Ano, jistě, setkáváte se s jedním takovým případem za druhým, pěkně nahusto, jak v televizním seriálu, dva případy v každém dílu, žádný oddych...
S takovýmhle líčením neustálého ohrožení se zejména na netu nesetkávám poprvé. Vždy je to od lidí, kteří se soustředí na nějaký problém (řidiči, cyklisti, pejskaři, atd) - a aby dodali problému závažnost, zveličují, básní, nafukují. A díky tomu nafukování potom dělají z komárů velbloudy, hned je všechno rozhodí, za kdejakou malicherností vidí záměr, vyhledávají a mnohdy i manipulují počínající konflikty, aby si mohli dokázat, že ve svém kritickém pohledu na věc mají pravdu.
Stačí výrazně ubrat, hodit se do klidu a z odstupu i takový člověk zjistí, že to až zas tak hrozné, jak teď líčí, není...
přesněéé... jedna vražda, žádná vražda. Zlomená dětská ruka jednou za rok jakoby nebyla. Důležité vidět pozitivně. Být optimista. Vždyť půlka sklenice je plná.
Bravo!
Snad máte rozum a chápete, že některé situace mají prostě nulovou toleranci. Nebavíme se o zmetkovitosti ve výrobě proboha.
...s podporou milující osoby. Proti domškolákům nemám vůbec nic a škola není jediné místo, kde se mohou setkávat s vrstevníky. Je ale třeba, aby nežili v omezené sociální bublině. Pak je může zaskočit i zcela běžné a slušné chování, které ale neumějí vyhodnotit. Některé děti sociálně dozrávají později. Okamžiku, kdy budou muset vystupovat samy za sebe a kdy jim rodič nebude stát za zády, se ale nevyhnou. Pokud maminka chce své holčičce tento okamžik odložit, je to v pořádku. Pokud si ale myslí, že ji před ním ochrání, velmi jí tím ubližuje.
Ano, já to pochopila z inteligentního vyjádření vašeho názoru, že jste nestranný a nezaujatý. A děkuji za odpověď. Proto jsem se zeptala na ten možný střet a potřebu nějak to korigovat ve škole. Nemám tu zkušenost. Já se dětí zastala, když byly mladší. Tím jsem je naučila, předala nějaký svůj způsob, jak se za sebe postavit. Dneska si poradí samy. Ale co si budem... někdy je i dospělý člověk zaskočen a potřebuje pomoc a ochranu jiného před "živějším" dospělým. Jinak by nebyla třeba hierarchie/ struktura ve společnostech. Když něco neklape v práci a není s kolegou rozumná řeč, tak to skončí u šéfa... Stejně tak šéf kontroluje, vede, naslouchá stížnostem, řeší je. není to jeden na jednoho- naučte se si to řešit navzájem. To by byl neskutečný ring...
Jako učitel s maminkou souhlasím. Pokud by holčičku chtěla (naštěstí nechce) vyslat do školy s očekáváním, že na ni budu křičet, budu po ní chtít věci, které nemají žádný smysl, poslouchat, když mi někdo vypráví něco nového, je lámání osobnosti, spolužáci jí budou ubližovat a ve skupinkách nebo všichni společně pracujeme proto, abychom si trénovali vůli na nikoho nepromluvit a já jsem si mohl zaječet, když náhodou někomu nějaké slovo uklouzne, ranní vstávání je nepřirozené a krátké domácí cvičení, abychom to zase nezapomněli, je týrání dětí, bude skutečně lepší, když bude holčičku vzdělávat doma sama. Jako učitel nikdy nejdu proti rodičům, vždy vycházím vstříc jak jim, tak dětem. Aby výuka fungovala, je nutné, aby každý cítil, že jsou respektovány jeho potřeby a že je ve třídě vítán. S maminkou, která to má nastavené takto, se ale nedomluvím. Umím vyřešit, když se děti k sobě nevhodně chovají. Bohužel neumím vysvětlit takto smýšlející mamince, že to, že její dítě má za sebou nějakou novou sociální zkušenost, jí neříkám ze strachu, že to doma práskne. Přeji mamince mnoho zdaru ve vzdělávání její holčičky a rozvoji jejího sebevědomí. Bohužel, toto sebevědomí projde tvrdou zkouškou v okamžiku, kdy potká nějakého živého vrstevníka, kterému bude buřt, jak křehce se cítí. Snad v tu chvíli bude maminka nablízku.
