To nevim co ma babka, ale vim, ze by ta ruska svoloč mela tahnout z Ukrajiny zpatky do toho ruskyho prdelakova. Pak by se mohli Ukrajinci vratit domu a babku by svoji pritomnosti neobtezovali. To vime vsichni, ze ta ruska svoloč je dost roztahovacna, vsak u nas onanovali pres 20 let nez se je panu Kocabovi podarilo vypakovat.
Nevím, jestli ta "seniorka" byla v posledních letech někde, kde se pracuje. Bez ukrajinských pracovníků by se okamžitě zhroutilo naše stavebnictví, v obchodech by neměl kdo obsluhovat, sociální služby by přišly o značnou část své kapacity atd. Přitom se nejedná o žádná lukrativní místa, ale práci, o kterou většina našich lidí prostě nestojí.
Navíc ta paní asi nesleduje zprávy. Rusko neostřeluje jen oblasti přilehlé k frontě, ale provádí raketové útoky na civilní cíle prakticky na celém území Ukrajiny, včetně západních oblastí (Lvovská. Ivano-Frankovská atd.). Takže ani tam není bezpečno.
Presne jste uhodil hrebicek na hlavicku. Lepe to napsat neslo
Češi by měli všem už konečně říct , že to s těmi elektromobily dělají špatně. A to i Číňanům. Copak nikdo nechápe, že jsme ten nejchytřejší národ na světě, který má od všeho klíče a všude byl minimálně 3x? Copak Norové a ostatní seveřané ještě nezjistili, že elektroauta se vůbec nehodí do zimy? A že jim jezdit nebudou, když tam mrzne 8 měsíců v roce? A co teprve jaké tam musí mít fronty u nabíječek. A jak je možné, že za všechno může EU, ale nejzelenější státy jsou státy, které nejsou v EU? Norsko, Švýcarsko a teď i Británie, která ihned po vystoupení z EU chce zakázat spalováky ještě o 5 let dříve než EU? Tady mi něco nehraje? To je stejné jako že za ČR podepsal Green Deal Bureš, ale může za to Fiala. Chucpe.
Dobrej blabol. Vite, mne jsou nejaka ev totalne u pr.....le. Mne nejvice vadi, ze jsou ev zvyhodnovany a spalovakum se hazi klacky pod nohy. Nic vic, nic min. Pokud si ekodebilove mysli, ze ev jsou lepsi nez spalovaky, tak at si svoji cestu ke slunci vybojuji bez podpory. Nokia kdysi byla nejlepsi v mobilech a pomahal nekdo androidu nez ji sesadil a poslal tam, kde je nokie dnes?
Co takhle se trochu vzdělat, než se tu budete takhle ztrapňovat?
Samozřejmě, že když do toho dáte syntetické nebo bio palivo, tak to bude teoreticky mít globálně nulové emise. Protože to palivo vyrobíte tak, že to CO2 a Vodík zachytíte z atmosféry. Takže tím, že takové palivo spálíte, máte pak teoreticky nulové emise (samozřejmě tam jsou v praxi nějaké ztráty) a EU právě už couvla a schválila, že auto spalující taková paliva, se budou moct dál vyrábět a prodávat.
A co se týče těch baterií, tak ten Nissan Leaf je bohužel právě ukázkou toho jak obrovský pokrok od té doby ty baterie a elektromobilita udělaly. Bohužel je ten Leaf i taková černá ovce elektromobility, protože všechny ty zkazky o nutných výměnách baterií, umírajících bateriích, problémech s opakovaným rychlonabíjením, atd., atd., to vše má na svědomí právě Leaf. Žádné jiné auto takové problémy nemělo.
To jak se nic neděje také dobře demonstruje BMW i3, které bylo jen asi o rok později než Leaf uvedeno na trh s baterií o kapacitě 22kWh, po pár letech už dokázali udělat stejně velkou a těžkou baterii s kapacitou 33kWh a posledních několik let výroby se to auto prodávalo s baterií o kapacitě 42kWh, která byla pořád ve stejném pouzdře, jako ta původní 22kWh.
Nissan Leaf měl dojezd 140km za slunečného dne a s lehkou nohou a na dálnici jezdil za kamiony, aby ujel alespoň 100km. Už hezkých pár let většina aut na trhu nemá problém dojet z Prahy do Brna plnou dálniční rychlostí a jsou už i taková, která to dají tam i zpět.
