Je určitě lepší stavět budovy, které nesou zisk, než podporovat zemědělskou půdu, kde zemědělci se neobejdou bez dotací. Čím více zemědělské půdy, tím více dotací. A také zemědělské produkty lez nakoupit ve světě.
Není tedy lepší zrušit dotace než navždy zničit zemědělskou pudu, když už to vidíte takto?
Nic si ze školy nepamatuji a nechápu tak dobře, jako látku vykládánou učiteli frontalnim způsobem. A pokud byl učitelův výklad poutavý, bylo to stokrát zajímavější než nějaké podivné tvůrčí samostatné práce, z kterých nevím nic. Nejvíc si dodnes pamatuji z biologie; měli jsme profesora z jehož metody - prototyp frontalni výuky - by se všichni dnešní experti osypali. Ale i po letech sypu jeho učivo z rukávu. A dokonce jsem schopna fakta pospojovat, vidět souvislosti, využití v praxi atd.
Vzpomínám na matikare, který nás nutil znát zpaměti milion vzorečků a k čemu jsou, i když mu studenti oponovali, ze se to dá najít v tabulkách. Říkal - jistě, ale nejdřív musíte vědět, ze vubec existují, takže je musíte znát a teprve když vám v budoucnu něco vypadne, víte co, kde a proč mate hledat. Měl pravdu.
Já si myslím, že máte špatné informace ! NE 60% našich lidí nemá rádo Ukrajince ale 90% Potože s kým mluvím tak ten je také proti nim ! Běžte jednou do normální hospody, a tam se toho dozvíte víc než z nějakého pochybného "průzkumu" který se dělá od stolu ! Papír snese všechno ! Kdo chce hledá způsob! Kdo nechce hledá důvod ! Jan WERICH
Asi se pohybujete mezi samými závistivci. V mem okolí je tedy proti Ukrajincum rozhodne menšina lidi. Zaplat pámbu.
Přehání říkáte? Vrátil jsem se z Lotyšska. Všude vlajky na podporu Ukrajiny. I na soukromém majetku. Pobaltské státy mají zkušenosti s rusákem. A vědí, co dokáže a jak je nebezpečný. Nám rok 68 asi nestačil, ani léta bratrské pomoci. Ruské holínky tu dupaly asi krátkou dobu.
Přesně. Mám úplně stejnou zkušenost. Napr. V Rize byly ukrajinské vlajky všude. Nikoho to nepoburovalo.
Mam střední uměleckou školu i profesi.
Je mi 82 let a jako "volná noha" mizivý
důchod. Vůbec si nestěžuji, naopak -
jsem ráda, že jsme se bolševika zbavili. Peníze pro mě nehrají roli.
Volila jsem Pavla a zase budu. Je to silná charismatická osobnost.
Babiš by se měl léčit, ale vrátit nejdřív
to, co nakradl.
Paní Danielo, krásně jste to napsala. Musíte být úžasná rozumná dáma s přehledem.
To je ta tragédie!
Petra Pavla jsem nevolil a to hlavně z důvodů změny jeho politického názoru. Dále také proto, že člověk z vojenského prostředí nemá o skutečném životě žádnou představu.
U mě pan (soudruh) Petr Pavel nemá věrohodnost. To co udělal ohledně valorizace důchodů to dokazuje. Zákon podepsal, ale současně ho předal k vyřešení ÚS. To čestný člověk nemůže udělat.
Mám tomu rozumět tak, že jste volil soudruha Babiše, který mění názory jak se mu to zrovna hodí?
Co tím paní redaktorka mysli ? Asi si o sobě myslí, že inteligence sama,protože volila pěti koalici a Pavla podle ní to asi znamená čím je člověk starší tím je blbější protože nevolil podle jejího přesvědčení.
Paní redaktorka si nemyslí nic, respektive svůj osobní názor nezveřejnila. Pouze píše o výsledcích průzkumu - a ty jsou jaké jsou.
Každá vražda by měla být automaticky doživotí.
