Osobně jsem pro opravu mostu. Možná, že sám osobě není až takový unikát, sle ve spojení s panoramatem Vyšehradu je to něco jiného. Nechápu proč Správa železnic básní něco o třetí koleji. Nezdá se .mi, že by na tratích pod její péčí nějak přibývaly vlaky. Ostatně nechat něco úmyslně zpustnout a pak tvrdit, že se to teda musí postavit nové je poněkud, řekněme, chucpe (to je prosím výraz z jidiš, něco jako nebetyčné drzost) Chápu, postavit nový most je velká zakázka, člověka napadá to přísloví o velkém koláči co má velké drobky, ale ne, něco takového, by u nás v Čechách nebylo možné, skutečně nebylo. Beru zpět. Ještě, když tady byly zmínky o zastaralosti konstrukce, proč třeba ve Skotsku nákladně opravili most přes Firth of Forth, nebo proč v Paříži dosu nenahradili dávno dožitou Eifelovu věž nějakým moderním svařencem.
Praha je zřejmě velice bohaté město, když si může dovolit stavět. silniční most jen pro MHD pěšáky a cyklisty. Stejně tak jako BUS pruhy kde autobus téměř nespatříte. Dokud nebude dohotoven obchvat. Prahy a městský okruh bude jeho funkci suplovant nic se nezmění. Ke vzledu mostu jediné. Architekt se vyřádil
Osobně se domnívám, že most by měl být opraven a zachován. K panoramatu Prahy nedmyslitelně patří a je zcela nepodstatné, že vznikl jako účelová stavba. Vzhled nýtované konstrukce je natolik typický a jedinečný, že jej nemůže nahradit cokoli jiného a už vůbec ne to cosi co bylo vybráno jako vítězný návrh. Nabývám dojmu, že činnost Správy železnic prospívá spíše stavebním firmám, než samotným železnicím. Nechci spekulovat o objemech peněz a jejich tocích u takto rozsáhlých zakázek a zároveň se nemohu zbavit pocitu, že na tratích ubývá to podstatné, totiž vlaky. A nakonec něco veselejšího. Naše správa železnic nespravuje ani konzolový most přes záliv Firth of Forth ve Skotsku (přibližně stejně starý jako te pod Vyšehradem) ani Eifelovu věž v Paříži, takže je reálná naděje, budou zachovány.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenom dotaz. Proč to vyjde tak draho a proč to bude trvat tak dlouho? Jo a už vidím jak se lidi špacírujou jen tak z plezíru mezi kolejema. Ony totiž kdysi dávno vedly na Václaváku koleje po krajích, ale nějak se to neosvědčilo.
2 odpovědi