I přestože Vánoce mají být svátky klidu a míru, v posledních letech jsou spíše symbolem nákupní horečky. Touhu udělat radost sobě i jiným využívají prodejci, kteří nabízejí možnost pořídit si nové věci bez nutnosti platit celou částku najednou a navíc bez úroku. Na co si dát pozor?
Když si koupíte Teslu, máte servisní náklady za nula Kč a je to skvělé. Hlásí to automobilka samotná a zapálení fanoušci to rádi opakují. Akorát se ukazuje, že to zas tak skvělé není. Německý TÜV Report každoročně hodnotní spolehlivost automobilů na základě dat z tamních technických kontrol. Ten sleduje procento vozů, u kterých byly nalezeny závady právě při technické prohlídce. Zajímavé je, že v nejnovějším vydání už bylo k dispozici dostatek dat pro samostatné hodnocení také elektromobilů.
Je smutnou realitou, že e-Salon, akce očekáváná všemi fanoušky elektromobility, odkopal zoufalství automobilového průmyslu v Evropě. Automobilky v Evropě v současné době dostávají dost nařezáno.
Bannery s požadavkem na souhlas s ukládáním cookies jsou jedním z největších nepříjemností a zdržování při surfování na internetu. O to otravnější jsou při rychlém surfování na chytrých telefonech a tabletech. Pro Android a iOS ale naštěstí existují účinná protiopatření.
Je to přesně to, před čím roky varovali automobiloví experti jako Fritz Indra. Když před lidi postavíte možnost koupit si buď umělé drahé nové auto, které chtějí, nebo přirozeně ještě dražší auto, které nechtějí, stále více jich skončí u třetí možnosti - nekoupí si žádné nové auto.
Kdo, proč a jakým způsobem se nás snaží ovlivnit? Fakta, ale také demagogie, překrucování a dezinformace. To vše zaznělo ve čtvrteční televizní debatě na České televizi na téma elektromobility.
Dnes je všeobecně oceňován běžnými návštěvníky a cestovateli, a proto spíše působí jako největší cestovatelská zajímavost v rámci přilehlého okolí. Již ve 14. století nechal Štěpán ze Šternberka postavit na břehu potoka Sázavy nedobytnou gotickou tvrz. O dvě století později se z ní stal honosný hrad v renesančním stylu.
Sally McNeil byla úspěšná sportovkyně s nebývalou fyzickou silou. Nikdo by jí nevěřil, že je obětí domácího násilí. Jenomže její manžel byl kulturistický šampión. Třídílný dokument Netflixu nahlíží dávnou kauzu z mnoha stran.
Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn.
Blahobyt ve společnosti se mimo jiné projevuje vlastnictvím automobilu. V jednotlivých rodinách se jich i u nás nezřídka vyskytuje větší počet. Výsledkem je, že na silnicích potkáváme z velké části auta obsazená pouze řidičem. To s sebou samozřejmě přináší hustší provoz, větší emise skleníkových plynů a tak dále. Nejen ve vzdálených částech světa proto přibývá značek, které mají tuto praxi omezovat.
V Evropě stačí pár dní tužší zimy a některým zemím najednou „dochází šťáva“. Rakousko bylo před kolapsem přenosové soustavy, poté ve Švédsku dokonce veřejnoprávní televize apelovala na lidi, aby neluxovali a mělo tam dojít i k omezování výroby. Nikoliv kvůli pandemii.
Ještě promluvím s těmi dvěma staršími lidmi, řekla jsem si v duchu před farmou v americké vsi Atglen, kam minulé úterý přijela Melania Trumpová. Paní byla oblečená v národních barvách, pán měl v ruce ceduli s nápisem „Ještě 4 roky“, ideální respondenti do reportáže, píše Jana Ciglerová z pensylvánského venkova.
Při současném vývoji epidemie v Česku potřebujete hodně silné klapky na očích, abyste tvrdili, že covid není vážná hrozba. Leč najdou se tací, dokonce i mezi lékaři.