ve všech oborech je neustálý tlak na produktivitu práce, ve školství mi přijde, že nic takového neexistuje. Prostě se pořád dokola omílá jak je důležité financovat školství, protože děti jsou budoucnost národa (to je pravda) ale jediný parametr, o kterém se hovoří je množství miliard, které se do školství nasype a vždy se o nich mluví jen v kontextu utracení těch peněz za platy učitelů. Z mého pohledu by to chtělo udělat analýzu a ořezat méně důležité činnosti učitelů a část jejich činnosti mohou pokrýt moderní technologie. Tím by se mohly ušetřit nějaké peníze na platy učitelů. Asi mě nebudou učitelé mít rádi, ale výklad nějaké látky spoustou z nich by se dal obratem nahradit online videem a reálný učitel by se pak s dětmi bavil o detailech, zodpovídal jejich otázky a pomáhal jim to lépe pochopit. Bohužel mi ale současné snahy učitelů přijdou zaměřené čistě na jejich platy a ne na to, jaký přínos má jejich práce a jak by ho mohli zvýšit.
Ve školách nejde jen o výuku a předávání znalostí. Je to prostředí, kde se budují vztahy a učitel by měl být vzorem v jednání a chování. Vzpomeňte na své nezapomenutelné učitele. Pro co jste je oceňovali a vzpomínáte na ně. Byli dobří ve svém předmětu, ale také se o vás zajímali a zcela jistě každého žáka dokázali vnímat i s jeho individualitou a osobností. Dává-li společnost najevo, že učitelé nejsou důležití,ani jejich práce,ani jejich osobní životy,není proč se snažit. Nejsme- li na učitele hrdí, nebudou ani oni na sebe. Těch, co bojují s větrnými mlýny neúcty a pohrdání,není mnoho. Současná navržená opatření jen vysílají tento signál. Pokud se celá společnost učitelů nezastane,je celá společnost odpovědná za stav školství.
Dobrý den, ráda bych jen doplnila, že všichni zaměstnanci v době uzavření mateřské školy pracovali a paní učitelky také on-line vzdělávaly předškoláky - v naší MŠ cca 58 dětí v té době. Platy jsme dostávali, ale nutno dodat, že z každé naší výplaty jdou státu vždy přesně stanovené odvody. Plníme tedy ze svých výplat státní kasu vždy a spolehlivě, výpočet do koruny. V "covidové" krizi tedy všichni učitelé a provozní zaměstnanci pracovali a odváděli ze svých platů státu vše, jako by se nic nedělo. Naopak, všem neskutečně narostl objem povinností, včetně administrativy ke zpětnému vykázání práce. Kdo nezažil, neuvěří. Buďme na sebe prosím ohleduplní, z médií se opravdu nedozvíme vše, naopak, mnohdy naprostý nesmysl. Děkuji.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Naprosto zkreslené,manipulatovní, až hloupé a škoda číst.
1 odpověď