Osobně jsem pro opravu mostu. Možná, že sám osobě není až takový unikát, sle ve spojení s panoramatem Vyšehradu je to něco jiného. Nechápu proč Správa železnic básní něco o třetí koleji. Nezdá se .mi, že by na tratích pod její péčí nějak přibývaly vlaky. Ostatně nechat něco úmyslně zpustnout a pak tvrdit, že se to teda musí postavit nové je poněkud, řekněme, chucpe (to je prosím výraz z jidiš, něco jako nebetyčné drzost) Chápu, postavit nový most je velká zakázka, člověka napadá to přísloví o velkém koláči co má velké drobky, ale ne, něco takového, by u nás v Čechách nebylo možné, skutečně nebylo. Beru zpět. Ještě, když tady byly zmínky o zastaralosti konstrukce, proč třeba ve Skotsku nákladně opravili most přes Firth of Forth, nebo proč v Paříži dosu nenahradili dávno dožitou Eifelovu věž nějakým moderním svařencem.
Praha je zřejmě velice bohaté město, když si může dovolit stavět. silniční most jen pro MHD pěšáky a cyklisty. Stejně tak jako BUS pruhy kde autobus téměř nespatříte. Dokud nebude dohotoven obchvat. Prahy a městský okruh bude jeho funkci suplovant nic se nezmění. Ke vzledu mostu jediné. Architekt se vyřádil
Pro ty "opraváře" mostu pod Vyšehradem, kteří to stále nechápou (a to jsou skoro všichni), tak oprava se rovná výměně sta procent dílů tohoto mostu. To není jen tak, že se most otryskáním pískem zbaví starých nátěrů a rzi, přičemž se pak vymění se pár nejhorších dílů. Díly nepodléhají jen korozi, ale své tu vykonává i únava materiálu. Přičemž i koroze velkého množství dílů je v tomto případě tak rozsáhlá, že naprostá většina dílů musí pryč a ten zbytek by jen omezoval naprosto nesmyslně životnost mostu jen na třicet let. Proto prosím ty, kteří chtějí most opravit a zachovat pro budoucnost, tak je to nutné provést tak, že se vedle něj postaví téměř stoprocentní replika. Téměř stoprocentní a nikoliv stoprocentní proto, protože bude třeba, aby most vyhověl i pro budoucí změnu trakční soustavy ze stejnosměrných 3 kV na střídavou 25 kV.
Tady máte odbornou studii, co je s mostem provést pro jeho záchranu formou opravy, ale jen na těch výše zmíněných třicet let: Odkaz
Připomínám, že při každé opravě takové konstrukce je podíl dílů, které je nutno vyměnit, vždy vyšší, než se předpokládá. Je to dáno tím, že se po otryskání starého nátěru a rzi přijde na mnohem větší poškození korozí a vyskytnou se trhliny i na těch dílech, o kterých se předpokládalo, že jsou v pořádku.
Pro informaci: I já bych byl rád, kdyby most byl opraven formou téměř stoprocentní NÝTOVANÉ repliky, ale tato varianta není uvažována, protože o ní památkáři nejspíš neví a Správa železnic chce nový most.
Dobrý den. Velice letmo jsem prostudoval technickou zprávu. Dle mého názoru svědčí o dvou skutečnostech. Za prvé: Naši předci odvedli ve své době kvalitní práci a za druhé: Naši otcové a i současníci se naprosto vykašlali na jakoukoli údržbu. Nicméně i tak most vydržel nějakých 120 let. Oprava tedy bude velice obtížná a rozhodně by bylo na místě zvážit stavbu Vámi zmiňované nýtované repliky. Je skutečně možné, že památkáři o této možnosti neví. Nelze se divit, do dnešní doby byly zaměřeni spíš na roubené chalupy a barokní andělíčky a odborníci na ocelové konstrukce ji nejspíš chybí. Chápu, že stav mostní konstrukce nelze podceňovat .Viz havárie mostu Reichsbrueke Ve Vídni tuším v sedmdesátých letech. Stavbu repliky bych vítal jako vhodnou možnost (budeme se asi muset znovu naučit nýtovat) a snad by i bylo vhodné využít zkušeností z rekonstrukce mostu přes Firth of Forth, která proběhla před lety.
Osobně se domnívám, že most by měl být opraven a zachován. K panoramatu Prahy nedmyslitelně patří a je zcela nepodstatné, že vznikl jako účelová stavba. Vzhled nýtované konstrukce je natolik typický a jedinečný, že jej nemůže nahradit cokoli jiného a už vůbec ne to cosi co bylo vybráno jako vítězný návrh. Nabývám dojmu, že činnost Správy železnic prospívá spíše stavebním firmám, než samotným železnicím. Nechci spekulovat o objemech peněz a jejich tocích u takto rozsáhlých zakázek a zároveň se nemohu zbavit pocitu, že na tratích ubývá to podstatné, totiž vlaky. A nakonec něco veselejšího. Naše správa železnic nespravuje ani konzolový most přes záliv Firth of Forth ve Skotsku (přibližně stejně starý jako te pod Vyšehradem) ani Eifelovu věž v Paříži, takže je reálná naděje, budou zachovány.
13
Sledujících
0
Sleduje
13
Sledujících
0
Sleduje
Logická úvaha, proč by někdo kradl papírovou tašku, když před tím zaplatil nákup do haléře byla patrně nad intelektuální schopnosti ochranky. Navíc mohou mít nějaké procento z vybraných pokut. Poněkud přemrštěné.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten Brazilec nejednal s úmyslem tašku odcizit. To za prvé. Za druhé nbývám velice znepokojivého dojmu, že jistá intelekuální nedostatečnost je pro některá povolání základním kvalifikačním předpokladem. Bohužel nejen ve Švýcarsku.
1 odpověď