Heslo: "zákazník, náš pán" dávno neexistuje.
To mohlo platit když majitel krámku sám prodával, ale v okamžiku kdy je tam obsluha, tak tam není kvůli zákazníkovi, ale kvůli tomu že musí doma zaplatit složenky.
Jakmile by prodavačky mohly složenky uhradit bez obsluhování, tak tam nikdo neprodává.
Takže zde platí mnohem přesnější pravidlo typu win-win, a toto pravidlo nemá zákazník šanci ovlivnit, protože se týká vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec. Tedy kromě USA a všude přítomného dýžka.
Jednání poradců a jeho nohsledů je minimálně nemorální, ale je spíše otázkou zda nebylo trestné, a zda neohrozili bezpečnost USA.
Podobné principy by měli být u všech volených funkcí.
Dnešní papaláši se často pasují do vyvolených pozic, do novodobé šlechty a nebo panovníka, ale tak to tedy není.
Protože šlechta se musela o své majetky starat a ještě předtím je musela získat.
A panovník by mnohdy svržen, a v lepším případě padl v boji.
Problém s armádou je úplně v něčem jiném.
Měla by být totiž pouze jedna armáda pro celou oblast EU.
Je úplně jedno jak se jí bude říkat, nejspíše to nebude NATO.
A státy by měli odvádět 2% z rozpočtů.
Ale armáda, jedno velitelství, jeden štáb který je někde v Bruselu, a nebo jinde. Stanoví obrannou strategii pro celou plochu.
A bude se nakupovat identická technika pro celou armádu.
Takto si každý pořizuje vlastní radary, které mají dosah mimo hranice republiky, vlastní samostatný rakety, k tomu se musí přizpůsobit velmi draze software. Někdo si koupí bépečka typ A, a někdo jiný třeba soused typ B, které třeba ani nemají stejné pneumatiky.
Je tu šílená korupce, zbrojovky nejsou připraveny na válečnou výrobu atd.
Lokální armáda ČR by měla za úkol mít standardní (jednotnou) výzbroj pro mužstvo. Tzn. měly by být sklady nabouchány samopaly, stany, sprchami. Měli by být k dispozici vojenští lékaři, zubaři atd.
Ale to hlavní, se musí centralizovat a sjednocovat.
A náš voják by měl dostat rozkaz že pojede sloužit na půl roku např. do Polska a Polák např. do Maďarska atd.
Ať si vojáci zvyknou, že jsou vojáci, a budou tam kde je pošleme.
A ať si zvyknou na vojenskou subordinaci.
Problém je, že všichni v tom výrobním řetězci dostávají dotace, a nakonec cenu všech surovin určuje mezinárodní burza.
To je úplně absurdní.
Když stát, z našich peněz a to jsou i EU peníze, poskytne nějakou dotaci tak by ji měl poskytnou za nějaký příslib nižší ceny.
A nebo přikázat prodej státnímu intervenčnímu fondu, který to prodá podobně vázaným mlékárnám atd.
Vím, že je to utopie, ale v tom případě zrušit dotace a snížit daně.
Pak mi nebude vadit vyšší tržní cena. Když budu mít o 2-5 tis. více na účtu měsíčně.
A nebylo by lepší koupit deset (10) klavírů za šestset tisíc kus.
Je obecně známo, že na klavíru se ve stejném okamžiku nedá hrát více skladeb.
Jestli je to pro výuku, tak je mnohem lepší aby se tedy více hrálo, a měly způsob (volný klavír) na zlepšování.
Jako kupovat takto drahou jednu jedinou učební pomůcku je nesmysl. A vůbec to není jednání správného hospodáře.
Jsem si jist že nikdo nepozná rozdíl, a že spíše tam bude u dětí slyšet falešný tón chybou hry, než chybou stroje.
Zní to divně, ale asi stát jako zřizovatel všeho, a přerozdělovatel veřejných peněz, by měl pro takovéto případy vždy stanovit stropy.
Není možné aby si jeden koupil na úřad auto za milióny a jiný takovýto nesmysl.
No, ukazuje se že cena produkce na základě celosvětových cen je blbost, a kravina na kvadrát.
V ČR by měla být česká cena, a tu dokáže stát regulovat garantovanými výkupy.
Ono ta světová cena je jak na houpačce, jednou nahoru a jednou dolů. Když mají podniky ztráty tak se jim to dorovná podporou a dotací, a když mají vysoké zisky tak zase zaplatí vyšší daně, ev. je daňově optimalizují.
