Roky víme, že je D1 přetížená a roky víme že by ji mimořádně významně odlehčilo propojení D35 mezi Hradcem a Mohelnicí. Přesto se ze strany od Mohelnice stále nic neděje. Tak se pak nedivme, že nám ekonomika stagnuje když nemáme vyřešenou ani základní dopravní infrastrukturu. A nedivím se, že se nám Němci smějí, ale je ostuda že se už nám smějí i Poláci atd.
Tak je to vidět i v provozu , že hlavně starší dieslové auta koncernu VW s tím mají velký problém a takhle očividně nadměrně kouří. A pokud člověk jede za takovým a tím spíš s malými dětmi, tak to vůbec příjemné není. Za mě je to jen dobře, ať se to kontroluje, ať lidi motivuje být ohleduplní i k jiným a nejezdit takovými starými sazomety..
Jsem místní a to že k nám jezdí i lidé - tam kde lišky dávají dobrou noc mi vůbec nevadí. Naopak. Jediný problém je dopravní dostupnost. Možná snad za posledních 30 let v širším okolí nevzniknul žádný větší obchvat .. k větším městům, k dálnicím se jezdí vesměs jen souvislou zástavbou obcí. A často se vyplatí jet sem raději přes sousední polsko něž přes ČR. ( ! ) ve zkratce, turistů je tady čím dál víc, jen ty cesty jsou pořad stejné a tak se ani nedivím , že se celá oblast vylidňuje....
Mám obavu, že se my i poláci ještě hodně načekáme .. na české straně to má být nejdražší - horská dálnice v ČR... Jednodušší i kratší bylo tu dálnici trasovat po rovině na Náchod a nechat spíš Poláky ať se svou částí na Klodzko poperou. Takhle to má našlápnuto, aby to dopadlo velmi podobně jako s D52 přes Pálavu ..
Rakušákům bylo jedno jestli postaví dálnici k Břeclavi nebo na Mikulov. Vždycky když tudy jedu, tak si říkám, škoda, že jí neudělali na tu Břeclav. S obchvatem Břeclavi od D2 bysme mohli mít už roky parádní spojení s Vídní.. Takhle po té spešl dálnici D52 přes Pálavu, novomlýnské nádrže se pravděpodobně ještě spoustu let nesvezeme ..
Někdy fakt žasnu kolik se najde nás Čechů, kteří se bijí do prsou jak je ta naše koruna nepostradatelná..a pak ji bez okolků a se ztrátou vymění za jinou měnu, především za to prý zlé euro.. A bohužel nakonec to dopadá tak, že se řadíme mezi poslední země, které už ani nesplňují kritéria pro přijetí eura a místo toho platíme pohádkové odměny bankéřů ČNB...
Ta tabulka teda nemá moc vypovídající hodnotu...a k tomu řada zemí chybí. Ale vzhledem k tomu, jak naše koruna za poslední dobu oslabila, tak se dá obecně říct, že si za naší tisícovku koupíme ve světě čím dál méně.
Přikladem např. blízký polský zlotý. Loni cca kolem 5 Kč za 1 zlotý. Letos už cca 6 Kč. Pokud se to přepočítá na vyšší tisícovky tak z nás ČNB dělá v zahraničí žebráky.
Někdo říká buzerace, ale v reálném provozu některá auta v provozu evidentně nemohli legálně projít emisemi. Když už chce někdo jezdit, tak by mohl alespoň tohle řešit. A pokud to neřeší, tak jsem pro aby bylo více takových kontrol. Není to nic příjemného když vezete děti do školky a před vámi hustý černý dým. Často za staršími vozy koncernu VW.
upřímně, tady v česko - polském pohraniční , na Jesenicku je už vidět, že sousedíme se schopnějším / bohatším státem. Dříve jsme si mysleli opak, dnes už rozhodně ne. Na polské straně se budují nové a nové obchvaty, fabriky, domy. Na české straně přesný opak, celá oblast stagnuje, vylidňuje se.. nestaví se nové silnice, dálniční spojení s vnitrozemím opravdu mizerné, lidé i firmy odcházejí. Smutné.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Obchvat Jaroměře je super. Ale obrovská škoda je, že jsme neprosadili dálnici na Náchod. Už dnes tudy stejně jezdí většina provozu + je to k PL hranicím mnohem blíž + mimo Náchodu mnohem jednodušším terénem téměř po rovině ( a jak dobře víme Poláci by si se složitějším terénem za Náchodem na jejich straně poradili ) Takhle ta složitější část dálnice zůstala na nás a tu naši horskou dálnici podkrkonoším nebude zajedno lehké a levné postavit a zadruhé ani udržovat.
1 odpověď