A architekti + stavebníci si stěžují proč? Myslíte si že jsou také proti novému FUNGUJÍCÍMU programu?
Proč jako?
V pátek jsem byla na katastrálním úřadě a paní vedoucí mi řekla to samé, co si myslím já, Řekla, že z jednoho, nebo dvou stavebních úřadů vše chodí pravidelně a v pořádku. Že s úředníky pravidelně komunikuje, říkají, že jim to jde pomalu, protože to je neznámé a nové. Není to asi dokonalé, každý začátek je těžký, ale věřím tomu, že to bude fungovat. Mám kolem sebe samé stavaře a inženýry. Shodují se na tom, že většinou je problém na úředníkovi. Má dovolenou, nedostal se k tomu, nestihl termíny atd. Neříkám, že program funguje jak má, ale až se to povede průhlední to termíny, pořadí a práci stavebního úřadu.
Někdy se mi zdá, že stavební úřady tento nový systém nechtějí. Vzpomeňme si, jak se lidé bouřili. když se zavedly datové schránky. Podnikatelé, kteří ani nepodnikali hromadně stáli fronty na živnostenských úřadech. Výsledek? Vyčistil se systém od zbytečných a nefungujících živnostenských oprávnění. Všichni jsme si zvykli na to, že doporučený dopis odešlu třeba z telefonu a nemusím platit 92Kč za poslání velké obálky na poště. Nemusíme běhat na poštu , kde je mnohdy nevyhovující pracovní doba. Komu bude vadit, že pořadí žádostí bude v elektronické podobě, hezky s číslem jednacím a bude to dohledatelné na internetu? Kdo přijde o strčené obálky v projektové dokumentaci, aby se to rychle vyřídilo? Asi to není jednoduché zprovoznit takový kolos a chyby určitě budou. Nikdo si nechce zvykat a učit se na nějakou novinku, když starou umí. Ale vím, že některé stavební úřady fungují a některé nemají ani snahu a jenom nadávají na piráty a dredaře. Osobní zkušenost mám, že na stavebním úřadě nedodrželi termín o 50 dní s odpovědí, že toho mají moc. Když jsem vešla do kanceláře, úřednice si četla časopis Vlasta, rychle na něj přetáhla stavební zákon a povídala, že se to teprve učí. Člověk nemůže udělat nic než mlčet. Pokud podáte stížnost pro nečinnost na kraj, stavební úřad na vás bude při kolaudaci určitě velmi příjemný.
Ja raději šlehačkou sníh mi nikdy moc nechutnal ale recept vyzkouším děkuji 🙂
Šlehačkou to není ono. Také jsem sníh nikdy nemusela,ale tady si to nedovedu bez něj představit. I když koupenou kremroli bych si asi nikdy nedala. Sníh se musí řádně ušlehat ve vodní lázni. Jedla jsem i s pŕimíchaným kokosem. A v sobotu na oslavě měly bouke za zšima i věčné dietářky.
Všeobecnne sukulenty mám rád, sem tam polít a vydrží i Vaši dovolenou u moret
Tak to je asi jediná výhoda. Jinak je to x let stále stejné. A co vím já, tak ženy čas od času přestaví nábytek v celém bytě,aby měly nějakou změnu. A dívat se 10 let na stále stejný kaktus? To bych si ho musela každý rok vyfotit, abych poznala že o pár mm vyrostl. :-)
Spočítejte náklady, myslím tím suroviny, připočtěte energie, zaplaťte svou práci a čas. Něco navíc, ať se to vyplatí a rázem jste na těch padesáti. Je to zcela odpovídající cena.
Navíc, nikdo z vás diskutérů, včetně mě, nevíme velikost a druh uvedeného koláče.
Takže cokoliv co řekneme, může být liché.
Já koláče neprodávám. Kamarádka dodává do bufetu a dávají jí 40Kč/ks. Těsto 5dkg, dvojitá náplň,uvnitř povidla,navrch tvaroh + drobenka. Oni je prodávají za 54Kč a za 2 hodiny jsou všechny pryč. Do svých koláčů 7.5 dkg těsta + nàplně dávàm domácí marmeládu a lžíci tvarohu dovnitř, ještě raději domácí povidla. Když to počítám od zadělání až po úklid nádobí,nakrájení ovoce, namletí màku a zdobení hezky růčo,tak s tím 5 hodin strávím. A to je potřeba pŕipočítat čas strávený vařením povidel. Neprodávàm,ale většinu jsem rozdala.