Dobrý den,
zcela bez ironie bych se vás chtěla zeptat, jak to jako učitel řešíte vy, když se na půdě školy, anebo ve třídě střetne žák, kterému je pocit křehkosti jiného žáka "buřt"? Moje konkrétní představa, že mu třeba bere osobní věci, napadne ho slovně či fyzicky..aj. Tím je myšleno to potkání vrstevníka? Člověka, který se neumí chovat? Anebo v čem by slušný člověk-vrstevník mohl narušit bezpečný prostor druhého člověka? Úplně tomu nerozumím, kdy nastává ta situace, kdy je třeba, aby zasáhla ta maminka? Mě napadá jen obrana. Tu ale potřebují i děti ve škole, nebo?
Děkuji za odpověď
Spíš než vymýšlení divokých altetnativ se stylu Svobodná škola a Montessori by bylo na čase začít řešit kompletní reformu našeho školství. Je v tom tolik problémů a prožitků od dob monarchie,že by do toho systému chtělo vyorat hlubokou brázdu
Přesně tak. Zatím je řešením, že vznikají úplně nové formy vzdělávání i instituce, rodiče hledají alternativy a střední i vysoké školy uznávají tyto alternativy jako platné pro další vzdělávání..
Vnuci 7. a 5. třída, mají domácí výuku. Jsou spokojení, veselí, umí si poradit ve společnosti děti. Argumenty o socializaci slyšíme pořád, ale tyhle děti nežijí ve skleníku. Znalosti mají vysoko nad průměrem, navíc jsou zrucni a fyzicky velmi zdatni. Hodně čtou, nevysedavaji hodiny u telefonu. Spolu s dalšími dětmi, tzv. domskoláky, jezdí na výstavy, exkurze, přednášky, divadla a koncerty. Vůbec tedy nestradaji a mají krásné dětství. Moje generace tohle neumí přijmout. Ale já tomu fandím. A obdivuji rodiče, kteří tohle zvládnou.
Souzním. Ten čas s nejbližšími. Ty společné okamžiky. Děti se učí tolika způsoby zcela přirozeně. Jde to. A je to super. Je úžasné, že se nebraníte neznámému, přijmáte to a jste v tom pozitivní. Ať se daří.
Paní matka má zjevně problémy sama se sebou - a své psychické nastavení přenáší či promítá do mysli a tudíž i chování a jednání svých dětí. Jisteže nelze takto na dálku vynášet nějaké soudy, ale z pohledu laického vnějšího pozorovatele se nabízí znepokojivá otázka: "Nemohla by ta její ultraprotektivní aktivita a nutkavá potřeba nepřetržité péče a dohledu nad svými dětmi nakonec nabýt patologické podoby...?" Možná by stálo za to jí doporučit coby psychoterapii četbu Dětí z Bullerbynu - a stále znovu a znovu vydávaných knížek Arthura Ransoma o dobrodružstvích party dětí "Vlaštovek" a "Amazonek".
Mám to stejně jako autorka článku. Jsem ultra protektivní a je to tak v pořádku. Děti mám zdravé, již 16 leté. Velmi společenské a samostatné. Dobrodružství jsme prožili spoustu společně. Když byly děti větší tak už se domlouvaly s kamarády a užívaly si vlastní akce. Je smutné, že představa domácího vzdělávání vám evokuje život osamělého dítěte, které je někde zavřené a trpí samotou a izolací. Právě naopak. A i školu jsme zkusili, tak máme ten luxus srovnávat. Nezatracujeme školy, nesoudíme, ale vybrali jsme si jinou cestu a žádná proroctví o budoucím handicapu z izolace v domácím prostředí se nepotvrdila. Ani nejsou naší ultraprotektivností nijak traumatizované a nechovají se nijak neadekvátně. Jen jsou více empatické k druhým.
Naprosto chapu, ze v ankete pod clankem je 67% pro znovuzavedeni povinne vojny. 99% hlasujicich se to uz netyka, to se to pak hlasuje ! :)
Přesně. Tady si vždycky uleví ti, co tou situací byli kdysi nejvíce traumatizováni, když se jich to týkalo. To nezpracovali tak plivou síru..Když já jsem musel dělat něco, co jsem nechtěl, tak proč ty by ses měl mít líp.. Ach jo.
No to je krok kupředu. Ve 3. tisíciletí se znovu zavede povinná vojenská služba.
