Tak pro všechny, kteří mají problém s krátkým večerem. Vstávejte dřív, choďte do práce dřív (mimo služby, vám asi skoro nikde nebudou klást překážky chození do práce nejpozději v 7) potom taky budete dřív doma a stihnete toho více. Ale nekomplikujte všem život hýbáním s čísly ovlivňujícím všechno možné. Protože hodiny jsou jen dohodnuté číslo.
Článek - tak trochu nudné a poplatné kecy.
Možná by naopak nebylo občas od věci, kdyby opravdu nejezdili ve starém BMW, ale raději v totálně staré kraksně, pochopili by možná totiž lépe fyziku jízdy, kterou ty lepší auta mají lépe využitu (ale stále je stejná). U starého Žiguli jste zatraceně dobře věděli, že zatáčky vynáší a pokud chcete jet svižně, nestačí jen zatočit volantem (a občas je třeba i bezpečnější to rovnou poslat do řízeného smyku). Od toho pochopení vás moderní auta stále více vzdalují.
Příčin proč mladí bourájí je hodně a jako příklad se dá třeba uvést, že když jsem začínal já, měli jsme na řešení chyb daleko více prostoru (méně aut) a ... ,a taky ......a ještě.
Takže článek v podstatě o ničem.
Tak si to shrneme: vozidlo které nemá v podstatě žádný technický základ, s Tatrou to má společné tak max. 4 kola, stejně tak na se to mohlo prezentovat jako Walter, Aero.... a je to komerčně bezzubé (SUV je plná pr..., takže kdo by kupoval značku, která v segmentu nebo jeho blízkosti nemá žádnou prestiž?).
Asi by to muselo být spíše jako Lamborghini LM002 - původně armádní bestie (opravdu do terénu), ve které by se shlédli zazobanci, potom by to možná mohlo skončit právě jako s Lambem, nebo Humvee. Dovolím si tvrdit, že by to snad muselo být ve 2 i 3 nápravové verzi , taková Baby Tatra Force, což by ovšem znamenalo zcela novou výrobu všeho (menší stavebnice než je původní Tatra) a je vysoce pravděpodobné, že by to neprošlo na ekonomiku.
Takže z mého pohledu cvičení pro žáky patřičných škol, žádnou větší hodnotu to nemá. Myslím že Král (Václav) měl takových kreseb plnou pracovnu.
Ale hlavně že udáme článek.
Takže, pro nás, co jsme zároveň cyklisti, platí: jízda přes kopec je méně náročná, protože menší odpor vzduchu. Takže horské etapy při závodech jsou vlastně odpočinkové!
A při jízdě k moři autem kontrolovat pravidelně tlak, protože nejvyšší místo D1 má něco nad 600 m, když budeme v nížině tak budeme ve 200+ a moře je, světě div se, ve výšce 0 metrů nad mořem. Největší průšvih je na dálnici v Chorvatsku, kde tato klesá z výšky přímo k moři na několika kilometrech (myslím že z nějakých 400+ do 0+ na 20 km?).
Jo a nezapomeňte ještě kontrolovat tlak barometrický, protože rozdíl mezi vysokým a nízkým tlakem může být srovnatelný se změnou tlaku v místech s rozdílem 300 m. výšky.
Měl jsem se dát na novináře, dělat zajímavé články o ničem by mi asi šlo.
Děkuji paní redaktorce za moc pěkný článek. Mohla by ale ověřit alespoň základní fakta. Vsetínské vrchy se rozkládají na sever od Vsetínské Bečvy (jsou v podstatě uzavřeny oběma Bečvami), takže na Pulčín míříte do Javorníků (viz mapy.cz). Místním je také jasné, že ani cyklostezku Bečva nejela, protože doporučený úsek Vsetín - V.M. je jeden ze slabších a hlavně bych ho nejel s malými dětmi (mezi Bystřičkou a Mikulůvkou jízda po, pro cyklisty, málo přívětivé místní komunikaci, kolem Pržna jízda po vyšlapané pěšině po břehu Bečvy), když z V.M. do R.p.R., R.p.R. směrem na Bečvy a i ze Vsetína směrem ku Karlovicům, jsou úseky jednoznačně lepší pro nenáročnou jízdu s dětmi protože zvláště stezka podél Rožnovské Bečvy je mimo obce čistá a hladká cyklostezka, kdy jen v obcích jsou využity, nebo se úrovňově kříží místní komunikace (V.M., Veselá, Zubří - přejezd mostu, R.p.R., Bečvy v různé míře).
