I vy mudrrlante, jen jste potvdil to, co jsem psal tj, že se zapnutou stabilizací nejde M3/M4 utrhnout, pokud neuděláte ovšem nějaký nesmysl. Navíc driftovací mód má už spousta sportovních aut, včetně Audi RS 3. Navíc nechápu jak jste přišel na to,že bych nevěděl, že z M5 jde udělat zadokolka? Můžete mi to objasnit? Hlavně se nebavíme o M3/M5 ale o Audi RS3 a BMW M2 😉
Pokud jezdíte na okruhu se zapnutou stabilizací, tak už rozumím vašim rozumům. Driftovací mód má tak možná Ford Focus RS. Zmíněná auta jej nepotřebují. Dají se utrhnout plynem, kdykoliv si vzpomenu. Audi nekomentuji.
Kšecáte. Nejezdil jste. M3 , M5 RS4 ,RS 6 mají kontrolu trakce, aktivnbí diferenciály atd, M3,M4 bez vypnuté trakce neurvete, protože vektoruje točivý moment.Tak tady neplácejte blbosti.
I Vy mudrlante! Asi nevíte, že z M5 v poslední generaci (vlastně předposlední, už je na trhu nová) jde udělat čistokrevná zadokolka, viďte? A asi nevíte, že M3 v předchozí generaci je s vypnutou stabilizací problém udržet na silnici a i v režimu MDM s ní lze driftovat, že? U RS mám pocit to nejde, ale s těmi jsem nejezdil, tak nebudu dělat moudrého. A samozřejmě na okruhu se stabilizace omezuje minimálně na režim MDM.
Omyl, spotřeba aut stoupá s rychlostí, a to její složka daná odporem vzduchu. Ten roste s druhou mocninou rychlosti. Samozřejmě při třicítce se to neprojeví, v tom máte pravdu (proto např. i maličký výkon vyvíjený cyklistou stačí k dosažení použitelné cestovní rychlosti), ale to autor nemá na mysli.
No neplatí to absolutně, všechna auta s výjimkou bezpřevodovkových elektromobilů mají při 80km/h menší spotřebu než při 30km/h, kdy se trápí na nižší převodový stupeň, ale při vyšších rychlostech hraje odpor vzduchu již velkou roli, to je pravda. No ale nevím, jaké omezení rychlosti by chtěl autor článku prosadit. Většinově uznávanou 130km/h na dálnicích za přehnanou rozhodně nepovažuji a i spotřeba většiny aut při této rychlosti nevybočuje z přijatelných hodnot. Je třeba se soustředit na zcela jiné problémy než na provoz evropských osobních automobilů.
Je fascinující, kolik příznivců má BMW, i když zlaté časy této značky jsou již minulostí. Méně kvalitní a hnusnější auta vyrábí už asi jen Tesla.
A kolik bavoráků jsi měl frajere, že používáš taková silná slova? Ještě se mi nestalo, aby na mě BMW mrkalo v nouzovém režimu jako vánoční stromeček, což je u konkurence běžná diagnóza...
K čemu takový článek? Otázka z titulku nebyla ani položena, protože na ni dnes už každý zná odpověď. A ten zbytek je snůška lží, která dnes už ani elektromobilům dobrou reklamu nedělá. Proč píše autor o účinnosti, když zapomíná na to, že právě to "zbytkové ztrátové teplo" umožňuje bezproblémové vytápění našich spalovacích dopravních prostředků. O tom, že Vám EU v případě problémů s kapacitou elektrické sítě chce omezit nabíjecí výkon asi na 3kW taky ani zmínka. Takže k čemu udáváte dobu nabíjení nabíječkami s výkonem 150kW...??? Fakt se mi dělá špatně z těchto zelených myslitelů.
Vysoká rychlost není nebezpečná. Nebezpečná je nepřiměřená rychlost a na tu žádný radar není.
Přesně jak píšeš. Dnes je strašně moderní označení pirát silnic pro všechny, kdo se na dálnici nevlečou stotřicítkou v levém pruhu. Policie není schopna prokázat nepřiměřenou rychlost, tak měří překročení té maximální a oba pojmy zaměňuje. Je to vědomá lež manipulující s podvědomím společnosti! Ostuda dnešní doby zcela zapadající do pokleslé bruselské politiky!
To je technická marginálie, které se auta přizpůsobí. Ale z pohledu fyziky, čím pomaleji, tím méně energie je potřeba.
Pane kolego, osvěžte si prosím základy fyziky. Nutná energie vynaložená na přesun z bodu A do bodu je dána pouze součinem dráhy a působící síly. Zanedbáme-li odpor vzduchu, což při těchto rychlostech můžeme, je nutná síla dána pouze překonáním tření v ložiscích kol a to je nezávislé na rychlosti, jak jistě víte. Tudíž vliv nižšího rychlostního stupně ovlivní spotřebu negativně mnohem více, v mém případě více než dvojnásobně, neboť místo 7. rychlosti jezdím na 3. rychlost a motor tak opravdu vykoná více než dvojnásobný počet otáček... O jeho zbytečném opotřebení nemluvě.
Moje auto žere při 30km/h 2x tolik jako při 60km/h. Tak ať mi někdo vysvětlí ekologický dopad nařízení. Opět nám lžou a uvádějí nepravdivé argumenty jako všichni elektro- a klima- fanatici.
Z jiného soudku: Znáte někdo křižovatku, kterou kruhový objezd zrychlil? Dle mých zkušeností z různých měst po vzniku kruháčů vznikly zácpy i tam, kde nikdy před tím nebyly. Mýlím se?
Já se hlásím jako příklad člověka, po kterém pátráte. Mám V90 a za 20 let za volantem, jezdím denně, jsem nikdy nepotřeboval jet +180 km/h (párkrát jsem to zkusil). Jezdím klidně, brzda provozu nejsem. Emoce u kolemjdoucích vzbuzovat nepotřebuju.
Měl jsem celkem čtyři Volva, celkem rád na ně vzpomínám. Opustil jsem je, když definitivně přešli na čtyřválce. Změnili filozofii. Měl jsem i 300-koňové XC60 se šestiválcem a omezovačem nastaveným na 205km/h. Ale tam jsem to docela chápal, SUV nad 200km/h si úplně jisté nebylo. Ale stejně byl zásah omezovače jako náraz do zdi, motor by táhnul dál... Dnes se vytratila ta radost z techniky, z výkonu, z rychlosti, v zájmu ekologie, bezpečnosti, elektromobility. Proč si nechávají lidi za peníze posouvat omezovače na 280 nebo 320km/h? Taky ne proto, aby tak jezdili každé ráno do práce...
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Kecáte, s žádným M3 ani M5 jste nikdy nejel,jinak byste věděl, že se zapnutou stabilizací je neutrhnete. je toprávě kvůli tomu aby se nerozmlátili lidé co sice na ta auta mají rpachy, ale ne schopnoisti. A o tom co jste za znalce svědčí i to vaše tvrzení, že driftovací mód má tak možná Focus RS. ne má ho spousta aut, konkrétně i ta Audi RS3 o které je ten článek. Já věděl že kecáte.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hovorka, Hovorka, čti pořádně, co píšu, a nepiš nesmysly. Ty očividně jezdíš tak maximálně s angličákem po záchodovém prkénku... A driftovací mód je jen pro blce, co neumí řídit auta pravou nohou. Proto jej bavoráci nemají. Jak jsem psal, Audi nekomentuji, tak se nauč číst!
1 odpověď