Ten průzkum není dotažen. Stejný problém je na ZŠ i SŠ. Jenže nám donesou papír z poradny, kde píšou, že se nemají zkoušet ústně a nemají prezentovat před třídou. Respektuji to. Ale….Testy napíšou, ale když mají u maturity mluvit, tak je to vlastně jejich první ústní vystoupení a je to hrůza. Často je problém z nich dostat jen odpověď na jednoduchou otázku.
Cermat ovšem chybu měl. Jedné naší žákyni po podání elektronické přihlášky systém školy proházel. Naštěstí si toho všimli v potvrzovacím mailu. S rodiči jsme to řešili hned. Po několika dlouhých čekáních na infolince "operátorka", evidentně už vyčerpaná vysvětlováním, sdělila rodičům a i mně, že to nějak blbne, že na tom dělají, že by to do pátku mělo být v pořádku (, bylo úterý... ). Nešlo ani vzít přihlášky zpět. Nakonec alespoň tato funkce naběhla. Na opravu žákyně nečekala, přihlášky stáhli a poslali poštou. Žáky jsme na to upozornili, aby si to zkontrolovali. Nicméně systém je nedokonalý, zaváděný již během probíhajícího přijímacího řízení (, obory s talentovkami se podávaly v listopadu klasicky). Školy neměly zavčas všechny informace a ani přesné (, jinak by jedna škola nechtěla na papírové přihlášce razítko, druhá ne... přitom stačil generovaný QR kód, dotazy na Cermat běžely průběžně...). A tak dále... uvědomuji si výhody tohoto systému, ale na druhou stranu vidím také řadu nevýhod. Již samotné omezení svobodné volby žáků po přijímačkách mi vadí (, na vysoké školy si mohou podat přihlášek kolik chtějí a čekání na přijetí patří k životu), pak dlouho trvající druhé kolo. Opravdu musí čekat až do 21. 6.? Chápu, že jsou školní kola, ale jednak žáků je vlastně již minimum a státní přijímačky už nejsou, navíc školní kola jsou na malém počtu škol. Usnadnění? Ano... Ale...
Ale to jste na omylu, protože ve druhém kole jsou opět státní přijímačky. A nevěřím, že tyto dvě žákyně, o kterých článek je, to měly správně. To by Cermat výsledky přijímaček změnil. Evidentně i v potvrzovacím mailu to měly obráceně.
Možná, že to pomůže té dívce, co se nedostala na obor jezdectví a chov koní. Můj patnáctiletý vnuk se dostal na Střední zemědělskou školu v Brandýse nad Labem, a to na obor chov koní. Škola není o závodním jezdectví, vnuk si sám školu vybral, protože ho baví koně. A syn mě informoval, že ještě zbyla dvě volná místa, kam se budou moci přihlásit zájemci ve druhém kole. Tak když se ta dívka nedostane na svůj vysněný obor, tak by se mohla dostat na školu v Brandýse.
Druhá kola jsou již uzavřena. Jedinou šanci má ve třetím kole a je nepravděpodobné, že by místo bylo. Bohužel to měla holka zkontrolovat 🙁.
učitelů bude min a min!
Dřív učitel byl po starostovi nejváženější člověk. Ted je to pucflek rodičů!
A kdo za to může? Každý druhý rodič si myslí, že by to odučil lépe a je super protektivní a vůči vlastnímu dítěti nesoudný. Vychovávají tak nesamostatné a často labilní děti. Když žák šikanuje spolužáka a dostane adekvátní trest, pošlou rodiče na školu právníka….kde najde škola nebo učitel to zastání?
Je dojemná hned první věta, jak se přidalo lékařům a učitelům. Jsem učitel, mohl by mi autor článku na mé výplatní pásce ukázat to zvýšení? Je tam stejně, ač Fiala mlel o zákonem garantovaném navýšení učitelských platů. Ano, zákon mi to garantuje, ale skutek nějak utek.
Přidalo se učitelům? A kde jsou ty peníze?? Žádný učitel neviděl od ledna ani korunu navíc. Odměny se vyplácí jednou, dvakrát do roka a kvůli nízkým platům nepedagogů, půjdou peníze navíc jim. Takže co pořád máte - po 20 letech má učitel čistého 33 000 i s osobkem a třídnictvím. Nestěžuji si, baví mě to. Jen nemusím tyhle kecy.
Nevidím v tom problém. Je to sice mladý kluk, ale pokud má v hlavě naložíno, ať to využije. Navzdory všem breptům, kteří z IT neumí nic, jen prskají jedovatou slinu.
A takových jako on, je mnohem víc, tak proč jim nedat příležitost.
Já bych v tom také problém neviděla, pokud by aplikace fungovala jak má. Práce s ní není špatná, ale najdete v ní pouze poslední asi 4 nebo 5 testů z cca 25 existujících. Je to nedokončené.
Jenže musíte mít pedagogické vzdělání. Nato se studuje dostavba tak 2 roky. Jinak jste nepedagogicky a máte to co máte
Nápad dobry, prázdniny dobry, ale dělat za almuznu dobu během nadstavby špatný.
Ono je to jedno, kdo schopný dnes dělá za plat učitele.
Kdo umí ten umí a když neumí tak učí.
Zapomínáte na lidi, které učení baví a naplňuje.
