", což R32 je. Podobně, taky mám TČ na 230m2, cca 5MWh spotřeba za sezónu. Pro společné TČ je potřeba dohoda mezi nájemníky a kompletní rekonstrukce otopné soustavy na společné, což jsou náklady navíc. Ale na patě baráku těch cca 15kW spotřeba v průměru navíc bude. Nazapomeňte, že dle stavebních norem musí být TČ dimenziováno na pokrytí ztrát domu při -12°C, coz značí ještě záložný elektrický kotel na vykrytí velkých mrazů.
Ekoteroristi se činí, komouši poroučeli větru, dešti, ekomagoři zas fyzice! Např takové Krpole v Brně, v průměru 3-4 podlažní baráky, každý vchod 6-8 bytů, skoro všichni topí plynem. Pro tepelné čerpadlo je potřeba dalších 1,5-2kW elektrického příkonu na byt, t.j. 9-18 kW na vchod navíc. Každý byt si musí pořídit jistitč nejméně o 10A větší, tím pádem elektroinstalace baráku už to nemusí vydržet. Možná distribuce nechají připojit jenom Vašeho souseda a Vy už máte peška bez kompletní rekonstrukce. Celé Krpole bude hučet od tisíců TČ jako včelí úl, a kde se na to vezme dalších desítky MW elektřiny, to už se neřeší. Takových čtvrtí jsou stovky po celé republice, t.j. spotřeba několik bloků Temelína... Navíc nemluví se nahlas o tom, že současné náplně do TČ taky chtějí zakázat, zum zum!
A byl jste tam? Mají supr automatické metro, to bych Vám přál ten zážitek, když v prázdném metru ve zkušebním režimu odlaďovali, aby se vagóny zastavily přesně proti dveřím.... Mají rozšířenou a spolehlivou pozemní hromadnou dopravu, i taxíky v několika cenových relacích. Navíc za průjezd užším centrem (namátkově Marina Bay, Suntec City, Raffless City a všude kolem) se platí extra mýto za vjezd, takže vlastnictví soukromého auta je vlastně na obtíž.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Holt, rozdíl mezi zaslepenou rudou a zelenou komisařkou je v tom, že ta zelená nemá Tokarev u pasu, zatím.... Jak hluboko musí Němci klesnoutt, aby vyhnali zelenou verbež?