Je to na hlavu. Učňovské školství je degradováno za současného konstatování, že nejsou řemeslníci a lidi se schopností pracovat rukama.
Nutno uznat, že přemýšlet a používat hlavu je nutné ve všech profesích a na všech úrovních vzdělávání.
Bohužel jsme svědky toho, že nikomu se nechce makat a myslí si, že maturita je vstupenka do pohodlného světa, kde se nemusí používat ruce, natož hlava.
Korunu tomu dávají "ti nahoře", aby vyhověli poptávce a levně získali voliče. Chudáci děcka... nesmyslným umetáním cestiček jim nepomáháme...naopak.
Chcimír, flastenec, deZolát. Ve většině případů se jedná o lidi s nízkým IQ, kteří jsou zklamáni vlastním životem a za svoje problémy či neúspěchy obviňují všechny okolo. Mají pokřivený pohled na svět a jdou proti proudu většiny, což jim má dát jakýsi punc výjimečnosti. Myslí si, že všechno ví nejlépe a jen oni znají pravdu. Naopak co jim moc nejde, je si přijít na slušné peníze. Jejich vnímání pravdy (reality) je velmi omezené a nechají se snadno ovlivnit dezinformacemi a nesplnitelnými sliby. Imponují jim lidé se stejnými problémy jako jsou exekuce, insolvence, šíření dezinformací, podvody. Tady je poznáte lehce. Na diskuze se slétávají jak mouchy na (doplňte si sami) a povykují tam jak opice. Přitom soutěží, kdo vypotí větší ptákovinu.
Ani za Boha si nepřiznají, že přemýšlet není jejich silná stránka.
To uvádíte jako příklad té oné dezinformace? Děkujemeeee🤓
Asi jste věnovala málo pozornosti kytce č. 2 ta se vasemu pravidlu vymyká a v tom je jadro pudla - nejednoznacnost.
Nic o žádném svém pravidlu jsem nepsala a stálo tam "zřejmě". To "pravidlo" u všech kytek nemusí být stejné a taky není. Těch souvislostí tam může být i více.
Za mě jde o to, aby děcka přišla na souvislost a ne furt papouškovala. Určité algoritmy musí znát, je fajn, když je umí i sami vytvářet a přijít na to, jak fungují.
Jednoznačná je pouze konečnost lidského bytí ... a vlastně i toho pudla
Proč by to byla kravina, jak mnozí píšou? Jde o to, že je fajn volit i jiné formy zápisu než příklad vedle sebe nebo pod sebou...to je pro cvičené opičáky.
Když se dítě zkusí podívat na okvětní lístky proti sobě a zkusí sčítat, odčítat, tak souvislost najde...a o to tu jde. Zkusit se dívat i z jiných úhlů pohledů než je nám často servírováno.
Kdy se to mají děti učit? V 9 nebo ve 30?
Dečka kolikrát překvapí a třeba najdou i jiné souvislosti než bychom našli my.
Za mě v poho....👍
No pěkný. V prostřední kytce chyba, Že mám 4 semestry matematiky , tak to těźký nebylo . Jako test pro dospělého samozřejmě. Podstatné je to, kdo má tu pravomoc tvořit takovouto vyučovací látku , má sám problém s logickou formulací otázky. Neumí zadat úkol, neumí se správně vyjádřit. Takovéto lidi je potřeba ze školství vyzbírat, pridat k tomu celý CERMAT a poslat je do Afriky jako rozvojovou pomoc bez možnosti návratu.
A ted si pojďme ve spojitosti s takovýmito úkoly povídat o inkluzi, co se pořád někdo snaží naroubovat do českého školství .
Nejsem obhájce Cermatu, ale za mě ty testy z matiky nejsou špatné. Jsou nastavené tak, že proklepnou žáky, jestli mají potřebné znalosti, dovednosti a předpoklady zvládnout střední školu.
Mají to docela promakané a výhoda je, tě děcka vědí, na co se připravit.
Struktura za poslední roky byla stejná, ale byla sranda pozorovat kolika lidem se naježily vlasy, když prohodili čísla otázek v posledních přijímačkách.
Lidem se prostě nechce myslet...