Vůbec nechápu princip že někdo ukončit život někomu a pak po x letech vesele vyjde z vězení jako že si odsloužil trest.
A kdy dostane zpátky život ten zavražděný?
Přesně tak. Když někdo dokázal úmyslně vztáhnout ruku na člověka jednou, patrně nebude mít problém kdykoliv to zopakovat. Tak na co čekáme?
Tak jsem myslela, že učí 45 minut. Přípravu pokud učí léta tak nemají žádnou mají s předchozích let. A podle toho, že mám děti školou povinné tak kolikrát na opravenou písemku čekáme týden. Už se nikde nepíše, že mají samé prázdniny placené 100% vždyť v roce pracuji jen 8,5mesice, ať tedy jdou jinam kde budou mít soboty, neděle, noční a 23000 mesicně a budou udření
Jak jste na to přišla, že učitel udělá jednu přípavu na začátku kariéry a vystačí s ní do důchodu? Každá třída je jiná, každá postupuje jinak rychle, někteří žáci potřebují více materiálů k procvičení, jiní méně - na vše musí dobrý učitel reagovat a smysluplně každou jednu hodinu promyslet. Je třeba také materiály na výuku nakopírovat, připravit pomůcky atd. Dále - mění se osnovy, učebnice (tak např. pokud učíte cizí jazyk a po pár letech Vám vymění učebnice za novější vydání, což se běžně děje, musíte vše doma pročíst, poslechnout si všechna poslechová cvičení atd., abyste vůbec věděla, co v té učebnici je atd. - a to pro každý jeden ročník). Pokud učíte třeba občanku - denně musíte poslouchat zprávy, co se děje doma i ve světě a následně o tom se žáky diskutovat atd. A tak bych mohla pokračovat. Představa jedné přípravy je hodně laická a zcestná.
Jaksi jste v tom výčtu opoměla téměř 3 měsíce prázdnin.
A vidíte - i přes ty skvostné podmínky se nedaří do školství přitáhnout dostatek kvalifikovaných pedagogů; muže aby tam člověk hledal s lucernou, najít nového fyzikáře nebo učitele IT se rovná přímo zázraku... Nejednou jsem byla svědkem, když dítě řeklo, že chce být učitelem, že rodiče obraceli oči v sloup a snažili se mu to rozmluvit... Nějak mi pořád nejde dohromady, když to školství jsou tak snadné peníze za nic a při spoustě volna, že před každou školou nestojí fronta zájemců o práci...
Haničko, suplování máte předpokládám placené, přípravu na předměty, které učíte už roky, máte dávno hotovou, oprava písemek je nádeničina hodna nejzákladnějšího platu, to není pedagogická činnost. Je naprosto normální, že VŠ v odpovídajícím postavení si práci bere domů a nežehrá. Zato jeho hodina má skutečných m 60 minut a nemá ročně nakumulované tři měsíce volna. Možná využijte měsíc v létě a zkuste pracovat v nějaké privátní firmě, třeba svými schopnostmi zaujmete a přetáhnou Vás. Ale věřte, že fňukáním nad tím, jak toho máte moc, nikoho nezaujmete :-)
Tak jednak rozhodně nefňukám - jen reaguji na pana Snášela, který si myslí (a s ním mnoho dalších), že učitel pracuje 20 hodin týdně, a snažím se ukázat (nikoliv konečným výčtem), že je toho mnohem více, co učitel dělá. Dále - rozhodně nemluvím o sobě, nejsem učitelka ze základní ani střední školy, ale něco o práci učitelů vím. Jistá střední škola mě naopak chtěla přetáhnout (ač nemám "pedák"), ale víte - současné podmínky pedagogů mi nepřišly zase tak atraktivní, takže jsem odmítla. Kantorům vůbec nezávidím a každou jednu korunu a každý den prázdnin jim ze srdce přeju. Už takhle se za těch dle Vás úžasných podmínek nikdo moc do školství nehrne a nepřeju si, aby naše děti a vnoučata nakonec učil kdekdo, kdo jde náhodou kolem (k čemuž už se leckde schyluje).