Neuvěřitelné je že má úča 130% průměrného platu, tedy vydělává víc než polovina lidí v česku. Za co stávkujete proletáři? Že je 130% málo? Nebudeme se radši snažit aby ta výuka za něco stála? Kuchařky a uklízečky pracují ve školství za mizernou mzdu protože se tam nenadřou, 2 měsíce jsou doma, mají obědy zdarma. Když se jim nelíbí ohodnocení tak at se paní sebere a jde kmitat někam jinam, třeba do fabriky, za dva měsíce bude ve vatě. Omlouvám se proletáři, ale nedochází mi pointa, mám se blbě tak začnu křičet že za to může Fiala a že mi to má doplatit? To je vrchol drzosti.
Nikdo NEMÁ 130 % průměrného platu!!!!!!! Už si konečně zjistěte fakta! Vláda dá do balíčku na platy pro učitele pro CELOU REPUBLIKU částku, která odpovídá cca 110 % průměru - a teprve pak se to bude posílat školám. Z těchto peněz se doplácí všichni nepedagogové, kteří nemají ani minimální mzdu. Z těchto peněz se dále budou hradit nemocenské na prvních 14 dní. Takže chytrolíne - učitelé jsou na tabulkových platech, nic víc nic míň. Tabulky si snad najít umíš!
Já jsem studia ukončil již před mnoha lety a troufám si říct, že tehdy bylo naše školství na vyšší úrovni, než dnes.
U druhého bodu je vaše srovnání scestné - stroj na práci je v násobně vyšších částkách, než mapa na zeměpis...
Mapu na zeměpis už dneska nikdo nepoužívá. Zamrzl jste v jiném tisíciletí. Je to všechno o technice a ta je drahá. Takže ne, pane Dufku, nejsem ochotná si snížit plat, aby do školy nakoupili techniku. A jsem si 100 % jistá, že Vy a nikdo jiný by to také neudělal.
Tak tuhle grotesku si vychutnám do konce !
Stejně jako Jurečka si i Bek myslí, že má místo lidí v ruce nějakou plastelínu, kterou si uhněte podle zjevně ujetých představ ministra-muzikologa.
Počkám si až dav rozhořčených rodičů v Praze bude honit Beka po Karmelitské ulici, kde má ministr sídlo. A pak se ho zeptám: "Stálo vám to za to?"
Netřeba. Bekovi již končí standardní ministerské pololetí a déle to nedá.
To zase psal nějaký expert na školství a vymýšlel to někdo na MŠMT od stolu, aby si vytvořil agendu. Na školách už několik let normálně fungují kariérní poradci, kteří přesně toto mají na starosti. Jsou to normální učitelé, kteří mají navíc tuto funkci. Stejně jako výchovní poradci a další. Mohou se školit, vzdělávat, atd.
Sliby se slibují... Nepamatuji si, že by slibované učitelé někdy dostali. K ničemu jsou i jejich odbory. Nedivím se, že jsou lidem (i žákům) k smíchu. A tudy má vzejít ta vysoká úroveň vzdělávání. Kdyby to aspoň mnohokrát ročně nepropírali v médiích a nechali v klidu.
Tak fajn, my vám ta děcka necháme stát před zavřenou školou - týden, měsíc....co? To by se vám asi nelíbilo. Odbory nejsou k smíchu. Jen my nemáme ten žaludek to rodičům udělat a to samozřejmě zmenšuje vyjednávací páku.
"Když se k tomu přidají další zhruba 2000 Kč, tedy částka, o kolik mají platy učitelů růst, tak to bude na odměnách zhruba 10 tisíc korun měsíčně, které někteří z učitelů dostanou a někteří nikoliv,“ řekl předseda odborářů ve školství.
No a není to tak správné? Samozřejmě je!!! Co si ten předseda vlastně o sobě myslí?
Ale ty peníze jsou jen virtuální - platí se z nich i nepedagogové, protože ti by za tabulkový plat už nedělali, platit se z toho budou nemocenské - žádná škola nebude nikdy mít 10 tisíc korun měsíčně na odměny. Když škola dobře hospodaří, má většinou na výplatu odměn dvakrát do roka a je to v průměru 20 000 Kč na osobu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jen inkluze stojí ročně min.5mld, takže za ty léta jsou to jednoduché počty.
Takže kromě učitele je v každé třídě několik asistentů.
To vše jsou pedagogičtí pracovníci, kteří chtějí 130% prům.mzdy. Pak nemůže zbýt na uklízečky, kuchařky ve školních jídelnách, školníky apod.
A doposud nikdo nevyhodnotil faktický přínos inkluze.
Čemu se tedy divíme?
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale asistenti jsou jen na ZŠ. Na SŠ máme nacpané třídy - letos jsem učila ekonomiku ve 32členné třídě. To vám na modernější pojetí výuky moc prostoru nezbývá. Dělat skupinové aktivity, něco kvalitně prodiskutovat, abyste měl zpětnou vazbu od většiny jde velmi těžko. Už téměř neznám člověka, co by neměl nadúvazek - letos jsem po určitou dobu měla výuku za kolegu, který odešel do důchodu….27 hodin týdně přímé výuky prakticky samých jazyků se podepíše na každém. Každý týden oprava desítek až stovky slohových prací a to nemluvím o písemkách. Přípravu na hodinu si nevycucáte z prstu a další projekty pro žáky. Moje čistá mzda je po 20 letech 33 600 Kč se vším všudy. Přidáno jsem nedostala roky. Nestěžuji si, ale chápu, že jiní ano. A navíc to nepochopení tohoto tématu mdlou částí společnosti - to je to, co je pro učitele únavné.
3 odpovědi