Znovu opakuji...kdybyste pořád nefňukali tak se do Vás nikdo nenaváží. Schválně jsem si vygoogloval co všechno spadá do té nepřímé pedagogické činnosti- kromě těch zmiňovaných příprav, ještě porady, příprava například výletů nebo sportovních her, vzdělávání atd. Troufám si tvrdit, že ve většině povoláních jsou podobné nepřímé činnosti naprosto běžné. Jako příklad uvedu třeba řidiče kamionu(nejsem řidič kamionu, takže nemluvím o sobě), musí každý rok absolvovat přezkoušení, zdokonalovat se v cizích jazycích a studovat legislativu v různých státech. Ve vysokoškolských a manžerských pozicích je to násobně více. Jen pro připomenutí.. Učitel není manažerská pozice a tedy se nemusí o chod školy v podstatě starat. Touto pozicí je pouze ředitel školy.
Kdo fňuká? A očividně ani nevíte, proč byla ta poslední stávka...kvůli platům učitelů to nebylo. O školství víte pramálo, tak nebrblejte a pokud vás to zajímat, tak si o to něco nastudujte.
Hazíte tady numera a problematiku neznáte... má úcta.
Brnkačka to není, ale nejste ve společnosti sami (předpokládám,že jste učitelka) a jestli někdo brblá tak jsou to právě učitelé. Můžu Vám odpovědět stejně. Když jsou na tom učitelé tak špatně můžete jít dělat něco jiného.
Ti, kteří to dělali pro peníze už šli a věřte nebo ne...prachy nejsou všechno a práce učitele i přes její úskalí baví. Akorát by bylo příště dobré se pro finanční ohodnocení navážet třeba do politiků, infuencerů atd.
Učitelé si to za těch pár kaček nezaslouží...většina dělá dobrou práci.
Když chcete argumentovat, musíte mít argumenty.
24 hodin odučených... Vykazují 40 celkem na tu Vaši nepřímou pedagogickou činnost. To máte zřejmě na mysli hlídání o velké přestávce a v jídelně aby děti neřvaly. Přípravám se věnují max 1 hodinu denně a to ještě začínající učitelé. Kromě delší dovolené,každý svátek obložený ředitelským volnem. Když jsem se přitom například 28. října ptal dětí( 12 letých, ne mých- ty to vědí) jestli vědí proč je státní svátek, tak odpověděly,že sem přijeli "Rusáci" v r.1968. Učitelé nejsou schopní dětem ani říci z jakého důvodu je volno a státní svátek. Podívejte, já si dobrých učitelů vážím a dobré platové podmínky jim přeji, ale to věčné fňukání a stávkování leze většině lidí na nervy. Opravdu tu nejsou ve společnosti sami a trochu objektivity a pokory by jim neškodilo.
Tak tech odučených je 22 a na středních školách 21. Ředitel má právo udělit 3 dny ředitelského volna. Toto se dá vygoglovat a je to dané, stejně tak, že 40 hodin je pracovních, což zahrnuje přímou i nepřímou pedagogickou činnost.
Co se vygoglovat nedá je, kolik kdo věnuje přípravám, takže se to nedá s určitostí tvrdit, jak činíte.
Za zbytečné by se dalo přesvědčovat vás o tom, co všechno do nepřímé pedagogické činnosti patří. Pokud budete mít zájem, vygoglujete si, pokud ne, tak budete brblat dál. Každopádně si můžete učitelem zkusit býti 🤓... když je to taková brnkačka.
Týdenní pracovní doba na plný úvazek je normálně 42 hodin, u učitelů 24 hodin.
Trochu si rýpnu.... Když se měla zavést povinná maturita z matematiky tak po 5 letech během kterých se na to měli učitelé připravit začali křičet, že matematiku neumí ještě učit tak,aby byli studenti u maturity úspěšní. Takže se ani nedivím Vašim "počtům". Jinak souhlasím,že ta druhá skupina co nejvíce křičí jsou lékaři. Přitom ani učitelé ani lékaři na tom rozhodně nejsou v rámci společnosti špatně.Další jsou státní zaměstnanci, přičemž dlouhodobě jsou ve státní správě mzdy zaměstnanců zhruba o 10% vyšší než ve výrobní a soukromé sféře. Mluvím o mzdách zaměstnanců, ne o příjmech podnikatelů a majitelů firem.
