• Jsem lepší meteorolog než profík z meteo ústavu. Vsadím vlastní krk, majetek i životní úspory, že ve dne bude světlo a v noci tma. Když tomu tak nebude, dám komukoli, cokoli. A ještě mu to přivezu.


    Je divné, když v prosinci či lednu napadne půl metru sněhu a je deset pod nulou. Počasí kašle na trendy.

    Vše se periodicky opakuje, a to ve větší či menší míře. Dob ledových bylo za existenci zeměkoule hned několik. Nejdříve se Země "oteplí" a pak všechno zmrzne. Náklon Zemské osy tomu odpovídá. Ekologové jsou zřejmě přesvědčeni, pokud zničí spalovací motory, odstaví uhelné elektrárny a začne se úplně všechno recyklovat, což znamená i bez odpadovou výrobu, bude hned - jak k tomu dojde - druhý den všechno jak před třista lety. Museli bychom se vrátit zpět na stromy a do jeskyní, aby se cca za tisíc let všechno tak nějak navrátilo na původní hodnoty klima. A to se nikdy nestane, jelikož příroda se podmanit nedá. Jsme lidi a na co sáhneme, to zničíme nebo přinejmenším poškodíme.

    Souhlasit se mnou nemusíte.

  • Osobně souhlasím s úvodem o Vánocích. Přeceňují se. Lidem je komerčně nuceno něco, co by si nikdy během roku nekoupili, ale přece jsou ty Vánoce....... Mě osobně vadí reklamy a blbosti s Vánocemi už od října. Všichni víme, že budou. TV reklamy, v obchodech všude řvoucí Vánoční nesmysly, debilní Vánoční koledy v říjnu? Kdo to vymyslel? Mnoho lidí z toho mají deprese, idioti se kvůli Vánocům zadluží. Horší než válka.

    Zbytek článku bla, bla, bla..... . Jak je možné při existenci cenzury, že je vůbec takový paskvil vpuštěn do světa?


    Můj názor, pravdivý ovšem s nelíbou pravdou cílenou na konkrétní osobu tu byl vymazán.

    Příklad: " To, že znáš Archimédův zákon, odkazuje pouze tvou docházku do základní školy, nikoliv inteligenci.". Komu tohle vadí!?

    Všem přeji krásné a bezkonfliktní vánoce. Mějte se moc krásně 👍

  • Před časem jsem velice nepříjemnou zkušenost s puberťákem na přechodu pro chodce. Uši měl ucpané sluchátky a přitom čuměl do mobilu. Na přechod vstoupil bez rozhlédnutí, nespomalil, jen prostě šel, jako by kráčel stále po chodníku. Nebýt toho, že jsem ho včas viděl a zastavil, bylo by z něj krmení pro psy. Několikrát jsem na něj zatroubil než vstoupil do vozovky a nic. Absolutně nebyl přítomen, jen kráčel stejným tempem dál. Jsem klidný člověk, ale tohle mě vážně vytočilo.

    Jistě, řidič musí předvídat i nemožné, ale i chodec musí respektovat dopravní předpisy. Mě ochrání plechy, ale chodec je při střetu s vozidlem jako moucha na plácačce. Všichni chodci chápou přednost na přechodu, jako výhradní. Tohle by se mělo změnit. Tak, jak jsou cyklisté postihováni za sluchátka v uších, by měli být postihováni i chodci. Nemíním obhajovat řidiče, ale když vám na poslední chvíli do silnice vběhne takovýhle výrostek, těžko s tím něco uděláte. Snad jen strhnout to někam bokem a riskovat vlastní úraz a obrovskou škodu na voze. Co si na tom dítěti vezmete. Nic a ještě bude drzý a sprostý a s výsměchem odejde.

    Aut na silnicích je čím dál víc. Dokonce elektroauta, která se blíží naprosto neslyšně.

