Slovo dálnice je sice odvozeno od "dálkový", ale toto slovo je vlastně zkratka. Ing. Chmel při projektovaní dálkové silnice začal používat v dokumentaci pracovní zkrácený název pro dálkovou silnici, aby nemusel neustále psát slova dálková silnice, tak vytvořil pracovní zkratu "dálnice". Tedy DÁLková silNICE.
Zákon o těžebních odpadech říká jasně, že vlastník, provozovatel je povinen zabránit a zamezit vstup do tzv. úložných míst. V tomto případě je ze strany OKD porušován zákon o těžebním odpadu, kdy nezamezil volný přístup k odkališti. A co na to báňský úřad v Ostravě, který je v tomto případě dozorovým orgánem ?
U původních Octavií vyráběných v 60-tých letech minulého století bylo přední a zadní sklo identické. Tak např. při cestě na dovolené, když Vám kamínek rozbil přední sklo, tak se dalo s odbornou pomocí šikovného mechanika zadní sklo vyměnit za přední, místo zadního skla dát fólii a celkem v pohodě s omezenou rychlostí pokračovat v jízdě. Toto je má osobní zkušenost z dovolené v bývalé Jugoslávii v 60-tých letech.
V okolí místa, kde došlo k výbuchu munice, jsem v šedesátých letech prožil dětství a z vyprávění pamětníků a rodičů tedy vím, že na Hulváckém kopci, v místě dnešní tramvajové smyčky, kousek od místa tragického výbuch, spadlo při osvobojovacích bojích o Ostravu na konci dubna 1945, sestřelené sovětské válečné letadlo. Pilot stačil vyskočit a na padáku, ale zraněný, dopadl na hřiště v Hulvákách, kde dnes stojí mateřská školka. Zadní střelec ovšem sestřelení letadla nepřežil a dopadl zároveň s tímto letadlem na zem. Místními byl původně pohřben v blízkosti sestřeleného letadla. Po válce byl jeho hrob exhumován a padlý střelec byl pochován do společného hrobu s ostatními padlými sovětskými vojáky. Střelec, který tenkrát zahynul se jmenoval myslím Ovčinikov. Malý památníček na tuto událost do dneska stojí vedle tramvajové smyčky v blízkosti třídy 28. října na Hulváckém kopci. Pilot, který sestřelení přežil, byl v roce 1965 při oslavách 20. výročí osvobození Ostravy v Ostravě a taky v místní části Hulváky, nad kterou byl tehdy na konci dubna 1945 sestřelen.
Věřím, že "vesničané" kde jim nejezdí tramvaje mají s touto křižovatkou problém. Ale ostraváci jedoucí z Poruby do centra přesně takovou křižovatkou projíždějí v Mariánských Horách a vůbec jim to nedělá problém. Jedná se o křižovatku ulic 28. října, Přemyslovců a 1. Máje. Konkrétně - tramvaj (linka č. 3) jede z Poruby a odbočuje směr Vítkovice na ulici 1. Máje, červené auto taky jede od Poruby a pokračuje dál směr centrum, zelená dodávka odbočuje ze směru z centra do Vítkovic na ulici 1. Máje a žluté auto jede z ulice 1. máje a přes křižovatku pokračuje do ulice Přemyslovců. Tak že, všichni neostraváci přijeďte do Ostravy a tuto křižovatku si můžete vyzkoušet přímo v praxi.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V úvodu článku věta : "Motorizovaný válec zachycuje tekutiny, nečistoty i odolné skvrny. K jeho dalším přednostem patří vysoký výkon 660 W, výdrž 60 minut na jedno nabití,...." Opravdu má sací výkon 660 W?
Takže nic moc. Mám podlahový vysavač ETA Trino se sacím výkonem 700 W. Pozor, někdy prodejci uvádějí vysoký výkon XXX W, ale nejedná se o sací výkon, ale o elektrický příkon.