Aha ... no, původní komentář jsem sice nepsala já, ale to nevadí.
Také jsem více pro češtinu, ale z toho, jak jste napsal, že "pasta je přecijen něco jiného", to vyznělo ve smyslu, že těstoviny a pasta není jedno a to samé... Není z toho jednoznačně poznat, že vám jde jen o použití českého výrazu 😉.
Pasta je v českém jazyku výraz pro něco zcela jiného. Proto je to v českém textu zavádějící použít jedno slovo v cizím jazyce, pokud pro něj je český výraz.
Co to melete, rohlíky na objednávku, odpoledne už nebyly, maso pod pultem a jinak šrot a konzervy. Když chcete kupovat dnes kupovat špekáčky za 60 kaček, tak holt budou ze sóji, a jen se rozžhaví, holt kvalitní stojí víc, ale polovina národa čumí jen na cenu. Ta dřív byla jen jediná a tak nebylo o čem přemýšlet…a měla jste pokoj a mohla čumět na program a půl… a do Rudého Práva, soudružko…
Bože, ty jsi neskutečnej kůl.
Naše ekonomika je v těch polistopadových letech víc závislá na našich lidech a jejich schopnostech než na tom, jaký je premiér. A pokud jde většině jen o vlastní konto než o firmu nebo o svou republiku (protože odchod jinam za lepší mzdou není výjimkou), nemůže se to neprojevit. Pak vidí viníka jak jsou zvyklí hlavně mezi těmi nahoře, špička vlastního nosu se přehlédne.
Jak premiér a vláda nastaví pravidla, tak to je a mojí špičku nosu nechte na pokoji. Nikdo z vládnoucích stran nemá odvahu udělat něco smysluplného, protože zároveň to bude nepopulární. A všichni chtějí u těch korýtek zůstat.
Žádná demagogie, to je statistika, čísla hovořící pravdu bez ohledu na emoce, nebo přání jednotlivců. Neříkají nám, že nedošlo k nějakému vývoji, pouze říkají, že ten vývoj byl tak pomalý, že Československo přišlo o svou pozici ve špičce vyspělých zemí. Důvod konce mnoha fabrik byla jejich nekonkurenceschopnost. Ukázka může být třeba železniční doprava, kde za socialismu vznikl obrovský dluh na infrastruktuře. Mezitím co se v 90. letech západní země proháněly na železnici rychlostí přes 200 km/h, tak my jsme museli odstraňovat obrovský dluh a začali jsme budovat tratě, které alespoň vzdáleně rychlostí a kapacitou připomínají Evropu. Další příklad je to, že náš stát je rozdělen na dvě poloviny, protože máme efektivně dvě hlavní napájecí soustavy (reálně 4, ale ty druhé dvě nemají ani 50km délky tratí a jsou převážně z historických důvodů), což je také celkem rarita. Pak je zde obrovské množství tratí, nebo stanic na které se pořádně nesáhlo od 1. republiky, či dokonce císaře pána a pořádnou rekonstrukci zažily až v 21. stol. viz. Brno hl.n.
Železnice je jeden velký bordel. Před několika lety zrekonstruovali za mnoho milionů trať Mělník Mladá Boleslav a dnes po ní skoro nejezdí vlaky. Jen o víkendu a to ještě dvakrát.
Pochopitelně, že je to tak.
Ovšem spousta "budovatelů" socialismu to tak nevidí. Oni přece republice odevzdali to nejlepší a nechali tam své mozoly - někteří od lopat či sbíječek, jiní měli mozoly od obušků nebo kvéru.
Ale hlavně - hned po válce se "zatočilo" po bolševicku se všemi, kteří se měli líp. To se malému českému človíčkovi moc líbilo.
Že podobní dnes volí novodobého velkofabrikanta Babiše, který je bere na hůl kudy chodí, jim nevadí a ani nedochází. On jim přece slíbil podíl na státním rozpočtu, on jim ty peníze rozdá!
Bože, vy jste kašpar. To si myslíte, že Fialovi a spol jde o něco jiného než Babišovi? Všechno jsou to stejní šmejdi a vrána vráně oči nevyklove. A všichni se vykecáme v komentářích a jede se dál močálem temným podle bílých skal.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Autor nezná zákoník práce z dob socializmu. Převedení na jinou práci bylo možné bez souhlasu pracovníka pouze na dobu 30 dnů.
1 odpověď