    Další fenomén je 14 letý blb řítící se na elektrokoloběžce po chodníku a najednou před vás skočí na silnici. Následky radši nerozebírám. A vůbec nejlepší slova jsou "Musíte předvídat". To je vážně největší hloupost, aspoň v tomto případě.

  • Zmiňovaný typ BMW vlastním. Rok výroby 2004, motor 1785ccm, 85kW (115hp) Compact 316ti a pořizovací cena 750tis v základu.

    Co do spotřeby paliva je to velmi přívětivé vozidlo 5,4 - 5,7 l/100km (kombinovaná). Sportovně vyhlížející třídveřová verze.

    Rozhodně si na něj nemohu a ani nechci stěžovat. Sice už nepatří do těch hranatých typů z 80 let. Měl jsem Coupe z roku 85 a v mnoha ohledech moje současné BMW hravě předčí. Rozhodně nebylo tak nacpané čidly a hlásiči. V současném autě mám 6 airbagů plus jeden ve volantu. Čidlo a hlásič nezapnutých pásů. Některá čidla jsou jen k zlosti a jiná zjednodušují život řidiče. Hlásí mi to nedovřený kufr, nezaklapnuté dveře. Tohle a spoustu jiného jsem ve starém BMW neměl. Funkci ABS jsem poznal až v Compactu. Ovšem jízda, přestože v Compactu je sice svižnější, ale není tak pohodlná. Jako bych jel na splašeném gauči s malým výhledem. Měkké pérování, v zatáčkách se naklání až moc. V servisu mi řekli, že je to dané konstrukcí vozidla. Coupé bylo nižší a tužší. Před žádnou zatáčkou jsem nemusel brzdit, stačilo dát nohu z plynu.

    Abych to shrnul. Škodovky jsem měl. Od stařičké MB 1000 až po 136 Rapida. Na Bavorák nemá ani jediná, co do výkonu nebo komfortu a pohodlí při jízdě.

    Jedno je jisté. V každém jiném autě mi zaléhají uši. Asi je to dané kmitočtem zvuku motoru, v nedokonalém odhlučnění kabiny nebo zvukovém přenosu v karoserii. Nevím, v BMW mi uši ani jednou nezalehly. Ani když jsme jeli do Itálie nebo Řecka.

    Nedělám reklamu na BMW, každý ať má libovolné auto. Pokud se o svého plechového miláčka dobře stará, vydrží mu spoustu spoustu let.

  • Ještě než jsem skončil v zaměstnání a šel na OSVČ, chtěl se mnou dělat ukrajinec, resp byl mi přidělen. Tvrdil že je elektrikář. Pak se po několika profesních dotazech opravil na argument "elektrikář druhé kategorie", tak jsem se ho zeptal, zda s ním nestudoval Rumburak. No, zkrátíme to. Dobrá, když jsi elektrikář, tak to pro tebe nebude problém. Nakreslil jsem mu dvě šestky a žárovku. Propoj to tak, aby jsi jedním vypínačem rozsvítil a druhým zhasnul (klasický schodišťák). Za účasti dalších sedmi soukmenovců špekulovali čtyři hodiny, aby mi nakonec řekl, že to nejde. Dal jsem mu ještě půl hoďky, aby se na to podíval znovu. Co mi za dvacet minut se šťastným úsměvem a slovy, že už to má, přinesl nákres. Nulák přímo do vypínače a fázi proti nuláku přes vypínač. Přes žárovku přívodní fázi a na vývod, fázi z druhého vypínače do něhož přivedl nulák že svorkovnice. Stačilo.Vyrazil jsem s ním dveře dílny a doporučil mu, aby se vrátil domů a radši střílel rusáky. Protože tady, v ČR je atentátník jak pro sebe, tak i ostatní občany.

  • Jsem vyučený elektrikář - obor elektromechanik. V oboru makám zhruba 30 let. Upozorňuji, nepotřebuji internet k zapojení vypínačů řady šest nebo lustráku.