Bohužel to asi jinak dlouhodobě nepůjde.
EU je dnes již více socialistická než bývalá ČSSR. A přechod ke komunismu se dá očekávat v krátké budoucnosti. Je ale fakt, že to takto nikdo zatím nepojmenoval.
Tak minulý týden se ministryně pochválila jaký je to mistr světa!
To že se bude muset platit je více než zřejmé.
Ale co zatím není zřejmé je, že místní firmy nejspíše přijdou o stávající spolupráci která se rozjela v rámci offsetů.
Na F35 se nic vyrábět nebude.
Trvání na výrobě v ČR bude znamenat pouze prodražení.
Vlak je obecně drahý.
Ale na druhou stranu je naprosto bezproblémový.
Co nejsem schopen ale pochopit je to, že si někdo pár dní předtím vzpomene že chce někam jet a diví se že je to drahé.
To je ale úplně normální.
Dá se s velkou pravděpodobností tvrdit, že před dvěma měsíci udělaný nákup lístků na ČD by byl levný. A že ty vánoční svátky datumově přijdou se mi zdá docela jasné Netuším jestli by se dali svátky přesunou na jiný termín a jak je to složité.
Toto není ramadán.
Pro lidi kteří stojí za lékaři je řešení velmi jednoduché.
Při stávajících odvodech se platí skoro 40% na zdravotní a sociální pojištění.
Vybere se v ČR 500 miliard.
Chcete doktorům přidat!!!
OK, není žádný problém.
Je třeba dát mandát legislativcům, tzn. parlamentu, aby schválil zákon který umožní každému svobodně a dobrovolně platit příspěvek na mzdy doktorům +20%. Tzn. celkové odvody budou 60%.
Také by bylo dobré aby se zrušilo zastropování odvodů, aby ty z vás kterých se to týká to citelně zasáhlo.
Prostě dokud se to totiž netýká přímo vašich peněz které vyděláváte tak děláte humanismus.
Nebudu zkoumat křiklouny kteří řvou "přidejte doktorům, zaslouží si to" jak silně dojí stát. Ale ze zkušenosti vím, že ti co mají erární peníze řvou nejvíce.
Lékaři by si měli uvědomit, že jim občané ze svých daní zaplatili vzdělání.
Není normální chtít peníze jak v USA kde si vzdělání sami musí zaplatit ale hlavně se musí na trhu práce prosadit, a zkoušet podobné manýry v Evropě.
Nelze mít socialistické náklady, kapitalistické příjmy a komunistickou pracovní morálku. To nefunguje dlouhodobě.
Nejlepší by bylo stanovit mzdové stropy, a veškeré příjmy lidí kteří jsou placeni ze státních peněz, vč. zdravotních pojišťoven apod, plně zveřejňovat.
Uvědomte si, že redaktor nemůže napsat nic špatného když mu Škodovka zapůjčí na měsíc auto na ježdění.
Ponechme aspekt toho, že: "koho chleba jíš, toho píseň zpívej", ale zaměřme se zda tyto testy vůbec mají nějaký smysl.
Co se vlastně dozvíme, že mají motor 3-válec a 4-válec, v rámci skupiny všechno stejné. Ten šrot který se vydává za SUV není ani alternativně čtyřkolka. Vyzdvihují se kraviny které jsou buď obvyklé, nebo běžně dostupné. Nejvíce mi irituje neustálé zmínky o škrabce, protože článek nečtu celý netuším zda tu je podobná zmínka.
A nakonec, kecy o lidovém autě!!!
Asi máme všichni jinak nastavenou hodnotu peněz.
Ale vzhledem k tomu, že více než polovina národa nemá průměrnou mzdu, a jejich mzda je horkotěžko 30-40 tis. hrubého a po započtení nutných nákladů tak je zřejmé, že lidově vydělávající rodina si takovýto pelech nekoupí.
A je mi úplně šumák co si redaktorský myslí, a je mi celkem jedno co si myslí čtenáři, prostě termín "lidový" znamená dostupný. A to se dá pouze obhájit procentem na trhu.
Kolik má Kamiq procent trhu? Kolik těch šmejdů si koupilo nefiremních zákazníků.
To je číslo které, řekne skutečně o jak drahé o dostupné auto se jedná!!!
Škoda tvrdě rejžu na autech, to je skutečnost, VW jsou z ní unešeni. Rejžují na nás. Nemám žádný důvod podporovat německou Škodovku.
