Učitel co toho chce moc se najde snad na každé škole, nebo jsme měli s dcerou smůlu. Čtyři knihy povinné četby na měsíc v češtině, esej na 10 normostran přes Vánoce v zeměpise, ... Na druhou stranu existují i skvělí učitelé, které učení baví.
Celé je to o přístupu - když žáka po položení dotazu učitel dořve, při snaze o řešení problémů přes třídního nebo napřímo stráví další hodinu nadáváním atp., tak ho žáci opravdu nebudou mít rádi. Samozřejmě takovéto případy jsou naštěstí docela vzácné (z mé zkušenosti "jen" jeden učitel na školu), ale děje se to. Nejde všechno hodit na "přecitlivělé" děti.
Bohužel velmi milí a ochotní učitelé jsou většinou dost mladí a nevím, jestli ti, které znám, nevyhoří.
Někdo z ČOV se asi nudil. Jen by si MŠMT mohlo uvědomit, že velká část talentovaných a schopných mladých lidí se těchto soutěží účastní a pro ty nejlepší to jsou takové srdcovky. Takže když se bude nesmyslně buzerovat, tak ať se pak nediví, že nadaní nezůstávají v Česku.
Soutěže a schopné děti by se měly podporovat, ne jim házet klacky pod nohy...
Hlavně ta výuka musí být kvalitní. Na konci druhého stupně v angličtině úroveň třeba vysoká B1, ideálně až B2, a po maturitě minimálně C1. Tedy pokud se jazyky neučí kvůli dovolené, ale v tom případě ať se výuka zruší, překladače na dovolenou stačí. Pokud chceme, aby žáci byli schopni mezinárodní spolupráce, tak není možné mít maturitu na úrovni B1 či B2 (státní angličtina je myslím B1).
Učit druhý cizí jazyk má smysl jen pokud se zvládne učit angličtina. Je k ničemu mít A2 úroveň z němčiny a B1 z angličtiny, spíš ať má to dítě třeba B2-C1 jen z angličtiny...
(Přece jen se říká "Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem", a ne "Kolik jazyků jsi byl učen, tolikrát jsi člověkem" 😄)
Je skvělý, že slibují, že se zavazadla pokusí dodat dalším letem. A čeho tak asi dosáhnou? Dovolená už bude na nic tak jako tak a ještě k tomu si přesouvají více a více práce do budoucnosti. Buď teď naberou lidi, nebo se to sesype. Přece museli vědět, kolik letů je čeká - tak podle toho dělám směny... Tak snad to v dalších dnech vyřeší...
Kus zásluhy na nedůvěře má bohužel i naše vláda svým neskutečně agresivním přístupem proti Rusku. Když třeba spadly rakety na Polsko, tak hned bylo jasno, že Rusko útočí na stát NATO a měli bychom ho zničit. A ouha, byly to ukrajinské rakety.
A po takových případech se bude vláda divit, že teď lidi nevěří dalšímu obvinění?
Nás tým mě pořád překvapuje - zápas s Kanadou byl vyrovnaný, ve skupině jsme skončili druzí, postoupili jsme do semifinále (i když v to jsem ještě doufal), a teď i do finále. Jako našeho protivníka jsem teda čekal Kanadu, Švýcaři mě taky překvapili. Tak ať se nám to zítra povede, je to jedinečná šance.
Možná by taky pomohlo, kdyby se nějak zlomil aktuální model přijímání studentů. Když jich nějaká fakulta vezme třeba 800, ale pak jich v prvním ročníku třeba 600 vyhodí (částečně i proto, že musí, protože na ně v dalších ročnících nemají kapacitu), tak to je úplně k ničemu. Naopak - pak je opravdu náročné se studentům věnovat. Viz například Británii, kde studentů vezmou kolik poberou a třeba 90% jich studium dokončí, částečně i díky tomu, že se jim můžou věnovat (skupinky třeba 2-10 (záleží na univerzitě) lidí, co mají jednou či dvakrát do týdne schůzku s nějakým profesorem, aby probrali úkol/cokoliv jiného (co nechápou, co je zajímá, ...)).
Tak hlavně ten přírodopis aby se změnil. U syna na gymplu to vypadá tak, že učitel jen vyjmenovává jednotlivé druhy (po kategoriích, takže třeba všechny ptáky, pak všechny hlodavce, ...) a ukazuje jejich obrázky z biolib.cz. A pak je z toho test. Informace úplně k ničemu, stejně si to nikdo nikdy nezapamatuje, a mnohem zajímavější by byly právě informace o vztazích mezi druhy, co dělají v krajině atp.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Aby MHD fungovala, tak lidi nemůžou jezdit autem. A pokud by teď takhle zvedli cenu, tak hromada lidí do toho auta znova sedne. A budou zácpy. A pak lidi nebudou věřit MHD/budou nadávat na zpoždění. Tak si sednou do auta...