Ještě do škol rákosky, abyste donutili ty chlapce pak poslušně nastoupit k výkonu VZS. Chtělo by se říci, že je to projev svévole vlády, ale tak většině by to asi vyhovovalo jak tak čtu ty komentáře tady. Jestli dnes "Homo sapiens" reaguje na eskalaci napětí jako primitivní Australophitecus tak jsme v pr.... a uběhlo jen pár tisíc let, nic víc.
Ale no tak. Je to box. Není to balet. Taky se Italka probojovala na Olympiádu přes " křehčí". Kdyby mě praštila tak ležím.
Ve sportu to tak je. Je volejbalista přes dva metry a na bloku ho 180cm vysoký prostě nedá. V tenise sestry Williams? Pokud je sportovkyně žena, byť s jinou stavbou těla tak je prostě fér si přiznat porážku. Ta Alžírská holka zase nebrečí, že nemůže jezdit na koni, protože by vyhrávali 155 cm vysocí žokejové s 45 kily. Nemusí se hledat alibi pro prohru v tak citlivé oblasti.
Zaráží mě, že jedna přes zadek se řeší víc, než současná výchova v podobě umetání cestiček a výchova ve stylu - jsi nejlepší, nikdy neprohraješ, z čehož pramení následná potřeba dětských psychologů 😏
Je zvláštní, že naše generace 50+ psychology nepotřebuje😉
Je dost sebevědomých, agresivních lidí bez sebekontroly, co ničí život druhým, ale neví to. Tito pak potřebují podporu psychologa, aby ustáli patologii dospělých s názorem, jaký zde píšete. Co jiného, než úlevu trestajícího řeší plácnutí přes zadek? A smí vás teď, v padesáti, též někdo vzít přes zadek, když se nechováte dle jeho zásad, jen aby si ulevil? Jste úplně mimo!
Podívaná to byla tristní. Jeden vedle druhého se neustále opakovali. K vážným tématům jsem slyšela odpovědi bez hlubšího obsahu. Děsivá sebejistota "na vše máme odpověď, na vše řešení a to naše je jediné správné." Žádné otazníky, pochyby. Přitom nejistota nutí nejvíce přemýšlet a hledat nová řešení. Nedověděla jsem se více, než to co se denně dovídám z novin, ze zpráv. Ani ten subjektivní lidský názor tam nezazněl ze strachu, aby si nepokazili u lidí obraz o sobě.
Politická debata přeci nemusí být jen mechanické interpretování dohodnutých odpovědí. Kéž bychom se v politice dočkali nových tváří, nových lídrů , nových myšlenkových směrů.
Skvělá byla paní moderátorka.
Učitelky by měly mít rozhodně víc než 36 tisíc!
Všichni pracující by měli mít více. Zlínský kraj: pečovatelky, prodavačky, administrativní pracovnice 24.000 hrubého, nějakých 4-6 tisíc navíc za svátky , víkendy, noční.
Já- nákupčí ve firmě 30.000,-, Manžel vedoucí výroby 35.000 hrubého... Kolegyně: kalkulace, modeláři, 30.000 hrubého.. Spousta lidí chodí do práce za mzdu, která nestačí pokrýt náklady na bydlení a jídlo. Není z čeho spořit. 4 členné rodiny.
Učitelům vyšší platy přeju, jako ovšem VŠEM pracujícím.
Kluci ve firmě ve výrobě 26.000,- . Žalostné....
V Nigérii unesli děti i s učitelkou. Co s tím uděláte pane Fialo?
Takovou agresi nemůže Česko přeci akceptovat.
Afghánistán,Izrael, Pákistán, Súdán, Čína a další...
Vás nezajímá svoboda, demokracie, spravedlnost, ...nikdo netuší, za jakým účelem se burcuje k této "zaujatosti" Ruskem.
Máte své stoupence pane Fialo. V pořádku. Já s vámi nesouhlasím, nesouhlasím s vnitřní ani zahraniční politikou této vlády, s postoji a názory jejich členů. A ne, já na vás hrdá nejsem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tady ty komentáře... Uražení , výsměch. Každý ví co je dobré pro cizí dítě. Je to tady samý samozvaný odborník na psychologii, pedagogiku, pomalu i psychiatry bych tu našla. Taky důsledky v budoucnosti někteří umí vidět.
By mě tedy zajímalo, co bych viděla ve vašich domovech. Jak všichni vychováte šťastné, zdravé, úspěšné, motivované děti. Každý ať se stará o blaho své a svých dětí především u sebe doma a po svém.