Ano, na Valašsku je krásně (s kolem i bez) jen by jste si to neměli pokazit představami, které neodpovídají realitě.
Tak tomu se říká "Fešáckých 400 000". Pro auta se s vlekem, od nás, určitě nejezdí na východ, nejhorší úsek tak bude asi po ČR a zátěž na vleku zrovna elektru nijak zvlášť neubližuje (proto dieselelektrické lokomotivy nejsou nijak nový objev). Ten stav, který je popsán, by byl dechberoucí, pokud by auto jezdili právě třeba na kurýrní službě, pizze, nebo něčem takovém (m.j. je obrovský rozdíl 1 řidič a "jezdí s tím, kdo má ruce").
Ale takto ne! Ten stav opravdu není udivující. I když netvrdím, že článek není zajímavý a že by neměl informační hodnotu.
Nechci rýpat, ale článek je recyklát, o daném autě jsem četl už min. před 1/2 rokem. A chybí tu např. informace, proč vybrali verzi Tatry s tím motorem, který vybrali. Částečně (jen) by to mohlo omluvit to, že tehdy to bylo (možná teprve) ve fázi výroby a teď po dokončení, se s tím pochlubila firma vyrábějící nástavbu.
Na rovinu: HR mi připadalo drahé (zvláště vztaženo k úrovni obdržených služeb) už roku 2005, ještě dražší při porovnání s IT o rok později a minulý rok mi to dovolená na jachtě rozhodně nevyvrátila. Opravdu jsem nechápal a stále nechápu, proč tam někteří jezdí každý rok (a je mi to fuk). Typický úlet bylo půjčovné za padelboard na týden, kdy za cenu 2 týdnů bych si ho už koupil.
Ale je pravdou, že letos při krátkém výpadu po ČR jsem taky nebyl odvázaný (ceny jsem potom raději počítal v € a bylo to trochu lepší).
Reportáž jak noha. Připomíná mi americké rádoby dokumentární filmy připravené na rozdělení spoustou reklamy. Celé to může být popsáno ve zkratce jako "Modernizovaná PV3S, vyráběna v Kopřivnici, vozí u vojáků ve Strakonicích na korbě protiletadlový komplet (teď parametry). Její jízdní vlastnosti odpovídají modernímu vozu a dají se srovnat s osobním vozem.".
Ono to z těmi cenami nebude tak horké. Když se mi narodily děti, taky novináři tak psali, že 1. rok dítěte vyjde na 100 000,- a provázeli to jakoževýpočty a mé děti přežily, i když jsem do nich tolik peněz ani omylem nenarval. Takto jsem např. v létě 2021 udělal fotrtrip dětem mezi svými směnami (nepravidelnými) jako vyloženě nízkonákladovou záležitost. Vycházelo to navíc na osobu, proti pobytu doma, o cca 300,- Kč včetně započítání paliva. Pravda nejde do toho zprůměrovat ceny atrakcí, tam byl rozptyl opravdu velký a nahodilý.
Tak někdo právě zjistil, že Írán vyrábí obří modely letadel. A že si na to nevyrobil ani speciální motor, jak bylo zvykem u chlapíka, který dělal obří modely tady kousek za městem. Ale, že se mu do toho podařilo sehnat popř. vylepšit velmi dobrou ovládací elektroniku.
A skvěle výzvědné služby předpokládají, že díly ukradl (po kusech).
Náprava: hlídejte si své sekačky přes zimu jako oko v hlavě, mějte je nejlépe v obýváku. A určitě výrobě takových pokročilých dronů zabráníme. V Íránu a ani Rusku totiž není nikdo, kdo by uměl soustružit, frézovat a nejsou ani schopni tavit kovy.
No ale když se na to podívám střízlivě, jeví se mi takový článek jako naprostá žumpa novinářské práce, ale spíše jako pustá propaganda.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když oni chtěli být velcí a nepochopili že že největší už nemá kam růst. A taky že velké věci nejde řídit jako malé a kličkovat od cíle k cíli, ale že musí jet svůj kurz a z toho neuhnout. Takže když jsem velký výrobce dieselu, tak slíbit že budu jezdit jen elektro je to co mě dříve nebo později dožene. Ale když vedení mělo pocit že VW to přece dá, protože si to zaplatí (aniž by tou dobou měli bohaté nepublikované výsledky) tak nepochopili obrovské setrvačné síly takto velkého kolosu.
Tak to dopadá, když někdo dává politické sliby v technickém podnikání.