    Posledních několik let jsem OSVČ. A na průměrný plat nedosáhnu ani jako živnostník. Po odečtu všech nákladů mi zůstane cca 30 - 35tis. Průměrná mzda je okolo 45tis. Chci říct, normální mzdu jsem neměl ani jako zaměstnanec a ani jako živnostník. Pokud chci mít víc, musím za jediný den vzít i čtyři zakázky a upozorňuji, nejedná se o výměny vypínačů či zásuvek. Dělám zakázky na klíč. Denně domů přijíždím v deset nebo jedenáct hodin večer, pak se ještě další dvě i čtyři hodiny hodiny věnuji administrativě. Ráno vstávám v pět abych na stavbě byl nejpozději sedm ráno.

    Nestěžuju si, jen říkám jak je článek zcestný - tedy kromě platů v cizině - tedy pokud umíte, znáte a víte co máte dělat a navíc za předpokladu, že jste občanem toho státu kde pracujete. Jinak jste brán jako gastarbeiter a platí vás nejnižších možných částkách, které jsou i přesto násobně vyšší než jakýkoli běžný plat v ČR.

  • Jen žasnu, jak lze zkomplikovat jednoduchou záležitost, kterou je možné vysvětlit v jediné větě.

    Navíc, kvůli chybám jsem ani článek nedočetl. Redaktor je nějak postižený nebo je jen trouba, jenž neumí a nezná tvarosloví. Je snad dislektik, disgrafik, idiot? A navíc, článek není ani aktuální, natož zajímavý. A slohově úplná nula.

    Příteli, nejprve dokončete základní vzdělání a až potom se zajímejte o psaní veřejně dostupných článků. Tohle je nejen tématicky úplně mimo. Děláte ostudu sobě, vaši manželce (máte-li nějakou), vašim rodičům a v neposlední řadě i učiteli Českého jazyka.

  • Rozhodně odmítám přebírat na sebe něčí odpovědnosti. Jestliže jsem cyklista, musím se chovat na kole tak, abych neohrozil sebe ani okolí. Úplně stejnou odpovědnost má i řidič auta. Tak, jako chodec nemá na přechodě výhradní přednost, nemá ani cyklista navrch před řidičem motorového vozidla. Navíc, motoristu do jisté míry chrání karoserie, cyklista je obklopen pouze vzduchem a na zemi končí jako špatně oloupaný pomeranč. Pokud tak nechci dopadnout, musím předvídat a chovat se podle situace na vozovce. Správné by bylo, kdyby cyklisté měli vlastní řidičskou přípravu, jako mají řidiči aut - autoškolu. Kolik jezdí cyklistů na kole a neudrží rovnováhu při ukázání směru odbočování? Kolik cyklistů nezná ani základní pravidla silničního provozu? Jsem cyklista i motorista, takže vidím problematiku z obou stran.

    • Odstup vozidla předjíždějící cyklistu je v pořádku a chápu to.
    • Odstup cyklisty od parkujících vozidel při jízdě na kole, by měla být zas povinnost cyklistů.
  • Nevím, co komu řidiči udělali. Připadá mi to jako msta nějakého hňupa z EU parlamentu. Asi jel na kole, nedával pozor a obličejem plácnul do otevřených dveří nákladního vozidla.

    Proč jsou perzekuovani jen řidiči aut? Cyklista jako nemá žádné povinnosti? Co třeba sledovat provoz a předvídat? Je také řidič, stejně jako každý jiný motorista. Když vletí někomu do dveří, je to jeho chyba protože se nevěnuje řízení bicyklu.

