Není se čemu divit...stejně se stát postavil již k ceně energii a ještě předtím paliv. Aneb zvýšený výběr na DPH a spotřební dani nesmrdi, že Stanjuro. Osobně to řeším tak, že nakupuji již skoro výhradně ve velkoobchodech a pokud jedu na hory nebo výlet cestou zpátky je " povinnost "nákup v zahraničí... A je bohužel úplně jedno jestli na severu, nebo jihu...
Celé je to mnohem jednodušší...automobilky už jsou v situaci, že můžou vymýšlet co chtějí. Od roku 2027 začne EU manipulovat cenu benzínu na takovou úroveň, aby každému kdo bude zvažovat nákup nového vozu vyšlo při ekonomické úvaze lepší pořídit elektrické auto... Tím se vyřeší úplně vše. Většině lidi toto dojde tak za 3 , 4 roky...
Drzost vládních představitelů, kteří nám odhlasovali emisni povolenky pro domácnosti evidentně nezná mezí... Teď mají ještě ambice nás před nimi chránit a něco zmekcovat. Ale to jen na okraj... nic to totiž nezmění. V současnosti jen probíhá implementace do zákonů jednotlivých zemí... Ti kteří se v oboru , oborech pohybují to dobře vědí.... Pro ostatní ve stručnosti. Emise z individuální dopravy ČR sníží diky 3 hlavním pilířům, které rozloží sociální dopady a minimalizuji riziko nepokojů. První od příštího srpna si budeme z naších daní platit emisní policajty. Slušně se to jmenuje inspekce silničního provozu. Jejich primárním úkolem bude dostat ze silnice stará auta (mobilní měření, technická na měsíc, oprava dražší než cena auta... jednoduché) a uzavřít většinou stanic měření emisí bez technické kontroly. Schválené Euro7 snižuje povolené emise na 93g Co2 což se rovná spotřebě cca. 4 litrů benzínu na 100 km.... Ano, toto se v Bruselu schválilo. Nové auta příští rok zdraží o 50.000- 150.000 na kuse.A v neposlední řadě od roku 2027 bude díky schválení emisních povolenek pro domácnosti EU manipulovat cenu benzínu tak ,aby se jezdilo méně, bylo pro vás zajímavé si koupit auto elektrické. Zkrátka výsledek méně aut... Stará ve šrotu, nová nedostupnější resp. Cenově na úrovni elektrických díky emisním sankcim a benzínu za 55 nebo klidně 65 Kč podle toho jak bude potřeba, aby se zkrátka slušně řečeno omezila individuální doprava. Zelení fanatici zajistili ,že cca. 25% lidi o auto přijde a výrazně se zdraží náklady na pořízení a provoz vozu. Drahá doprava vyšší ceny vseho.
Přesně tímhle se dostaneme do bodu, že elektrické auto bude stát stejně jako to benzínové... A těch 50.000,- je opravdu zavádějící... Už i řádně udušený benzínový motor ( právě kvůli emisim) s výkonem pod 100K má emise co2 okolo 130-140g... Takže se cena reálně zvedne o 100-150.000 Kč podle typu auta. Pro představu norma, která začne platit odpovídá reálně cca. spotřebě 4 L benzínu na ujetých 100km. Co je navíc řádně zaplatíte.
Starýma auta taky jezdit nebudete , protože vám je vyřadí emisní policajti a v průběhu 2 letych cyklu STK, na které stát začne velice rychle a jednoduše tlačit, aby se eliminovalo to co se do teď tolerovalo. Z toho důvodu, aby se snížily emise , tak jak se k tomu ČR zavázala...Těch bude min , protože aut bude min a bude drahy benzín. Vznešene se tomu říká omezení individuální dopravy. Je to jednoduche... Benzín bude díky emisnim povolnekam pro domácnosti od roku 2027 stát tolik kolik bude potřeba, aby se jezdilo méně a vyšlo vám opět lépe si koupit elektro auto. Víc to rozepisovat nemá smysl...již jsem nekolikrat dělal. Máte chodit všichni volit...1/3 účast je mizerný výsledek a u voleb do Evropského parlamentu ještě hůř. Takže proto je teď u kormidla Evropy to co je a minimálně do roku 2029 taky bude...
Nikdo nepřijde o auto. Jen by měly přestat podvody a úplatky na STK. To by stačilo.
No pokud pro nikoho nebude problém investovat i desítky tisíc do auta, které po případné úspěšně opravě nebude mít cenu ani te opravy, tak ne... Mě cmoudi taky vadí a ihned je předjíždim. Jen jsem chtěl ,aby lidi věděli , že současný boj s úplatky na měření emisí, které se desítky let prehlíželi je součástí toho, že emise z individuální dopravy se sníží tím, že se lidem "vezmou" emisně náročná nejcasteji stará auta. A to částečně formou nové skupiny emisnich policajtů které si zaplatíme z daní a v budoucnu i pomoci STK, které v zájmu svého přežití také výrazně " přitvrdí " na to stát páky má už teď.
