Vzdělání je důležité. Jsou VŠ, které byly a budou žádoucí, potřebné. Medicína, právo, učitelství atd. Ale v mnoha případech se to vážně zvrtlo. Některé obory jsou za mě zbytečné a produkují jen ten titul před jménem. A dokonce to diskvalifikuje lidí bez VŠ v přijetí do některých pozic do zaměstnání, protože to lépe vypadá na vizitce a vytváří ( vesměs umělý) dojem odbornosti.
To je génius ten pan Rakušan. Velmi bystrý.
A celé ho to trápí proto, že je v ČR nedostatek zahraniční pracovní síly, která tu nechce pracovat, protože má nízkou mzdu a vysoké náklady. A kam má jít prosím pracovat našinec, který má v ČR nízkou mzdu a vysoké náklady?
Sice vytáhl správné téma, teď před volbami, ale z nesprávného důvodu. Nějak v tom starosti o české spoluobčany nevidím.
Tady ty komentáře... Uražení , výsměch. Každý ví co je dobré pro cizí dítě. Je to tady samý samozvaný odborník na psychologii, pedagogiku, pomalu i psychiatry bych tu našla. Taky důsledky v budoucnosti někteří umí vidět.
By mě tedy zajímalo, co bych viděla ve vašich domovech. Jak všichni vychováte šťastné, zdravé, úspěšné, motivované děti. Každý ať se stará o blaho své a svých dětí především u sebe doma a po svém.
No to je krok kupředu. Ve 3. tisíciletí se znovu zavede povinná vojenská služba.
Ještě do škol rákosky, abyste donutili ty chlapce pak poslušně nastoupit k výkonu VZS. Chtělo by se říci, že je to projev svévole vlády, ale tak většině by to asi vyhovovalo jak tak čtu ty komentáře tady. Jestli dnes "Homo sapiens" reaguje na eskalaci napětí jako primitivní Australophitecus tak jsme v pr.... a uběhlo jen pár tisíc let, nic víc.
Ale no tak. Je to box. Není to balet. Taky se Italka probojovala na Olympiádu přes " křehčí". Kdyby mě praštila tak ležím.
Ve sportu to tak je. Je volejbalista přes dva metry a na bloku ho 180cm vysoký prostě nedá. V tenise sestry Williams? Pokud je sportovkyně žena, byť s jinou stavbou těla tak je prostě fér si přiznat porážku. Ta Alžírská holka zase nebrečí, že nemůže jezdit na koni, protože by vyhrávali 155 cm vysocí žokejové s 45 kily. Nemusí se hledat alibi pro prohru v tak citlivé oblasti.
Podívaná to byla tristní. Jeden vedle druhého se neustále opakovali. K vážným tématům jsem slyšela odpovědi bez hlubšího obsahu. Děsivá sebejistota "na vše máme odpověď, na vše řešení a to naše je jediné správné." Žádné otazníky, pochyby. Přitom nejistota nutí nejvíce přemýšlet a hledat nová řešení. Nedověděla jsem se více, než to co se denně dovídám z novin, ze zpráv. Ani ten subjektivní lidský názor tam nezazněl ze strachu, aby si nepokazili u lidí obraz o sobě.
Politická debata přeci nemusí být jen mechanické interpretování dohodnutých odpovědí. Kéž bychom se v politice dočkali nových tváří, nových lídrů , nových myšlenkových směrů.
Skvělá byla paní moderátorka.
V Nigérii unesli děti i s učitelkou. Co s tím uděláte pane Fialo?
Takovou agresi nemůže Česko přeci akceptovat.
Afghánistán,Izrael, Pákistán, Súdán, Čína a další...
Vás nezajímá svoboda, demokracie, spravedlnost, ...nikdo netuší, za jakým účelem se burcuje k této "zaujatosti" Ruskem.
Máte své stoupence pane Fialo. V pořádku. Já s vámi nesouhlasím, nesouhlasím s vnitřní ani zahraniční politikou této vlády, s postoji a názory jejich členů. A ne, já na vás hrdá nejsem.
Jakožto země toliko vnímající spravedlnost a pravdu, země, která cítí potřebu podpořit utlačované velkými gesty i penězi, neměli bychom vedle vlajky ukrajinské vyvěsit vlajku Arménie, Konga, Sýrie, Tchaj-wanu, Etiopie, Jemenu, Mali, Tibetu.....
Probíhá více než 50 válečných konfliktů na celém světě, jejichž následky postihují i Evropské státy - především migrace.
Ptám se, proč je konflikt Ukrajina -Rusko pro Česko tak zásadní?
A nestačilo by, aby se ve školách začalo pouze učit?
Někdy učitelé popustí uzdu své fantazii, jindy povykladají zprávy z Novy či vlastní zážitky. Druhákům třeba o tom, že pán zapálil rodinu v paneláku v Bohumíně a lidé pak skákali z oken a zabili se. Jeden nejmenovaný pustil ukázku z filmu v hodině zeměpisu v osmé třídě. Bylo to Apocalypto. Jiná pustila video v přírodopise, kde opice ukousne druhé hlavu to už dítě bylo ve čtvrté, tak prý je to holt příroda, no. Jiný nechal udělat žáka prezentaci, ten si vybral Mengeleho pokusy na lidech, půl třídě je blbě.
V sedmé třídě, v rámci výchovy ke zdraví, anonymní dotazy na papírky na téma sex a sexualita, dokážeme si představit jak si to žáci užili. Dotazy typu oralni sex, paní učitelka nebojácně vysvětlila. Přeci necouvne, že?Atd.atd.
Dneska se učí finanční gramotnost, tak si třída v bance vzala úvěr a z výdělku na vánočním jarmarku to splatit. Ovšem přišel neočekávaný covid, tak to doplatili rodiče. Jarmark se nekonal.
Děti dostanou Mikuláše - sladkosti. Ejhle, ve třídě 2 diabetici a u některých dětí si maminky sladkosti nepřejí. Akce focení, pár rodičů si nepřeje, aby se děti fotily a vystavovaly.
Návštěva kostela, někdo nepůjde, je mu blízká mešita...
Plavání, bruslení, akce a akcičky, jednoho zabaví druhého naštvou.
Za mě to patří domů, je to součástí rodin, jejich výchovy, kultury, jejich postojů, jejich volby.
Školy ať učí a přestanou vychovávat a hledat dětem zábavu. To ať nechají na rodičích. Vše bude jednodušší jak pro učitele tak žáky.
Aby se celý problém negeneralizoval, viděla bych to takhle. Na každý předmět možnost žáka zvolit si, ke kterému učiteli chce být na daný předmět zapsán + možnost přejít k jinému. Prostě konkurenční prostředí. A ten učitel, ať má za žáka příplatek. No a můžou si vydělat třeba i 100.000,- a ještě se zprůhlednění, který učitel na to nemá, nezaslouží si mzdu a ještě špiní jméno kolegů.
Mám to tak když učím na jazykovkách. Spokojený klient - mám výplatu. Nespokojený- odchází pryč a s ním i moje mzda.
Se pak " sakra" snažím.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ve firmách, které nemají kuchyni se tato móda ujala. Mně z toho bylo vždycky mdlo, když to pootvírali kolegové v jídelně. Ale značky různé, nemůžu křivdit tomuto výrobci. Neznám jejich produkt. Jen celá ta kultura tohoto typu stravování je strašná. A pak 4 koše plné plastových škatulí, nebo povoskovaných kelímku od polévek, nebo čehosi podobného polévkám.
2 odpovědi