No já osobně bych k těm vánočním i jiným trhům přidal takovou myšlenku.
Probírá se přemrštěná cena za něco, a nájemné za stánek/plac.
Ale spíše by mě zajímalo kolik lidí kteří pracují ve stánku jsou majitelé, a kolik jich tam pouze brigádničí.
Nechce se mi prostě věřit, že by živnostník (OSVČ) byl schopen, a možná spíše i ochoten, zaplatit milión na měsíc za pronájem a úspěšně projít kontrolou FÚ.
Protože v tomto případě musí mít, nejspíše, nelegální příjmy nad 2 miliónový limit.
Proto pak by tam mělo být DPH, a mělo by to být na paragonu ze zákona.
Takže si spíše myslím, že nevědomky ti co říkají že na tyto přemrštěné ceny mají nejspíše napomáhají šedé ekonomice.
Samozřejmě OSVČ může zaměstnat lidi na dohody, ale pak skutečně ti brigádníci pracují za desítku a za 300 hodin?!
Chtělo by to, aby město jako pronajímatel zajistilo i pracovně právní legální podmínky a zajistilo že pronájemce dodrží i zákony týkající se daní atd.
Nemělo by být v aukci jako jediné kritérium nejvyšší cena, ale měl by být zvýhodněný férový prodejce (ten co dodržuje kvalita, daně, zaměstnanci na HPP, bozp a zohlednil bych i prodejní cenu za hlavní výrobek, z toho by šel vypočítat index)
Na letošním Oktoberfestu stálo: Polovina kuřete je k dispozici za 16,90 eur, děti si mohou pochutnat i na čtvrtině drůbeže s houskou za 8,45 eur. Vepřové koleno s bramborovým knedlíkem stojí 26,90 eur
A to je předražený Mnichov!!!
Problémů krize ve VW je celá řada.
Nelze stanovit pouze jeden.
Ale je to mix a ode všeho kus.
Mají odboráře s představenstvu, částečný majitel VW je spolková země, netuším kolik tam mají peněz fondy z blízkého východu, green deal, pokles poptávky, nekonkurenční ceny, Číňani, vysoké mzdy, nedostatek pracovníků, drahé energie.
Prostě tento mix spíše než manageři namíchali politici ať v Německu, a nebo v Bruselu. Ale ani manageři nejsou bez viny.
To je debxxxxilní úvaha!
Když na jedné straně budu mít čtyřicet (40) F-35 a na druhé straně budu mít sto (100) jakýchkoliv letadel tak je zřejmé, že ztráty budou mít obě strany.
Je jedno jak vysoké, ale budou.
Pak už je otázka kolik celkově kdo má kolik letadel. A kolik mají pilotů.
Kecat o tom, že to finančně neutáhnout, je názor malého dítěte, který vůbec nechápe jak funguje život.
Jestliže mám společnost kde miska rýže představuje velmi dobrý oběd, tak je logické že za dvě misky získám velmi oddaného člověka, který se bude snažit aby ty dvě misky každý den dostal. Zároveň těmi dvěma miskami mohu motivovat větší množství lidí, a být na ně i více přísný.
Ovšem jinde kde jim budu muset slíbit 5 tis. USD měsíčně, což je ve světě velmi motivující, i u nás kde nemáme žádné "brzdy" a klidně jim dáme deset tisíc USD, sice budu ukazovat že mám dost peněz, ale penězi si jejich odhodlání nekoupím.
Kromě toho, F35 není neviditelná, je pouze obtížně radarem detekovatelné v přímém směru, tzn. primárně ve směru příletu k protivzdušnému radaru, jinak je to úplně stejné letadlo. S rostoucí výpočetní silou počítačů nebude za chvíli problém takovéto stroje detekovat v reálném, protože nebudou se snažit vidět letadlo, ale budou detekovat anomálii toho útlumu. To není nic nového na US www se dá najít docela dost informací. Mimo jiné stačí aby korejci zřídili hlásky (lidí mají dost), které budou hlásit azimut kde letadlo uvidí očima a nebo ho uslyší, vzhledem k rychlostem a točným poloměrům lze pak soustředit obranu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Vsadím se o cokoliv, že opět není napsáno úplně vše, a nejspíše i samotný aktér neříká plnou pravdu.
S velkou pravděpodobností by odletěl, kdyby se vzdal nároku při případném poškození nástroje které v tak krátké době po změně aerolinky, a její pojišťovny, nemohla stihnout vyřešit.
1 odpověď