Kdysi jsme učitele angličtiny rádi trápili aby vyslovil ř. Snažil se ale vůbec mu to nešlo. A snažil se opakovaně a nic. Asi to ve svém rodném NY dřív nepotřeboval...
Stejná sranda je, když Němec zkusí vyslovit vrchcáb. Velký úspěch je vrrrcap. Čestina je holt těžká....
A zkuste francouze nebo rusa donutít říct „h“. Marný. To ukrajinci už há hezky umí.
Kdyby si autor přečetl něco z fonetiky tak by nemohl plácat takové nesmysly.
Stejné ř má i lužická srbština.
Naučit cizince ř lze během hodiny - když víte jak. Ale to by mu to před tím nesměl předvádět neumětel. Řadu cizinců jsem to naučil.
Pokud má dítě za vzor ráčkování, ráčkuje také. Pak se to dlouho odnaučuje. I dospělému to může trvat až rok. Chce to ovšem trpělivost.
Ř ani R k sykavkám nepatří!
Lužická srbština je v článku zmíněná. Spíš mi vadí, že článek opomíjí polskou spřežku rz, která se vyslovuje podobně. Zdůrazňuji podobně! Místo toho uvedeného syčení tam trošku zní ž. Ale oříšek pro cizince to bude podobný. Kdyby nám Hus nenadělil všecka ta nabodeníčka, psali bychom to stejně.
Jinak článek je strašnej, neb se tam hned na několika místech píše, jak je to pro cizince těžký a několikeré omílání dokola jak je ř jedinečné je až únavné. Jedinečných znaků v evropských jazycích je hafo.
Celkem slušně zvládnuté cvičení na téma " Napiš článek o ničem, kterému málokdo porozumí a tudíž bude tvářit intelektuálně". Za splnění tohoto zadání dávám za jedna. Ale teď bych rád článek na téma "Skutečná recenze audiovizuálního díla bez osobního exhibicionismu".
Tak šup sem s tím. Ukažte se. Kritiku neumí jen tak každý. Já jsem intelektuálně nehodný bejt kritikem na Seznamu, mně stačí říct, že je to sra..a a vy mi jako vždy odpovíte TAK SE NA TO NEKOUKEJ. Takhle to nefunguje. Kritikův pohled je služba. Může vám pomoci se v díle zorientovat. Často se díváme i na díla, která kritici ztrhali. Volba zůstává.
No já žasnu. Pokud chtěl režisér Strach někoho nakopnout, jsem si jist že se mu to povedlo. Pokud chtěl probudit a provokovat pak se mu to také podařilo. Samotný článek na který zde většina reaguje je názor. To že je mimo jak článek i pisatel je patrné. Česká tvorba už nikdy nebude jaká byla stejně jako že každý den je nový. Osobně si myslím že na soudy je dost brzy. Mám rád tvorbu pana Stracha ale to neznamená že si neponechám vlastní úsudek. A nemusím ho přitom napadat. A poslední věc. Pisatel článku hodnotí jako velký zasvěcenec, ale já nikde nevidím odkazy na jeho vlastní tvorbu.
Šmarjá, kritik nemusí mít vlastní tvorbu, sakra už. Kritika je jeho tvorba. Viz F X Šalda.
A já se těším. Kouknu se a pokud to nebude podle mého gusta, tak to vypnu. Nebo vybalime se synem lego, které Ježíšek nadělí a budeme to mít jako zvukovou kulisu. Natočit novou pohádku je u nás za trest, všichni chtějí něco nového, ale musí to být klasika. Každá princezna musí být krasavice, kdyby byla "jen" normální hezká holka, tak je to skandál. A tak dále 🙂
A to nemluvíme vo tom, že ty reálný princezny jsou mnohdy docela nemodelkový a přesto krásný
Bude to dobré, něco málo lgbt a feminismu, boření genderových bariér. Osobně mi tam chybí rasové rozvrstvení, zbytečně moc bělochů a rovněž nevidím žádné autisty a postižené. Na tom bych ještě dost zapracoval.
Správně. Správná pohádka má být neinkluzívní, jedinej mešuge, co se toleruje, je šašek. Aby vynikly křišťálové rozdíly mezi dobrem a zlem a nesral se nám do toho vobyčejnej život, kterýho máme mnozí i tak plný zuby.
Já kritizuji až po shlédnutí, ale obecně bych se asi zamyslela nad tím, proč většina pohádek natočených v posledních dvaceti letech nestojí za nic. Nebude to ,,jen" tématy a herci, myslím, že už se neumí natočit pohádková atmosféra, kterou dotváří výborná hudba, kamera, střih a v neposlední řadě i dobré dialogy. Když někdy poslouchám dialogy v dnešních dílech, ježí se mi vlasy hrůzou na hlavě. Ony se sice na obrazovce či plátně míhají postavy, je to barevné, zpívá se, víská, veselí a žbrblá, ale obecně je to dost otravné, povrchní, nenápadité a vlastně úplně studené. Proč to tak je, nevím. Cítím to tak.
Já bych zůstal u pohádek bratří Grimmů, ať se děcka aspoň někdy poserou strachy. BTW, krvavé pohádky tu byly odjakživa, vzpomeňte na Zlatý kolovrat! To bylo maso! Doslova! Teď to musí být pro děcka sterilní a krvavé pohádky se točí pro publikum 16+
Eeeee... proč jsou princezny jak z filmu pro dospělé? Skoro žádná prsa, furt navlečené... Nebo to má být tím, že jeden ošklivý princ na 3 princezny?
Řekl bych, že to je spíše scénářovitou vyprahlostí, když autor musí splácat 3 příběhy dohromady, aby mu to dalo na stopáž jednoho filmu.
A. Tady už vidíme zběhlého kritika, schopného dát do placu nějaké to pseudoodborné klišé.
Upřímně napsáno - nové pohádky se v posledních letech příliš neujali. Dokonce skončili v propadlišti nebo v trezoru chcete-li. Např. Princ Mamánek je katastrofa sama o sobě. A proto letos dám opět přednost klasice oproti velmi pravděpodobnému zklamání. Nové herwcké tváře mají určitě šanci se ukázat.
Špatné pohádky jsou tu od toho, aby jsme si vážili těch dobrých. I v žití to jinak nejde.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jojo, to bude určitě na chlup to samé
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, je. Mám to mnohokrát ověřené. Ze stejné fabriky.