Ale jo, jasně. Žádný pokrok není🙄
Nepotrebuju se vzdelavat na to, abych vedel, ze ev jsou predrazena, s bateriema se moc nepokrocilo a muzete si tady o tom psat slohovky jake chcete. My to tady totiz nevyresime a jen teoreticky se muzeme bavit o tom, co se vlastne v 2035 vlastne stane. Ja se urcite budu snazit co nejdele udrzet spalovaciho milacka v chodu, pripadne si jeste pred 2035 koupit nove spalovaci auto. Rozhodne nechci podporovat ev treba jeho koupi.
Ne, já jen na rozdíl od vás umím číst!
Na vámi odkazované stránce to píší také: "Všechny nové osobní a dodávkové automobily prodávané v EU od roku 2035 by měly mít nulové emise."
Jak jste správně napsal v předchozím komentáři, znamená to de facto konec prodeje spalováků, ale není to zákaz jejich prodeje a technicky ani není správné mluvit o prodeji.
Zaprvé proto, že spalováky, které budou spalovat bio a syntetická paliva budou mít ty emise teoreticky nulové a tedy projdou.
A zadruhé proto, že každá takováto norma se vztahuje pouze na nově homologovaná vozidla. Tedy vozidlo homologované v roce 2034 se bude moct prodávat dokud to bude výrobci dávat ekonomicky smysl ho beze změn vyrábět a žádný rok 2035 ten prodej nezastaví. Pokud by chtěl udělat modernizaci, která by vyžadovala novou homologaci, tak už by ale po roce 2035 měl smůlu.
A jak jste také správně napsal, všechno tohle se bude v roce 2026 znovu přehodnocovat a také se stanoví termín dalšího takového přehodnocení, kterých bude ještě několik. Křičet tedy teď, více než 10 let před termínem, je více než předčasné.
Když vidím rychlost vývoje EV za poslední cca dekádu, tak si myslím, že za další dekádu vývoje už budou tak univerzálně použitelná a za takové ceny, že ty spalováky stejně už nikdo nebude kupovat, takže v roce 2035 už nějaký zákaz spalováků nebude skoro nikoho zajímat.
Nic co by neco spalovalo, tak ani teoreticky nebude mit nulove emise, takze v 2035 konec vyroby spalovacich aut. Proboha nepiste nic o cene a pouzitelnosti ( baterie) ev. Od 2009 se prodava nissan leaf a od te doby se mluvi o ruznych uzasnych bateriich a jak pujde cena ev dolu. Uz je to 15 let a nic se nedeje. Uzasne super baterie nikde a ev stale predrazene.
No to jste se ale prozradil, že víte, že žádný zákaz spalováků neexistuje.
Klidně může výrobce i po roce 2035 prodávat spalovák, když dodrží nastavené emisní limity. Elelktromobily si vybrala většina automibilek jako řešení dodržení těch limitů, ale možností je víc. Třeba spalováky na bio a syntentická paliva bude možné prodávat také, stejně tak i auta na vodík, atd.
Je mi 30 a vím že děti mít nechci nikdy. A proč? Chci žít svůj život, dělat co mám rád, mít volnost a dělat co chci a kdy to chci a ne být uvázaný protože děcko toto a děcko tamto. Chci žít svůj život a ne život dětí.
Já úplně žasnu nad některými komentáři že když člověk chce svou svobodu tak je vlastně blb.
Je to každého volba ať má důvod jaký chce takže ne ten kdo děti mít nechce není horší nebo hlupák, stejně tak to není ten kdo děti chce.
Zkusil jste se zamyslet nad tim, ze to co jste tu napsal, tak uplne stejny pohled na to mohl mit jeden z vasich rodicu? Pak byste tu nebyl.
Dle mého názoru je to systémově špatně. Radar by měl sloužit k vymáhání dodržování zákonů a ne k obohacování obcí. Mělo by to být nastaveno tak, že po odečtení nákladů spojených s provozem radaru (instalace, údržba, energie atd.) vybrané pokuty připadnou státu.
Nejak mi unika pointa. Jakoze kdyby sly ty penize statu, tak se obcim nevyplati to instalovat a bylo by mene kamer?
Ten výběr auta má svůj smysl ve všech motorizacích. Existuje mnoho spalováků, se kterými je jízda na dálnici také utrpení. Prostě na to nejsou vhodné (např. offload nebo miniauta nebo slabé motorizace). Pokzd by vás šéf poslal do Brna s CityGo, taky by to nebyla výhra. S EV je to možná zatím o něco více vyhraněné.