    Jsem řidič automobilu i kola. A pokaždé, když vyjedu, sleduji co se kolem mne děje. Jedouce na kole, slyším za sebou auto, vím že mne bude předjíždět, uhnu na krajnici a nechám ho projet. Zbytečně nepřekážím. Zdraví i život mám jen jeden a idiotů za volantem nebo řídítky jsou miliony. Jako cyklista vidím před sebou u kraje parkující vozidlo, tak je jasné že není autonomní, že to auto někdo řídí a stopro bude chtít vystupovat. Ohlédnu se, zda za mnou nic nejede a trochu si najedu do středu vozovky tak, abych minul i otevřené dveře vozidla. V bezpečí jsme oba. Já i řidič vozidla. Jen hlupák nebo sebevrah se nedívá kolem sebe.

    A jako řidič auta si nebudu zamotávat ruce do nesmyslů. Mám 3 zpětná zrcátka, vnitřní a 2 vnější. A když parkuji, taky sleduji co se okolo děje.

    Stačí mít jediné. FUNKČNÍ MOZEK. Břídilové z EU si pak nemusí vymýšlet nesmyslné figury. To bychom pak za chvíli měli před vystoupením z vozidla udělat hvězdu, tři dřepy a deset kliků. Mějte vlastní mozek a přemýšlejte. To úplně stačí. Anglosasům to asi moc nemyslí, tak si ta pravidla vymýšlejí pro sebe. Nás se tyhle hlouposti netýkají. Vážně!!!!!!!

  • No, za mne platí pouze jediný fakt. Fyzikální zákony platí pro všechny, a to bez výjimky. Pouze trouba, který se při fyzice ve škole dloubal v nose, místo toho aby dával pozor, si myslí, že je nad tímto zákonem. Podle mne, jakékoli rychlostní limity jsou k ničemu. Většina řidičů je stejně nedodržuje a neexistuje, byť jen jediný řidič, který by nějaké to dopravní pravidlo neporušil, a to včetně rychlostního omezení.

    Lidská pravidla a zákony je možné porušit několikrát. Ovšem přírodní zákony lze porušit pouze jednou, odměnou bývá zmrzačení nebo smrt. To, že včera jsem tuhle zatáčku projel devadesátkou a bez úhony neznamená, že tu samou dnes projedu úplně stejně. Dvakrát do stejného místa v řece nevstoupíš. Kdo tohle nechápe, měl by chodit pěšky nebo kanálem.

    V ČR neexistuje vozovka, která umožňuje jet aspoň 5 km souvislou rychlostí. Když to nejsou výtluky, od přetížených kamionů vyjeté koleje případně jiné překážky na vozovce, tak nás přibrzdí nebo zastaví výluky a opožděné opravy silnic, mostů atp.

    D1 postavili v socialismu. Začli někdy v padesátých letech. A teprve za dalších padesát let si někdo uvědomil, že záplata není plnohodnotná oprava? U nás všechno trvá strašně dlouho. Projekty cca 20 let, výstavba dalších 20 let a když je dostavěno zjistí se, že vozovka je zastaralá a provozu nevyhovuje, takže se naplánuje přestavba, co zas potrvá dalších dvacet let a výsledek bude úplně stejný jako posledně. Takže kolik km/h se bude jezdit na dálnici, je naprosto pasé ne-li nesmyslné. Kdo je trouba, zabije se stejně. Ať v 50km/h nebo 150km/h. Fyzika nespí a funguje pokaždé.

  • Jasně.

    Víte kolik aut resp řidičů jezdí se světly, které fungují napůl? Nebo se špatnou barvou předních světel? Případně neví, jak a která se v dané situaci používají (mlhovky místo denního svícení).


    Příklad:

    Jedete v noci a před sebou v protisměru vidíte jedno oslňující světlo. Při míjení zjistíte, že je to auto s jedním funkčním světlem a to ještě dálkovým. Žádný sebevrah na motorce.


    Další:

    V protisměru trvale rozsvícená modrá světla těsně nad zemí. Při míjení zjistíte, že je to auto s rozsvícenými modrými mlhovkami.

    Jedete proti oslňující světelné zdi. Osobák se všemi rozsvícenými předními světly - mlhovky, denní, hlavní potkávací a dálková (dvě paraboly vedle sebe). A ještě potkávací mají žlutou barvu, dálkové jsou do modra a navíc mu trvale svítí blinkry.