A pro ty,co jim to pořád nedochází,to budete v tu dobu čubrnět na kolik stoupne elektrika!!🤣
V delším časovém horizontu samozřejmě musí například nějaká forma mýta z ujeteho elektrického kilometru nebo z metru čtverečního solárního panelu na střeše nahradit ty rychle státní peníze ,které aktuálně vybere na spotřební dani z paliv. To ,ale přijde určitě později...nejdříve musí elektro auto nějaký čas představovat výhodný dopravní prostředek. Tak jako je tomu vždy...například bylo i u zdrojů vytápění apod.. Navíc s reálnou cenou auta 1.250.000,- Kč nebude už nikdy v budoucnu tak masový dopravní prostředek...Takže přechodnou dobu , odhaduji cca. 10-15 let se budou statem dojit hlavně ti co zůstanou z jakéhokoli důvodu ( nemají možnost nabíjet doma, nestihnou prodat konvenční auto dokud bude mít ještě nějakou cenu , nebudou mít peníze na elektrické auto, budou si myslet, že se EU rozpadne apod...) u benzínu nebo nafty. Zase úplně jednoduše třeba daní z kubatury motoru , ceny paliva 60,- Kč +, mýta...nebo třeba dani za produkci co2 nad limit deklarovany výrobcem dle C.O.C . listu. Jezdíš rychle, víc kouřiš...vic zaplať. Ano, nové auta musí být skutečně online přístupné velkému bratru z Bruselu... To je realita ,zatím schovaná za různé on-line OTA aktualizace, vzdálené uživatelské správy vozu pomocí mobilních aplikací na dálku apod... Ale ten pravý důvod je online přístup k datum z každého jednotlivého auta. Spotřební daň také pravděpodobně stoupne, protože bude potřeba kompenzovat nižší výběr se snižující se spotřebou, takže tím se to urychlí.
Snížení emisí z individuální dopravy je jeden z bodu GD, ke kterému jsme se jako člen EU přes nasi politickou reprezentaci zavázali. Choďte k volbám do Evropského parlamentu nebo si pak ani nestezujte..., protože na to nemáte nárok. Další jsou teď bohužel až v roce 2029. To už i těm méně bystrým dojde, že stará auta dostane ze silnice právě tato policajtska grupa a v cyklu 2 let průběžně i STK na ,které stát hezky po cesku zaklekne ,tak jak nikdy dřív... Benzín, nafta již za pár let po 50 - 60,- / litr. Tak ,aby nejlevnější individuální dopravou bylo elektrické auto bez dotaci pro soukromé osoby. Jehož pořizovací cena neklesne. Takže nové auto bude pro lidi 1.000.000,- plus... Běžná auta zatím dorovnaji cenu elektrických. Protože už od příštího roku - 2025, budou automobilky platit EU pokuty z každého gramu emisí nad stanoveny limit i u nových vozidel. Náklady, které samozřejmě přenesou na kupující. Je to jednoduché a jen hlupak to nevidi... Nikdo Vám nebude zakazovat jezdit nebo vyrábět konvenční auta... jednoduše vše se vyřeší tím, že se prostřednictvím emisních povolenek pro domácnosti v rámci EU zdraží paliva. Takže buď se bude muset Evropa radikalizovat a postavit se otevřeně proti zeleným rudochum a nebo se nechá ekonomicky zničit.
A pro ty co jim to pořád nevychází jako výhodné má už EU recept v podobě emisních povolenek pro domácnosti. Litr benzínu nebo nafty zkrátka bude od roku 2027 stát tolik ,kolik bude potřeba, aby jste se doma dopocitali, že je elektrické auto výhodnější než to vaše současné. Ty opravdu staré auta lidem už začíná brát nová kontrolne emisní složka policie a část lidí to vzdá ekonomicky "dobrovolně". A tím se sníží emise , tak jak se k tomu ČR v EU unii zavázala. Omezení individuální dopravy je slušně řečeno to, že tak 1/4 lidi musí v nejbližších letech přijít o auto, jen se nikomu nehodí do krámu říct to zcela otevřeně.
Přece stačí ještě alespon rok "držet basu"... Přesně vědí kolik lidí čeká letos a hlavně příští rok konec fixace... Věřím, že pro generální nebyl problém se na tom někde na golfu v klidu domluvit. 1.000.000 u ČS úrok 2.286,- Kč měsíčně... Nově se sazbou 5,09% pro banku krásných 4.445,- úrok měsíčně. Tak to je pro banku samozřejmě super, že... Naštěstí mám možnost to doplatit, takže to za rok udělám. O toto fakt zájem nemám. Vlastně je tam z aktuálního pohledu zpětně zajímavý moment při posuzování bonity... S tím můžete požádat o pomoc finančního arbitra.
Každopádně držím palce všem, kteří budou mít o dost větší problémy...
Honza Dvořák
Jen naivní člověk si muze myslet, že jde o dvě koruny. Šlo o to nastavit systém...a to je už teď realitou. Propocitano je to hezky,ale už rovnou v článku se píše,
že bude záležet kolik EU emisních povolenek vydá. Takže klasický přesný výpočet na základě " nepresnych" udaju. Emisní povolenky pro občany EU jsou schváleny od loňska a jen probíhá jejich začlenění do zákonů jednotlivých zemí. Jednoduše se nám už bude palivo zdražovat, tak jak bude potřeba...dokud nebude jezdit dostatek elekro aut. Ukolebavky typu , že se posune konec výroby benzínových a naftových aut za rok 2035 jen manipuluji stádo. Tak ,aby nevznikalo moc nepokojů. Nikdo Vám nebude auto zakazovat,...vyrábět ani používat. To je moc složité. Jednoduše nám bude cena paliva postupně navyšována. 45,- je start a když bude jezdit pořád málo elektrických aut, tak za 60,- , 70,- Cena se bude manipulovat právě prostřednictvím množství vydaných povolenek. Dokud aut ( individuální dopravy) nebude méně a dokud těm co na provoz auta budou mít peníze nepřijde ekonomictejsi pořídit vůz elektrický. Toto vše je od loňského roku schváleno. Řeči vlády o tom, že se bude jednat, zmekcovat...to jsou už jen a jen manévry před volbami.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Byl by tady taky potřeba jako sůl... Bohužel další EU volby jsou až za 5 let.