Bavime se tu o normalnim osobnim vozu, ktery ma jezdit po silnici, ne nekde v lese, takze proc bych mel mezi ev rozlisovat, ktery si vyberu na dalnici, okresku nebo mesto. Ev jsou predrazeny a uz takhle maji lidi je za tu cenu kupovat. Kdyz se ted rozhodnu, tak skocim do auta, nic neresim a na otocku dam Brno ( mam to 200km) za 5 az 6h.
Žvaníte. Nevnucuje. Žádný zákaz spalovacích motorů neexistuje, tak tady nelžete.
Evropská unie přijala normu, která znamená de facto konec prodeje nových vozidel se spalovacími motory od roku 2035. Nahradit je mají elektromobily. „Evropská komise v roce 2026 znovu posoudí, zda je toto opatření opodstatněné.
No, bud jses nejakej ekoblb co zije v lese a nevi co ma byt od 2035 nebo jsi lhar a snazis se nam tu namluvit, ze eu vyrobu spalovaku neovlivnuje. Az nekoho budes obvinovat ze zvaneni, tak se podivej do zrcadla ty jatro.
Pořád dokola. Nechal bych to na lidech, nechť si každý dělá co uzná za vhodné. Je to souboj "fanatiků" z obou stran a vy jste si svoji vybral. Vytáhnete hlouposti z jedné strany diskuze, ale nesmysly druhé strany necháte být. Říká se tomu argumentační faul. Pravda je, téměř jako vždy, někde uprostřed. Všechno má svoje pro a proti. Nechte na lidech, ať se spálí, nebo ať zamrznou někdo v minulém století. Každého věc. Ekonomicky elektromobilita zatím smysl nedává. Přesto existují segmenty trhu, kde se vyplatí. Navíc mnozí lidé mají peníze, jsou zastánci nových technologií a jízdu jsou schopni přizpůsobit podmínkám... Tak v čem je problém? 😳 Nikdo vám přeci nic nevnucuje... 🤣 Mimochodem, byl jsem s kamarádem Teslou v Itálii. Na lyžích, tedy dá se říct v zimě. Žádný problém jsem fakt nezaznamenal. Jediné dobití kousek za Vídní a celkem komfortní jízda dle předepsané rychlosti (v Rakousku navíc platí zvukové rychlostní limity a nestojí za to se je snažit nedodržovat🤣). Alespoň si člověk udělá pauzu a nejede jak blázen na jeden zátah. 😊 Sám upřednostňuji diesel. Protože se k tomu stavím čistě ekonomicky a elektromobil se mně nevyplatí. Ale mít doma ftv, asi bych vloni ženě nepořizoval Toyotu Yaris cross, ale nějakou malou elektriku. 😊
Nikdo nikomu nic nevnucuje? Kdyby nebyl zakaz spalovacich aut 2035, ovlivnovani prodeju spalovacich aut kvuli ev, hrozba pokut pro spalovaky kvuli euro 7 apod, tak nemusime kvuli ev vest vyhrocene diskuze. Ev by si totiz koupilo par nadsencu a my ostatni bysme si sli stale stejnou vyslapnou cestickou s nasimi spalovacimi milacky. Bohuzel nam na tu vyslapanou cesticku nejaci imbecilove zacali klast prekazky, takze nepiste tu bludy, ze nikdo nikomu nic nevnucuje.
Tak proč jste napsal, že jedete v koloně? To evokuje právě ten dojem, že jste máčo jako ti ostatní..... Pokud předjedete a vracíte se a někdo vás problikne, když jedete 130, zasmějte se mu.Pokud předjíždíte kamiony 95km/h s osobákem, problikl bych vás taky, přece můžete na tu chvilku přidat a pak se zase ploužit svojí oblíbenou a pro vás příjemnou rychlostí. Že byste byl řidič nákladního vozu, nepředpokládám.
Neplouzim se, jezdim 130 na tempomat, ale obcas je nekdo pred vami, ktery tech 130 nejede a dostanete se do predjizdeci kolony. Bohuzel jsou tupci, ktery se na vas pak lepi a blikaj a tydyti, abyste je pustil. Tak na takovy pekne z vysoka ...... I kdybych jim uhnul, tak maji pred sebou dalsich treba 5 aut.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Celý problém je to, že ten přechod jde některým evropským výrobcům pomalu a nechtějí platit za něco s čím dopředu souhlasili a nebo se do toho tolik nehrnou, protože jsou lidé stále ochotni používat starodávnou technologii..
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ne kazdeho elektromobilita zajima. Jen tady blbe pindate o starodavne technologii, ale pokud jinak nedate, tak se ke starodavne technologii diky ev vracime, protoze ev tu byly drive nez spalovaky.
1 odpověď