    Jste za autem, co mu zadní lampy svítí jakoby místo žárovek měl karbidky. Tuningář na cestách, zadní světla má začerněná tak, že i za noci vám připadá, že je daleko. Přitom se mu málem šplháte na záda.

    Bohužel. I policajti mají své kamarády a společníky z fitka, jim a ukrajincům projde cokoliv. Když jeden metr, tak na všechny!!!

    Stalo se mi:

    Jedu na ČZ domů. Je den a hustá mlha - dohlednost cca 1m. Vidím před sebou v dálce dvě drobná červená světla. V tu chvíli musím šíleně brzdit. Přede mnou 120 škodovka s naloženým vlekem. Vlek sice měl svítící mlhovku a koncová světla, jenže k prdu. Kdyby neměl odrazky, neviděl bych ho vůbec.

  • Nejsem sice v oboru chemie vzdělán, ale když zaslechnu označení ČPAVEK, okamžitě vím že jde o velmi nebezpečnou chemikálii. Vdechnutím této složky člověk minimálně riskuje celoživotní poškození plic a horních cest dýchacích. Nebyl čpavek náhodou jednou ze složek bojových plynů první světové války a nebyly tyto plyny náhodou mezinárodně zakázány? Jen se ptám. Není čpavek mimo jiné vysoce reaktivní vůči kovovým materiálům (Fe, Cu aj)? Při náhodném úniku, nebude okolí ohroženo únikem čpavkových plynů a kapaliny, jako takové? Není čpavek veden jako žíravina? Opravdu se jenom ptám. Možná zplodiny budou v exhalacích motorů minimální nebo nulové, ale jak to je s uskladněním při vědomí a znalostech, jaké má tato chemikálie vlastně vlastnosti? Při úniku současných paliv jsou ohroženy "pouze" spodní vody. Mám za to, že i přes možnost zachování spalovacích motorů, jsou bezpečnostní rizika několika násobně vyšší než nějaké výhody.

    Článek má hodnotu řečí pavlačové drbny. Informační sdělení je absolutně nulové.

  • Už z principu, pokud se zastavím u prověřování bankovních účtů a úspor, přestože to vláda úřadům umožnila - je to jednoznačně PROTIZÁKONNÉ. Nikdo nemá právo ani opodstatnění zkoumat bankovní účty kohokoli. Výjimkou by mohl být člověk podezřelý z trestné činnosti a i v tomto případě úřad potřebuje svolení prokurátora. Bankovní tajemství má být svaté. Takovou drzost neměli ani komunisti. A pokud se ukáže, že mi do účtů strká někdo nos, podám žalobu u mezinárodního soudu a zažaluji stát. Za hranicemi tohoto státu je bankovní tajemství, prostě tajemství. Stejně tak to je i s majetkem. Nikdo mi nemá oprávnění určovat, co mít mohu a co ne. Co mám prodat a co si smím ponechat. Stát to zkoušel už před mnoha lety, při sčítání lidu. Vzpomínáte si na kolonky s dotazem na vlastnictví televize, automobilu, chaty, pračky, lednice a dalšího movitého i nemovitého majetku? Najednou se slehla zem po těchto otázkách. Sčítají se lidé, ne jejich životní úroveň a majetek. Sledování bankovních účtů jednotlivců bez souhlasu majitele, je podle světových měřítek jednoduše nepřípustné, nemorální a protizákonné. Bohužel, pravda je taková, že češi se naučili lhát víc, než kdy předtím. Ale kdo je k tomu donutil? Pokud nejsem trestně stíhán, bez mého souhlasu mi úřad nesmí nahlížet do mých finančních záležitostí, ani do mého soukromí. To spěje k diktátorství, nátlaku a nedobrovolnému souhlasu. To je prostě špatně. Co se v tomto státě děje, je už za hranicí morálky a slušnosti.

