Mohu souhlasit pouze s tím, že se rodič mohl přijít podívat do hodiny, ale to se opět vracíme na začátek, proč se nepřišli ti nespokojeni rodiče, kteří to tak důležitě řešili na sítích, zeptat do školy, jako první věc? A pak ten právní výklad. Opravdu se budeme i tady ohánět občanským zákoníkem? Takže namísto abychom se ptali, diskutovali a jednali jako dospělí rozumní lidé, tak se od teď budeme za každé situace natáčet a pak si to otloukat o hlavy.
Prvně bychom se měli zamyslet nad chováním rodičů. Jak je dneska běžné mají všichni vytvořené všelijaké skupiny (rodiče, děti) kde si hromadně stěžují, napadají se a rozumují. Ale nikdo už nejde do školy se zeptat nebo si s učitelkou promluvit? A to myslí policejní mluvčí vážně, že policista se ničeho nedopustil? To je jako naprosto v pořádku používat špionážní techniku zaměstnavatele pro svoje soukromé účely a natáčení učitele? Natáčení je povoleno v případě, že se jedná o podezření z trestného činu apod. To snad není tento případ. I když je v tom dítě nevině tak je to na přísné kázeňské opatření dle školního řádu, jak se v tomto případě zachová otec? No skvělý příklad pro všechny jak "řešit" problémy.
O kvalitě soukromých škol si můžu myslet co chci, nicméně na konci musí udělat stejnou maturitu jako každý jiný na státní škole. Pak se můžeme bavit o kvalitě maturantu a myslím, že ani státní škola není zárukou kvalitního materiálu, stejně jako soukromá nemusí automaticky znamenat zaplacené vzdělání bez obsahu.
Rozhodně jako volitelný. Byli se experti někdy podívat jak výuka vypadá, jak ji žáci zvládají a jaký má přínos? Část dětí ma neskutečné problémy se zvladanim mateřského jazyka, prvniho a dalsi to uz je nad jejich sily, druhý cizí jazyk už v životě nepoužije, protože na učilišti druhý jazyk nemají. Do toho děti z doporučením a inkluze. Jak můžete po dítěti s minimálními výstupy chtít další jazyk? Před čtyřmi lety tyto dětí další cizí jazyk mít nemuseli, byla tu tzv. praktická angličtina například. Dnes všichni bez výjimky. Nesmysl...
Váš článek dává smysl. Nicméně nemám úplně pocit, že by vězni neměli možnost se do vzdělávacích nebo praktických činnosti zapojit. Ale pokud chceme, aby z vězení odcházeli lidé gramotni a zodpovědní mělo by pro ně toto vzdělávání být povinné. Stejně jako by měla být povinnost pracovat pokud mají splácet dluh. A teprve za tuto účast mít možnost dostat balíček z domova, nákup v kantyne apod. Ale pokud je nic nemotivuje k těmto extra činnostem...
S implantovanym přístrojem bych rámem vůbec neprochazela. Pro tyto případy tam mají rucni detektor a vyskolene lidi, vždy mužského a ženského pohlaví, kteří provádí osobní prohlídku? Nezlobte se na mě, ale můžete si myslet, že holky si mají vzít sportovní podprsenku nebo žádnou, ale tohle mi rozhodně normální ani správné nepřijde.
Možná by si zdejší komentující mohli zjistit důvod stávky. O platy učitelů tu teď opravdu nejde. Tak třeba, kdo má doma žáka ZŠ, jak vypadají hodiny, děti se dělí do skupin a je jich tam 12-16, tak si představte, že po škrtech se budou učit v plném počtu třídy. Nebo nabízí škola volitelné předměty? Už to taky tak nepůjde. V neposlední řadě asistenti. Na škole je spousta děti, které je potřebují, to že je škola nebude moct zaplatit uskodí všem.
Ano pane redaktore, o prázdninách jsem se pilně vzdělávala. Byla jsem na čtrnáct dní na učitelském kurzu ve Velké Británii, pak jsem se zúčastnila několika školení týkajících se práce se třídou a AI. V posledním týdnu jsem začala s přípravou studijních materiálů pro své žáky (hry pomocí QR kódů, tvorba materiálů pomocí AI, výběr textů pro Reader's Theatre, hledání partnera pro mezinárodní projekty a další).
A teď k vašim dalším poznatkům. Ano mí žáci navštěvují jazykové kurzy, ale důvodem není nekvalitní příprava ve škole, ale příprava pro získání některého z jazykových certifikátů. Proč ne, jen ať se děti posouvají. Někdy by mě ale spíše potěšilo kdyby se děti/ rodiče zaměřili na nedostatky v jazyce a jejich odstranění něž honbu za certifikátem.
Jinak pro své žáky organizuji doučování, které je zdarma a je vždy zaměřené na to co děti potřebují zopakovat, protože jim to činí problémy. Možná vás to překvapí, ale na toto doučování ze všech tříd druhého stupně pravidelně docházelo 9 žáků.
Rozhodně o sobě netvrdím, že jsem úplně skvělý učitel, spadám do vámi uvedeného průměru, kdy asi nikdo z nás pořádně nic neumí, ale pracuji na sobě a pro své žáky. Stejně tak jsou bohužel učitelé, kteří na své práci a přístupu nic měnit nebudou, ale od toho snad mají nad sebou vedení, na které by se nespokojení rodiče měli obrátit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Očekávala jsem, že hodinová dotace při zvýšení výstupní úrovně AJ bude vyšší. Rozhodně navýšení o jednu hodinu v šesté a sedmé třídě nestačí. V současné době se jedná o výstupní maturitní úroveň, takže se dvěma hodinami týdně navíc máme děti dovést v devátém ročníku na úroveň maturanta? To znamená, že to co dělá střední škola čtyři roky na to základní škola dostane dvě hodiny?
1 odpověď