Byla jsem s kamarádem v České spořitelně. On neumí a nepoužívá elektronické bankovnictví,ani platební kartu. Vždy si vše zaplatí na pobočce. Byla jsem u toho,když na přepážce požádal paní,aby mu zadala 2 platby,které se mu nestrhly z důvodu nedostatku peněz na účtě. Paní nezaplacené platby našla a povídala,že je to stejné číslo účtu,tak to pošle najednou a bude platit ,,jenom,, cca 100 Kč. Odeslala 9000Kc na Eon. Dcera to zjistila,když šla zkontrolovat v aplikaci jestli je elektrika srovnaná. To znamenalo,že výživné nikdo nezaplatil. Volala na pobočku a paní jí řekla,ať si požádá Eon,že jí ty omylem předplacené peníze vrátí. Lze namítnout,že jí to přece na pobočce podepsal,táže jeho chyba. Ale blbě na to vidí, a z toho dúvodu si vždy vše raději zaplatil za poplatek na přepážce. Za mě Česká Spořitelna nikdy. Nebo jsem seděla s berlemi a nohou v sádře 2m od okýnka a syn mi vložil peníze na účet. Peníze jsem mu podala,paní to viděla,i múj zdravotní handicap a přesto mi strhla poplatek za vkládání 3 osobou. Nebo mě paní na přepážce přesvědčila,ať založím synovi stavební spoření,že to je moc výhodné. Já jí říkala,že teď mi na to nezbývá,že až syn dodělám školu. Tak dlouho do mě hučela,až mě přesvědčila,že alespoň 100Kč,že je to teď extra výhodné bez poplatků. Syn si to spojil sám z kapesného. Po 2 letech jsem otevřela obálku s výpisem. Uloženo 2400 Kč a za vedení účtu staženo 2x 350Kč. Takže výsledek? Na účtě 1700Kč. Fakt výhodné... Českou spořitelnu fakt už nikd ne...
I já se podělím o svou zkušenost. V červnu jsem si zaplatil Krumlově pobyt. Pobyt v hotelu Oldinn. Ubytování, personál, snídaně v porovnání s cenou super. Ale nemilé mě překvapili v nejmenované restauraci,kde se nás servírka pokusila ošidit o 200 Kč. Po sdělení ceny při placení jsem automaticky zaplatil a když jsem se následně podíval na účtenku, byla na ní částka o 200 Kč menší.Když jsem zavolal servírku, hned věděla proč ji volám a s vrácením uvedené částky jen prohodila, že se omlouvá.Jsou asi zvyklí, že si zákazník účet nekontroluje, tak veselé okrádají.
Máme podobnou zkušenost z potravin v Lipně nad Vltavou. 3x nákup a pokaždé nějaká položka navíc. Např.místo 1x listové těsto bylo naúčtováno 10x. Hodně cizinců a lidí na dovolené moc účtenky moc nekontroluje. Hlavně v těch cenách okolo je nákup v běžných potravinách asi ten nejmenší výdaj. Pokladní se omluvila,peníze vrátila,ale....druhý den jsme tam měli nějaké nanuky navíc.
Minulý týden jsme byli ve Frymburku, Lipně nad Vltavou a okolí. Překvapilo nás že se skoro nikde nedá platit kartou. V jedné cukrárně jsme měli platit cca 450 Kč,obsluha nám řekla,že pouze kartou. Když jsme se zeptali - proč? Když mají internet i WiFi zdarma, obsluha nám odpověděla,že nesmíme tolik koukat na televizi.....
Je pravda,že pokud má někdo oslabenou imunitu,nemel by tam někdo jen tak chodit v podstatě pro podpis,který byl stejně zbytečný, bez rousek, respiratoru,ochranného obleku. Mě nutí nosit respirator po celou pracovní dobu a to mám protilátky proti covidu. Ani do autobusu Vás nepustí bez respiratoru a do nemocnice ano? Když je v pořádku,proč ho personál neposadil,neucesal a nedal mu na postel stoleček,na kterém to mohl pohodlné podepsat?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nějak si nevzpomínám, že by s datovými schránkami byl při jejich zprovozňování takový problém jako nyní ve stavebním řízení. Myslím, že málokdo má problém s přechodem na nový program. Problém je v tom, že se měl udělat pilotní projekt, kdy by se to vyzkoušelo v praxi, odstranila by se drtivá většina problémů a pak se to spustilo v ostré verzi. A tohle vůbec nemuselo nastat. Nicméně z kdoví jakých důvodů se to prostě muselo na sílu tlačit ke spuštění a takhle to dopadlo.
1 odpověď
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Datové schránky odmítali živnostníci, kteří měli mnohdy živnosti pozastavené a starší občané. Člověk, který dělal celý život krovy, měl najednou problém, pracovat s dat. schránkou. Jinak souhlasím s tím, že se spuštění mělo být nejdříve vyzkoušené.