  • A navíc, stáčené PHL při stáčení do podzemních nádrží mají většinou 4°C a při tankování se teplota moc neliší. Maximálně stoupne až o dva stupně Celsia. Nádrže i cisterny jsou tepelně izolované, takže i kdyby bylo venku 40°C, do nádrže v autě vám nateče ledové palivo. Článek postrádá logiku i smysl. Pisálek očividně netuší o čem a co píše. Jakákoli obsluha libovolné ČS by se mu vysmála. Existují normy, pravidla a pokyny, pro bezpečné uložení PHL JINAK BY ČERPAČKY HOŘELY A VYBUCHOVALY, JEDNA ZA DRUHOU.

  • Ono se řekne, " Jdu natankovat benzín/ naftu.

    Jenže.....

    Jste si na 100% jisti, že vážně tankujete čisté palivo? Pracoval jsem nějaký dlouhý čas na čerpací stanici a vím své. Co by obsluha, se nikde nedočtete jak zbavit zásobu paliva vody v těch obrovských nádržích pod zemí. Jen měříte tyčí její hladinu a vypočítáte množství v litrech, případně litrový stav zaznamenáte, pokud je stanice napojena na Lapol.. Když dorazí stáčení, obsluha obdrží od řidiče dokumenty popisující maximální možné množství vody v palivu (dle normy). Ovšem voda se vlivem vzdušné vlhkosti dostává do nádrží, kdykoli jsou otevřené. Normu si už nepamatuji, ale vím jak se s těmito údaji manipulovalo - nejen u dodavatele. PHL z Polska vycházely nejhůře, BENZINA = ORLEN; ORLEN= POLSKO.

    Takže na sto litrů benzínu můžete mít i čtvrt litru vody. Sice zanedbatelné množství, přesto je to špatně. A nafta na tom není o nic lépe. Obsahuje parafín, který do sebe vstřebává vodu, jako molitanová houba. Možná to poněkud přeženu, ale na sto litrů nafty, můžete natankovat až dva litry vody. A to nezmiňuji aditiva v benzínu nebo naftě. Každopádně se jedná o lumpárnu, kterak zničit hliníkové i litinové motory. Takže, co vlastně tankujeme a za co vlastně platíme? To vědí jen papaláši a výrobci pohonných látek.Motorista jen tráví čas u mechanika a platí těžké peníze za opravu motoru poškozeného aditivovaným palivem, platí silniční daň, platí povinné ručení, platí spoustu položek, jež nařídila EU a v platnost uvedla vláda. Je to prostě špatně.

    Takže, na čem vlastně šetříme, či - CO vlastně šetříme? Peníze? Motor?

  • Už vidím, jak řidiče ve shnilém Passatu nebo Golfu s papírovou STK, bude někoho zajímat, zda řidič má "bezpečnou obuv".

    Ten kdo řídí tak, že za volantem téměř leží a na vozovku před sebou se dívá skrze volant, je víc nebezpečný, než holka na jehlách.

    Tahle zpráva spíš patří do hejna novinářských kachen. Ale kdo chce, můžu mu strčit svoje nohy pod nos, samosebou po podpisu ztráty odpovědnosti za jeho hloupý nápad

    Mě může urazit nebo naštvat pouze inteligentní člověk a těch nejen ve veřejné správě rapidně ubývá. Takže...... nlm (grafické zobrazení prostředníku)

  • Tak když už Mílka má fialovou krávu, Češi mají zase fialového vola.

    Víc ztrapnit nejen sebe, ale v podstatě celou vládní garnituru snad už nemůže. Ledaže by ho napadl jiný nápad.

    Ve své podstatě objevil ameriku včetně kola - a světe div se, jeho upřímná užaslost a neskrývané překvapení zřejmě v duchu okomentoval slovy, "To není možné, za hranicemi je všechno levnější a chutnější! S tím se musí něco udělat. Od teď budu nakupovat u našich sousedů."