No zcela upřímně tahle argumentace je špatně.
Nevěřím na chemtrails. Přesněji řečeno i to slovo víra je špatně. Předmětem víry je něco co je z principu nedokazatelné. Existence vs. neexistence chemtrails je celkem jasně prokazatelná a tedy mohu prohlásit - vím, že chemtrails jsou blbost a není třeba o tom nějak moc dál diskutovat.
Ale kdybych byl "věřící v chemtrails", tak řeknu:
Hlavní problém argumentace je, že elektromobil spotřebuje násobně více eletřiny než domácnost. To není další spotřebič zvyšující spotřebu o procenta. To je doslova další domácnost.
Tedy otázka "Mimochodem, čím doma svítíte?" je sice pěkná, ale nerevantní. Celá moje domácnost s světly, ledničkou, mrazáky, wifi routerem, eletrickou troubou a sporákem atd. bere průměrný výkon cca. 300W. Tedy asi 7,2 kWh denně. To je desetina kapacity Tesly a polovina kapacity miniaut typu eUP apod. Při reálné spotřebě 20kWh / 100km se bavíme o tom, že každých 40km je jedna denní spotřeba domácnosti navíc. V kontextu toho je pak úsměvné třeba řešit výběr mrazáku podle energeckého štítku. Těch pár kWh ročního rozdílu uděláte jednou nerealizovanou jízdou nebo lehčí nohou na elektroplynu.
Srovnávat velikost a surovinovou náročnost baterie mobilu a elektroauta je take dost mimo. Bavíme se o 1000x větší kapacitě a s tím souvisejících surovinách.
Nejsem zastánce baterkových aut a dokud to půjde zůstanu u mého spolehlivého auta z roku 2005, které při dobrém servidu ještě pěkných pár let vydrží.
Nicméně tenhle článek je tendenční blábol. I pokud ten youtuber má pravdu, tak je to prostě izolovaný případ. Ne pravidlo. Prostě narazil na vrak. Určitě se takto dá narazit na klasické auto s podobným nájezdem, o které se majitel "staral" tak, že je na odpis.
Koho zajímá jak ve skutečnosti baterie elektromobilů degradují, tak třeba zde jsou super data
Takže osm let stará tesla bude mít pravděpobně kapacitu kolem 70-80% originálu. U některých vozů (audi) to bude lepší. U jiných to bude mnohem horší (některé ročníky Outlanderů, ...)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Malý příběh z vlastní zkušenosti. S Arrivou a Hostivicemi.
Na této trati jezdím asi 20let skoro denně. Dejvice - Kladno a zpět. Je to rychlé, pohodlné a levné. To, že Arriva vyhrála provoz rychlíků na této trati (asi 5let dozadu) mne vlastně potěšilo. Ty vlaky (byť vyřazené z německa) jsou lepší než to co na trati provozuje ČD i personál je příjemnější.
Ale jednou jel s kolem a tak jsem seděl úplně vepředu hned za kabinou strojvedoucího. A to jsme neměl dělat. Bylo teplo oni měli otevřené dveře a tak jsem poslouchal celou dobu jeho komunikaci vysílačkou a jeho nadávky kolem.
Ten strojvedoucí byl nějaký pravděpodobně Bulhar, každopádně čeština nebyla jeho silná stránka. Právě před Hostivicí jsem z vysílačky jasně slyšel, že ho dávají na jinou než standardní kolej. On vůbec nechápal, stále na sebe křičeli. Pak to drklo jak asi moc rychle najel na výhubku. Nadával moc pěkně.
No přežili jsme a od té doby si s kolem sedám do té zadní části, protože na tohle nemám nervy.
1 odpověď