130% procent u některých málo u jiných moc. Jedna učitelka podrobně vysvětlila látku, když byla možnost ukázala na praktickém příkladu - obrázky, videa, modely pokusy - druhá nechává žáky opisovat poučky z učebnice a zkouší. Stejný ročník, stejný předmět, stejná škola - ta první odešla na mateřskou.
Ano, je to jako v každé jiné profesi - někdo pracuje svědomitě, někdo ani omylem. Jsou dobří a špatní učitelé, stejně jako dobří a špatní lékaři, řemeslníci atd.
Kdybych měl 45 000 za 20 hodin týdně, byl bych zticha a rád, že si toho nikdo nevšímá
Tak většina učitelů na tento plat vůbec nedosáhne a na 20 hodin týdně rovnou zapomeňte. To je pouze čas se žáky ve třídě. K tomu přidejte přípravu hodin - promyšlení, příprava pomůcek, testů apod.., oprava domácích úkolů, písemek atd., administrativa, jednání s rodiči (osobní návštěvy, maily, telefonáty), suplování za nemocné kolegy, příprava exkurzí, školy v přírodě, lyžařských kurzů atd., schůze, konference, školení, rodičovská sdružení; někdo z kantorů také musí dělat pro školu rozvrh, někdo se stará o školní knihovnu atd. atd. atd.
Ale jestli máte pocit, že je to práce snů - běžte učit. Chybí spousta kantorů (překvapivě, když je to takové terno); ze zoufalství berou i lidi bez pedagogického vzdělání a ještě si na mnohých školách můžete vybrat, co budete učit...
František Šálek
Nechci Vám brát nebo vyvracet Váš názor. Opravdu si myslíte, že učitel má udělané přípravy jednou a pak už je stále používá? Víte, žáci ve třídě jsou každý rok jiní, někteří jsou nadanější, někteří méně, někteří chtějí pracovat, někteří ne. A v té přípravě musí učitel zohlednit všechny tyto aspekty. A to nemluvím o stále nových změnách, které přináší nově jmenovaní ministři a školy je musí implementovat do procesu a vzdělávání.
A víte, proč si vážíte těch dřívějších učitelů? Protože mohli učit!!! A nebylo jim stále měněno podle čeho a jak mají učit, nemuseli řešit inkluzi či začleňování žáků s odlišným jazykem, nemuseli pořád zavádět nesmyslné výmysly ministerstva, potažmo výmysly EU. Nemuseli se "handrkovat" se zákonnými zástupci, protože když to řekl(a) "pan(í) učitel(ka)", tak to byla pravda a rodič svého potomka "umravnil". Dnes si jde rodič stěžovat nebo vyhrožuje nebo posílá anonymní udání zřizovateli či České školní inspekci.
Dobře napsáno!
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Když zrušíme dotace, tak zemědělci zkrachují nebo musí dostat vyšší výkupní ceny. Proto se dotace zavedly. Zemědělská půda se určitě nezničí. Je ji dost. Když budeme vyrábět potraviny bez dotací a možnosti dovozu, tak se cena zvedne dvojnásobně a to lidé nechcou.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Aha, a když se takto úžasné ekonomicky (další a další stavba budov na zem. půdě) budou chovat i ostatní státy, tak ty potraviny budete nakupovat odkud? Všichni budou mít sami málo. Nehledě na to, ze jste v tu chvíli závislý na cizi libovůli, jestli vám vůbec něco prodají a za kolik. Krom toho světové populace přibývá, zem. půdy valem ubývá, sucho se zvyšuje, stačí si vyhledat informace. Trochu disproporce.
A jiný pohled - asi vám nedošlo napr. to, ze půda zadržuje vodu v krajině, na rozdíl od betonu. A ty rozpálené betonové krychle a plochy dále zvyšují teplotu ovzduší, na rozdíl od zeleně. A tak bych mohla pokračovat. Ale tady je asi každá diskuze marna.
1 odpověď