Na těch 24 hodinách jste byl kde? Mají 40 a to vím jistě. Z matematiky mám státnice 😆
V článku je to v čistém, ale v mém příspěvku je to rozděleno a Vy jste reagovala na mne. I já píši,že za vlády Petra Fialy se to procento ze 130% propadlo na cca 109% i když si to Fialova vláda dala do zákona, takže tato vláda nedodržuje svoje vlastní zákony. Učitelské platy pro lidi nejsou až takový problém. Problém pro lidi je to,že celých 35 let po revoluci neslyšíte nic jiného než,že si učitelé stěžují na své mzdy jako by ve společnosti byli jenom sami a přitom mají mzdy velmi nadstandardní i s přihlédnutím na délku pracovní doby, která je i po započítání doby na přípravy podstatně!!!! kratší než u ostatních.
S tou pracovní dobou byste se divil. Za prvé jejich pracovní doba je standardních 8 hodin denně. Dělí se na přímou a nepřímou pedagogickou činnost. Za druhé i 35 let po revoluci jsou ty platy nevalné, ale ano je to trochu lepším než bylo. Za třetí určitě nejsou jedinou a nejhlasitější skupinou, která si stěžuje na výši platů. Co třeba lékaři.... přičemž jejich stížnosti chápu.
Prostě ten článek je zavádějící a to nejen co se výše příjmu týče. ..
Tak si tu statistiku ministerstvo školství vymýšlí? Uvádí se cca 49 000 průměrná mzda ve školství. Samozřejmě hrubého, včetně příplatků a odměn. Učitelé mají ve zvyku uvádět mzdu v čistém a jen v základu bez příplatků a odměn aby mohli fňukat. Navíc ten průměrný plat ve školství je zkreslován pouze ředitelským platem, zatímco průměrný plat ve společnosti je zkreslován manažerskými platy ředitelů bank,nadnárodních firem,ČEZU, politiků atd. Takže zatímco průměrný plat v ČR 80% lidí nedosahuje, tak u učitelů ho nedosahuje pouze cca 60% a zbytek 40% má průměr a více (průměru ve školství).
V tom nablblém članku je příjem též v čistém, tak proto... Příplatky za třídnictví jsou max. kolem 2500 hrubého a osobní ohodnocení jak u koho, ale dá se říct, že v průměru kolem 2000 hrubého. Ke zmiňovaným 130% se ty částky nepřibližují...
Nejsmutnější na tom je, že pro některou skupinu lidí jsou učitelské platy problém, ale nad výší platu našich představitelů se nepozastavují...
Naštěstí učitelé to nedělají jen pro peníze...😃
Konečně učitelka,která nefňuká a nestěžuje si. Přesto mi 82 000 příjmu připadá nějak málo.Učitelka s 10 letou praxí cca 45 000, tedy asi 38 000 čistého. Manžel dělá v německé nadnárodní firmě, že by měl jen 44 000 čistého,tedy asi 50 000 hrubého se mi nezdá. Předpokládám,že to je částka, kterou dává do rodiny a dalších 20 000 má pro sebe. Takže spíš dají dohromady kolem 100 000 měsíčně.
Takové peníze nemá ani po 20 letech praxe... bohužel
co mi u této 4-člennéí rodiny s vyššími příjmy nevychází (též mám dům, též cestujeme):
-11000Kč na jídlo je 350Kč/den, pro 4 to vypadá na hladovku s točeným salámem v akci, nikoli na rozšoupnutí prémiovými potravinami
Mě ten jejich rozpočet moc nevychází, částky vychází strašně nízkorozpočtově
Přesně tak...👍👍👍
151
Sledujících
0
Sleduje
151
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z článku (objasnění paní Černochové):
„Slovo ‚blbeček‘ označuje osobu s omezeným, povrchním či hloupým pohledem na věci. Výraz má dlouhou tradici a své pevné místo v českém jazyce. Nejedná se o vulgarismus, ale o expresivní označení jedince nerozumného nebo hloupého jednání, mezi které dle mého názoru bezesporu patří i šíření dezinformací,“
Wow!
Taky si myslíte, že to je přesný popis osoby, která tvrdí, že za 5 let u nás budeme mít platy jako v Německu?!
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Třeba Němci klesnou na ty naše a bude srovnáno. Kdo ví?